Omalla diagnostiikalla luettuna autoon ilmestyi yhtenäpäivänä virheilmoitus "65 camshaft pulse generator fault". Tehoja tuntuu myös olevan hukassa ainakin noin perstuntumal. Kävin tilaamassa paikallisesta merkkiliikkeestä anturin ja vaihdoin sen(imu nokan asentotunnistin), mutta mikään oire ei poistunut ja vikakoodi 65 edelleen aktiivisena. Luetutin myös koodit merkkiliikkeessä ja samaa herjaa sielläkin, eivätkä osanneet tunnin tutkimisen jälkeen sanoa mikä voisi olla vikana, jos anturin vaihto ei auta. Uusi anturi näyttää samoja lukuja ohmisesti kuin vanhakin, että sen perusteellä se vanhakin oli ehjä. Anturin ohmit olen mitannut myös ohjausboksin liittimiltä ja tulevat sinne ihan ongelmitta. Tämän ongelman alkaessa diagnostiikan live datakin alkoi näyttämään nokan asento kulmaksi 60 astetta, ennen oli muutama aste. Olen myös anturin reijästä katsellut sinne sisään ja näyttäisi se puoliympyrä kiekko olevan paikoillaan, mistä se saa pulssinsa.
Samaan aikaan kun vikakoodi tuli alkoi auto myös nakuttamaan. Tämä nakuttava ääni on peräisin ruiskutukista joka tärisee nakutuksen tahtiin niinkuin bensaletkutkin. Taitaa kuitenkin tämä nakutus ongelma olla taas eri vikaa kuin nokan anturi. Epäilisin jotakin ruiskusuutinta.
Näin ensiksi jos joku osaisi kertoa, mikä voi aiheuttaa sen, että toi nokan anturi vika ei poistu.
Auto on -96 528 eli mottina m52b28
Samaan aikaan kun vikakoodi tuli alkoi auto myös nakuttamaan. Tämä nakuttava ääni on peräisin ruiskutukista joka tärisee nakutuksen tahtiin niinkuin bensaletkutkin. Taitaa kuitenkin tämä nakutus ongelma olla taas eri vikaa kuin nokan anturi. Epäilisin jotakin ruiskusuutinta.
Näin ensiksi jos joku osaisi kertoa, mikä voi aiheuttaa sen, että toi nokan anturi vika ei poistu.
Auto on -96 528 eli mottina m52b28
Comment