nokka-akselin asentotunnistimella ei liene käynnistymisen kanssa mitään tekemistä...kampiakselin tunnistimella kylläkin
Ei todellakaan oo lähössä käyntiin jos nokan asentotunnistin on rikki.
Eikä auta vaikka sahaa kuinka pitkään, ei muutako polttaa hehkut.
Suriseeko siirtopumppu ku laitat virrat päälle.?
Startti paskana 470 eeroa ja työt päälle. Kaveri tuossa sanoi, että hänellä on 324 d:n startti ylimääräisenä. Soitin varaosaliikkeeseen ja kaveri siellä vertaili startteja, meinasi että teho ja hammasluku sama mutta ei osannut sanot kiinnitysreikien mitoista mitään.
Eli onko tietoa, passaako tuo heittämällä 530 d:n reikeliin??
Mitenkäs se tuo startin vaihto?? Onnistuuko tämmöiseltä ei niin täysammattilaiselta autoasioissa?
Tarvikkeena startin hinta 270 eskoa eli pari sataa säästäis kun ite vaihtais (ei paha tuntipalkka vaikka menin 4 h). Muistaakseni startti on konetta edestä katsoen oikealla ylhäällä, muistanko oikein?
Jos joku on itse vaihtanut niin tietää sanoa millainen hommeli on.
Mulla oli käyntiongelmia ja auto on nyt oulun wetterilla samaten kampiakselin asennontunnistin oli menny paskaks ja huomenna bemari taas liikenteessä, toivottavasti Viellä ei oo wetteriltä muuta kokemusta ku korkeat hinnat ( yllätys merkkiliikkeeltä)
///Motorporot
E34 ///M5 -91
E28 535iA projekti ex E91 330xd M-Sport -06
ex E38 740 iL
ex E39 M5 -01
ex E60 530iA M-Sport -04
ex E34 520i
Jos ei itseä välttämättä miellytä vaihtaa sitä, niin voithan sä viedä sen tarvike-startin ja teetättää vaan työt.
Kannattaa myös vertailla eri paikkojen työhintoja ja pyytää tarjouksia vaihdosta jos viet oman osan.
Jotkut paikat antaa JOISSAKIN hommissa niin hyviä tarjouksia, etten itse vaivaidu edes tekemään jotain korjausta.
Tuohon hintapolitiikkaan itse tartuin kun oli tuo startti sen verran arvokas...
Parisataa escudoa on kuitenkin jo ihan tuntuva summa niin luulis sillä vaihdattavan jossakin sen startin jos ei itse viitsi alkaa leipomaan paikoilleen.
Oulussa jos korjailuja meinaat, niin voin suosittaa Autokorjaamo Nikusta Limingantullista (jääsalontie). Itse olen autoa siellä useasti korjuuttanut, ja aina on ollut hyvä jälki. Huomenna vien taas kiesin sinne, kun vaihtavat etuiskarit. Olikohan tuntihinta jotain 60euron tienoilla. Arvioisinpa, että startin vaihtoon menee niillä 1h tai maksimissaan 1.5.
Joo, startti on helpossa paikassa eikä sen vaihto vie paljoa aikaa. Muistaakseni siinä ei käytetä edes mitään erikoisavaimia. Akunkenkä on syytä irrottaa..
Tulin tänään töistä ja hinuri oli käynyt pudottamassa auton pihalle. Minä ryntäsin repimään konepeltiä auki ja solenoidin kyljessä meisselin kärjen jäljet nähtyäni kokeilin käyntiin ja lähtihän se kuin palmun alta, useamman kerran vielä
Pitää kuitenkin vaihtaa uusi startti kun mamma sillä ajelee eikä varmaan bonuspisteitä irtoa jos jättää maitokassien kanssa marketin platalle. Toisaalta voisihan sen startin jättää vaihtamatta ja antaa mammalle varusteeksi pitkän meisselin ja ison vasaran...
Moro!
Vika mitä todennäköisimmin startissasi. Kaikki muu toimii, mutta ei starttaa. 530d:n startin löydät koneen takaosasta, kuskin puolelta. Pika-apuna toimii vasara(!). Pyydä kaveria starttaamaan ja anna pieni (siis oikeasti pieni) kopaus startin kylkeen ja starttaa saman tien.
Sitten ei kun startin vaihtoon. Näissä malleissa se menee siinä 200th molemmin puolin, riippuen starttien määrästä.
Pitää kuitenkin vaihtaa uusi startti kun mamma sillä ajelee eikä varmaan bonuspisteitä irtoa jos jättää maitokassien kanssa marketin platalle. Toisaalta voisihan sen startin jättää vaihtamatta ja antaa mammalle varusteeksi pitkän meisselin ja ison vasaran...
joo, voi sillä päästä vähän matkaa: päivän, viikon, ehkä kaksi... mutta ei se sitä alkuperästä vikaa poista, tulee se päivä, kun ei starttaa vaikka hakkaisi solenoidin neliskanttiseksi. sitä paitsi emännän sympatiapisteet bemaria kohtaan vähenee kummasti, jos työkavereiden nähden joutuu pyhämekossa starttia moukaroimaan
kai tommosen ittekki vaihtaa, jos ei pajalle huvita viedä. hommaa tarvike/purkuosa ja korjauskäsikirja, niin luulis vaihtuvan.
Vaihdoin startin itse yläkautta. Imusarja irti ja sitten oli hyvin tilaa ottaa vanha pois ja uusi tilalle. Aikaa meni pauttiarallaa kolme ja puoli tuntia, uudella akulla ja startilla paukahtaa käyntiin kohtuullisen nasakasti.
Säästöä Oulun wetterin hintaan 200 € + työt eli tuli omalle työlle hyvä hinta.
Comment