Announcement

Collapse
No announcement yet.

530 d nyt se sitten sammu kokonaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nippetee
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 44
    • Pori

    #16
    Kauan se ilo kesti... pahimpaan kohtaan moottoritietä sitten jätti taas... Toiverikkaana seuraavaksi suodatin kauppaan ostamaan polttoainesuodatin, ettei olis polttoainepumppu tankissa... näytti olevan helppo waihtaa. Kovaa metakkaa alko nyt toisen tiellejättämisen jälkeen pitämään se pumppu siellä takana, joten ainakin se pyörii ja vois loogisesti ajatella et jos suodatin on ihan tukossa kaikesta moskasta mitä se on sieltä tankin pohjalta vetänyt, kun kerran meni tyhjäksi niin laittaa pumpun koville ja ähkimään... noh iltasella tietää sitten enemmän. onnex toi nordean kaskon hinausturva toimii = )
    BMW E61 530xD -07

    Comment

    • nippetee
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 44
      • Pori

      #17
      Nyt on vaihdettu kuskin penkin kohdalla oleva siirtopumppu ja suodatin. Siirtopumppua pois ottaessani testasin vähän laittaa virtoja päälle että tuleekon tankin pumpulta löpöö... tankissa luokkaa 40l tavaraa ettei pitäs siitä olla kiinni mut ei tippaakaan tuu siirtopumpulle asti. Tankin pumppu ilmeisesti rikki.... Onkos joku joskus itse vaihtanut tankin pumppua... näyttäs wähän ikävältä hommalta, tai jos on vaihdattanut tankin pumpun niin mitä siitä on joutunut kustantamaan?
      BMW E61 530xD -07

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9142
        • Oulu

        #18
        Originally posted by nippetee View Post
        Nyt on vaihdettu kuskin penkin kohdalla oleva siirtopumppu ja suodatin. Siirtopumppua pois ottaessani testasin vähän laittaa virtoja päälle että tuleekon tankin pumpulta löpöö... tankissa luokkaa 40l tavaraa ettei pitäs siitä olla kiinni mut ei tippaakaan tuu siirtopumpulle asti. Tankin pumppu ilmeisesti rikki.... Onkos joku joskus itse vaihtanut tankin pumppua... näyttäs wähän ikävältä hommalta, tai jos on vaihdattanut tankin pumpun niin mitä siitä on joutunut kustantamaan?
        Täysin itse tehtävissä oleva operaatio tuo tankin pumpun vaihto.

        Tankki kannattaa ajaa varsin tyhjäksi tai ainakin osin tyhjentää pumpulla. Takapenkin istuinosa irtoaa reippaasti nostamalla. Apukuskin puolelta kumitulppa irti. Eristemattoon pitää leikata reikä tankin kannen kohdalle, muistaakseni valmiiksi perforoitu. Kannen ruuvit auki. PA-letkut ja sähköliitin irti. Anturipaketin kehys ruuvataan auki, soveltaen esim. "venäläisellä". Nostetaan anturi pois. Alta löytyy pumppu, joka on kiinni muoviklipsuilla. Pumpun vaihdossa huomioitava PA-letkun ja sähköjohdon asettelu vanhan mallin mukaisesti, ettei letkuun jää tankkiin asennuksen jälkeen vääntörasitusta, joka painaisi sitä linttaan. Jos vieläkin arvelluttaa, hommaa jostain ote TIS:in ohjeista.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • nippetee
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 44
          • Pori

          #19
          Nonii, TIS löyty, siinä oikein kuvalliset ohjeet!! tankin pumppu tullut. sopivasti joulupäivä ettei ainakaan lisävaraosia/työkaluja saa mistään jos tulee pula = ) ihan täydellinen päivä aloittaa homma remonttioluella. Kiitos ohjeista taas!
          BMW E61 530xD -07

          Comment

          • nippetee
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 44
            • Pori

            #20
            Taas toimii

            Eli kyllähän se ihan itse vaihdettavissa oli. BMW TIS(Technical Information System) auttaa kyl tässä harrastuksessa... Oon nähny saabin vastaavan WIS:n mut on jotenkin aika hankala käyttää verratuna tähän Bimmerin softaan. Anturipaketin kehyksen ruuvaaminen auki onnistu hienosti ihan talttameisseli vasara periaatteella varovasti. Kiinnipäin oli wähän mietintää et miten kovasti sitä pitää kiertää ja lommahtaa helposti pois paikaltaan jos kiertää liikaa kiinnipäin, jäi vähän epävarma olo tuon pitävyydestä mut pitää ottaa tankki täyteen ja ajella se taas tyhjäx ja sit purkaa vielä sen verran et näkee onko läikkyny. En tiedä sitten auttaisiko jos asettelisi tiivisteen reikään ensin niinkuin huomasin jälkeen TIS:ssä olevan kuvan eikä korkkiin, saattas mennä paremmin paikoilleen. Toivossa eläen vaihdoin siirtopumpun ensin mut eihän siinä tod näk mitään vikaa ollut mut toi tankin pumppu tais olla tosiaan sökö, tuli kyl muutamassa sekunnissa suodattimen jälkeiseen kirkkaaseen letkuun taas löpöö kun oli tankin pumppu kunnossa. Kiitti vinkeistä ja parempaa uutta vuotta kaikille. Toivottavasti nyt sais taas ajella vaihteex wähän aikaa = )
            BMW E61 530xD -07

            Comment

            • nippetee
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 44
              • Pori

              #21
              Juu niinhän siinä kävi et urbona tungin sen tiivisteen vaan jotenkin siihen väliin niin eihän se siihen kunnolla jäänyt vaan sen takia ei saanut helmaa kierrettyä kunnolla kiinni ja kyl haisi diesel sit joka paikassa mihin pysäs. Eli piti asetella tiiviste ensin kunnolla reikään ja sit laskee anturipaketin kansi paikalleen ja johan alko helmaruuvin kertäminen ottaa voimille = ) pannaan nyt näitä kokemuksia kun kerran niitä on täs kantapään kautta kertätty... Mut nyt on homma paketissa ja voi taas luotettavaisin mielin painella gaasua!
              BMW E61 530xD -07

              Comment

              • Tonz3
                Newbiemmer
                • Mar 2011
                • 5
                • tampere

                #22
                Oisko jotain vinkkii miten sais sen metalli kaulus/kehyksen pois että pääsee siihen tankin pumppuun käsiks ? :think

                Comment

                • HerttaJätkä
                  Newbiemmer
                  • Feb 2006
                  • 26
                  • Kuopio

                  #23
                  Originally posted by Tonz3 View Post
                  Oisko jotain vinkkii miten sais sen metalli kaulus/kehyksen pois että pääsee siihen tankin pumppuun käsiks ? :think
                  Avataan kuin pullon korkki. Naputtele varovasti "pykäliin" vaikka vasaraa ja meisseliä tai talttaa käyttäen. On alussa jäykähkö, koska kumitiiviste alla

                  Comment

                  • Tonz3
                    Newbiemmer
                    • Mar 2011
                    • 5
                    • tampere

                    #24
                    Originally posted by HerttaJätkä View Post
                    Avataan kuin pullon korkki. Naputtele varovasti "pykäliin" vaikka vasaraa ja meisseliä tai talttaa käyttäen. On alussa jäykähkö, koska kumitiiviste alla
                    No perhana, tarvii siis vaan varovasti yrittää pyöritellä!
                    kiitti vinkistä!

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9142
                      • Oulu

                      #25
                      Ja vielä parempi jos saat kaverin avuksi, niin vastakkaisilta puolilta "venäläisellä" naputellessa ei tule kaulusta vääntävää voimaa.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        #26
                        Tein itse sellaisen työkalun tuon avaamiseen, mutta kyllä niin lujassa oli että työkalu hajosi, oli kylläkin alumiinia. Leveä meisseli jossa lyöntipää ja moska tai pieni leka niin aukeaa, tosin se hammas mitä lyö on kyllä sen jälkeen melko entinen.
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        • Bmw Dreamer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 2762
                          • Kouvola

                          #27
                          Jaaha, nyt tais iteltäki hajota tankin pumppu, ilmaa menee enemmän kuin laki sallii ja oli aika pitkä vieteri kun tuossa käynnistin, ja kävi jotain 10 sekuntia...

                          Ensimmäinen fiilis oli et nyttekö se *tun pumppu hajos, korkeapaine siis... Mutta onneks tota ilmaa menee... Kuskin jalkatilan alla oleva pumppu kyllä vörssii ja sielläki menee ilmaa, sellasta roplotusta pitää. Pitää käydä kokeilemassa potkasta tankkiin

                          Ja samalla vaikka kävis sitte tilaamassa uuden pumpun sinne...
                          BMW 520d Touring '06 314tkm
                          BMW 530D Touring '99 552tkm
                          BMW 320da Touring '02 427tkm
                          Volvo V70 D5 '02
                          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                          Case IH 5140 Maxxum

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9142
                            • Oulu

                            #28
                            Jos tankki on vajaa, niin pelkkä tankkaus "korjaa" vian tilapäisesti.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Esal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1344
                              • Lempäälä

                              #29
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Jos tankki on vajaa, niin pelkkä tankkaus "korjaa" vian tilapäisesti.
                              Joo, ajelin puoli vuotta salavalikon tankkimittareita seuraten ettei oikean puoleinen päässyt liian alas ja hörppään ilmaa. Mutta jos siellä on jo reilusti ilmaa eikä pumppu pyöri yhtään, millä se ilma saadaan sieltä kierrosta pois? Se pitäisi ilmata jostain paluulinjan kohdasta.

                              Jos taas ongelma on pumpun heikko pyöriminen eli jättää vaan vasemmalle puolelle polttoainetta eikä siirry kunnolla oikealle, silloin tankkaus ja ilmaus virtoja päälle kääntelemällä riittää.
                              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                              Comment

                              • Bmw Dreamer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 2762
                                • Kouvola

                                #30
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Jos tankki on vajaa, niin pelkkä tankkaus "korjaa" vian tilapäisesti.
                                No 15 näyttää mittari.

                                Minkästakia ei muuten ilmaa kunnolla jos tankki on vajaa? Ei oo järjellä selitettävissä, pitäishän se ilmata kun auto kuitenkin käy vajaalla tankilla.

                                Kerran kyllä autosta loppu polttoaine hyvin nopeesti opiskelijavalon alettua loistamaan, oiskohan tää ollu jo ennakkoa tälle vialle... :think
                                BMW 520d Touring '06 314tkm
                                BMW 530D Touring '99 552tkm
                                BMW 320da Touring '02 427tkm
                                Volvo V70 D5 '02
                                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                                Case IH 5140 Maxxum

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎