Originally posted by markok
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39, Koni FSD iskarit
Collapse
X
-
Originally posted by aripaa View PostJotenkin tuntuu että tuo on takaiskareiden säätöön? jossain olen lukenut tuosta.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostOlet muuten ihan oikeassa. Nyt kun kuvaa tarkemmin katsoo niin takaiskarin kuvahan tuo on. Näköjään laittavat etuiskareiden pakettiin molempien asennusohjeet niin se vähän hämäsi.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostIskarit on jo ilmeisesti paikoillaan?Lähinnä kiinnostaa noiden pohjaanlyönti kumien sopivuus Konin iskareihin.Kun en viitsi varsien paksuuksia mittailla auton iskareista,niin kyselen vaan oliko orkkisiskareissasi ja Koneissa varren paksuus sama?Ja siten pohjaanlyönti kumit kävisi heittämällä ns.orkkiskokoiset.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostEi ole vielä paikallaan, mutta huomenna on tarkoitus asentaa. Mielestäni varren paksuus on sama ja ainakin itse hommasin originaali pohjaanlyöntikumit, mutta eipä noitakaan ole vielä tullut sovitettua. Koitan muistaa kertoa faktaa asennuksen jälkeen.
Konin männänvarren paksuus on pari milliä pienempi kuin Sacsh:n. Uudet orggis pohjaanlyöntikumit tuntui kuitenkin asettuvan tuolle varrelle hyvin.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostNyt on Konit alla ja mukavampaan suuntaan käyttäytyminen muuttui. Ei ole lähellekään niin pintakova kuin Sacsh:lla.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Miten tuo jäykkyyssäätö menee näissä takaiskareissa e39:iin? Konin sportit siis kyseessä. Tehdasasetus ilmeisesti puolessa välissä? Meinasin m-sport II jousien kavereiksis noita, niin mihinkähän suuntaan arvais noita säätää, vai oisko parempi jättää noin? Radalla ei käydä, alusta saisi olla jämäkkä, mutta ei hirveen pintakova.
Noistahan pystyy säätämään korkeutta, n. 30mm on säätövara, keskimmäisessä pykälässä oli "tehdasasetuksena" (15mm pykälien väli). Ac snitcherin iskariin verrattuna keskipykälän säädöllä jousilautasen etäisyys oli 4mm korkeammalla konissa, pitäis verrata vielä tuohon m-sport II iskariin jotka vielä alla, niin tietäis mihin pykälään löis tuon säädön. (veikkaan että ac snitcherin iskari on sama kuin M-sport II, molemmat shackin tekemiä ja varren paksuus sama, yms.), Koneissa varren paksuus on hieman paksumpi. :think
http://imageshack.us/photo/my-images/201/konir.jpgEVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostMiten tuo jäykkyyssäätö menee näissä takaiskareissa e39:iin? Konin sportit siis kyseessä. Tehdasasetus ilmeisesti puolessa välissä? Meinasin m-sport II jousien kavereiksis noita, niin mihinkähän suuntaan arvais noita säätää, vai oisko parempi jättää noin? Radalla ei käydä, alusta saisi olla jämäkkä, mutta ei hirveen pintakova.
Noistahan pystyy säätämään korkeutta, n. 30mm on säätövara, keskimmäisessä pykälässä oli "tehdasasetuksena" (15mm pykälien väli). Ac snitcherin iskariin verrattuna keskipykälän säädöllä jousilautasen etäisyys oli 4mm korkeammalla konissa, pitäis verrata vielä tuohon m-sport II iskariin jotka vielä alla, niin tietäis mihin pykälään löis tuon säädön. (veikkaan että ac snitcherin iskari on sama kuin M-sport II, molemmat shackin tekemiä ja varren paksuus sama, yms.), Koneissa varren paksuus on hieman paksumpi. :think
http://imageshack.us/photo/my-images/201/konir.jpgon löylyä!!!
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostEikös siellä Konien mukana aina tule säätöohjeet.Ainakin minulla on kaikissa etu- sekä takaiskarien mukana tulleet.
Lähinnä kiinnostais tietää mikä olisi hyvä säätö taakse, kun ei viittis sitten iskareita repiä pois uutta säätöä varten. :thinkEVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostOlihan siinä jonkinmoinen ohje, lähinnä kumpaan suuntaan kovenee, yms.
Lähinnä kiinnostais tietää mikä olisi hyvä säätö taakse, kun ei viittis sitten iskareita repiä pois uutta säätöä varten. :think
Comment
-
-
Katsastusmittarit totes 540 vakioalustaisen toukan iskareiden olevan vielä toimivat vaikka turhan veltolta varsinkin etupää tuntuu, joten suunnitelmissa laittaa eteen lievästi madaltavat jouset, H&R ok? Edelliset kokomukset Eibacheista oli että madaltaa enemmän kuin lupaa, joten kumpaa suosittelee btcf? Taakse tietenkin ilmapusseille korkeintan lievä lasku.
Ja ne iskarit, onks Konin FSD katuajoon ok eli ei saa olla liian pintakova, mutta ei velttokaan. Ainakin veljen e39 meni vakiojousiin liitetyillä Bilsteineillä pintakovaksi ja kestostakin kuuluu huolestuttavia.
Konit vai rennosti vaan uudet/alkuperäiset Sachsit? 17 tai 18 renkailla ajellaan.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostKatsastusmittarit totes 540 vakioalustaisen toukan iskareiden olevan vielä toimivat vaikka turhan veltolta varsinkin etupää tuntuu, joten suunnitelmissa laittaa eteen lievästi madaltavat jouset, H&R ok? Edelliset kokomukset Eibacheista oli että madaltaa enemmän kuin lupaa, joten kumpaa suosittelee btcf? Taakse tietenkin ilmapusseille korkeintan lievä lasku.
Ja ne iskarit, onks Konin FSD katuajoon ok eli ei saa olla liian pintakova, mutta ei velttokaan. Ainakin veljen e39 meni vakiojousiin liitetyillä Bilsteineillä pintakovaksi ja kestostakin kuuluu huolestuttavia.
Konit vai rennosti vaan uudet/alkuperäiset Sachsit? 17 tai 18 renkailla ajellaan.
Mulle ääni siis yhdistelmälle H&R ja Koni. Punisherin topikista alkuvuonna kokemuksia...?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostH&R itse suosin, yhdet kivireet E46 (postaus ylempänä v. 2010) yhdistelmänä Eibach ja Bilstein. Myöhemmin taakse 3 vuoden jälkeen Bilsteinien hajottua (!) Konit ja huomattavasti pehmeni.
Mulle ääni siis yhdistelmälle H&R ja Koni. Punisherin topikista alkuvuonna kokemuksia...?
Nykyään Koni käyttää H&R jousia itsekin, ei enää tee omalla nimellään vietereitä. Erittäin toimiva kombo omastakin mielestä.
Joku kyseli sitä huoltoa, niin ihan suoraan maahantuojalla on huoltopiste Malmilla, Motoral Oy, puh. 010 55070 www.motoral.fi. Jos soittelee, niin kysyy vaan Koni-huoltoa, sieltä vastaa Kimmo.
Huollossa saadaan tarvittaessa vaikka rakennettua kokonaan uudet pumput ja voidaan säätää (sportit) täysin asiakkaan toivomusten mukaisesti. Siellä nuo rata- ja kiihdytyskuskitkin niitä käyvät säädättämässä.
Omassa harrastepelissä Koni Sportit valmistusvuodelta 1991. Olivat viime vuonna menettäneet n. 5% vaimennustehostaan, joten kyllä näissä rahalle saa hyvin vastinetta._____________________
E61 530xd -08, E87 116i, E24 635CSi
Ex List: E61 530DAT -05, E39 530DAT -02, E39 530DAT -99, E46 318i Touring, E36 325tdA, E39 523i, E34 525ix, E28 520i, E36 325i, E30 318iS, E30 320i, E21 316, E107 700LS Luxus, VW 1300 -70, R35
Comment
-
Comment