Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Konepelti jumissa, nopeaa helppiä tarvitaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ivl
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 216
    • Oulunsalo

    #16
    Siis vaijeri jalkatilasta on uusittu kesällä ja liikkuu kahdella sormella, mutta muuta ei tapahdu. Liitoskohdalla tarkoitin sitä muoviliitosta jossa vaijeri vaihtuu toiseksi, joka jatkaa lukoille.

    Jukka
    Bmw X5 2011
    Vw caddy 2019

    Comment

    • Ivl
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 216
      • Oulunsalo

      #17



      Pilkitäänkö rautalangalla alapuolella olevaa "rautalanka" lukitusta vai yläpuolella olevaa "nuppia" joka on rei`än takana, jotta pelti saadaan auki myös kuskinpuolelta?

      En tiedä toimiiko linkki, mutta kuvassa olisi e39:sin konehuone.


      Jukka
      Bmw X5 2011
      Vw caddy 2019

      Comment

      • kooma
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1019
        • Pikis

        #18
        Alla olevasta linkistä voi olla jotain apua. Jos oikein ymmärsin niin jollain raudalla jossa 90 asteen kulma vaikkapa kuusiokoloavaimella pitää painaa oikeasta kohdasta.

        http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=284370

        First pull the drivers side kidney out of the Hood, use a small mirror about 2'' or 3 ' ' If you look and use your fingers to feel the upper right corner of the kidney opening you just made you can locate where the cable comes into and out of the driver side latch. It's very hard to see but it is there. Now once you locate the latch place the mirror inside against the condenser-You'll have to find a place the mirror will rest without falling off while you work.I found the perfect perch on the plastic fan bracket. Angle the mirror so you can get a good look at how the cables connect to the back side of the latch. This part is impossible to see without the mirror. I used a flash light in one hand to angle off the mirror, that's when you'll see the plastic arm that has the cable ends connecting the release cable and the passenger side latch. I used a heavy duty pick tool with a 90 degree bend on the end in the other hand. I sharpened the end on a grinder to a good sharp point. It will take a few tries because it backward you know looking through the mirror. I found if you press the sharp point against the arm just between here the holes are where the cable ends connect and push towards the drivers fender-It will take a little effort- but push it over about .5'' and pop she'll open right up.
        Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

        Comment

        • Ackbar
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 253
          • Espoo

          #19
          Tässäkin on jotain jutustelua aiheesta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=207056

          Comment

          • Ivl
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 216
            • Oulunsalo

            #20
            [QUOTE=kooma;2568440]Alla olevasta linkistä voi olla jotain apua. Jos oikein ymmärsin niin jollain raudalla jossa 90 asteen kulma vaikkapa kuusiokoloavaimella pitää painaa oikeasta kohdasta.

            Jep jep onnistuin kuusiokoloavaimella tökkäämään oikeaan paikkaan vaikkei ollut karvoja ympärillä, seesam pelti aukeni ja muovinen liitoskohta oli auennut ja jalkatilaan menevä vaijeri oli irronnut kiinnekkesstään.

            Jukka
            Bmw X5 2011
            Vw caddy 2019

            Comment

            • NAL-E
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 249
              • Kiuruvesi

              #21
              Käsitinkö oikein että jalkatilaan tuleva vaijeri on osanumero 12 tässä kuvassa? http://www.realoem.com/bmw/showparts...57&hg=41&fg=35

              Meni poikki kahvanjuuresta ja tartteis pikapikaa saada uus, ei oikein uskalla enää pihdeilläkään kiskoo tuosta kun viimeks ei meinannu enää saada peltiä kiinni.
              E91 325d -07
              Ex: E39 530daT -00

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #22
                Mites tuo kaapelin vaihto ennen kuin hajoaa?

                Comment

                • NAL-E
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 249
                  • Kiuruvesi

                  #23
                  Eipä oo enää tuokaan kovin paha ongelma, kun turbo levis puol tuntia sitte...
                  E91 325d -07
                  Ex: E39 530daT -00

                  Comment

                  • krimmu
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2010
                    • 102
                    • Turku

                    #24
                    Mulla on kans vaijeri kahvan luota poikki, ollut jo jonkin aikaa. Olen purkanut muovit pois ja avannut konepellin pihdeillä vetämällä vaijerista n. 10 kertaa. MUTTA nyt, kun olin menossa laittamaan lasinpesunestettä, se ei enää aukeakaan.

                    Vaijeri liikkuu hyvin kevyesti ehkä sentin kun sitä vetää taaksepäin ja konehuoneen puolelta kuuluu kepeä "nak" siitä liitoskohdan paikkeilta.

                    Tarkoittaakohan tämä nyt sitä, vaijeri on irronnut siitä seuraavasta, keskimmäisestä pätkästä? Vai voiko tämä kylmä keli vain kohmettaa lukot, ettei aukea? Kiskoin kyllä aika lailla täysiä, aiemmin se on auennut suht kevyellä vedolla

                    Onko Kouvolassa ketään ammattitaitoista konepellin avaajaa munuaisten kautta? Itse en viiti ruveta kylmässä söhläämään, kun en ole koskaan edes irroittanut munuaista... Uusi vaijerikin on tuossa takapenkillä, eipä ole tullut vielä asennettua vain.

                    Comment

                    • AnttiR
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 819
                      • Jyväskylä

                      #25
                      Pidätkö aina sitä vaijerin kuorta paikallaan kun vedät vaijeria vai vedätkö myös sitä kuorta samalla?
                      Jos vetää myös sitä kuorta samalla niin todennäköisesti se liitoskohta on irronnut korista.
                      E61 535d -04

                      Comment

                      • krimmu
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2010
                        • 102
                        • Turku

                        #26
                        Täytyy myöntää että on tullut välillä kiskottua yksillä pihdeillä. Muun muassa edellisellä kerralla kun olin avannut pellin, oli vain yhdet pihdit eli kuori tuli mukana. Silloin se sitten varmaan hajosi.

                        Comment

                        • AnttiR
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 819
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Jep, se kestää muutaman kerran vetää auki sillä tavalla ja sitten siitä muovista pettää se nasta millä se on korissa kiinni, kokeile avata nyt se sillä tavalla että pidät sitä kuorta paikallaan ja vedät pelkkää vaijeria.
                          E61 535d -04

                          Comment

                          • krimmu
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2010
                            • 102
                            • Turku

                            #28
                            Joo täytyy vielä yrittää. Äsken yritin yksin tolla tekniikalla mutta en saanut auki.

                            Yritän kohta uudestaan kun on kaveri apuna. Jos toinen pitää kuorta ja toinen vetää ni saa ainakin vähän enemmän voimaa siihen.

                            Nyt voi jälkiviisaana vain ihmetellä, miksi en vaihtanut sitä vaijeria aiemmin, uusi vaijeri on kuitenkin ollut auton takapenkillä jo useita viikkoja..

                            Comment

                            • krimmu
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2010
                              • 102
                              • Turku

                              #29
                              Sisältyykö se liitoskohta kokonaisuudessaan siihen seuraavaan vaijeriin? Vai onko tarvetta uusia sitä liitoskohtaa, saako sen vielä paikalleen, jos on vedon seurauksena "irronnut"?

                              Comment

                              • asis
                                BTCF Member
                                • Mar 2009
                                • 1138
                                • Joensuu

                                #30
                                [QUOTE=Ivl;2569584]
                                Originally posted by kooma View Post
                                Alla olevasta linkistä voi olla jotain apua. Jos oikein ymmärsin niin jollain raudalla jossa 90 asteen kulma vaikkapa kuusiokoloavaimella pitää painaa oikeasta kohdasta.

                                Jep jep onnistuin kuusiokoloavaimella tökkäämään oikeaan paikkaan vaikkei ollut karvoja ympärillä, seesam pelti aukeni ja muovinen liitoskohta oli auennut ja jalkatilaan menevä vaijeri oli irronnut kiinnekkesstään.

                                Jukka
                                Siis mistä pitää painaa? Itsellä sama ongelma, että apparin puoli on jo auki mutta kuskin puoli on kiinni ja pysyy.
                                E39 540iA M-Sport Imolarot II
                                E36 323i touring
                                Volvo V70 2.4D mk3
                                Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                                Honda Civic 1.4 4d ES
                                Chevy Caprice Classic
                                ex:
                                E32 730iA
                                E39 528i Calypsorot metallic
                                E36 325i x2

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎