Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 sedanin takapään löysyys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

    #31
    Hyvin todennäköistä, että merkki on juurikin tuo kiinalainen Oscca. Ainakaan sellaista ei kyllä tule hankittua. Taidan jättää koko tukivarret vaihtamatta, jos kerta nuo Delphin tukivarretkin on huonolaatuisia ja jättää ratapäivät välistä. Tai sitten lähden paikalle toisella autolla, jossa on kaikki puslat ja nivelet viimeisen päälle kunnossa.

    Ei viitsi ainakaan 450 euroa / kappale takarenkaita lähteä pilaamaan, jos sattuisivat matka-ajossa kulumaan pilalle.
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • Yltti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 2792
      • Kuopio suamen texas

      #32
      Originally posted by Matula View Post


      Liekö tuo Motonetin myymä Ossca sama kuin Yltin kokemat Oskat? Nimi ainakin on eri.
      Kieliopillinen virhe tarkoitin ossca
      1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
      F10 525d Xdrive comfort sitte
      Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
      www.rotator.fi

      Comment

      • Matula
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1706

        #33
        Originally posted by Yltti View Post
        Kieliopillinen virhe tarkoitin ossca
        Joo, tiesinhän minä sen että samasta skeidasta puhutaan.

        Kyllä minä tohtisin nuo nuo Delphi asentaa ja ajella hyvillä mielin, kuten Ylttikin mainisti niin lisärasvalla varren nivelet pelaa helposti parikin vuotta. Huonot puslat ja nivelet saa taatusti radalla viimeisteltyä.

        Comment

        • Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19175
          • -

          #34
          Originally posted by Matula View Post
          Kyllä minä tohtisin nuo nuo Delphi asentaa ja ajella hyvillä mielin, kuten Ylttikin mainisti niin lisärasvalla varren nivelet pelaa helposti parikin vuotta. Huonot puslat ja nivelet saa taatusti radalla viimeisteltyä.
          Nonii tulihan se sieltä saatana kun vähän potki. Eli ne Delphit onkin nyt kelvollista kamaa? Pitikö lähteä Motonettiin hakemaan koko läjä Delphiä ja pistää koko M5:n takapää kerralla uuteen uskoon. :think
          All good things come to those who wait.

          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

          Sound Factory Bar & Nightclub

          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            #35
            Ja sitten vielä narinahelat samalla ja kulmat säätöön.
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #36
              Originally posted by Juhis View Post
              Onko kukaan kokeillut E39 taka-akselistoon Motonetin myymiä tukivarsia? Ovat nimittäin hinnaltaan noin 50% halvempia KL-Varaosien hintoihin verrattuna. Puhumattakaan merkkiliikkeen 3-4 kertaa kalliimmista osista.

              Kyseessä siis TÄMÄN kuvan osat numero 14 ja 18.

              Käsittääkseni myös välys noissa osissa aiheuttaa takarenkaiden epänormaalin nopeaa kulumista? :think
              Ollos huoleti. ko.Takatukivarsina menee oikeastaan ihan mikä tahansa, kunhan lisäät sinne hieman laadukasta vaseliinia ja muistat herkistellä ko.nivelen ennen asennusta(eli nivelkartio mutteri suojana viilapenkkiin kiinni ja vääntelet niveltä edestakaisin lisätyn vaseliinin kanssa ääriasentoihin).
              Kiinalaisessa ainoa ongelma juuri tässä kohtaa on heikkolaatuinen suojakumi joka ei tahdo kestää Suomen +30 pakkasia, mutta muuten kestää kyllä sen mitä pitääkin. Etualatukivarsissa kannattaa Kinkit unohtaa, mutta siis tässä kohtaa ei siis merkitystä. Toki jos Delphin saat niin ota se.

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19175
                • -

                #37
                Tänään tuli vaihdettua etummaiset tukivarret takapäähän. Jos vaikka huomenna vaihtelisi ne takimmaiset. Sittenhän autoa voisikin madaltaa hillitysti keulasta ja käydä nelipyöräsuuntauksessa.
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  #39
                  Olen kysellyt myös noista täälä foorumilla, mutta ei ole kuukaan moisesta operaatiosta ilmoittautunut. Luulen että noiden puslien vaihto vaikuttaisi todella paljon suuntavakauteen:think
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #40
                    Originally posted by janke View Post
                    Luulen että noiden puslien vaihto vaikuttaisi todella paljon suuntavakauteen:think
                    Tai sitten ei, siis jos vertaa ehjiin alkuperäisiin.

                    Suuntavakavuus ei ole minulla ongelma, mutta minua kyllä kiehtoisi tietää minkä puslan korvaaminen vaikuttaisi auton takapäässä samalla tavalla kuin mitä edessä reaktiotankojen puslien korvaaminen Powerflex-puslilla vaikutti. Tuo takapään tuenta vaan on melkoinen puslien risukasa... Pitäisi nosturilla jotenkin simuloida auton ratin nopeaa heilautusta ja tutkia mikä pusla antaa takana eniten periksi. Tai kamera jonnekin kiinni ja testilenkkiä ajamaan...
                    E39 528iA

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      #41
                      Originally posted by TJJ View Post
                      Tai sitten ei, siis jos vertaa ehjiin alkuperäisiin.

                      Suuntavakavuus ei ole minulla ongelma, mutta minua kyllä kiehtoisi tietää minkä puslan korvaaminen vaikuttaisi auton takapäässä samalla tavalla kuin mitä edessä reaktiotankojen puslien korvaaminen Powerflex-puslilla vaikutti. Tuo takapään tuenta vaan on melkoinen puslien risukasa... Pitäisi nosturilla jotenkin simuloida auton ratin nopeaa heilautusta ja tutkia mikä pusla antaa takana eniten periksi. Tai kamera jonnekin kiinni ja testilenkkiä ajamaan...
                      Kyllähän melkein kannatta noi uretaanipuslat taka-tuentoihin laittaa, jos tuohon remonttiin alkaa? Noi olisi varmaan hyvä kans käydä katsurilla siinä raskaskaluston penkissä kokeilemassa, että kuinka paljon antavat myöden. Viimeksi kun kävin, niin keskityin vain noihin takakelkan kori-pusliin jotka antoivatkin huomattavasti periksi.
                      Eikös noi puslat kuiteskin vaikuttaisi ohjaukseenkin, kun takaa pyörät eivät käänny niin paljoa etupyörien suuntaa, ja ohjauksen palautus pitäisi nopeutua:think En ole mikään insinööri joten tuollanen vain tuli mieleen!

                      Selvä asia on se, että varmasti noi kyseiset puslat ovat ainakin minun autossa jo vaihto kunnossa.
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • Bomb5
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2011
                        • 726
                        • Kivijärvi

                        #42
                        Joo kun alkanu tässä tuntumaan, että jotaki varsia vois taas ens keväänä vaihtaa, kun varsinkin tuulella soutaa niin v-mäisesti. Tyynellä menee suht nätisti. Edessä on vielä vanhat reaktiotangot. Takana vanhaa on takakelkan puslat ja molemmat ylemmät varret. Nyt varsinkin talvirenkailla (205/60R16) kun tekee nopeaa ohjausliikettä ajossa, niin tuntee kuinka takapää tulee selkeästi jäljellä ja elää kuin omaa elämäänsä. En mitenkään usko, että tulee pelkistä renkaista tuo efekti. Narinahelat, kallistuksenvakaajien kumit, koiranluut ja edestä alatukivarret, reaktiotankojen powerflex puslat ja raidetangonpäät on vaihdettu viimeisten 2 vuoden aikana, mutta taas on aika vaihtaa lisää osia. Jouset ja iskarit on uudet, joten niistä ei johdu soutaminen. Onhan tällä autolla jo ikää sen 13 vuotta, vaikka kilometrejä ei olekaan kuin vasta 150 tkm, kai tuo jotain kumille tekee...
                        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #43
                          Originally posted by Bomb5 View Post
                          Nyt varsinkin talvirenkailla (205/60R16) kun tekee nopeaa ohjausliikettä ajossa, niin tuntee kuinka takapää tulee selkeästi jäljellä ja elää kuin omaa elämäänsä. En mitenkään usko, että tulee pelkistä renkaista tuo efekti.
                          Kyllä siitä kuitenkin suurin osa tulee noista renkaista. Heilutapa autoa sivuttain takakontin sivusta työntämällä ja totea itse, auton saa aikamoiseen heiluriliikkeeseen ja renkaat siellä taipuu.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #44
                            Originally posted by Bomb5 View Post
                            En mitenkään usko, että tulee pelkistä renkaista tuo efekti.
                            Usko pois.

                            Eikös tuo taka-akseli ole elasto-kinematics, eli sen kuuluukin joustaa ja ohjata autoa tietyissä tilanteissa? Jos sinne vaihtaa kovat uretaani puslat, niin miten muuttuu ajokäytös?

                            Comment

                            • Tome
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 548
                              • Joensuu

                              #45
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Usko pois.

                              Eikös tuo taka-akseli ole elasto-kinematics, eli sen kuuluukin joustaa ja ohjata autoa tietyissä tilanteissa? Jos sinne vaihtaa kovat uretaani puslat, niin miten muuttuu ajokäytös?
                              voisi kuvitella että äkkitilanteissa lähtee perä alta terävästi ja kerralla..?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎