Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 nokan asentoanturin vika ei poistu

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kentsu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1397
    • Tuusula

    #46
    Originally posted by WSE1 View Post
    siis oliko anturi ehjä mutta eri autoon, vaiko "poikki" eli oikeaa mallia mutta sökö jo uutena?
    Ei se "poikki" ollut kun resistanssit oli lähelle tai ainakin sinne päin mitä Matula tässä aiemin ilmoitti (Mittauslämpötila ei mulla ollut tiedossa eikä oma mittari mikään häävi). Mahdollisesti nuo anturit käy johonkin Bemariin kun kuitissa oli jotain "6-syl. vm. 93->", mutta nimen omaan tähän sigun autoon noita antureita tiskiltä hain ja auton vastaavilta näyttävät piuhan pituuksineen jne.
    Last edited by Kentsu; 07-04-2008, 22:17.
    Ex: 523iA '97, 520iA '89
    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

    Comment

    • jamoc8
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 277
      • Oulu

      #47
      3 pinniä mistä mitata, vaikea mitata väärin!

      Noh, uuden sain takuuseen ja käyntiin lähtee loistavasti taas ja vaivaton veto heti tyhjäkäynniltä. Hellan valmistama anturi kesti n 6kk ja Hellaa toki tuli tilalle. Toivon enemmän kestoa tai merkkiliikkeen puolelle menöö..


      Originally posted by Janska View Post
      No kyllä sen nyt vaan ohm lukemia pitää antaa kun oikeista pinneistä mittaa....
      ---- Bee äm dapl juu ----

      Comment

      • fzs
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 8

        #48
        Hyvä kun tuli kuntoon vaikka kampurantunnistin ei ohmeja sullakaan näytä!
        Jostakin syystä nokka/kampuran tunnistin ilmoitetaan pulssigeneraattoreiksi varaosalistoissa vaikka nokantunnistin ei sitä todellakaan ole!

        Comment

        • creative 22
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 560
          • Alavus

          #49
          Päivitetäämpä täältäkin tämä nokkien asentotunnistin asia.Eli omassa koslassa nuo olivat sitten lopuksi molemmat rikki, uudet osat Bmw:n tiskiltä ja taas mennään.Vikakoodeja ei enää tule.Edelleen kuitenkin tuo m54b25 käy kylmänä hetken huonosti...mahtaakohan tuo olla "ominaisuus"....
          Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

          Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

          BMW Freude Am Fahren

          Comment

          • Janska
            Bimmer Rookie
            • Feb 2008
            • 66

            #50
            Kyllä tosta omasta tuli mitattua kampura tunnistinta niin moneen kertaan että teillä on jossain pahasti pielessä jos ei ohmeja näy...Tai sitte on mittaajissa "pikkusen" vikaa..

            Comment

            • Matula
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1706

              #51
              Originally posted by Janska View Post
              Kyllä tosta omasta tuli mitattua kampura tunnistinta niin moneen kertaan että teillä on jossain pahasti pielessä jos ei ohmeja näy...Tai sitte on mittaajissa "pikkusen" vikaa..
              No tokihan vastuksen voit mitata vaikka sormestasi mutta ei sillä tuloksella vaan tee mitään.

              Comment

              • EM^
                Bimmer Rookie
                • May 2005
                • 65
                • Oulu

                #52
                Joo-o, itsellekki nyt vaihdettu MOTONETIN nokka- ja kampiakselin asentotunnistimet = nykii pahasti välillä 1500-3000rpm jolloin myös tehot hukassa, kierrokset käy alle 500rpm vaihde vapaalle vauhdissa laitettaessa eikä kulutusmittari nouse kaasu pohjaan painettaessa yli 20L/100km. Veikkaanpa että nuista antureista johtuu tuo ongelma, vaikka samalla vaihdettiinkin venttiilikopan tiiviste ja tulpat. Muuten kone käy tosi tasaisesti ja pätkimättä tyhjäkäyntiä, eikä lievää tärinääkään tyhjäkäynnillä esinny enää. Pitää käydä vikakoodit luettamassa kuhan tässä joutaa, huomenna takuumaalaukseenki aika autolle . Wetterillä tietenkään oo näitä antureita varastossa eikä sokkonakaan kehtaa mennä tilaamaan.

                Edit: Koneena siis M52B25
                E36 323i -98

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #53
                  Originally posted by EM^ View Post
                  Joo-o, itsellekki nyt vaihdettu MOTONETIN nokka- ja kampiakselin asentotunnistimet
                  Eivät nuokaan motonetin tekemiä ole, samoja varmaan saattaa saada sattumalta tarvikkeina muistakin tarvikeliikkeistä. Kiinanpojalla on tainnut mennä antureiden käämintä jonkin verran pieleen, susiyksilöitä päässyt markkinoille, tai sitten jonkun muun mallin tai jopa merkin anturi on ilmoitettu vahingossa tai tahallaan bmw sopivaksi, tai virhe on vuosimallissa... voivathan nuo jossain mallissa toimiakin sikäli mikäli muuten ehjiä ovat. Ei muuta kuin palauttamaan ja rahat pois. Motonetilla on valitettavasti joskus ollut ikävä tapa pantata asiakkaiden rahoja ja yrittää myydä jotain muuta tilalle, jos ei tähän ole tullut muutosta niin kuluttaja-asiamiestä jälleen peliin, ne rahat kannattaa vaatia ehdottomasti itselleen välittömästi, ellei nyt sitten välttämättä tarvitse jotain muuta ostaa ko. summalla sieltä.

                  Comment

                  • Kentsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1397
                    • Tuusula

                    #54
                    Jos se vika tosiaan on anturissa (hyvinkin mahdollista ) niin rahat pois juu. Itsellä tämä kyllä onnistui Motonetista mukisematta kun asianlaidan selitin. Mutta eipä sekään täyttä lohtua tuo kun töitä / kilometrejä + mahdollista maksullista vianhakua eivät korvaa. Voi tosiaan olla muutama viallinen anturi liikkeellä näinä päivinä kun jos itse ostin 3 ja sain 3 sutta.
                    Ex: 523iA '97, 520iA '89
                    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                    Comment

                    • EM^
                      Bimmer Rookie
                      • May 2005
                      • 65
                      • Oulu

                      #55
                      Nyt on vaihdettu kummatkin anturit wetteriltä ostettuihin alkuperäisiin ja yllätys yllätys nykiminen jäi sille tielleen ja tehoa & vääntöä löytyy taas vaikka muille jakaa . Seuraavaksi vaan palauttamaan nuo tarvikeanturit ja rahat takaisin (toivottavasti).
                      E36 323i -98

                      Comment

                      • Kentsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 1397
                        • Tuusula

                        #56
                        Joo... Se kammen tunnistin jos on täysin susi eli DME ei saa mitään tietoa kammen asennosta niin auto ei edes yritä käyntiin, kuten mulla. Toisaalta, nokan asentotunnistimen vika ei mulla automaattilootalla varustetussa autossa aiheuttanut mitään nykimistä, vaan selkein ongelma oli alaväännön puute ja tehottomuus tuolla alle 3000 rpm -alueella. Mutta hyvä että tuli sulla kuntoon näillä eväin.
                        Ex: 523iA '97, 520iA '89
                        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                        Comment

                        • xPETEx
                          Newbiemmer
                          • Dec 2005
                          • 9

                          #57
                          No tuli itsekkin vaihdettua nokka-akselin ja kampiakselin asentotunnistimet. Tuli tilattua varmuudeksi molemmat ja vika löytyi kampiakselin tunnistimesta, joutu samaamaan E39 käymään tod. pitkän aikaa ja tehot kateissa. Anturit tuli hommattua ToCar.fi ja auto toimii hienosti
                          Last edited by xPETEx; 13-05-2008, 23:25.

                          Comment

                          • Polarman
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2005
                            • 83
                            • Hämeenlinna

                            #58
                            Itsellä kans kampiakselin tunnistin herjaa. Vaihdettu motonetin tunnistin tocarista (varaosanumero on oikea) ostettuun ,mutta vika ei häviä. Käyty Autokeskuksessa parin tunnin tutkimuksessa ja pistivät tilaukseen uuden tunnistimen.Vika jää päälle.
                            Saa nyt nähdä tuleeko kuntoon...

                            E39 523i 2/98

                            Comment

                            • rikul
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2003
                              • 76
                              • Vaasa

                              #59
                              Halpa nokka anturi motonetissä maksaa 44.50 mutta toimiva merkkiliikkeessä 78.00
                              Eli motonetin varaosalla ei vika nollautunut vaan tuli uudelleen heti startissa ja tehoja
                              puuttui, merkkiosalla vika kuittaantui heti, tehot palasi ja kulutus putosi huomattavasti.
                              R 90 S Old boxers never die

                              Comment

                              • DTR
                                BTCF Member
                                • Feb 2007
                                • 387
                                • Vantaa

                                #60
                                Minkälaisia arvoja pitäisi pakopuolen anturista saada M52TUB28-koneessa? Carsoft heittää koodia "65 Camshaft angle pulse generator" ja alaväännöt ovat toisinaan kateissa.
                                Mini Cooper S JCW -06
                                Ex. E91 330i ///M -11 -bluewater metallic-
                                Ex. E87 130i ///M -06 -japanrot-
                                Ex. E39 528i ///M -00
                                Ex. E34 535i -91

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎