Originally posted by TJJ
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä
Collapse
X
-
Originally posted by MoonshineOk, ja mitenkäs se tehdään?-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Originally posted by juhapeLäppäri kiinni autoon sopivan interfacen kanssa ja softalla kilometrit ja VIN kohdallen.Tai sitten merkkiliikkeeseen, eiköhän se sielläkin onnistu."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Originally posted by TJJJa sen jälkeen DIS hyväksyy sen ja laskee uuden koodin autolle eli auton low->high muunnos tapahtuu oikein?BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by jartsa02Vaikee sanoa, koska ei tullut käytettyä DISsiä ollenkaan tossa iso-BC-muunnoshommassa. Kerroppas mitä käytännössä DIS tekee tossa low->high muunnoksessa.
Comment
-
-
Originally posted by MoonshineNo kerrotko vielä sen sopivan interfacen ja softan?-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Originally posted by juhapeAinakin tuolla BMW Scanner 1.35, mikä minulla on, tuo näyttäis onnistuvan. En ole kokeillut mutta molemmille siellä on nappi missä arvoa voi vaihtaa.
Toi DIS-koodaus on selvästi eri homma, kun se koodaa tyhjän mittarin sinne ja silloin sinne isketään kaikki tiedot uusiksi. Mä tein taas tuon ihan toisella tavalla: ensiksi hoidin Ebaystä käytetyn mittariston, joka oli kotoisin suoraan samanlaisesta autosta (523i manuaalivaihteilla). Sen iskin paikalleen piuha&plugi&vilkkuviiksi-muutoksien jälkeen paikalleen ja sitten siihen VIN ja kilsat kohalleen vaan, niin se pelas suoraan oikein ilman turhia vikakoodeja. Toi on oleellista, että se mittari on samanlaisesta autosta ja suunnilleen vielä samanikäisestä, kun noita mittarin asetuksia ei sen enempää pääse muuttamaan: esim. automaatin mittari ei käy manuaalivehkeeseen, kun esim. pakkivalo-ohjaus menee mittariston kautta valoboxille ja kun se koodaus on erilainen noissa niin pakkivalo ei toimi enää ollenkaan. Samaten moottorityyppi pitää olla sama niissä: kokeilin yhessä vaiheessa ajella 540i:n mittarilla ja silloin kierroslukumittari näyttää päin persettä, kun sen tieto tulee näissä edelleen sytytyksestä ja 6- ja V8-pannujen välillä siinä on eroa.
Tossa hommassa sitten perään hoidin sinne käytetyn LCM:n, jossa oli koodattu Check Controlli päälle ja siihen taas VINnit sun muut kohilleen ja tän jälkeen saadaan kaikki valo sun muut herjat toimimaan. Ainoo mikä ei pelannut oli kello-jutut, kun en jaksanut rupee asentelemaan MIDiä sinne, josta kello olis siihen saatu.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
Comment