Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ongelma: E39 ajovalojen automaattinen korkeussäätö => Ratkaistu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhis2000
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 237
    • Kouvola

    #16
    Originally posted by Harha
    Ja se alustan madallussarja kannattaisi merkityttää papereihin, jotta ei tule poliisien kehoituksesta turhaa katsastuskeikkaa. En ole jaksanut tarkistaa, mitä laki sanoo - pitääkö tehtaalta asti ollut sarja katsastuttaa vai ei. Mä kuitenkin teetin muutoskatsastuksen, kun on jälkikäteen asennetusta sarjasta kyse.

    Miksi ihmeessä pitäisi muutoskatsastaa kun auto on tehtaan asussaan. Katsastumieskin tämän ymmärsi kun vähän "järkeä" puhuttiin. On se vaan hauska harrastus tuo katsastuksessa käynti. Ei se nimismieskään ole sen kummempi tietäjä kun katsastusmieskään, töitäänhän hekin loppujen lopuksi tekevät.

    Jälkikäteen asennettu alustasarjahan on eriasia. Ja se luonnollisesti pitää muutoskatsastaa, hyväksymispapereilla tai ilman, vuosimallin mukaan.


    OT: Perin jännä tää foorumi, kun vajaa kuukausi sitten kirjoittamani ratkaisu alkuperäiseen ongelmaan on johonkin hävinnyt. (joku vielä kirjoitteli jotain ratkaisuuni liittyenkin, mutta eipä näy sitäkään replyä...tiukka on sensuuri, eihän tää muuten pysy "ongelmat" -osiolla jos ongelma on ratkaistu )

    Eli homma ratkesi kun auto käytiin opettamassa BMW-huollossa uusille valoille, eli johdon perään, niin koodaavat että autossa onkin nyt tämänmalliset valot, niin taas toimii.
    Last edited by Juhis2000; 10-09-2006, 21:57.
    BMW e60 525i terapiaprojekti
    -------------------------
    Ex. Bemarit: BMW e46 320i M-Sport 2001, BMW e60 520i 2003, BMW e61 525iA 2005, BMW e39 523iA 1997, BMW e34 525i 1995, BMW e38 740iA Individual, BMW e39 ///M5, BMW e36 318iS Coupe, BMW e39 528iA "Vollausstattung" M-Sport, BMW e39 523i M-Sport, BMW e39 525d, BMW e30 325i Cabrio "Orange"

    Comment

    • Ari K
      Newbiemmer
      • Nov 2007
      • 16
      • Kaivopuistosta Ivaloon

      #17
      Originally posted by Harha View Post
      Mulla e39 vm. 2000 ja siinä automaattinen korkeudensäätö. Ei toiminut. Itse pääsin auton alle, säätäjä on etuakselissa muovista tehty noin 5-6 cm pitkä pystyssä oleva palanen. Se oli poikki, jonka vuoksi valot osoittivat aina alimpaan mahdolliseen asentoon eli noin 5-10 metrin päähän auton eteen. Mittasin muovipalikan pituuden ja tein vastaavan alumiinista. Nyt toimii.
      Missä päin eturipustuksia tuo muovipalikka tarkemmin sijaitsee? itsellä valot kyllä tekee säätöliikkeen kun kääntää päälle, mutta näyttävät turhan alas...
      __________________________________
      Land Cruiser 3.0 D4D '07
      VW Coiravelle 2.5 TDI '06

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎