memebuy23buy

E39 ilmastointi panelin erot???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    E39 ilmastointi panelin erot???

    Eli mitä eroa on prefaceliftin ja faceliftin rest/max nappuloilla?

    Eli sen tiedän mitä tuo rest tekee talvella ja mitä max tekee kesällä mutta onko tuossa max nappulassa talvisin tuota rest toimintoa? Tuli tuossa kokeiltua tuota facelift mallia omaan autoon ja kaikki toimii niin kuin pitääkin ja MAX nappulakin toimii mutta en haluaisi luopua tuosta rest toiminnostakaan mikä on talvella kyllä parempi kuin max nappula kesällä vai pitääkö talveksi vaihtaa prefaclift paneli takaisin ja kesäksi taas facelift tilalle?
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    kyllä muistakseni se faceliftin Max talvella toimii Restinä, itse kun on aina käyttänyt tuota kaukosäätö Webastoa.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3121
      • Välisuomi

      #3
      Hyvä Rahu kun kysyit. Itselle ei olisi tuollainen kaksitoimisuus tullut mieleenkään. Katsoin juuri pari viikkoa sitten omaani, että eikö tässä olekaan taukolämpöä..
      ---

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Jos jollain olisi vielä jotain faktaa näiden sopivuudesta tai eroista eli vaikuttaako mihinkään jos tuon uudemman vaihtaa vanhemman tilalle, tarviiko koodausta yms??
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by Rahu
          Jos jollain olisi vielä jotain faktaa näiden sopivuudesta tai eroista eli vaikuttaako mihinkään jos tuon uudemman vaihtaa vanhemman tilalle, tarviiko koodausta yms??
          Minä luulin, ettei uudempi edes kävisi/toimisi kunnolla... Uudemmassahan on liitäntä aurinkotunnistimelle joten se varmaan kannattaisi kytkeä.
          E39 528iA

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by TJJ
            Minä luulin, ettei uudempi edes kävisi/toimisi kunnolla... Uudemmassahan on liitäntä aurinkotunnistimelle joten se varmaan kannattaisi kytkeä.
            Tiedätö että onko siinä mitään muuta eroa?

            Ja nyt kuuluu 2x kovempi rapina/narina jostain oikean polven kohdalta aina kun sammuttaa koko puhaltimen/laittaa päälle tai ilmastoinnin sammutta/laittaa päälle, onko siellä joku läppä vai mikä tuota ääntä aiheuttaa? Onko kellään samoja vaivoja?
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • KFZ-Koenig
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2900

              #7
              Originally posted by Rahu
              Tiedätö että onko siinä mitään muuta eroa?

              Ja nyt kuuluu 2x kovempi rapina/narina jostain oikean polven kohdalta aina kun sammuttaa koko puhaltimen/laittaa päälle tai ilmastoinnin sammutta/laittaa päälle, onko siellä joku läppä vai mikä tuota ääntä aiheuttaa? Onko kellään samoja vaivoja?
              Tuleeko tota rapinaa myös silloin kun muutat jotain säätöjä esim. puhallus vain ylös tai sivuille? Jostain kuulin, että kun se paneeli säätää niitä kanavissa olevia läppiä, niin säätöluuppi voi olla jotenkin paska/viallinen/liian herkkä tms. ja paneeli ei tällöin löytäisi läpille sopivia asentoja. Jos rapina kuuluu pahempana toisella paneelilla, niin vika voisi olla silloin säätöohjelmassa. Güntterit väitti saaneensa tollasia vikoja pois ajamalla paneeliin DIS:llä uuden paremman/rauhallisemman softan.
              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by Rahu
                Tiedätö että onko siinä mitään muuta eroa?
                Näyttäisi siltä, että 3/00 lähtien automaatti-ilmastoinnin koteloa ja läppien toimintaa on muutettu ja niiden ohjauksessa on eroja joten tuo uudempi paneeli ei taida toimia oikein vanhemmissa autoissa. Varmaan tämän takia se rapinakin kuuluu, paneeli yrittää ajaa jotain moottoria asentoon johon se ei voi mennä:

                IHKA integrated heater and air conditioning case
                The E39 IHKA case has been redesigned since 3/00. The E39 and E53 both share the same case design.
                The difference from the previous case is that a single flap (left and right), controls both the fresh air and recirculation inlets. Ram air is controlled by a separate flap. What makes it possible to use a single flap for fresh air/re-circ is the semi-circular door; as one inlet is covered another is opened.
                E39 528iA

                Comment

                • KFZ-Koenig
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2900

                  #9
                  Originally posted by TJJ
                  Näyttäisi siltä, että 3/00 lähtien automaatti-ilmastoinnin koteloa ja läppien toimintaa on muutettu ja niiden ohjauksessa on eroja joten tuo uudempi paneeli ei taida toimia oikein vanhemmissa autoissa. Varmaan tämän takia se rapinakin kuuluu, paneeli yrittää ajaa jotain moottoria asentoon johon se ei voi mennä:

                  IHKA integrated heater and air conditioning case
                  The E39 IHKA case has been redesigned since 3/00. The E39 and E53 both share the same case design.
                  The difference from the previous case is that a single flap (left and right), controls both the fresh air and recirculation inlets. Ram air is controlled by a separate flap. What makes it possible to use a single flap for fresh air/re-circ is the semi-circular door; as one inlet is covered another is opened.
                  Voiko tuollaiseen uuteen paneeliin ajaa kuitenkin vanhan mallin softan, jolloin se alkaisi toimimaan?
                  Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by KFZ-Koenig
                    Voiko tuollaiseen uuteen paneeliin ajaa kuitenkin vanhan mallin softan, jolloin se alkaisi toimimaan?
                    ETK:ssa ainakin on eri osat eikä mainintaa yhteensopivuudesta (mutta se ei välttämättä meinaa mitään). Softanvaihdostakaan ei tiedä vaihtaako se koko softan vai jonkun osan siitä. Jos tuo läppien ohjauksen peruslogiikka on kiinteästi ohjelmoitu, niin eipä silloin softan vaihto auta.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #11
                      Jaahas, eli jotain eroa kuitenkin on.. Tarkennusta vielä sen verran että rutinaa kuului myös vanhalla panelilla mutta nyt koveni varmaan puolella vanhaan paneliin nähden, muuten näyttäisi toimivan ihan hyvin.

                      Niin ja uudemmalla panelilla antaa aina vikakoodin "auxiliary-fan relay" tätä ei siis tule vanhalla panelilla.
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #12
                        Tämäkin homma sai onnellisen lopun eli nyt facelift paneli autossa kiinni ja aurinkotunnistimen asennuksen jälkeen ei enää vikakoodeja tullut ja kaikki näyttää/tuntuu/kuullostaa toimivan oikein.
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Eikä tarvinnut koodata? Vaihdoitko moottorin ja rutina hävisi sillä? Entä aurinkotunnistin, toimiiko se? Puritko kojelaudan sen asentamista varten? Toimiiko max kuten pitää?
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #14
                            Originally posted by TJJ
                            Eikä tarvinnut koodata? Vaihdoitko moottorin ja rutina hävisi sillä? Entä aurinkotunnistin, toimiiko se? Puritko kojelaudan sen asentamista varten? Toimiiko max kuten pitää?
                            Rutina tuli moottorista kyllä koska siitä oli muutama hammas rattaasta kulunut ja jää aina rutisemaan/sutimaan samaan kohtaan, osa on tilauksessa.

                            Aurinkotunnistin toimii nyt niin kuin pitääkin ilman sitä herjasi vikakoodia juuri tuolle tunnistimelle.

                            En purkanut koko kojelautaa, otin navin ja repsikan airbagin irti että sai vähän tilaa ja sitten rautalangalla ujuttamaan reittiä piuhalle jossa sitten tovi menikin jotta löytyi se oikea.

                            Max toimii niin kuin pitääkin.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #15
                              Eli siis vanhanmallin paneelin vaihtamalla uudenmalliseen, saadaan tuo ilmastoinnin max asetus toimimaan? Ja edelleen kaikki muukin toimii niinkuin pitääkin?

                              Comment

                              Working...
                              X