Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lohkolämmitin M62:een + e39 ruostesuojaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kajakki
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 459
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by 540iAV8 View Post
    Siis säteily lämmittimet tulee kiinni lohkojen kylkeen. Sieltä ei poisteta mitään tulppia. Näin ainakin E34. Jos hermot kestää ja on pienet kädet onnistuu varmaan itse mutta ei kustanna paljon jos viet liikkeeseen.
    Ai tuo on säteilylämmitin No ilmankos ei ollutkaan tavallinen pyöreä vastusmöltti
    No en ole tuollaista ikinä nähnyt (jos kelpaa selitykseksi).
    Noillako koneen pitäisi aikuisten oikeasti lämmetä? Ja senkö vuoksi kun on alulohko ei voida käyttää normaalia nesteeseen asennettavaa vastusta?
    Kumpikohan on parempi (tai vähemmän huono), tuollaiset vai sitten 1 tai 2 kpl niitä vesiletkuihin asennettavia lämmittimiä?

    Mulla olisi jokin wanha webasto jäänyt Saabista, 5kW mutta on vuodelta 1989 vaikkakin toimiva, saisiko sen sovitettua tuon ACC:n kanssa?
    Ilmeisesti tuo vaatii oman asennussarjan koska on nuo väyläsähköt, eikait ACC:ta voi tuosta noin vaan mennä kytkemään niin että webaston kello herättää sen (esim rosvoliittimillä )?
    Last edited by Kajakki; 13-10-2006, 10:07.
    e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

    Comment

    • aapok
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 807
      • Liperi

      #17
      Kyllä ne vaan lämmittää. Ainakin näillä leveysasteilla pärjää vallan mainioisti!
      -Aapo-

      520da touring Lci M-sport -07
      1600-2 -68 (kaveriprojekti)
      Chevrolet Avalanche LTZ -09
      Sea Ray 230 sundancer -94

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3310
        • Kajjjaani

        #18
        Originally posted by aapok View Post
        Kyllä ne vaan lämmittää. Ainakin näillä leveysasteilla pärjää vallan mainioisti!
        Ja vieläkin ylempänä. Toiset tykkää noista letkulämppäreistä toiset taas säteiliöistä. Täällä löytyy molemmista juttua mutta itse sinun on tehtävä päätös.
        Webastojakin on noihin asenettu ja niistäkin löytyy niin hyvää kuin huonoa. itsellä on säteiliät ja niillä olen arvellu pärjääväni.
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • Kajakki
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 459
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by 540iAV8 View Post
          Ja vieläkin ylempänä. Toiset tykkää noista letkulämppäreistä toiset taas säteiliöistä. Täällä löytyy molemmista juttua mutta itse sinun on tehtävä päätös.
          Webastojakin on noihin asenettu ja niistäkin löytyy niin hyvää kuin huonoa. itsellä on säteiliät ja niillä olen arvellu pärjääväni.
          Ok, tekisi periaatteessa mieli koettaa hyödyntää tuo vanha Webasto mutta katsotaan nyt.
          Last edited by Kajakki; 13-10-2006, 14:23.
          e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

          Comment

          • Kajakki
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 459
            • Helsinki

            #20
            Hieman OT mutta kuinka lämmin tuollainen e39 on, eihän tuo ole kuitenkaan mikään ***sipakastin eli ei tarvitse pitää välihousuja ja kahta takkia päällekkäin pakkasilla?
            nm. kylmyyttä syvästi vihaava
            e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              #21
              E39 on erittäin lämmin auto talvella... ei huolta! Oulun leveysasteilla saa 30 asteen pakkasillakin auton tulikuumaksi.

              Oletko vasta ostanut tuon sigun touringin ?

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #22
                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Menee hieman ot:ksi,mutta voiko puimuriin laittaa punaisia nesuja?Vai onko niitä jo käytettykin joissain (moottori)malleissa?Hyötyä vai haittaa?Ihan vaan uteliaisuttani kysäisin.
                Silikaattivapaat (punaiset) jäähdytysnesteet soveltuvat mihin tahansa olemassaolevaan nestejäähdyteiseen moottoriin. Ne eivät sekoitu perinteisen (vihreän) nesteen kanssa joten järjestelmän huuhtelu pitää vaihdossa suorittaa tarkoin.
                Hyötyä noista on enempi lähinnä alumiiniosia sisältävien moottoreiden kanssa kun ei muodostu oksidoitumista eikä siten ns. kuumia pisteitä.
                Haittaa ei ole mihinkään moottorityyppiin muuta kuin että ovat selvästi hinnakaampia.

                Comment

                • Kajakki
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 459
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by teropa View Post
                  E39 on erittäin lämmin auto talvella... ei huolta! Oulun leveysasteilla saa 30 asteen pakkasillakin auton tulikuumaksi.

                  Oletko vasta ostanut tuon sigun touringin ?

                  Tero
                  No en vaan toukokuun alussa, on ollut "korjattavana" Eilen kävin sillä ajamassa juhlalliset 20km mutta puhaltimen siili oli sökö joten ei päässyt kokeilemaan lämmöntuottoa.

                  Pitääpä laittaa nuo punaiset liemet omaankin vekottimeen kun alulohkoinen kerta on.
                  Siis joskus ensi keväänä kun saan sen aikaisintaan kotiin
                  e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                  Comment

                  • Kajakki
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 459
                    • Helsinki

                    #24
                    Vielä lämppäristä sen verran ettei kyllä oikein houkuttelisi pitää piuhan nokassa eli melkein Webaston asenuksen paikka olisi.
                    Eikait sillä ole mitään väliä kuinka vanhanaikaisen Webaston lämmitysyksikön tuohon laittaa kun kerran on toimiva ja mielestäni riittävän tehokaskin (5kW), siinä on muistaakseni erillinen bensapumppu (vai oliko vesipumppu erillinen), ohjaushan kuitenkin menee releillä, ja kellon voi vaihtaa nykyaikaisemmaksi tai vaikka hankkia sen kännykkäsysteeemin jonka joku jamppa täällä oli asentanut e34:een? Luulisi että BMW:n oman ACC:lle tarkoitetun johtosarjan saisi kytkettyä yhtä lailla vanhaan kuin uuteenkin Webastoon?
                    Tietty hommaa mutkista se että ymmärrän yhtä vähän auton sähköistä kuin kotitaloustöistä
                    Mutta sähköhommat on helppoja, sähköä joko on tai ei ole, välimuotoa ei ole olemassa
                    e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                    Comment

                    • Stone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 4074
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by Kajakki View Post
                      Noillako koneen pitäisi aikuisten oikeasti lämmetä?
                      Et ilmeisesti ole lukenut tuota mun edellistä viestiä. Kyllä se säteilijä oikeasti lämmittää ja toimii yllättävän hyvin! Ainut, että lähes pari pitää olla johdon päässä(-20 tai yli). Tuossa hieman säteilylämmittimestä juttua. Kutoskoneissa säteilijän teho on melkoisen onneton koska vastuksia on vain yksi eli ota se nyt huomioon jos/kun luet noita allaolevia juttuja.








                      E39 on dieselinäkin lämmin, mutta M62:nen lämpiää käsittämättömän nopeasti jos motti on kunnossa.
                      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                      VW Pornstarter (työjuhta)
                      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                      Finnmaster T8







                      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                      Comment

                      • Kajakki
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 459
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by Stone View Post
                        Et ilmeisesti ole lukenut tuota mun edellistä viestiä. Kyllä se säteilijä oikeasti lämmittää ja toimii yllättävän hyvin! Ainut, että lähes pari pitää olla johdon päässä(-20 tai yli). Tuossa hieman säteilylämmittimestä juttua. Kutoskoneissa säteilijän teho on melkoisen onneton koska vastuksia on vain yksi eli ota se nyt huomioon jos/kun luet noita allaolevia juttuja.








                        E39 on dieselinäkin lämmin, mutta M62:nen lämpiää käsittämättömän nopeasti jos motti on kunnossa.
                        En lukenut kovin huolellisesti
                        Taidan silti koettaa kytkeä ensin tuon Webaston, ja jos homma manee kinkkiseksi nin ruuvaan nuo säteilijät kiinni.
                        Auto tulee seisomaan paljon Helsingissä kadulla joten olisihan se Webasto ihan ykkönen kun voisi hypätä lämpöiseen (ja mahdollisesti tyhjäakkuiseen ) autoon
                        e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                        Comment

                        • Stone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 4074
                          • Helsinki

                          #27
                          Originally posted by Kajakki View Post
                          En lukenut kovin huolellisesti
                          Taidan silti koettaa kytkeä ensin tuon Webaston, ja jos homma manee kinkkiseksi nin ruuvaan nuo säteilijät kiinni.
                          Auto tulee seisomaan paljon Helsingissä kadulla joten olisihan se Webasto ihan ykkönen kun voisi hypätä lämpöiseen (ja mahdollisesti tyhjäakkuiseen ) autoon
                          Webasto on ehdoton keksintö jos ei ole sähköä tarjolla ja käyttö ei ole pätkäajo jutskaa. Eli aamulla lämpimäksi, sitten 10 kilsaa töihin ja iltapäivällä sama juttu. Molempina kertoina tunnin lämmitys ja kohta ihmetellään et miksi automaattistartti ei lyö päälle. Toisaalta jos sulla on hyllyssä webasto ja vastukset niin asenna ihmeessä molemmat. Se säteilijä kun käy vain tuohon sun mottiin.
                          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                          VW Pornstarter (työjuhta)
                          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                          Finnmaster T8







                          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                          Comment

                          • Kajakki
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 459
                            • Helsinki

                            #28
                            Originally posted by Stone View Post
                            Webasto on ehdoton keksintö jos ei ole sähköä tarjolla ja käyttö ei ole pätkäajo jutskaa. Eli aamulla lämpimäksi, sitten 10 kilsaa töihin ja iltapäivällä sama juttu. Molempina kertoina tunnin lämmitys ja kohta ihmetellään et miksi automaattistartti ei lyö päälle. Toisaalta jos sulla on hyllyssä webasto ja vastukset niin asenna ihmeessä molemmat. Se säteilijä kun käy vain tuohon sun mottiin.
                            Kirjoitin (taas) epäselvästi, minulla ei ole kuin tuo vanha Webasto, en ole siis hankkinut vielä säteilylämmittimiä.
                            Jos laitan Webaston niin laitan samalla varmaan johonkin takapuskurin tienoille Defan (tai Calixin) pienen lohkolämppäripistokkeen josta virta pienelle kiinteästi asennetulle akkulaturille jolla latailee akkua sitten aina kun muistaa, eipä tarvitse aina kaivaa akkua esille ja ruveta laturia sovittelemaan.
                            TLA-HKI 30km
                            e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                            Comment

                            • Kajakki
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 459
                              • Helsinki

                              #29
                              Onko lopullinen totuus se ettei e39:iä muka tarvitse ruostesuojata?
                              Mielelläni puhdistaisin pohjan ja vetäisin sinne Dinitrolin ML:ää reilusti pohjalle ja päälle saman firman CAR:ia?
                              Tietty niin että valumisreiät mene tukkoon, ja ruiskulla tottakai. Ja koteloihin kait kuuluisi laittaa tuota kotelosuojaa eli ML:ää?

                              Muistaakos kukaan mikä oli se hesalainen firma joka myi sisäpuhaltimen siiliä aika edullisesti, olikohan jotain 69e tjmsp? Mahtaakohan se olla alkuperäinen tai edes toimivaksi todettu?
                              Last edited by Kajakki; 14-10-2006, 08:50.
                              e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                e39:n 100% sinkityssä, ja elektrolyyttisesti pohjamaalatussa pohjassa on paksu PUR pohjainen muovi/kumi pinnoite, jonka päällä ei Dinitrolin eikä minkään muunkaan valmistajan maaöljytislepohjainen pikisekoite auta yhtään mitään, vaan pahimmassa tapauksessa päin vastoin.
                                Eli, älä missään tapauksessa mene e39:n pohjaa noilla 50-60-lukujen tuotteilla sotkemaan. Minä korjaan ja suojaan ilmaiseksi sinun e39:si pohjan jos se joskus kärsii yhtään ruosteesta.
                                Last edited by Hemi; 15-10-2006, 00:20.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎