Aha, niinkuin sanottua minähän en näistä mitään tiedä. Damn! Eli millä ton VIN-koodin saa vaidettua? Progmanilla? Taitaa olla helpoin kun haen vastukset...
Koitas poika välillä lukea niitä sähköposteja. Eli Esim. BMW-scannerilla saa VIN ja km-lukeman muutettua/nollattua.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Noniin, tuo III-B LCM:ä tuli Jartsan kautta Saksasta ja tänään asensin sen paikoilleen ja kaikki pelittää oikein. Ei enää herjaa, ei polta jarruvaloja eikä ledit värvötä, hienoa. Piti oikein korkata keskipäiväolut tän hyväksi. Kiitoksia Jartsalle mokkulan koodauksesta!
Noniin, tuo III-B LCM:ä tuli Jartsan kautta Saksasta ja tänään asensin sen paikoilleen ja kaikki pelittää oikein. Ei enää herjaa, ei polta jarruvaloja eikä ledit värvötä, hienoa. Piti oikein korkata keskipäiväolut tän hyväksi. Kiitoksia Jartsalle mokkulan koodauksesta!
Ratkesi sitten tämäkin mysteeri. Eli ainakaan touringissa facelift-takavaloja ei saa millään koodauksilla toimimaan oikein kuin 3B tai uudemmalla LCM:llä.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Nostetaas ylös ja kysytään missä vuosimallissa/kk valomoduuli on vaihtunut? Työn alla olis 2000 vuoden touring mihin laitoin facelift takavalot. Ilmeisesti tässä on kuitenkin 3B tai uudempi valomoduuli, vai pitääkö ottaa purnukka käteen ja tarkistaa?
Riittiikö se pelkän LED_RUECKLICHT_OPTION asetuksen säätö?
Jaha, kyseinen optio ei auttanut mitään. Autossa oli LCM3 mutta tarkempaa mallia en vielä kaivanut. C18 koodausindexillä.
Sain kyllä ne herjat kuitattua pois lcm:stä mutta se tekee sitä että sytyttää jarruvalon varaparkkina kun luule että parkit rikki, jos sen sais jotenkin pois niin kaikki olis ok, tietääkö joku mitä arvoa pitää muokata jotta tuon saa pois vai saako edes?
Tuo auto on varmaan vm 2000 alkuvuodesta ja siinä on LCM3 eikä 3B, 3B:t on koodausindeksillä C19 ja siinä tuo LED_RUECKLICHT_OPTION vasta toimii. Tuosta LCM3:sta ei saa pois millään konstilla koodaamalla tuota ilmiötä, ainoa konsti tuohon taitaa olla laittaa kuormavastuksia sinne parkeille jos ei halua LCM:ää vaihtaa sitten uudempaan.
Tuo auto on varmaan vm 2000 alkuvuodesta ja siinä on LCM3 eikä 3B, 3B:t on koodausindeksillä C19 ja siinä tuo LED_RUECKLICHT_OPTION vasta toimii. Tuosta LCM3:sta ei saa pois millään konstilla koodaamalla tuota ilmiötä, ainoa konsti tuohon taitaa olla laittaa kuormavastuksia sinne parkeille jos ei halua LCM:ää vaihtaa sitten uudempaan.
Joo näin täytyy melkeempä tehdä, aivan alkuvuoden auto kyseessä kyllä.
Jatketaan tähän samaan kun melkein osuu, kun omassa faceliftissä on aivan jäätävässä kunnossa sisemmät valot (eli muovi on todella auringon syömää) ja olin ostamassa piritekiltä uusia smoke laseja, kunnes selvisikin että pre ja faceliftissä on eri systeemit.
Onko vinkkejä mistä kannattaisi kysellä valoja tuohon omaani? Orkkisten hinta kun tuntuu vähän ryöstöltä.
Lisätäänpä siis tähän vielä, eli voin suositella tuota Sonik nimimerkin käsittelyä, valoista tuli niin lähelle uudet kun noista 12 vuotta vanhoista vielä voi tulla.
Hintakaan ei ainakaan omaa päätä huimannut.. Kiitän
Mikäs juju tässä facelift valojen asennuksessa on. Tiedän kyllä että asennus vaatisi tuoreemman LCM:n joka koodataan tai sitten hellan "ballastit" takakonttiin. Mutta kokeilin valoja huvikseen ja, niin kyllähän nuo pelasi. Autossa pitäisi olla LCMII ja korimalli sedani jos sillä vaikutusta noihin takaLedeihin.
Koodasin takavalojen tarkistuksen pois päältä. Laitoin celis-valon adapterikaapelilla kiinni autoon ja toimii hyvin, ei vilku tai jarruvalo loimota. :think
Katottiin tuon Hellan Celis-ledille menevän pinnin jännitekäytöstä, yms. Led syttyy jo 9v patterilla.
Muuntajasta reilu 12v ja säädettävä vastuspotikka väliin, jolloin pinnille menevä jännite putosi vaille kymmeneen, mitattiin sitten potikassa oleva vastus ja oli vain reilu 3ohmia (olikoha 3.3Ω tai 3.6Ω). Tällöin ledi vielä paloi normaalisti. Jos vastusta lisäsi, niin ledi sammui kun jännite putosi riittävän alas.
Led-pinnistä katsottuna vastusta oli jo kilo-ohmeja, tais olla 330kΩ. Eli onkohan siinä takavalossa jo itsessään etuvastus? Muuntajakin hieman "kyykkäsi" kun laittoin ledin karvaan kiinni.
Arvon sen kanssa laitanko reilun kolmen Ω tehovastuksen ledille menevään karvaan, vai annanko olla ilman lisävastuksia? Joku 50w tehovastus olisi ehkä sopiva, niin ei lämpeä niin paljoa.
Pelkona on, että ledit kyrvähtää nopeasti, jos ei laita lisävastusta.
Siis onko nyt niin että jos vaihdan omaan 11/98 preface toukkaan faceliftin takavalot niin joutuu ruvetaa koodaileen ja vaihteleen jotain mooduleita että saa ne pelittämään? Enkä nyt tarkota mitää ledi hässäköitä vaan normi halogen puna-valko valot, kun edellinen omistaja oli saanu hyvän idean ja päättäny vetää ne musta lakalla ja konttorin setä ei nyt sitten tykänny...
Niin ja meneekö ne facen valot paikoilleen ilman mitään modauksia?
Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Siis onko nyt niin että jos vaihdan omaan 11/98 preface toukkaan faceliftin takavalot niin joutuu ruvetaa koodaileen ja vaihteleen jotain mooduleita että saa ne pelittämään? Enkä nyt tarkota mitää ledi hässäköitä vaan normi halogen puna-valko valot, kun edellinen omistaja oli saanu hyvän idean ja päättäny vetää ne musta lakalla ja konttorin setä ei nyt sitten tykänny...
Niin ja meneekö ne facen valot paikoilleen ilman mitään modauksia?
Miksi sä sitten facelift valoja oot hommaamassa, jos et ledejä haluu? Tarvikkeena saa preface autoon sopivia puna-valkoisia takavaloja. Facelift valojen kanssa joutuu ainakin preface sedanissa porailemaan ja peltiä takomaan. Ai sullakin tuli sanomista maalatuista takavaloista. Tervetuloa vaan kerhoon Ite sain kyllä puhuttua leiman paperiin, mutta samalla päätin, että toista kertaa noista ei enää kitistä. Ihme villitys tuo valojen maalaileminen.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment