Announcement

Collapse
No announcement yet.

530DA:n -00 viritys/lastutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -99 530DAT
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 50
    • Laukaa

    #16
    Terve,
    ihan nyybinä penaristina, pari viikkoa sitten hankitun 530D touringin omistajana sattui tää treadi silmiini. Omaan kinneriini ostin ebaystä tämmöisen firman
    http://www.mrhoot.com/ boksin, kun jenkkien jälkeen tää saksankeksintö tunuti hieman nuhaiselta. Ebayssä boksi maksoi 140 puntaa=250eeroa ja eron kyllä huomaa! Eikä ole mikään savua ilmaalle- boksi. Ongelma oli vaan virtakaapelin vetäminen boksille, nyt se on otettu siitä imarin kyljessä olevasta apuvirtapistokkeesta, mutta boksissa olisi viive- ym. ominaisuuksia, jos kytkettäisiin virtalukon kautta. Eli missä E39:ssä olisi sellainen johto konehuoneessa, josta saisi boksiin virtaa vain auton käydessä?
    SCRAP MC
    1928 Chevrolet Light Truck
    1951 Harley Panhead
    1979 Harley Shovelhead x 2
    1979 Harley Ironhead
    2008 BMW 530D
    2005 X5 4.4i Sport

    Comment

    • Stone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 4074
      • Helsinki

      #17

      540 ?? lastu ?
      jep! Pitää palata asiaan kun lastu paikallaan. Pitäis sillä yli 300 noi pollet nousta. kohtuullisen kalliita hevosia näissä vapareissa, mutta pitää tuokin nyt kokeilla
      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
      VW Pornstarter (työjuhta)
      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
      Finnmaster T8







      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

      Comment

      • tuikku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1353

        #18
        Originally posted by hurtta
        Tuota tuota, voimaa.comin softa näyttäisi maksavan luokkaa 650-700e joten onkos se nyt sitten "halpa" vs. vaikkapa Turbotec? Lisäksi sulla ei ole tietoa paljonko sun vehkeessä todellisuudessa on papua tuon jälkeen?

        Jees, Hurtta.


        Lastua ei kannata "vaihtaa", jos ei ole pakko, elikkäs vanha ei ole uudelleen ohjelmoitavaa mallia. Eikä onnistu ihan joka tinarilta.

        Lastulla vaikutetaan ruiskutusajan pituuteen ja ahtopaineeseen.
        Molempia lisätään.
        Ahtojen lisääminen ei lisää max tehoja , mutta vähentää savua.
        Tehot lisääntyy vaan, kun polttoaineen syöttöä lisätään.
        Eri tehon ja väännön antavia lastuja on runsaasti.
        Voi samaan hintaan teetättää omanlaisenkin.
        Ilmeisesti kaikki ohjelmanmuokkaukset tehdään käytännössä samalla ohjelmalla, WinOlsilla.
        Pakokaasujen kierrätyksen toiminnan poisto ohjemasta kannattaa varmistaa.

        "Tehoboxit" lisää tehoa huijaamalla jotain polttoaineen syöttöön vaikuttavaa signaalia, jolloin auton ohjelma lisää syöttöä. -> Teho nousee.

        Olen kirjoittanut aiheesta jo paljon muutakin tänne, kattele niitä, jos vaikka jotain asiaan liittyvää selviäisi.
        .
        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

        Comment

        • jjheimo
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 652
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by Stone
          jep! Pitää palata asiaan kun lastu paikallaan. Pitäis sillä yli 300 noi pollet nousta. kohtuullisen kalliita hevosia näissä vapareissa, mutta pitää tuokin nyt kokeilla
          ja mikä nopeudenrajoitin? saa nähä saatko maanantaille,oli kuulema äijällö kiireitä,ilmoittelen sit tarkemmin.
          F33 435i Xdrive

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #20
            Originally posted by Stone
            jep! Pitää palata asiaan kun lastu paikallaan. Pitäis sillä yli 300 noi pollet nousta. kohtuullisen kalliita hevosia näissä vapareissa, mutta pitää tuokin nyt kokeilla
            Kerrohan sitten että vaikuttiko edes positiivisesti Käsittääkseni näissä on vakiona se n.300hv.. Ettei nyt rahastettaisi turhasta?
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • Arnolds
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3310
              • Kajjjaani

              #21
              Originally posted by Rahu
              Kerrohan sitten että vaikuttiko edes positiivisesti Käsittääkseni näissä on vakiona se n.300hv.. Ettei nyt rahastettaisi turhasta?

              286 hv ja lastuilla saa noin 300-310 riipuen lastusta. Tämä siis lastun valmistajien mukaan. Miten sitten todellisuus.
              F26 xDrive20d TwinPower

              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by Rahu
                Kerrohan sitten että vaikuttiko edes positiivisesti Käsittääkseni näissä on vakiona se n.300hv.. Ettei nyt rahastettaisi turhasta?
                Juu järjestäin näistä M62B44 on penkitetty noita 300hv lukemia, mutta en odotakkaan suurta eroa. Pitää nyt vaan tuokin kokeilla, tyhmä kun on... Kerron kyllä miten kävi kun homma on hoidettu. Kertokaas nyt missäs tän voisi penkittää ennen tuota lastua? Kun olisihan se kuitenki paljon järkevämpää ja voisi reklamoida jos ei tehot nousseetkaan
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • tomippa
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 655
                  • pk-seutu

                  #23
                  Olin yhteyksissä tuonne voimaa.com:iin ja siellä sanottiin, että kaikki ne arvot, mitä on annettu on dynotettu ennen ja jälkeen. Eli pitäisi kanssa heidän mukaan tulla se luvattu tehon lisäys.
                  Kiinnostaa todellakin, että onko eroa tuommosella 60 euron halpis lastulla ja tuommosella 500 euron ohjelmalla/lastulla..?

                  Comment

                  • hurtta
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 444

                    #24
                    Originally posted by tomippa
                    Olin yhteyksissä tuonne voimaa.com:iin ja siellä sanottiin, että kaikki ne arvot, mitä on annettu on dynotettu ennen ja jälkeen. Eli pitäisi kanssa heidän mukaan tulla se luvattu tehon lisäys.
                    Kiinnostaa todellakin, että onko eroa tuommosella 60 euron halpis lastulla ja tuommosella 500 euron ohjelmalla/lastulla..?

                    Mitenkään nyt asettamatta epäilyksen alaiseksi tuota, niin ainakin heidän sivuilla on esim. faceliftin kohdalla ilmoitettu tehtaan arvot eli 193/410. Ei tuollaisia lukemia dynosta saa (yleensä) eikä softan jälkeenkään kaikista tule samaa koska autot on yksilöitä. Varmaan osuu hehtaarille sitä en epäile, tai ainakin pitäisi. Tosin jos et dynota niin et voi tietää. Ainoa vaihtoehto on luottaa toimittajan sanaan.

                    Comment

                    • -Harri-
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 36
                      • Nurmijärvi

                      #25
                      Huomenna menossa Hariselle laittamaan lisää tehoa (530DA-03 )
                      Ja sieltä saa ainakin dokumenttia mitä oli ja mitä tuli lisää eli penkitys ennen ja jälkeen ja on samoissa hinnoissa kun voimaa.com .
                      Toivottavasti kaikki onnistuu ja autosta tulee hyvä !
                      E53 X5 4.4 i

                      EX : E39 530DA -03

                      Comment

                      • Aksa P
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 394
                        • Sawo

                        #26
                        Mulla on ollut 530da touringissa (10/2000) 2kk käytössä Digituningin ohjelma (moottorinohjauksen uudelleen ohjelmointi... ilmeisen sama kuin voimaa.comin???)

                        Dynossa en ole käyttänyt, mutta ennen ohjelmointia 80-120km/h oli käsikelolla n.7,0-7,1 sekkaa (D-asennossa, kaasupohjaan 70km/h, kello päälle kun 80km/h, ei kick-down). Ohjelmoinnin jälkeen samalla tiellä/paikalla 5,4-5,5 sekkaa. Ahtopaineet nousi ~0,2bar. Joten ilman dynookin huomaa (kellolla ja perseellä), että jokin on muuttunut ja vieläpä positiiviseen suuntaan.

                        Tosta Auto Bildin jutusta: Musta se koko juttu tuntui vähän pelottelulta. Toki kaikki siinä kuvatut murheet voivat luonnollisesti imaantua, kun tehoja kasvatetaan. Mulle ei ainakaan kovin moni niistä "viriboksin" valmistajista ollut entuudestaan tuttu, joten niiden "laatua" en osaa kommentoida. Itse pidän kuitenkin suurimpana huolen aiheena ahtimen lämpöjen ja kierrosten nousu, kun toi BMW:n ahdin tuntuu olevan muutenkin hiukan ongelmallinen.

                        No onneksi sitä ei tarvitse jatkuvasti köröttää kaasupohjassa vaan riittää, kun sillonin tällöin hiukan survaisee...
                        "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

                        Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
                        E21 M50B20
                        E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
                        E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
                        E34 10/1990 520i
                        Honda Prelude EX vm.-83 1.8

                        Comment

                        • Henry
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2004
                          • 744
                          • Kannus

                          #27
                          Laitettiin mulle digituningilla, ja makso 500 euroa. Ei mulla ainakaan ole moittimista ollut. Näyttäis tulevan 530D:hen 220hp/510nm ja päivitettyyn 231hp/510nm.
                          Mercedes-Benz cls 350
                          530DA E60
                          Ex:
                          Audi A6 2.7 biturbo quattro
                          523IA E39
                          520 E34 2Kpl
                          535 E34

                          Comment

                          • hurtta
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 444

                            #28
                            Originally posted by -Harri-
                            Huomenna menossa Hariselle laittamaan lisää tehoa (530DA-03 )
                            Ja sieltä saa ainakin dokumenttia mitä oli ja mitä tuli lisää eli penkitys ennen ja jälkeen ja on samoissa hinnoissa kun voimaa.com .
                            Toivottavasti kaikki onnistuu ja autosta tulee hyvä !

                            Mielenkiinnolla odotan arvioitasi. Voisitko laittaa dynotulokset myöskin tänne näkyviin?

                            Comment

                            • hurtta
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 444

                              #29
                              Originally posted by Aksa P
                              Mulla on ollut 530da touringissa (10/2000) 2kk käytössä Digituningin ohjelma (moottorinohjauksen uudelleen ohjelmointi... ilmeisen sama kuin voimaa.comin???)

                              Dynossa en ole käyttänyt, mutta ennen ohjelmointia 80-120km/h oli käsikelolla n.7,0-7,1 sekkaa (D-asennossa, kaasupohjaan 70km/h, kello päälle kun 80km/h, ei kick-down). Ohjelmoinnin jälkeen samalla tiellä/paikalla 5,4-5,5 sekkaa. Ahtopaineet nousi ~0,2bar. Joten ilman dynookin huomaa (kellolla ja perseellä), että jokin on muuttunut ja vieläpä positiiviseen suuntaan.

                              Tosta Auto Bildin jutusta: Musta se koko juttu tuntui vähän pelottelulta. Toki kaikki siinä kuvatut murheet voivat luonnollisesti imaantua, kun tehoja kasvatetaan. Mulle ei ainakaan kovin moni niistä "viriboksin" valmistajista ollut entuudestaan tuttu, joten niiden "laatua" en osaa kommentoida. Itse pidän kuitenkin suurimpana huolen aiheena ahtimen lämpöjen ja kierrosten nousu, kun toi BMW:n ahdin tuntuu olevan muutenkin hiukan ongelmallinen.

                              No onneksi sitä ei tarvitse jatkuvasti köröttää kaasupohjassa vaan riittää, kun sillonin tällöin hiukan survaisee...

                              Oliko hinta tuon 949.- jonka sivullansa ilmoittavat ja missä ohjelmointi tehtiin? Oliko sulla ahtopainemittari käytössä tuon 0.2bar paineennousun toteamiseksi?

                              Comment

                              • Vulcan
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2003
                                • 162

                                #30
                                itse tilasin tuolta saksasta tuommosen halppis lastuun hintaa kertyi 83e postikuluineen, mutta kylla aivan eri autoon(325td). mutta tehoja tuli kyllä huomattavasti lisää. http://www.btcf.fi/forum/showthread....870#post705870

                                +autoon lisätty cooleri.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎