Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d ei inahdakkaan!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dilletuning
    lowrider
    • Jul 2005
    • 1148
    • Nivala

    #16
    Originally posted by Murska
    nokka-akselin asentotunnistimella ei liene käynnistymisen kanssa mitään tekemistä...kampiakselin tunnistimella kylläkin
    Ei todellakaan oo lähössä käyntiin jos nokan asentotunnistin on rikki.
    Eikä auta vaikka sahaa kuinka pitkään, ei muutako polttaa hehkut.
    Suriseeko siirtopumppu ku laitat virrat päälle.?
    ///M3 cab. 3,0 supercharger
    Mercedes Sprinter 2004 316CDI kuorma-auto
    E39 530d M-sport -00 -RIB-
    VW Carawelle 2,5TDI 128kW T5 -07-RIB-
    Dodge Ram 2500 400hv/1300Nm "vetojuhta"-RIB-
    VW Multivan 2,5 TDI T5 -RIB-

    Comment

    • MKLa
      Bimmer Rookie
      • Jul 2005
      • 62

      #17
      Tuomio tuli!!

      Startti paskana 470 eeroa ja työt päälle. Kaveri tuossa sanoi, että hänellä on 324 d:n startti ylimääräisenä. Soitin varaosaliikkeeseen ja kaveri siellä vertaili startteja, meinasi että teho ja hammasluku sama mutta ei osannut sanot kiinnitysreikien mitoista mitään.

      Eli onko tietoa, passaako tuo heittämällä 530 d:n reikeliin??
      Ex 525 dat -07
      Ex 530 dat -99

      Comment

      • MKLa
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 62

        #18
        Mitenkäs se tuo startin vaihto?? Onnistuuko tämmöiseltä ei niin täysammattilaiselta autoasioissa?

        Tarvikkeena startin hinta 270 eskoa eli pari sataa säästäis kun ite vaihtais (ei paha tuntipalkka vaikka menin 4 h). Muistaakseni startti on konetta edestä katsoen oikealla ylhäällä, muistanko oikein?

        Jos joku on itse vaihtanut niin tietää sanoa millainen hommeli on.
        Ex 525 dat -07
        Ex 530 dat -99

        Comment

        • Nikoh
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 979
          • Rovaniemi

          #19
          Mulla oli käyntiongelmia ja auto on nyt oulun wetterilla samaten kampiakselin asennontunnistin oli menny paskaks ja huomenna bemari taas liikenteessä, toivottavasti Viellä ei oo wetteriltä muuta kokemusta ku korkeat hinnat ( yllätys merkkiliikkeeltä)
          ///Motorporot
          E34 ///M5 -91
          E28 535iA projekti
          ex E91 330xd M-Sport -06
          ex E38 740 iL
          ex E39 M5 -01
          ex E60 530iA M-Sport -04
          ex E34 520i

          Comment

          • Jesper
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1448

            #20
            Jos ei itseä välttämättä miellytä vaihtaa sitä, niin voithan sä viedä sen tarvike-startin ja teetättää vaan työt.
            Kannattaa myös vertailla eri paikkojen työhintoja ja pyytää tarjouksia vaihdosta jos viet oman osan.
            Jotkut paikat antaa JOISSAKIN hommissa niin hyviä tarjouksia, etten itse vaivaidu edes tekemään jotain korjausta.

            Comment

            • MKLa
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 62

              #21
              Tuohon hintapolitiikkaan itse tartuin kun oli tuo startti sen verran arvokas...

              Parisataa escudoa on kuitenkin jo ihan tuntuva summa niin luulis sillä vaihdattavan jossakin sen startin jos ei itse viitsi alkaa leipomaan paikoilleen.
              Ex 525 dat -07
              Ex 530 dat -99

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                #22
                Moi,

                Oulussa jos korjailuja meinaat, niin voin suosittaa Autokorjaamo Nikusta Limingantullista (jääsalontie). Itse olen autoa siellä useasti korjuuttanut, ja aina on ollut hyvä jälki. Huomenna vien taas kiesin sinne, kun vaihtavat etuiskarit. Olikohan tuntihinta jotain 60euron tienoilla. Arvioisinpa, että startin vaihtoon menee niillä 1h tai maksimissaan 1.5.

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #23
                  Joo, startti on helpossa paikassa eikä sen vaihto vie paljoa aikaa. Muistaakseni siinä ei käytetä edes mitään erikoisavaimia. Akunkenkä on syytä irrottaa..
                  ---

                  Comment

                  • MKLa
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2005
                    • 62

                    #24
                    Danke Tapi, saan uuden startin huomenna ja taidan vaihtaa saman tien paikoilleen.
                    Ex 525 dat -07
                    Ex 530 dat -99

                    Comment

                    • MKLa
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2005
                      • 62

                      #25
                      Tulin tänään töistä ja hinuri oli käynyt pudottamassa auton pihalle. Minä ryntäsin repimään konepeltiä auki ja solenoidin kyljessä meisselin kärjen jäljet nähtyäni kokeilin käyntiin ja lähtihän se kuin palmun alta, useamman kerran vielä

                      Pitää kuitenkin vaihtaa uusi startti kun mamma sillä ajelee eikä varmaan bonuspisteitä irtoa jos jättää maitokassien kanssa marketin platalle. Toisaalta voisihan sen startin jättää vaihtamatta ja antaa mammalle varusteeksi pitkän meisselin ja ison vasaran...

                      Kiitokset kaikille vastauksista.
                      Ex 525 dat -07
                      Ex 530 dat -99

                      Comment

                      • Raipe72
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2006
                        • 101
                        • Noormarkku

                        #26
                        Moro!
                        Vika mitä todennäköisimmin startissasi. Kaikki muu toimii, mutta ei starttaa. 530d:n startin löydät koneen takaosasta, kuskin puolelta. Pika-apuna toimii vasara(!). Pyydä kaveria starttaamaan ja anna pieni (siis oikeasti pieni) kopaus startin kylkeen ja starttaa saman tien.

                        Sitten ei kun startin vaihtoon. Näissä malleissa se menee siinä 200th molemmin puolin, riippuen starttien määrästä.
                        _____________________
                        E61 530xd -08, E87 116i, E24 635CSi

                        Ex List: E61 530DAT -05, E39 530DAT -02, E39 530DAT -99, E46 318i Touring, E36 325tdA, E39 523i, E34 525ix, E28 520i, E36 325i, E30 318iS, E30 320i, E21 316, E107 700LS Luxus, VW 1300 -70, R35

                        Comment

                        • ankkuli
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 938
                          • Hyvinkää

                          #27
                          Originally posted by MKLa
                          Pitää kuitenkin vaihtaa uusi startti kun mamma sillä ajelee eikä varmaan bonuspisteitä irtoa jos jättää maitokassien kanssa marketin platalle. Toisaalta voisihan sen startin jättää vaihtamatta ja antaa mammalle varusteeksi pitkän meisselin ja ison vasaran...
                          joo, voi sillä päästä vähän matkaa: päivän, viikon, ehkä kaksi... mutta ei se sitä alkuperästä vikaa poista, tulee se päivä, kun ei starttaa vaikka hakkaisi solenoidin neliskanttiseksi. sitä paitsi emännän sympatiapisteet bemaria kohtaan vähenee kummasti, jos työkavereiden nähden joutuu pyhämekossa starttia moukaroimaan

                          kai tommosen ittekki vaihtaa, jos ei pajalle huvita viedä. hommaa tarvike/purkuosa ja korjauskäsikirja, niin luulis vaihtuvan.
                          Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                          Comment

                          • MKLa
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2005
                            • 62

                            #28
                            Vaihdoin startin itse yläkautta. Imusarja irti ja sitten oli hyvin tilaa ottaa vanha pois ja uusi tilalle. Aikaa meni pauttiarallaa kolme ja puoli tuntia, uudella akulla ja startilla paukahtaa käyntiin kohtuullisen nasakasti.

                            Säästöä Oulun wetterin hintaan 200 € + työt eli tuli omalle työlle hyvä hinta.
                            Ex 525 dat -07
                            Ex 530 dat -99

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎