Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Moonshine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1018
    • Järvenpää

    #16
    Originally posted by TJJ
    Saa, mutta auto pitää ohjelmoida uudestaan eikä se onnistu jos mittaristo on käytetty.
    Siis mitä? Onko ainoa keino ostaa UUSI mittaristo ja johtosarja?
    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by Moonshine
      Siis mitä? Onko ainoa keino ostaa UUSI mittaristo ja johtosarja?
      On, ellei sitten jollain softalla saa ronkittua käytettyä mittaria tyhjäksi ja vielä sellaiseksi, että DIS sen hyväksyy tyhjäksi.
      E39 528iA

      Comment

      • 5er
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 208
        • Savo

        #18
        Onkos tuo tuontiauto? Ainakin sulakerasian kielestä päätellen..
        ex E60 530iA -07 M-Sport
        ex E39 528iA -99

        Comment

        • jartsa02
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 1131
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by TJJ
          Saa, mutta auto pitää ohjelmoida uudestaan eikä se onnistu jos mittaristo on käytetty.
          Onnistuu se käytetylläkin mittarilla eikä käytettyä tarvii edes tyhjentää, vain VINni ja kilsat siitä tarttee saada kohilleen.
          BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

          Comment

          • Moonshine
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 1018
            • Järvenpää

            #20
            Originally posted by jartsa02
            Onnistuu se käytetylläkin mittarilla eikä käytettyä tarvii edes tyhjentää, vain VINni ja kilsat siitä tarttee saada kohilleen.
            Ok, ja mitenkäs se tehdään?
            "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

            Comment

            • ejla
              Bimmer Rookie
              • Aug 2006
              • 29

              #21
              Originally posted by 5er
              Onkos tuo tuontiauto? Ainakin sulakerasian kielestä päätellen..
              Ruotsin Uppsalassa myyty uutena vaikka toitslantia on rasiassa

              Comment

              • juhape
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2004
                • 321
                • Pieksämäki

                #22
                Originally posted by Moonshine
                Ok, ja mitenkäs se tehdään?
                Läppäri kiinni autoon sopivan interfacen kanssa ja softalla kilometrit ja VIN kohdallen.Tai sitten merkkiliikkeeseen, eiköhän se sielläkin onnistu.
                -BMW 530d Touring -14 LCI
                -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
                -Zetor 6245-89
                -David Brown 996 -76
                -MF 35 -58
                -Tunturi Super Sport -85
                -Tunturi Super Sport -77

                Comment

                • Moonshine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1018
                  • Järvenpää

                  #23
                  Originally posted by juhape
                  Läppäri kiinni autoon sopivan interfacen kanssa ja softalla kilometrit ja VIN kohdallen.Tai sitten merkkiliikkeeseen, eiköhän se sielläkin onnistu.
                  No kerrotko vielä sen sopivan interfacen ja softan?
                  "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by juhape
                    Tai sitten merkkiliikkeeseen, eiköhän se sielläkin onnistu.
                    Ei onnistu.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #25
                      Originally posted by jartsa02
                      Onnistuu se käytetylläkin mittarilla eikä käytettyä tarvii edes tyhjentää, vain VINni ja kilsat siitä tarttee saada kohilleen.
                      Ja sen jälkeen DIS hyväksyy sen ja laskee uuden koodin autolle eli auton low->high muunnos tapahtuu oikein?
                      E39 528iA

                      Comment

                      • Stone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 4074
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by juhape
                        Tai sitten merkkiliikkeeseen, eiköhän se sielläkin onnistu.
                        Ei onnistu.. olen sitä itse kysynyt! Siellä ei edes haluta opetella ko. asioita..tietenkään.
                        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                        VW Pornstarter (työjuhta)
                        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                        Finnmaster T8







                        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                        Comment

                        • jartsa02
                          BTCF Member
                          • Jun 2003
                          • 1131
                          • Helsinki

                          #27
                          Originally posted by TJJ
                          Ja sen jälkeen DIS hyväksyy sen ja laskee uuden koodin autolle eli auton low->high muunnos tapahtuu oikein?
                          Vaikee sanoa, koska ei tullut käytettyä DISsiä ollenkaan tossa iso-BC-muunnoshommassa. Kerroppas mitä käytännössä DIS tekee tossa low->high muunnoksessa.
                          BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Originally posted by jartsa02
                            Vaikee sanoa, koska ei tullut käytettyä DISsiä ollenkaan tossa iso-BC-muunnoshommassa. Kerroppas mitä käytännössä DIS tekee tossa low->high muunnoksessa.
                            DIS kysyy eri juttuja esim. onko vanha mittari saatavilla, muunnetaanko low->high tilaan, onko valomodulista luetut kilometrit oikein ja sitten se koodaa mittarin ja laskee uuden koodiavaimen, taisi olla SA-osa koodista mikä muuttui. Tuo jälkeen valomoduli piti vielä koodata (ja navi jotta nuo kaikki osasi keskustella oikein). Ennen navin koodausta (jäi eka kerralla tekemättä) mittaristo muuten oli jännästi pienemmän ajotietokoneen tilassa eli siitä löytyi vain ne neljä näyttöä eikä tiedot näkynyt navissa. Luultavasti navin koodauksen kanssa samantapainen MID:in koodaus pitää tehdä jos autossa oli ennen iris ja siihen on vaihdettu mid ilman koodausta ja sitten asennetaan iso ajotietokone. Tosin mikähän noista sitten on tarpeellista jos mittaristossa on jo oikea VIN ja kilometrit...? Valomoduli kuitenkin on yhä väärässä tilassa. Eihän tuossa mitään ongelmaa olisi jos DIS olisi itsellä käytettävissä, mutta eri juttujen arpominen/kokeilu huollossa ei ehkä ole hyvä idea.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • juhape
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2004
                              • 321
                              • Pieksämäki

                              #29
                              Originally posted by Moonshine
                              No kerrotko vielä sen sopivan interfacen ja softan?
                              Ainakin tuolla BMW Scanner 1.35, mikä minulla on, tuo näyttäis onnistuvan. En ole kokeillut mutta molemmille siellä on nappi missä arvoa voi vaihtaa.
                              -BMW 530d Touring -14 LCI
                              -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
                              -Zetor 6245-89
                              -David Brown 996 -76
                              -MF 35 -58
                              -Tunturi Super Sport -85
                              -Tunturi Super Sport -77

                              Comment

                              • jartsa02
                                BTCF Member
                                • Jun 2003
                                • 1131
                                • Helsinki

                                #30
                                Originally posted by juhape
                                Ainakin tuolla BMW Scanner 1.35, mikä minulla on, tuo näyttäis onnistuvan. En ole kokeillut mutta molemmille siellä on nappi missä arvoa voi vaihtaa.
                                Joo, tolla softalla mäkin ne oon vaihtanut, versiolla 1.36 kylläkin. Se homma ei pelaa kyllä siinä niin yksinkertaisesti vaan se riippuu paljon aina mittariston versiosta, joissakin versioissa se ei onnistu ollenkaan.

                                Toi DIS-koodaus on selvästi eri homma, kun se koodaa tyhjän mittarin sinne ja silloin sinne isketään kaikki tiedot uusiksi. Mä tein taas tuon ihan toisella tavalla: ensiksi hoidin Ebaystä käytetyn mittariston, joka oli kotoisin suoraan samanlaisesta autosta (523i manuaalivaihteilla). Sen iskin paikalleen piuha&plugi&vilkkuviiksi-muutoksien jälkeen paikalleen ja sitten siihen VIN ja kilsat kohalleen vaan, niin se pelas suoraan oikein ilman turhia vikakoodeja. Toi on oleellista, että se mittari on samanlaisesta autosta ja suunnilleen vielä samanikäisestä, kun noita mittarin asetuksia ei sen enempää pääse muuttamaan: esim. automaatin mittari ei käy manuaalivehkeeseen, kun esim. pakkivalo-ohjaus menee mittariston kautta valoboxille ja kun se koodaus on erilainen noissa niin pakkivalo ei toimi enää ollenkaan. Samaten moottorityyppi pitää olla sama niissä: kokeilin yhessä vaiheessa ajella 540i:n mittarilla ja silloin kierroslukumittari näyttää päin persettä, kun sen tieto tulee näissä edelleen sytytyksestä ja 6- ja V8-pannujen välillä siinä on eroa.

                                Tossa hommassa sitten perään hoidin sinne käytetyn LCM:n, jossa oli koodattu Check Controlli päälle ja siihen taas VINnit sun muut kohilleen ja tän jälkeen saadaan kaikki valo sun muut herjat toimimaan. Ainoo mikä ei pelannut oli kello-jutut, kun en jaksanut rupee asentelemaan MIDiä sinne, josta kello olis siihen saatu.
                                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎