Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lohkolämmitin M62:een + e39 ruostesuojaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kajakki
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 459
    • Helsinki

    Lohkolämmitin M62:een + e39 ruostesuojaus

    Ei kenelläkään sattusi olemaan asennusohjetta E39 M62b44:n lohkolämmittimen asennukseen, tarkoitus olisi asentaa lähipäivinä vastus ja vaihtaa samalla jäähdytinnesteet niihin punaisiin silikaattivapaisiin?

    Niin ja tietty kiinnostaisi missä kohtaa rintapeltiä olisi sopiva läpimenopaikka sisäpistokkeelle (jos innostun asentamaan myös piuhatkin ), ja mihin kohtaan olette asennelleet sisälämmittimiä, e39:n jalkatilahan on kuitenkin suhteellisen ahdas?
    Last edited by Kajakki; 13-10-2006, 20:39.
    e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok
  • leifeugen
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 144
    • porvoo

    #2
    Hansikkalokeron alle,mainio paikka ei ole tiellä,en ole edes viitsinyt ottaa sitä pois kesäksi,mulla taas Webasto lämmittimenä.

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Originally posted by Kajakki
      Ei kenelläkään sattusi olemaan asennusohjetta E39 M62b44:n lohkolämmittimen asennukseen.
      Eikös se tämä ole? Ja löytyy Defan sivuilta.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Kajakki
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 459
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by leifeugen
        Hansikkalokeron alle,mainio paikka ei ole tiellä,en ole edes viitsinyt ottaa sitä pois kesäksi,mulla taas Webasto lämmittimenä.
        Minkäs verran sen Webaston asennussarja E39:ään maksaisi? Lämmitinyksikköhän kustantaa jotain 600-750e. Webasto on varmaankin aika helppo asentaa itsekin?
        e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10097
          • KVLA

          #5
          Sinistä vai punaista?

          Menee hieman ot:ksi,mutta voiko puimuriin laittaa punaisia nesuja?Vai onko niitä jo käytettykin joissain (moottori)malleissa?Hyötyä vai haittaa?Ihan vaan uteliaisuttani kysäisin.

          Comment

          • Kajakki
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 459
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Heguli 31
            Menee hieman ot:ksi,mutta voiko puimuriin laittaa punaisia nesuja?Vai onko niitä jo käytettykin joissain (moottori)malleissa?Hyötyä vai haittaa?Ihan vaan uteliaisuttani kysäisin.
            Ihan hyvä kysymys, ainakin vääränmerkkisiin (Saabeihin ) noita on vaihdettu ilman ongelmia, mikseivät kävisi baijerilaisiinkin kunhan järjestelmä vaan huuhdotaan hyvin? Ei pitäisi hapettumia tulla yhtä paljon kuin normaaleilla nesteillä?
            e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

            Comment

            • Kajakki
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 459
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Leka
              Eikös se tämä ole? Ja löytyy Defan sivuilta.
              Tattis linkistä, olivat jättäneet vasemman puolen asennusohjeen pois. Eli molemmille puolille oma vastus, täytyy tosissaan harkita Webaston asentamista (siis mikäli auto ei mene myyntiin), ei tarvitsisi koskaan turata ikkunoita auki, kärsiä huurteisista laseista tai laittaalohkiksen piuhaa pistorasiaan aamuyöstä

              Onkos kenelläkään kokemuksia Webaston asennuksesta, luulisi riittävän se vähän reilu 5KW:n versio?
              e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

              Comment

              • Johnny
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 420
                • Kouvola

                #8
                Originally posted by Leka
                Eikös se tämä ole? Ja löytyy Defan sivuilta.
                Mitähän toi malli kustantaa?

                Comment

                • Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3310
                  • Kajjjaani

                  #9
                  Originally posted by Johnny
                  Mitähän toi malli kustantaa?
                  Muistaakseni noin 180-200€ riippuen paikkakunnasta on aika lähellä.
                  F26 xDrive20d TwinPower

                  EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                  Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                  Comment

                  • AndyM
                    Newbiemmer
                    • Aug 2005
                    • 25
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by Kajakki
                    Onkos kenelläkään kokemuksia Webaston asennuksesta, luulisi riittävän se vähän reilu 5KW:n versio?
                    Mulla on ollut Webasto Thermotop C syksystä 2003 ja lisäksi Defan akkulaturi. Hyvin on tuntunut teho riittävän ja laturi on ollut hyvä lisäturva. Asentamisesta ei ole kokemusta, koska se tehtiin liikkeessä. Voin suositella. M62B35 vm. 1997.
                    F10 520dA 2013

                    Comment

                    • leifeugen
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2004
                      • 144
                      • porvoo

                      #11
                      Minäkin laitoin Webaston 540 -02 toimii kauko sekä nav näytöstä,lisäksi laitoin Defan akkulaturi ja sisä lämmitin.Se akun laturi koska ajan lyhyeitä matkoja,olen tähän systeemiin erittäin tyytyväinen,sädelämmittimellä en usko että toimii hyvin kovilla pakkasilla ja on kiva hyppää lämpimään autoon myös talvella.

                      Comment

                      • Stone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 4074
                        • Helsinki

                        #12
                        Ei M62 mitään webastoa tarvitse!! Defan vastus sarja riittää vallan mainiosti. Lämmöt on mittarin mukaan nousseet 2 tunnin lämmityksen jälkeen sinisen ylärajaan ja moottori lämpee kilometrin matkalla normaali lämpöihin. Lisäksi sisätilanlämmitin huuta pari tuntia niin on lämmin myös sisällä kun lähtee. Kaikki ikkunat siis auki ja kun oven avaa niin voi oikeasti istua lämpimään autoon!

                        Webasto.. joo moottori on kyllä lämmin, mutta sisätilasta en niinkään sanoisi. Kovalla pakkasella(-20) se vajaa puolituntia ei nyt vain riitä kuin juuri ja juuri etulasien sulattamiseen puhumattakaan lämpimästä sisätilasta eli sisälämmppäri pitäisi olla vielä lisäksi. Kaiken tämän jälkeen pitää olla kuitenkin akkulaturi JOS ajaa lyhyitä matkoja, että akku ei sippaa!! Webasto on silloin paras kun sähkötolppaa ole saatavilla.
                        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                        VW Pornstarter (työjuhta)
                        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                        Finnmaster T8







                        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                        Comment

                        • Kajakki
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 459
                          • Helsinki

                          #13
                          No asia taas ajankohtainen eli tuossa Defan ohjeessa (http://www.defa.com/doc/800/871+881.pdf) näkyyy tuollainen ihmeellisen näköinen vastuspaketti, otetaanko sen asennuskohdasta ensin pois jokin kansi vai onko tuossa tavallinen peltitulppa?
                          Pitääköhän hommassa omata hiiren vartalo ja käärmemiehen notkeus vai kuinka tuonne pääsee käsiksi?
                          e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                          Comment

                          • Arnolds
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3310
                            • Kajjjaani

                            #14
                            Siis säteily lämmittimet tulee kiinni lohkojen kylkeen. Sieltä ei poisteta mitään tulppia. Näin ainakin E34. Jos hermot kestää ja on pienet kädet onnistuu varmaan itse mutta ei kustanna paljon jos viet liikkeeseen.
                            F26 xDrive20d TwinPower

                            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                            Comment

                            • aapok
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 807
                              • Liperi

                              #15
                              Ei niissä asennuskohdissa kyllä yleensä mitään esteitä ole. Tuon yhden pultin joudut avaamaan, mihin tuo mutkarauta tulee, joka kiristää elementin lohkoon tiukasti.

                              Ainakin seiskassa, toisella puolella tuonne elementin luo ei mahtunut kuin yksi käsi, jossa siis piti yhtä aikaa pidellä elementtiä, tuota kiristys lätkää ja avainta ja kaikki oli saatava kiinni vielä yhdellä kädellä... Kyllä se silti ihan tehtävissä on, se piitahna vaan vielä siihen elementtiin sotkemaan paikkoja. Kannattaa olla tarkkana, että on laittamassa elementit oikeille puolilleen, kun ite ainakin kirosin ennen kuin huomasin et olin laittamassa väärää palikkaa väärälle puolelle.

                              Ps. jos ei ole monttua tai nosturia niin jättäisin kyllä tekemättä, on siellä kyllä niin ahdasta.
                              -Aapo-

                              520da touring Lci M-sport -07
                              1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                              Chevrolet Avalanche LTZ -09
                              Sea Ray 230 sundancer -94

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎