Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39, Koni FSD iskarit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aripaa
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 520
    • Kuhmo

    #16
    Originally posted by markok View Post
    Nyt vielä tarvitsisi apua joltain joka on näitä asennellut. Katselin noita asennusohjeita ja yksi lappunen ei sano minulle mitään. Ilmeisesti säätö noissa tapahtuu sillä avaimella iskarin päästä, mutta mitähän tällä kuvalla oikein tarkotetaan? Pitääkö noita jotenkin pyöritellä ruuvipenkissä ennen asennusta vai mitä???

    http://www.nic.fi/~marko80/e39/koni/Koni_ohje3.jpg
    Jotenkin tuntuu että tuo on takaiskareiden säätöön? jossain olen lukenut tuosta.
    Ext. bmw:t
    e28 518i -87
    e34 518i -92
    e39 540ia sedan 7/98
    e39 540ia sedan 9/98
    e39 540ia tour. 12/98
    E34 525i Touring 7/92

    Vikakoodien lukua/nollausta.

    e39 540 ia sedan 7/96

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

      #17
      Originally posted by aripaa View Post
      Jotenkin tuntuu että tuo on takaiskareiden säätöön? jossain olen lukenut tuosta.
      Olet muuten ihan oikeassa. Nyt kun kuvaa tarkemmin katsoo niin takaiskarin kuvahan tuo on. Näköjään laittavat etuiskareiden pakettiin molempien asennusohjeet niin se vähän hämäsi.
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10043
        • KVLA

        #18
        Originally posted by markok View Post
        Olet muuten ihan oikeassa. Nyt kun kuvaa tarkemmin katsoo niin takaiskarin kuvahan tuo on. Näköjään laittavat etuiskareiden pakettiin molempien asennusohjeet niin se vähän hämäsi.
        Iskarit on jo ilmeisesti paikoillaan?Lähinnä kiinnostaa noiden pohjaanlyönti kumien sopivuus Konin iskareihin.Kun en viitsi varsien paksuuksia mittailla auton iskareista,niin kyselen vaan oliko orkkisiskareissasi ja Koneissa varren paksuus sama?Ja siten pohjaanlyönti kumit kävisi heittämällä ns.orkkiskokoiset.

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          #19
          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Iskarit on jo ilmeisesti paikoillaan?Lähinnä kiinnostaa noiden pohjaanlyönti kumien sopivuus Konin iskareihin.Kun en viitsi varsien paksuuksia mittailla auton iskareista,niin kyselen vaan oliko orkkisiskareissasi ja Koneissa varren paksuus sama?Ja siten pohjaanlyönti kumit kävisi heittämällä ns.orkkiskokoiset.
          Ei ole vielä paikallaan, mutta huomenna on tarkoitus asentaa. Mielestäni varren paksuus on sama ja ainakin itse hommasin originaali pohjaanlyöntikumit, mutta eipä noitakaan ole vielä tullut sovitettua. Koitan muistaa kertoa faktaa asennuksen jälkeen.
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • markok
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 3018
            • Kuopio

            #20
            Originally posted by markok View Post
            Ei ole vielä paikallaan, mutta huomenna on tarkoitus asentaa. Mielestäni varren paksuus on sama ja ainakin itse hommasin originaali pohjaanlyöntikumit, mutta eipä noitakaan ole vielä tullut sovitettua. Koitan muistaa kertoa faktaa asennuksen jälkeen.
            Nyt on Konit alla ja mukavampaan suuntaan käyttäytyminen muuttui. Ei ole lähellekään niin pintakova kuin Sacsh:lla.

            Konin männänvarren paksuus on pari milliä pienempi kuin Sacsh:n. Uudet orggis pohjaanlyöntikumit tuntui kuitenkin asettuvan tuolle varrelle hyvin.
            BMW 530iA Touring -05

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17526
              • Turku

              #21
              Originally posted by markok View Post
              Nyt on Konit alla ja mukavampaan suuntaan käyttäytyminen muuttui. Ei ole lähellekään niin pintakova kuin Sacsh:lla.
              Mulla on nyt ollut 2 vkoa toukassa takana Bilsteinien tilalla Koni Sportit, edessä yhä Bilsut. Mutu-tuntumalla olen sitä mieltä, että pintakovuus ja kaikenkaikkiaan kovuus väheni. Jousina on tosin kovuudesta parjatut Eibachit, joten voi johtua niistäkin....
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                #22
                Miten tuo jäykkyyssäätö menee näissä takaiskareissa e39:iin? Konin sportit siis kyseessä. Tehdasasetus ilmeisesti puolessa välissä? Meinasin m-sport II jousien kavereiksis noita, niin mihinkähän suuntaan arvais noita säätää, vai oisko parempi jättää noin? Radalla ei käydä, alusta saisi olla jämäkkä, mutta ei hirveen pintakova.

                Noistahan pystyy säätämään korkeutta, n. 30mm on säätövara, keskimmäisessä pykälässä oli "tehdasasetuksena" (15mm pykälien väli). Ac snitcherin iskariin verrattuna keskipykälän säädöllä jousilautasen etäisyys oli 4mm korkeammalla konissa, pitäis verrata vielä tuohon m-sport II iskariin jotka vielä alla, niin tietäis mihin pykälään löis tuon säädön. (veikkaan että ac snitcherin iskari on sama kuin M-sport II, molemmat shackin tekemiä ja varren paksuus sama, yms.), Koneissa varren paksuus on hieman paksumpi. :think

                http://imageshack.us/photo/my-images/201/konir.jpg
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • bmw528
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 210
                  • keskisuomi

                  #23
                  Originally posted by bemmeri View Post
                  Miten tuo jäykkyyssäätö menee näissä takaiskareissa e39:iin? Konin sportit siis kyseessä. Tehdasasetus ilmeisesti puolessa välissä? Meinasin m-sport II jousien kavereiksis noita, niin mihinkähän suuntaan arvais noita säätää, vai oisko parempi jättää noin? Radalla ei käydä, alusta saisi olla jämäkkä, mutta ei hirveen pintakova.

                  Noistahan pystyy säätämään korkeutta, n. 30mm on säätövara, keskimmäisessä pykälässä oli "tehdasasetuksena" (15mm pykälien väli). Ac snitcherin iskariin verrattuna keskipykälän säädöllä jousilautasen etäisyys oli 4mm korkeammalla konissa, pitäis verrata vielä tuohon m-sport II iskariin jotka vielä alla, niin tietäis mihin pykälään löis tuon säädön. (veikkaan että ac snitcherin iskari on sama kuin M-sport II, molemmat shackin tekemiä ja varren paksuus sama, yms.), Koneissa varren paksuus on hieman paksumpi. :think

                  http://imageshack.us/photo/my-images/201/konir.jpg
                  Muistaakseni siinähän kolme eri aluEtta oli takana itse aikoinani annoin olla siinä keskivaiheella sen säädön..Mielestäni muuten iskarit ihan parhaimmasta päästämitä omalle kohdalle on sattunut..
                  on löylyä!!!

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10043
                    • KVLA

                    #24
                    Eikös siellä Konien mukana aina tule säätöohjeet.Ainakin minulla on kaikissa etu- sekä takaiskarien mukana tulleet.

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      #25
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Eikös siellä Konien mukana aina tule säätöohjeet.Ainakin minulla on kaikissa etu- sekä takaiskarien mukana tulleet.
                      Olihan siinä jonkinmoinen ohje, lähinnä kumpaan suuntaan kovenee, yms.
                      Lähinnä kiinnostais tietää mikä olisi hyvä säätö taakse, kun ei viittis sitten iskareita repiä pois uutta säätöä varten. :think
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10043
                        • KVLA

                        #26
                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Olihan siinä jonkinmoinen ohje, lähinnä kumpaan suuntaan kovenee, yms.
                        Lähinnä kiinnostais tietää mikä olisi hyvä säätö taakse, kun ei viittis sitten iskareita repiä pois uutta säätöä varten. :think
                        Edelliseen 540:iin jätin nuo säädöt puoleen väliin.Toimi hyvin omasta mielestä H&R:n madallusjousien kanssa normaalissa ajossa.Ja kyllä se jäykkyyden säätösuunnat muistaakseni niissä ohjeissa oli ihan selvästi.

                        Comment

                        • cor
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2012
                          • 55
                          • Helsinki

                          #27
                          Mites noiden fsd huolto? on alkannut vähän tuntumaan että etupää muljuis ja katsoin toiselta puolelta niin jotain nestettä iskarista on tullut ulos, muistelen että jossain olisi ollut puhetta että näitä pystyis huoltamaan.

                          Osaatteko neuvoa asiasta enemmän?
                          530da e39 touring, Vw corrado

                          Comment

                          • ritariässä
                            BTCF Member
                            • Jan 2006
                            • 3580
                            • Raisio

                            #28
                            Katsastusmittarit totes 540 vakioalustaisen toukan iskareiden olevan vielä toimivat vaikka turhan veltolta varsinkin etupää tuntuu, joten suunnitelmissa laittaa eteen lievästi madaltavat jouset, H&R ok? Edelliset kokomukset Eibacheista oli että madaltaa enemmän kuin lupaa, joten kumpaa suosittelee btcf? Taakse tietenkin ilmapusseille korkeintan lievä lasku.

                            Ja ne iskarit, onks Konin FSD katuajoon ok eli ei saa olla liian pintakova, mutta ei velttokaan. Ainakin veljen e39 meni vakiojousiin liitetyillä Bilsteineillä pintakovaksi ja kestostakin kuuluu huolestuttavia.

                            Konit vai rennosti vaan uudet/alkuperäiset Sachsit? 17 tai 18 renkailla ajellaan.
                            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17526
                              • Turku

                              #29
                              Originally posted by ritariässä View Post
                              Katsastusmittarit totes 540 vakioalustaisen toukan iskareiden olevan vielä toimivat vaikka turhan veltolta varsinkin etupää tuntuu, joten suunnitelmissa laittaa eteen lievästi madaltavat jouset, H&R ok? Edelliset kokomukset Eibacheista oli että madaltaa enemmän kuin lupaa, joten kumpaa suosittelee btcf? Taakse tietenkin ilmapusseille korkeintan lievä lasku.

                              Ja ne iskarit, onks Konin FSD katuajoon ok eli ei saa olla liian pintakova, mutta ei velttokaan. Ainakin veljen e39 meni vakiojousiin liitetyillä Bilsteineillä pintakovaksi ja kestostakin kuuluu huolestuttavia.

                              Konit vai rennosti vaan uudet/alkuperäiset Sachsit? 17 tai 18 renkailla ajellaan.
                              H&R itse suosin, yhdet kivireet E46 (postaus ylempänä v. 2010) yhdistelmänä Eibach ja Bilstein. Myöhemmin taakse 3 vuoden jälkeen Bilsteinien hajottua (!) Konit ja huomattavasti pehmeni.

                              Mulle ääni siis yhdistelmälle H&R ja Koni. Punisherin topikista alkuvuonna kokemuksia...?
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • Raipe72
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2006
                                • 101
                                • Noormarkku

                                #30
                                Originally posted by Laku View Post
                                H&R itse suosin, yhdet kivireet E46 (postaus ylempänä v. 2010) yhdistelmänä Eibach ja Bilstein. Myöhemmin taakse 3 vuoden jälkeen Bilsteinien hajottua (!) Konit ja huomattavasti pehmeni.

                                Mulle ääni siis yhdistelmälle H&R ja Koni. Punisherin topikista alkuvuonna kokemuksia...?

                                Nykyään Koni käyttää H&R jousia itsekin, ei enää tee omalla nimellään vietereitä. Erittäin toimiva kombo omastakin mielestä.

                                Joku kyseli sitä huoltoa, niin ihan suoraan maahantuojalla on huoltopiste Malmilla, Motoral Oy, puh. 010 55070 www.motoral.fi. Jos soittelee, niin kysyy vaan Koni-huoltoa, sieltä vastaa Kimmo.

                                Huollossa saadaan tarvittaessa vaikka rakennettua kokonaan uudet pumput ja voidaan säätää (sportit) täysin asiakkaan toivomusten mukaisesti. Siellä nuo rata- ja kiihdytyskuskitkin niitä käyvät säädättämässä.

                                Omassa harrastepelissä Koni Sportit valmistusvuodelta 1991. Olivat viime vuonna menettäneet n. 5% vaimennustehostaan, joten kyllä näissä rahalle saa hyvin vastinetta.
                                _____________________
                                E61 530xd -08, E87 116i, E24 635CSi

                                Ex List: E61 530DAT -05, E39 530DAT -02, E39 530DAT -99, E46 318i Touring, E36 325tdA, E39 523i, E34 525ix, E28 520i, E36 325i, E30 318iS, E30 320i, E21 316, E107 700LS Luxus, VW 1300 -70, R35

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎