Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten E39 varashälytin toimii?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    Miten E39 varashälytin toimii?

    Halusin kokeilla miten E39 varashälytin toimii mutta en päässyt jyvälle:

    -Istuin autoon, lukitsin ovet avaimen nappulalla ja elämöin mutta mitään ei tapahtunut.

    Onkohan siinä jokin viive tai tunnistin penkissä?

    Varashälytin menee ilmeisesti pois päältä jos painaa lukitusnappia kaksi kertaa peräkkäin?
    ---
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7397
    • Oulu

    #2
    Tuli testattua tuokin tässä taannoin, eli auto parkkiin lasit auki ja ovet lukkoon. Hetken päästä kädellä heiluttelin ikkuna-aukon sisäpuolella seisoen itse ulkopuolella ja hyvinhän tuo hälytti.

    Pitäis lukea käyttöohjekirjasta kun ei muista miten tuo poiskytkentä tapahtuu.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      #3
      Originally posted by Petri.Kekkonen
      eli auto parkkiin lasit auki ja ovet lukkoon. Hetken päästä kädellä heiluttelin ikkuna-aukon sisäpuolella seisoen itse ulkopuolella ja hyvinhän tuo hälytti.
      Minulla ei hälyttänyt tuossakaan tilanteessa, tosin kokeilin heti oven lukitsemisen jälkeen. Pitää varmaan odottaa jonkin aikaa?
      ---

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Siinä on kyllä jonkinnäköinen viive en muista tarkalleen paljonko se on mutta ei muistaakseni 1min enempää.

        Jos painat lukitus napista 2 kertaa niin että painat sen toisen kerran 10sek sisään ovien lukitsemisesta niin se ottaa sisätutkan pois käytöstä, eli kätevä jos joku jää autoon esim. koira, sekä laivalla tuota olen itse käyttänyt.

        Hälytintä olen itse testannut niin että avaan esim. konepellin vivusta niin että se jää auki lukostaan mutta ei kuitenkaan nouse ylös, sen jälkeen hälyt päälle ja vetää vaikka sen tupakin jonka jälkeen avaa ulkopuolelta konepellin niin kyllä pitäisi vinkaista, muistaakseni sama toimii takakontin kanssa.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          #5
          Originally posted by Rahu
          Siinä on kyllä jonkinnäköinen viive en muista tarkalleen paljonko se on mutta ei muistaakseni 1min enempää.
          Toimii! Viive oli noin minuutin ennen kuin vehje "aktivoitui".
          ---

          Comment

          • hoikkas
            BTCF Member
            • Oct 2005
            • 1579
            • TURKU

            #6
            Kun e39:ssä on tälläinen pirun hieno ja herkkä sisätunnistin. Ottaa itsellä kännykän heppoisen värinsoiton ja rupee siitä huutamaan heti. Mutta ei sitten ota millään kun autoa heiluttelee sivusta tai painelee voimakkaasti taka -tai etupäätä?
            BMW i4M50

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #7
              Tuli sitten eilen itsekin ihan sattumalta/vahingossa testattua kun olin erään liikkeen pihassa ovet oli lukossa ja ikkunat raollaan, lähtiessäni siitä kävelemään heitin ikkunasta paperit sisälle kiireessä ajattelematta sen enempää niin huutamaanhan se alkoi, itsellänikin meni n.3sek että wtf tuli tehtyä.
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by hoikkas
                Mutta ei sitten ota millään kun autoa heiluttelee sivusta tai painelee voimakkaasti taka -tai etupäätä?
                Onhan siinä myös asentotunnistin, mutta se ilmeisesti vaatii aika suuren kulmamuutoksen jotta hälytys laukeaa, siis auton kulma/keula/perä pitää nostaa ylös. Mutta voisihan siihen viritellä herkemmänkin tunnistimen.

                Ja sitten vinkki: jos alkaa tulla turhia hälytyksiä, niin konepellin tunnistinkytkin kannattaa tarkistaa ensimmäisenä, kun siitä ottaa johdon irti niin siitä ei tule hälytystä. Minulla tuo kytkin hyytyi ja auto alkoi huutamaan melkoisen usein ilman mitään järkevää selitystä. Aluksi tuo tapahtui vain kun oli hyvin lämmin ilma, ilmeisesti moottoritilan lämpötila muutti muovisen kytkimen toimintaa juuri sen verran, että alkoi sekoilla.
                E39 528iA

                Comment

                • hannuk
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 2136
                  • Capital

                  #9
                  Originally posted by TJJ
                  Ja sitten vinkki: jos alkaa tulla turhia hälytyksiä, niin konepellin tunnistinkytkin kannattaa tarkistaa ensimmäisenä, kun siitä ottaa johdon irti niin siitä ei tule hälytystä. Minulla tuo kytkin hyytyi ja auto alkoi huutamaan melkoisen usein ilman mitään järkevää selitystä. Aluksi tuo tapahtui vain kun oli hyvin lämmin ilma, ilmeisesti moottoritilan lämpötila muutti muovisen kytkimen toimintaa juuri sen verran, että alkoi sekoilla.
                  Mistä se sieltä löytyy? Pitää käydä kurkkaamassa.
                  - BMW x5 f15 m50d "navetta"
                  - Porsche Cayenne S
                  - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
                  - plus pari muuta

                  Comment

                  • leifeugen
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2004
                    • 144
                    • porvoo

                    #10
                    Etupellin kytkin on vasemman ilmaputsarin etupuolella.

                    Comment

                    • hoikkas
                      BTCF Member
                      • Oct 2005
                      • 1579
                      • TURKU

                      #11
                      Originally posted by TJJ
                      Onhan siinä myös asentotunnistin, mutta se ilmeisesti vaatii aika suuren kulmamuutoksen jotta hälytys laukeaa, siis auton kulma/keula/perä pitää nostaa ylös. Mutta voisihan siihen viritellä herkemmänkin tunnistimen.

                      Ja sitten vinkki: jos alkaa tulla turhia hälytyksiä, niin konepellin tunnistinkytkin kannattaa tarkistaa ensimmäisenä, kun siitä ottaa johdon irti niin siitä ei tule hälytystä. Minulla tuo kytkin hyytyi ja auto alkoi huutamaan melkoisen usein ilman mitään järkevää selitystä. Aluksi tuo tapahtui vain kun oli hyvin lämmin ilma, ilmeisesti moottoritilan lämpötila muutti muovisen kytkimen toimintaa juuri sen verran, että alkoi sekoilla.
                      Ok, hyvä että on kuitenkin.
                      Mulla vissiin pari turhaa hälytystä, mutta lähes kymmenen sellasta että olen jättänyt kännyn autoon ja joku soittanut/viestittänyt juuri silloin --> sitten tullut jostain kaupasta yms. ja nolosti se pihalla huutanut auto ollut se mihin itse kiivennyt
                      BMW i4M50

                      Comment

                      • MMM525
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2007
                        • 117
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Laitetaan tähän ketjuun.

                        Meni tänään ajossa varashälytin päälle, alkoi huutamaan ja hätävilkut meni päälle. Sammutin auton tien varteen ja käynnistin uudelleen, ja hälytin edelleen päällä. Lopulta nousin autosta ja laitoin ovet lukkoon ja sen jälkeen ei ollut enää hälytystä päällä kun käynnistin auton.

                        Ennen kuin lähdin ajamaan niin tuli vahingossa painettua ovet ainakin kertaalleen kiinni kun olin jo avannut oven tms. Meni varmaan hälytys johonkin perätilaan? Mutta maantieajoa oli ehtinyt tulemaan kuitenkin 30km ennen kuin hälytys meni päälle.

                        Ei ole tuollasta käynyt aikaisemmin. Vaikuttaisi joltain sähkövialta? Toisaalta jos varashälytin ei välitä siitä onko auto käynnistetty ja liikkeessä ja jos olin onnistunut olemaan paikoillani koko tuon matkan, niin voisiko tuo olla teoriassa hälyttimen normaalia toimintaa?
                        BMW F11 530dA touring -11 Havanna
                        BMW E39 525dA touring -02 Toledo

                        Comment

                        • Exami
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 986
                          • Hyvinkää, Tuusula

                          #13
                          Omassa tuli testattua tuo kallistus toiminto.. auto kaverin pihassa.. remontti kesken.. no se sitte reippaana poikana rupes tunkkaamaan ennenku avas ovia napista.. kontista otti tavaroita avas kontin konttinapilla jne huutamaanhan se rupes
                          sigpic
                          Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                          Comment

                          • rle
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2005
                            • 112
                            • tampere

                            #14
                            Kuinkahan tuon sisätutkan saa pois e39 530da 2002 autosta?
                            Olen kokeillut painaa sulkunappia 10s sisään lukitsemisesta, mutta hälytin rupee hälyttämään kun webasto pistää sisäpuhalluksen päälle. Eli tämä tapa ei toimi.

                            Pitäisikö lukitus nappia pitää pitempään pohjassa?

                            Ledivalon sielunelämästäkään en ole päässyt jyvälle. Kun lukitsen auton se jää palamaan koko ajan. Kun taas aamulla tulen autolle se vilkkuu. Mikä logiikka sen palamisessa on?

                            Comment

                            • nappe74
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 2845
                              • South Carelia

                              #15
                              Omassa autossa ledivalo käyttäytyy aina samalla tavalla, painaa sisätutkan pois tai ei(en kyllä ole testannu lähtikö sisätutka pois) että kun ovet lukitsee niin punaledi vilkkuu tiheään muutaman sekunnin ajan jonka jälkeen se alkaa vilkkua parinkolmen sekunnin välein...
                              G30 530e xDrive A M-Sport -20

                              ex-Bimmerit:
                              F10 525dA xDrive M-Sport -13
                              E21 316 -80
                              E91 330xdA M-Sport -06
                              E53 X5 3.0iA Sport -04
                              E91 335xiA M-Sport -08
                              E60 530iA M-Sport -06
                              E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                              E91 320d -06
                              E39 530iAT M-Sport -01
                              E36 328iA -96
                              E39 528iA -96
                              E36 325i -92

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎