Siis vaijeri jalkatilasta on uusittu kesällä ja liikkuu kahdella sormella, mutta muuta ei tapahdu. Liitoskohdalla tarkoitin sitä muoviliitosta jossa vaijeri vaihtuu toiseksi, joka jatkaa lukoille.
Pilkitäänkö rautalangalla alapuolella olevaa "rautalanka" lukitusta vai yläpuolella olevaa "nuppia" joka on rei`än takana, jotta pelti saadaan auki myös kuskinpuolelta?
En tiedä toimiiko linkki, mutta kuvassa olisi e39:sin konehuone.
Alla olevasta linkistä voi olla jotain apua. Jos oikein ymmärsin niin jollain raudalla jossa 90 asteen kulma vaikkapa kuusiokoloavaimella pitää painaa oikeasta kohdasta.
First pull the drivers side kidney out of the Hood, use a small mirror about 2'' or 3 ' ' If you look and use your fingers to feel the upper right corner of the kidney opening you just made you can locate where the cable comes into and out of the driver side latch. It's very hard to see but it is there. Now once you locate the latch place the mirror inside against the condenser-You'll have to find a place the mirror will rest without falling off while you work.I found the perfect perch on the plastic fan bracket. Angle the mirror so you can get a good look at how the cables connect to the back side of the latch. This part is impossible to see without the mirror. I used a flash light in one hand to angle off the mirror, that's when you'll see the plastic arm that has the cable ends connecting the release cable and the passenger side latch. I used a heavy duty pick tool with a 90 degree bend on the end in the other hand. I sharpened the end on a grinder to a good sharp point. It will take a few tries because it backward you know looking through the mirror. I found if you press the sharp point against the arm just between here the holes are where the cable ends connect and push towards the drivers fender-It will take a little effort- but push it over about .5'' and pop she'll open right up.
Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
[QUOTE=kooma;2568440]Alla olevasta linkistä voi olla jotain apua. Jos oikein ymmärsin niin jollain raudalla jossa 90 asteen kulma vaikkapa kuusiokoloavaimella pitää painaa oikeasta kohdasta.
Jep jep onnistuin kuusiokoloavaimella tökkäämään oikeaan paikkaan vaikkei ollut karvoja ympärillä, seesam pelti aukeni ja muovinen liitoskohta oli auennut ja jalkatilaan menevä vaijeri oli irronnut kiinnekkesstään.
Meni poikki kahvanjuuresta ja tartteis pikapikaa saada uus, ei oikein uskalla enää pihdeilläkään kiskoo tuosta kun viimeks ei meinannu enää saada peltiä kiinni.
Mulla on kans vaijeri kahvan luota poikki, ollut jo jonkin aikaa. Olen purkanut muovit pois ja avannut konepellin pihdeillä vetämällä vaijerista n. 10 kertaa. MUTTA nyt, kun olin menossa laittamaan lasinpesunestettä, se ei enää aukeakaan.
Vaijeri liikkuu hyvin kevyesti ehkä sentin kun sitä vetää taaksepäin ja konehuoneen puolelta kuuluu kepeä "nak" siitä liitoskohdan paikkeilta.
Tarkoittaakohan tämä nyt sitä, vaijeri on irronnut siitä seuraavasta, keskimmäisestä pätkästä? Vai voiko tämä kylmä keli vain kohmettaa lukot, ettei aukea? Kiskoin kyllä aika lailla täysiä, aiemmin se on auennut suht kevyellä vedolla
Onko Kouvolassa ketään ammattitaitoista konepellin avaajaa munuaisten kautta? Itse en viiti ruveta kylmässä söhläämään, kun en ole koskaan edes irroittanut munuaista... Uusi vaijerikin on tuossa takapenkillä, eipä ole tullut vielä asennettua vain.
Pidätkö aina sitä vaijerin kuorta paikallaan kun vedät vaijeria vai vedätkö myös sitä kuorta samalla?
Jos vetää myös sitä kuorta samalla niin todennäköisesti se liitoskohta on irronnut korista.
Täytyy myöntää että on tullut välillä kiskottua yksillä pihdeillä. Muun muassa edellisellä kerralla kun olin avannut pellin, oli vain yhdet pihdit eli kuori tuli mukana. Silloin se sitten varmaan hajosi.
Jep, se kestää muutaman kerran vetää auki sillä tavalla ja sitten siitä muovista pettää se nasta millä se on korissa kiinni, kokeile avata nyt se sillä tavalla että pidät sitä kuorta paikallaan ja vedät pelkkää vaijeria.
Joo täytyy vielä yrittää. Äsken yritin yksin tolla tekniikalla mutta en saanut auki.
Yritän kohta uudestaan kun on kaveri apuna. Jos toinen pitää kuorta ja toinen vetää ni saa ainakin vähän enemmän voimaa siihen.
Nyt voi jälkiviisaana vain ihmetellä, miksi en vaihtanut sitä vaijeria aiemmin, uusi vaijeri on kuitenkin ollut auton takapenkillä jo useita viikkoja..
Sisältyykö se liitoskohta kokonaisuudessaan siihen seuraavaan vaijeriin? Vai onko tarvetta uusia sitä liitoskohtaa, saako sen vielä paikalleen, jos on vedon seurauksena "irronnut"?
Alla olevasta linkistä voi olla jotain apua. Jos oikein ymmärsin niin jollain raudalla jossa 90 asteen kulma vaikkapa kuusiokoloavaimella pitää painaa oikeasta kohdasta.
Jep jep onnistuin kuusiokoloavaimella tökkäämään oikeaan paikkaan vaikkei ollut karvoja ympärillä, seesam pelti aukeni ja muovinen liitoskohta oli auennut ja jalkatilaan menevä vaijeri oli irronnut kiinnekkesstään.
Jukka
Siis mistä pitää painaa? Itsellä sama ongelma, että apparin puoli on jo auki mutta kuskin puoli on kiinni ja pysyy.
Comment