Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39: Ulkolämpötilanmittari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkone
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 933
    • Villähde

    #31
    Originally posted by bemupoika View Post
    Eli e39 528iA:n ulkolämpömittari näyttää koko ajan -40 astetta. missähän mahtaa vika olla? anturi paskana vai missä? ja jos on niin missähän kyseinen anturi sijaitsee? kiitos!
    onko anturia enää edes tallel. Jos oikein väräässä olen niin tuo -40 tulee kun anturiin ei saada yhteyttä.
    Anturi sijaitsee oikean eturenkaan etupuolella puskurin alla. on semmonen kolonen siinä jossa pitäs olla semmonen tappi kolossaan.

    Saakeli en löytäny fanoemista kuvaa siitä muovipalikasta.
    kumminki se on osa kaaressa olevan lokarin etupalikkaa.
    Juna saapuu asemalle kiiree ->

    Comment

    • kagetius
      Newbiemmer
      • Sep 2007
      • 5
      • kymenlaakso

      #32
      e39 touring ulkolämpöanturin sijainti??

      tällä hetkellä kaksi vastaan kolome tappelu päällä, mulla 530d -99 ja ulkolämpömittari kertoo -40c pakkasesta. tiedossa on että anturi paskana, ostin uuden, ja ensimmäisen tutun mukaan repsikan puolen eturenkaan edessä löytyy. tunkilla ilmaan, etusisälokaria hieman irti, no siellähän oli sini-valkonen ja sininen piuha ihan irrallaan,sivuleikkurit oli ilmeisesti käyny ku oli niin siististi leikattu. no, niihin sitte liitin uuden tilaamani anturin, ja paskat, ei sano mitään lämpötilaa vaikka kuittasin akun miinus navan irrotuksella..no, seuraava tuttu kerto että hänellä -02 touringissa kuskin puolel eturenkaan edessä..purettiin, ja ei löytyny mitään piuhoja..autossa parkkitutka mikä toimii takana, edessä anturit mutta purettuani niitä muoveja huomasin että yhdessäkään etupuskurin anturissa ei ole piuhoja kiinni/piuhoja ei näy missään....elieli, osaisiko joku kertoa mistä anturi nyt varmasti löytyy ja jos on siellä rep. puolella niin antaako ni piuhat jotain arvoja? luulisin et webaston yms. ongelmat lähinnä enää tuosta anturista kiinni.....
      e32, e34x2,e39 and counting..:think

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #33
        Kyllä se siellä repsikan etukulmassa on.

        PDC sulla ei varmasti edessä toimi koska tuossa vm:ssä tuota optiota ei ole ollut joten joku on varmasti vaihtanut puskurin uudemmasta missä anturit kiinni.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • kampsu_79
          Bimmer Rookie
          • Apr 2010
          • 41
          • Veteli

          #34
          Anturista

          Olisko kellään kuvaa laitta kyseisestä anturista?Luulen että se on mulla lentäny mäkeen Kiitos

          Comment

          • jsr85
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 1375
            • Oulainen

            #35
            Originally posted by kampsu_79 View Post
            Olisko kellään kuvaa laitta kyseisestä anturista?Luulen että se on mulla lentäny mäkeen Kiitos
            ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

            Comment

            • kampsu_79
              Bimmer Rookie
              • Apr 2010
              • 41
              • Veteli

              #36
              Juu löytykin Schmiedmannin sivuilta kuva.Ei oo ees kallis.23e

              Comment

              • thethent
                Bimmer Rookie
                • Jan 2011
                • 38
                • Helsinki

                #37
                Sieltähän se poikkinainen anturinpiuha
                löytyi.
                Autokeskuksella uus 30€ ja liitin 4€ tosin
                liittimen pinnit puuttuivat, pitää näköjään tilata erikseen.
                Kuitenkin näyttää oikein ja se on pääasia
                Edeltäjät:
                E36 328 coupé M-sport 1998
                A6 2.7 biturbo Quottro 1999
                A6 Avant 3.0 TDI V6 Quottro 2005
                E60 530 dA 2005
                A6 2.5 V6 TDI 2000
                E39 530 dAt M-sport 2001
                Chervolet Chevy van SL 6.5 1999

                Comment

                • deezaye
                  Bimmer Rookie
                  • May 2005
                  • 185
                  • Turenki Rock City

                  #38
                  Mulla tuntuu näyttävän e39 530D:ssä lämpömittari 3-4 astetta enemmän mitä ulkona on, eli jos on +5 oikeesti nii mittari näyttää jotain +8-9 astetta... Onko normia tuollainen "höveli" toiminta vai tilaanko suosiolla uuden anturin?
                  E53/M54B30 -04
                  E39/M57D30 -99
                  E34/M30B35 -88
                  E28/M10B18 -85

                  Comment

                  • Tabu
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2011
                    • 486
                    • Ääsjoki

                    #39
                    Halvallakin olis vissiin saanu, jos kerran 23-30euroon nuata on saanu. Ite sain tinkaamalla 37e No pääasia että toimii taas ja kun ainaki itellä vaikutti ilmastoinninki toimintaan tuo anturin tieto.
                    Duo Osmo
                    Kehonliikuttimena Passat
                    E39 530dA -01 sedan ex.
                    E39 530dA -02 sedan ex.
                    Pari volvoa 240 & 740 ex.

                    Comment

                    • puppetmaster
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2003
                      • 74
                      • Tampere

                      #40
                      Originally posted by deezaye View Post
                      Mulla tuntuu näyttävän e39 530D:ssä lämpömittari 3-4 astetta enemmän mitä ulkona on, eli jos on +5 oikeesti nii mittari näyttää jotain +8-9 astetta... Onko normia tuollainen "höveli" toiminta vai tilaanko suosiolla uuden anturin?
                      Mulla toi on ainakin varsin tarkka.

                      Tarkista, että johdot ovat ehjät. Mulla ainakin alkoi näyttää perunoita aina märällä kelillä, kun oli piuhoista eristeet rikki ja kuparit näkyvissä. Ominaisuus katosi johdot fiksaamalla.

                      Liitinkin kannattanee tarkistaa, ettei ole likainen, hapettunut tai mitään.

                      Comment

                      • Miksu_L
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2012
                        • 41
                        • Espoo

                        #41
                        ulkolämpöanturissa taas vikaaaa..

                        laitan suoraan kuvilla, koska en enää voi käsittää miksei tuo kyseinen anturi toimisi.. vai onko uusi kaupasta haettu anturi suoraan ollut kokoaika rikki?

                        tuossa viimetalvena tais revetä osa noista e39 etupään suojamuoveista irti ja samalla meni se lämpömittari.. nyt kun tutkiskelin sitä niin arvelin että uuden ostamalla pääsisi takaisin lämpöihin kiinni muttei..

                        kaikkea on koetettu:

                        -katkoin piuhoja noin 30cm ylempää ja kolvailin uudet tilalle, koska epäilin että piuhat olisivat poikki lähimmän kaarteen kohdalta. olihan ne vähän hapettuneet muttei mitään sen kummempaa.
                        -mittasin jännitteen katkotun kohdan luota, joka oli sama kuin anturin päästä.
                        -avasin anturin liittimen ja putsasin ne crc:llä, sekä koetin että niistä saa hyvän kontaktin.
                        -laitoin anturin liittimet oikosulkuun, heti muuttuu +50c

                        voisiko tuo anturi sitten olla rikki..? toinen niistä anturin piikeistä on ainakin huomattavasti syvemmällä kuin toinen. Kuuluuko olla näin? näkyy kuvassa.

                        älkää myöskään hämääntykö tuosta airbagin valosta, se tiedetään miksi palaa.

                        LINKKI KUVIIN: https://drive.google.com/#folders/0B...UJFajJLWURIRlk

                        Comment

                        • Havis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1838
                          • Kotona/Poissa

                          #42
                          Originally posted by Miksu_L View Post
                          laitan suoraan kuvilla, koska en enää voi käsittää miksei tuo kyseinen anturi toimisi.. vai onko uusi kaupasta haettu anturi suoraan ollut kokoaika rikki?

                          tuossa viimetalvena tais revetä osa noista e39 etupään suojamuoveista irti ja samalla meni se lämpömittari.. nyt kun tutkiskelin sitä niin arvelin että uuden ostamalla pääsisi takaisin lämpöihin kiinni muttei..

                          kaikkea on koetettu:

                          -katkoin piuhoja noin 30cm ylempää ja kolvailin uudet tilalle, koska epäilin että piuhat olisivat poikki lähimmän kaarteen kohdalta. olihan ne vähän hapettuneet muttei mitään sen kummempaa.
                          -mittasin jännitteen katkotun kohdan luota, joka oli sama kuin anturin päästä.
                          -avasin anturin liittimen ja putsasin ne crc:llä, sekä koetin että niistä saa hyvän kontaktin.
                          -laitoin anturin liittimet oikosulkuun, heti muuttuu +50c

                          voisiko tuo anturi sitten olla rikki..? toinen niistä anturin piikeistä on ainakin huomattavasti syvemmällä kuin toinen. Kuuluuko olla näin? näkyy kuvassa.

                          älkää myöskään hämääntykö tuosta airbagin valosta, se tiedetään miksi palaa.

                          LINKKI KUVIIN: https://drive.google.com/#folders/0B...UJFajJLWURIRlk
                          Minusta tuntuu että tuo mittari ei näytä ihan suoraan anturin antamaa lukemaa, vaan se kerää lukemia vähän pitempään ja näyttää jotain laskettua keskiarvoa tms. Kokeile esim että annat sen anturin olla siinä ihan rauhassa ja ajelet aikasi. Itselläkin anturin johtojen uusintakytkemisen jälkeen näyttö alkoi toimimaan vasta jonkin ajan päästä.

                          Tuo keskiarvo voisi sinänsä pitää paikkansa, koska näyttämä esim talvella halliin ajaessa nousee plussalle todella hitaasti, vaikka kuinka anturi olisi jo lämpimänä.

                          Tosin tuossa edellä kyllä sanoit, että suoraan oikosulkuun kytkentä muutti näytön heti, hmm...
                          Last edited by Havis; 04-07-2014, 19:31.
                          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                          E60 523iA -08

                          Comment

                          • Miksu_L
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2012
                            • 41
                            • Espoo

                            #43
                            Originally posted by Havis View Post
                            Minusta tuntuu että tuo mittari ei näytä ihan suoraan anturin antamaa lukemaa, vaan se kerää lukemia vähän pitempään ja näyttää jotain laskettua keskiarvoa tms. Kokeile esim että annat sen anturin olla siinä ihan rauhassa ja ajelet aikasi. Itselläkin anturin johtojen uusintakytkemisen jälkeen näyttö alkoi toimimaan vasta jonkin ajan päästä.

                            Tuo keskiarvo voisi sinänsä pitää paikkansa, koska näyttämä esim talvella halliin ajaessa nousee plussalle todella hitaasti, vaikka kuinka anturi olisi jo lämpimänä.

                            Tosin tuossa edellä kyllä sanoit, että suoraan oikosulkuun kytkentä muutti näytön heti, hmm...
                            taisikin selvitä jo vika.. uudessa anturissa oli valmiina toinen pinni rikki.. nyt on vähän fifty/sixty amistelenko siihen jotain vai haenko uuden anturin. Motonetissä maksoi kait 35e.. huhhu ei mitään järkeä tolla hinnalla

                            EDIT: samalla muuten selvis että kyllähän tuo ilmastointikin pelaa täydellisesti. ihan kiva saada kylmää ilmaa taas ulos autosta!! (sain pinnit välillä koskettamaan niin että lämpötilaksi muuttui +1 - +3 mutta toimi niin huonosti että jätin ne oikkariin ja näyttää +50.. no sentään ilmastointi pelittää mites onko tietoa sadetunnistimesta. sekin toimii mutta nyt +50/-40 lämpötilasekoilujen aikana se on ollut ilmeisesti irtikytkeytyneenä.. lähteekö suoraan toimintaan kun saan oikeet lämmöt näyttöön?
                            Last edited by Miksu_L; 05-07-2014, 01:31.

                            Comment

                            • Havis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1838
                              • Kotona/Poissa

                              #44
                              Originally posted by Miksu_L View Post
                              mites onko tietoa sadetunnistimesta. sekin toimii mutta nyt +50/-40 lämpötilasekoilujen aikana se on ollut ilmeisesti irtikytkeytyneenä.. lähteekö suoraan toimintaan kun saan oikeet lämmöt näyttöön?
                              Sadetunnistimella ei kyllä pitäis olla mitään tekemistä ulkolämpötilan kanssa. Jos sadetunnistin ei toimi se saattaa vaatia uudelleenohjelmoinnin, tai sitten oikeasti on rikki. Tunnistin saattaa mennä ns. perustihkukytkin tilaan esim. jos akkujännite on käynyt syystä tai toisesta alhaalla.
                              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                              E60 523iA -08

                              Comment

                              • Miksu_L
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2012
                                • 41
                                • Espoo

                                #45
                                Originally posted by Havis View Post
                                Sadetunnistimella ei kyllä pitäis olla mitään tekemistä ulkolämpötilan kanssa. Jos sadetunnistin ei toimi se saattaa vaatia uudelleenohjelmoinnin, tai sitten oikeasti on rikki. Tunnistin saattaa mennä ns. perustihkukytkin tilaan esim. jos akkujännite on käynyt syystä tai toisesta alhaalla.
                                akkujännitteet on monestikkin alhaalla kun on hifejä duunaillu.. mites tämä uudelleenohjelmointi tapahtuu ? :think

                                edit: hieman offtopic alkaa olla, mutta menkööt.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎