Originally posted by TJJ
E39 kysymyksiä
Collapse
X
-
Onnistuu se käytetylläkin mittarillaOriginally posted by TJJSaa, mutta auto pitää ohjelmoida uudestaan eikä se onnistu jos mittaristo on käytetty.
eikä käytettyä tarvii edes tyhjentää, vain VINni ja kilsat siitä tarttee saada kohilleen.
BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
Ok, ja mitenkäs se tehdään?Originally posted by jartsa02Onnistuu se käytetylläkin mittarilla
eikä käytettyä tarvii edes tyhjentää, vain VINni ja kilsat siitä tarttee saada kohilleen."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
Läppäri kiinni autoon sopivan interfacen kanssa ja softalla kilometrit ja VIN kohdallen.Tai sitten merkkiliikkeeseen, eiköhän se sielläkin onnistu.Originally posted by MoonshineOk, ja mitenkäs se tehdään?-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
No kerrotko vielä sen sopivan interfacen ja softan?Originally posted by juhapeLäppäri kiinni autoon sopivan interfacen kanssa ja softalla kilometrit ja VIN kohdallen.Tai sitten merkkiliikkeeseen, eiköhän se sielläkin onnistu."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Ei onnistu.. olen sitä itse kysynyt! Siellä ei edes haluta opetella ko. asioita..tietenkään.Originally posted by juhapeTai sitten merkkiliikkeeseen, eiköhän se sielläkin onnistu.
Comment
-
Vaikee sanoa, koska ei tullut käytettyä DISsiä ollenkaan tossa iso-BC-muunnoshommassa. Kerroppas mitä käytännössä DIS tekee tossa low->high muunnoksessa.Originally posted by TJJJa sen jälkeen DIS hyväksyy sen ja laskee uuden koodin autolle eli auton low->high muunnos tapahtuu oikein?BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
DIS kysyy eri juttuja esim. onko vanha mittari saatavilla, muunnetaanko low->high tilaan, onko valomodulista luetut kilometrit oikein ja sitten se koodaa mittarin ja laskee uuden koodiavaimen, taisi olla SA-osa koodista mikä muuttui. Tuo jälkeen valomoduli piti vielä koodata (ja navi jotta nuo kaikki osasi keskustella oikein). Ennen navin koodausta (jäi eka kerralla tekemättä) mittaristo muuten oli jännästi pienemmän ajotietokoneen tilassa eli siitä löytyi vain ne neljä näyttöä eikä tiedot näkynyt navissa. Luultavasti navin koodauksen kanssa samantapainen MID:in koodaus pitää tehdä jos autossa oli ennen iris ja siihen on vaihdettu mid ilman koodausta ja sitten asennetaan iso ajotietokone. Tosin mikähän noista sitten on tarpeellista jos mittaristossa on jo oikea VIN ja kilometrit...? Valomoduli kuitenkin on yhä väärässä tilassa. Eihän tuossa mitään ongelmaa olisi jos DIS olisi itsellä käytettävissä, mutta eri juttujen arpominen/kokeilu huollossa ei ehkä ole hyvä idea.Originally posted by jartsa02Vaikee sanoa, koska ei tullut käytettyä DISsiä ollenkaan tossa iso-BC-muunnoshommassa. Kerroppas mitä käytännössä DIS tekee tossa low->high muunnoksessa.
Comment
-
Ainakin tuolla BMW Scanner 1.35, mikä minulla on, tuo näyttäis onnistuvan. En ole kokeillut mutta molemmille siellä on nappi missä arvoa voi vaihtaa.Originally posted by MoonshineNo kerrotko vielä sen sopivan interfacen ja softan?-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
Joo, tolla softalla mäkin ne oon vaihtanut, versiolla 1.36 kylläkin. Se homma ei pelaa kyllä siinä niin yksinkertaisesti vaan se riippuu paljon aina mittariston versiosta, joissakin versioissa se ei onnistu ollenkaan.Originally posted by juhapeAinakin tuolla BMW Scanner 1.35, mikä minulla on, tuo näyttäis onnistuvan. En ole kokeillut mutta molemmille siellä on nappi missä arvoa voi vaihtaa.
Toi DIS-koodaus on selvästi eri homma, kun se koodaa tyhjän mittarin sinne ja silloin sinne isketään kaikki tiedot uusiksi. Mä tein taas tuon ihan toisella tavalla: ensiksi hoidin Ebaystä käytetyn mittariston, joka oli kotoisin suoraan samanlaisesta autosta (523i manuaalivaihteilla). Sen iskin paikalleen piuha&plugi&vilkkuviiksi-muutoksien jälkeen paikalleen ja sitten siihen VIN ja kilsat kohalleen vaan, niin se pelas suoraan oikein ilman turhia vikakoodeja. Toi on oleellista, että se mittari on samanlaisesta autosta ja suunnilleen vielä samanikäisestä, kun noita mittarin asetuksia ei sen enempää pääse muuttamaan: esim. automaatin mittari ei käy manuaalivehkeeseen, kun esim. pakkivalo-ohjaus menee mittariston kautta valoboxille ja kun se koodaus on erilainen noissa niin pakkivalo ei toimi enää ollenkaan. Samaten moottorityyppi pitää olla sama niissä: kokeilin yhessä vaiheessa ajella 540i:n mittarilla ja silloin kierroslukumittari näyttää päin persettä, kun sen tieto tulee näissä edelleen sytytyksestä ja 6- ja V8-pannujen välillä siinä on eroa.
Tossa hommassa sitten perään hoidin sinne käytetyn LCM:n, jossa oli koodattu Check Controlli päälle ja siihen taas VINnit sun muut kohilleen ja tän jälkeen saadaan kaikki valo sun muut herjat toimimaan. Ainoo mikä ei pelannut oli kello-jutut, kun en jaksanut rupee asentelemaan MIDiä sinne, josta kello olis siihen saatu.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
Comment