...Kone on ollut pois paikoiltaan ja laatikon öljyä tuli silloin mäkeen. Lisänny olen 3l. mut eikö toi riitä vai onko joku piuha väärin, eipä noita laatikon liittimiä voi väärin kytkee, vaiko??
Ettei vaan oo menny liikaa öljyä.Sehän on myrkkyä automaattilootalle.
Ite oon rikkonut yhen Mitsun automaattilootan liialla öljyllä...
Eihän sitä voi kokeilematta tietää
Melkeen veisin sinne liikkeeseen kuitenkin tarkastukseen.
Joopa joo!!
Taas alkanut toi vaihteiston vikavalo palamaan. Pysyhän se jo useamman kuukauden poissa, loota vaihtaa kuitenkin ilman ongelmia!
Vikakoodit luettiin, löyty seuraavaa:
-040 Tuntematon vika
-039 Tuntematon vika
-057 Tuntematon vika
-019 Vetomagneetti vaihteenvalits. esto
Maavuoto, pysyvä vika!
Vaihde menee päälle kyllä ilman jarruun koskemista, näin ei varmaankaan saisi olla, eli mitä rikki ja mistä johtuu?? Liittyykö tohon vetomagneettiin??
Viimeksi sammu vikavalo, kun lisättiin öljyä, nyt ei taida olla siitä kyse?
Eli todennäköisesti tuo ongelman alkujuuri juontaa tuohon 3l:n uuden/pesevän öljyn lisäykseen(ilman täydellistä pesuprosessia+suodattimen vaihtoa). Eli ilmeisesti jotain on nyt tukossa/jumissa venttiilikoneistossa koska ei ilmoita suoraa sähkövikaakaan. Lisäksi tuo öljyn lisäys ja häiriön hetkellinen poistuminen viittaa siihen.
No,parissakin minun tietämässäni ihan vastaavassa tapauksessa(tosin e38 ja e36) "jumi" on onnistuttu purkamaan vaihtamalla suodatin ja öljyt runsaalla läpihuuhtelulla.
Tämä voisi kannattaa kokeilla melko pian, ennen kuin pysyvämpiä vaurioita ennättää syntyä.
Comment