Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 touring facelift takavalot(asennus)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9142
    • Oulu

    #46
    Originally posted by Thuppu View Post
    Ihan mielenkiinnosta kyselen, et saako tuollaisella LCM 4B:llä homman pelittämään?
    Käsittääkseni sinulla on nyt LCM-3A. LCM-3B ja siitä eteenpäin pitäisi toimia.
    Edit: Näyttää löytyvän myös LCM-3B:tä. KLIK

    Vertasin noita sinun parametrejä omiin (C.19). Käytännössä kaikki parametrit identtisiä. Go figure.

    Originally posted by Dunky View Post
    Koitas koodata nämä kaikki pois: KALTUEBERWACHUNG
    Muistaakseni kerran yhteen touringiin kokeilin noitakin. Siltikin se sitkeästi herjasi niistä takavaloista.
    Last edited by Clavurion; 11-07-2009, 17:20.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      #47
      Originally posted by Dunky View Post
      Koitas koodata nämä kaikki pois: KALTUEBERWACHUNG
      Mitä toi "wert_01" tarkottaa? Laitanko siihen tilalle vaan "nicht_aktiv"? Ja siis kaikkiinko jossa lukee toi KALTUEBERWACHUNG? (Mitä se edes tarkoittaa?)
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        #48
        Originally posted by Clavurion View Post
        Käsittääkseni sinulla on nyt LCM-3A. LCM-3B ja siitä eteenpäin pitäisi toimia.

        Vertasin noita sinun parametrejä omiin (C.19). Käytännössä kaikki parametrit identtisiä. Go figure.
        Eli siis LCM 4B ei käy? Joo itsekin noita tänään vertailin ja melko identtiseltä näytti joskin siinä listan loppuosassa oli eroja, tai siis ihan eri juttuja.
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9142
          • Oulu

          #49
          Originally posted by Thuppu View Post
          Eli siis LCM 4B ei käy?
          Käyhän se, mutta tosiaan LCM-3B:n pitäisi ymmärtääkseni riittää ja niitä näytti löytyvän huokeammalla Saksasta. Kurkkaapa kiusallaan, onko se sinun yksikkö 3A.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #50
            Originally posted by Clavurion View Post
            Käyhän se, mutta tosiaan LCM-3B:n pitäisi ymmärtääkseni riittää ja niitä näytti löytyvän huokeammalla Saksasta. Kurkkaapa kiusallaan, onko se sinun yksikkö 3A.
            Ahaa, tosiaan 50e + kulut näyttää noita 3B malleja irtoavan.. tuon verran nyt vois uhrata. Pitää toki eka tarkistaa tuo oma versio.

            Mut siis jos sattuu löytämään 4x version LCM:n niin sen saa kuitenkin naitettua tähän vehkeeseen..?
            Last edited by Thuppu; 11-07-2009, 17:59.
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • jartsa02
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 1131
              • Helsinki

              #51
              Tsekkasin Rahulta LCM:ää (C19) ja näyttäis siltä että sellasen varaosa-numero tarttis olla 6 9xxx xxx loppunen, että se on noita uudempia, kun taas sulla nyt siellä on varmaan 8 386 2xx joka on vanhempaa LCM3-mallia (C18). Kyllähän nuo uudemmatkin käy sun autoon, itekin kerran törmäsin yhessä e39:ssä niin uuteen pönttöön että NCS:kään ei ilman päivityksiä sitä tajunnut, sen koodaus-indeksi oli muistaakseni C24.

              Tuo KALTUEBERWACHUNG ei liity tuohon takavalo-hommaan, vaan niitä säädetään pois päältä silloin, kun laitetaan xenoneita pitkiin ja sumareihin että saadaan niistä tulevat turhat herjat pois .
              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                #52
                Originally posted by jartsa02 View Post
                Tsekkasin Rahulta LCM:ää (C19) ja näyttäis siltä että sellasen varaosa-numero tarttis olla 6 9xxx xxx loppunen, että se on noita uudempia, kun taas sulla nyt siellä on varmaan 8 386 2xx joka on vanhempaa LCM3-mallia (C18). Kyllähän nuo uudemmatkin käy sun autoon, itekin kerran törmäsin yhessä e39:ssä niin uuteen pönttöön että NCS:kään ei ilman päivityksiä sitä tajunnut, sen koodaus-indeksi oli muistaakseni C24.

                Tuo KALTUEBERWACHUNG ei liity tuohon takavalo-hommaan, vaan niitä säädetään pois päältä silloin, kun laitetaan xenoneita pitkiin ja sumareihin että saadaan niistä tulevat turhat herjat pois .
                Joo, C19 ei enää tuohon suostunut asettumaan, eli C18 on nyt.

                Jos nyt jollain on tuollaisia uudemman mallisia bokseja nurkissa pyörimässä ja hämähäkin seittejä keräämässä niin ei muuta kuin tarjouksia kehiin ja PM:llä tavoittaa.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9142
                  • Oulu

                  #53
                  Asiaa sivuten... Voiko näistä uudemmista moduleista puuttua palikat manuaalisen valojen korkeussäädön osalta? Osassa noiden LCM:ien tarroissa oli "mit/ohne man. LWR". Valomodulihan hoitaa manuaalisen säädön ja automaattisella on oma LWR-modulinsa. Kumpi säätö sulla Thuppu on?
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    #54
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Asiaa sivuten... Voiko näistä uudemmista moduleista puuttua palikat manuaalisen valojen korkeussäädön osalta? Osassa noiden LCM:ien tarroissa oli "mit/ohne man. LWR". Valomodulihan hoitaa manuaalisen säädön ja automaattisella on oma LWR-modulinsa. Kumpi säätö sulla Thuppu on?
                    Xenonit löytyy orkkiksena eli automaattinen säätö on. Tuollaista just katoin: Klick!
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9142
                      • Oulu

                      #55
                      Originally posted by Thuppu View Post
                      Xenonit löytyy orkkiksena eli automaattinen säätö on.
                      Sittenhän tämä toinen on todennäköisesti varmempi valinta. KLIK
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        #56
                        Vertasin sinun FSW:tä omaani ja ei niissä ollut yhtää eroja valojen eikä juuri muidenkaan optioiden kohdalla...
                        Mullahan on juuri nuo LEDi valot jo tehtaalta lähtien tosin...
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          #57
                          Asiaan palatakseni, onko mahdollista poistaa toi "light check" eli valojen tunnistus taka-ajo-valojen kohdalta?
                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          • jartsa02
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 1131
                            • Helsinki

                            #58
                            Originally posted by Thuppu View Post
                            Joo, C19 ei enää tuohon suostunut asettumaan, eli C18 on nyt.

                            Jos nyt jollain on tuollaisia uudemman mallisia bokseja nurkissa pyörimässä ja hämähäkin seittejä keräämässä niin ei muuta kuin tarjouksia kehiin ja PM:llä tavoittaa.
                            Niin, ei tuo koodausindeksi C18 ole millään tavalla vaihdettavissa noista, sehän määräytyy boksin raudasta eikä siten oo muutettavissa. NCS vain siinä räppänässä näyttää mitä luku/koodaus-palikkaa se käyttää hommiinsa. Sitten on myöskin käynyt niin, että autoon onkin vaihdettu jossain vaiheessa uudempi boksi kuin mitä ZCS kertoo (NCS päättelee sen koodausindeksin sen perusteella) ja lukiessaan se sitten ilmoittaa että koodausindeksi on väärä ja silloin siinä NCS:n luukussa se pitää vaihtaa toiseksi kuin mitä se alunperin ehdottaa.

                            Noissa käytetyissä valobokseissahan tarttee sitten muistaa, että niistä pitää saada VIN-koodi vaihdettua ja sehän ei taas NCS:llä onnistu.
                            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                            Comment

                            • Thuppu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 3626
                              • Seinäjoki

                              #59
                              Originally posted by jartsa02 View Post
                              Niin, ei tuo koodausindeksi C18 ole millään tavalla vaihdettavissa noista, sehän määräytyy boksin raudasta eikä siten oo muutettavissa. NCS vain siinä räppänässä näyttää mitä luku/koodaus-palikkaa se käyttää hommiinsa. Sitten on myöskin käynyt niin, että autoon onkin vaihdettu jossain vaiheessa uudempi boksi kuin mitä ZCS kertoo (NCS päättelee sen koodausindeksin sen perusteella) ja lukiessaan se sitten ilmoittaa että koodausindeksi on väärä ja silloin siinä NCS:n luukussa se pitää vaihtaa toiseksi kuin mitä se alunperin ehdottaa.

                              Noissa käytetyissä valobokseissahan tarttee sitten muistaa, että niistä pitää saada VIN-koodi vaihdettua ja sehän ei taas NCS:llä onnistu.
                              Aha, niinkuin sanottua minähän en näistä mitään tiedä. Damn! Eli millä ton VIN-koodin saa vaidettua? Progmanilla? Taitaa olla helpoin kun haen vastukset...
                              BMW 740iA "ALPINA"
                              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9142
                                • Oulu

                                #60
                                Originally posted by jartsa02 View Post
                                Niin, ei tuo koodausindeksi C18 ole millään tavalla vaihdettavissa noista, sehän määräytyy boksin raudasta eikä siten oo muutettavissa. NCS vain siinä räppänässä näyttää mitä luku/koodaus-palikkaa se käyttää hommiinsa. Sitten on myöskin käynyt niin, että autoon onkin vaihdettu jossain vaiheessa uudempi boksi kuin mitä ZCS kertoo (NCS päättelee sen koodausindeksin sen perusteella) ja lukiessaan se sitten ilmoittaa että koodausindeksi on väärä ja silloin siinä NCS:n luukussa se pitää vaihtaa toiseksi kuin mitä se alunperin ehdottaa.
                                Ai sitä käytettävää softaa ei saakaan enää muutettua suoraan siitä räppänästä? Kurkkasin aiemmin niitä ZCS:n palikoita. CI_18:lle löytyi oma bitti, mutta seuraava olikin sitten LCM_IV:lle. Mitenkäs tuohon sitten saa C19 niitattua, jos uuteen täytyy päivittää softa? Minkä muutoksen Progmanin LED-retrofit tekee?

                                Onnistuukos siinä sun testipenkissä irto-LCM:n softaus?
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎