Announcement

Collapse
No announcement yet.

530 d nyt se sitten sammu kokonaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    #31
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    No 15 näyttää mittari.

    Minkästakia ei muuten ilmaa kunnolla jos tankki on vajaa? Ei oo järjellä selitettävissä, pitäishän se ilmata kun auto kuitenkin käy vajaalla tankilla.

    Kerran kyllä autosta loppu polttoaine hyvin nopeesti opiskelijavalon alettua loistamaan, oiskohan tää ollu jo ennakkoa tälle vialle... :think
    15 litraa, mutta kummalla puolella? Kun polttoaine vähenee, se käytää vasemman puolen ensin ja toimivalla tankkipumpulla vasen puoli pitäisi näyttää nollaa ja oikealla olla ainetta.

    Jos tankkipumppu ei pyöri, niin siirtopumppu imee kyllä tankista ja auto toimii. Kuitenkin paluulinja tulee takaisin konehuoneesta siten että se pääsee palautumaan siirtopumpun imupuolelle ja mahdollinen ilma jää pyörimään järjestelmään. Kun tankkipumppu työntää polttoainetta kiertoon, niin silloin ylimääräinen polttoaine palautuu tankkiin ja mahdollinen ilma poistuu sitä kautta. Eli siinä on tavallaan 2 kiertoa jotka toisiinsa yhteydessä. Samalla tuo ylimääräinen polttoaine tulee vasemmassa tankkissa olevan injektorin kautta, joka imee polttoainetta oikealle puolelle jossa polttoaineen imu.
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • johniemi
      Newbiemmer
      • Sep 2005
      • 15

      #32
      Eli jos joku fiksu osaisi summata minkä osan vaihtoon mun kannattaa alkaa seuraavilla oireilla, auto E39 525d:

      -Ajettu aika monesti tankki ns. nahkoille eli ajotieturin mukaan löpöä ollut jäljellä 10-20km useaankin otteeseen tässä vuoden sisään

      -Tänään oli kostea plussakeli, ajotieturi näytti n. 40km löpöä jäljellä

      -Ajoin pitkää loivahkoa ylämäkeä n. 200 metriä ja auto sammui, ei enää suostunut hörähtämään ennenkuin...

      -Lyötiin tankkiin 10 litraa dieseliä kaverin kannusta ja matka jatkuu

      Eli mikä pumppu (tai suodatin tai... tai...) ois vaihtokunnossa?

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9992
        • KVLA

        #33
        ^ Olisiko sen tankin puolikkaat yhdistävä lappopumppu tehnyt stopin?Kannattaa kuitenkin tankkailla vähän aikaisemmin,niin lappopumppu ei hörppää tyhjää.
        Last edited by Heguli 31; 17-02-2014, 21:17.

        Comment

        • thth77
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 88
          • Nurmijärvi

          #34
          Originally posted by johniemi View Post
          Eli jos joku fiksu osaisi summata minkä osan vaihtoon mun kannattaa alkaa seuraavilla oireilla, auto E39 525d:

          -Ajettu aika monesti tankki ns. nahkoille eli ajotieturin mukaan löpöä ollut jäljellä 10-20km useaankin otteeseen tässä vuoden sisään

          -Tänään oli kostea plussakeli, ajotieturi näytti n. 40km löpöä jäljellä

          -Ajoin pitkää loivahkoa ylämäkeä n. 200 metriä ja auto sammui, ei enää suostunut hörähtämään ennenkuin...

          -Lyötiin tankkiin 10 litraa dieseliä kaverin kannusta ja matka jatkuu

          Eli mikä pumppu (tai suodatin tai... tai...) ois vaihtokunnossa?
          auto vaihtoon jos löpö loppuu,tai sit kaveri tuo tiheämmin sitä dieseliä.
          1.5
          2.3
          2.0
          2.5
          2.5
          3.3
          3.0d

          Comment

          • rle
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 112
            • tampere

            #35
            Ihmetyttää oman auton tankinpumppu. Vasen puoli tyhjenee ensin, mutta kun se alkaa olemaan tyhjä loppuu meneminen. Eikös auton pitäisi ottaa polttoaine oikean puoleisesta kaukalosta?

            Comment

            • schwarze
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 2017
              • Kangasala

              #36
              Originally posted by rle View Post
              Ihmetyttää oman auton tankinpumppu. Vasen puoli tyhjenee ensin, mutta kun se alkaa olemaan tyhjä loppuu meneminen. Eikös auton pitäisi ottaa polttoaine oikean puoleisesta kaukalosta?
              Ei vaan vasemmasta ottaa moottori. Oikeassa puoliskossa on tankinpumppu, joka siirtää ainetta vasemmalle puolikkaalle. Minullakin tuossa laatikossa odottelee masentavaa asentajaa(itse) uusi tankinpumppu. Kulkusuuntaan nähden tietysti ilmansuunnat
              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

              Comment

              • rle
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 112
                • tampere

                #37
                Originally posted by schwarze View Post
                Ei vaan vasemmasta ottaa moottori. Oikeassa puoliskossa on tankinpumppu, joka siirtää ainetta vasemmalle puolikkaalle. Minullakin tuossa laatikossa odottelee masentavaa asentajaa(itse) uusi tankinpumppu. Kulkusuuntaan nähden tietysti ilmansuunnat
                Selva homma. Vaihdoin syksyllä uuden pumpun, mutta siinä tai liitännöissä on sitten vikaa.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9139
                  • Oulu

                  #38
                  Kyllä se löpö otetaan oikealta, jossa pumppukin on. Pumpun tuottamalla virtauksella sifoni"pumppu" ottaa vasemmalta polttoainetta mukaansa lappoperiaatteella.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2017
                    • Kangasala

                    #39
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Kyllä se löpö otetaan oikealta, jossa pumppukin on. Pumpun tuottamalla virtauksella sifoni"pumppu" ottaa vasemmalta polttoainetta mukaansa lappoperiaatteella.
                    Jaa, no sitten se on silleen. Näpsäytin juuri Pierburgin tankkipumpun alkuperäisen hajonneen VDO:n tilalle. Muistin jopa katkaista webaston letkulähdönkin kuten kai tapana on. Pumpuissa oli erilaiset imusihdit ja pumpun rungossa/letkulähdössä eroja, mutta aikansa kun noita pyöritteli sinnehän se meni paikoilleen
                    Last edited by schwarze; 15-06-2016, 20:54.
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • tonnizi
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 1501
                      • Mäntsälä

                      #40
                      Lainataas vähän tätä.

                      Itsellä sama vika bmw:ssä.

                      Auto sammui ajosta, ja ei lähde käyntiin.

                      vaihdetuija osia ovat: korkeapaine pumppu, korkepainepumppun paine anturi, siirtopumppu, ainetta tulee kyllä korkeapainepumpulle, mutta ei siltikään lähte käyntiin.

                      Olisko vika nokka-akselin asentto tunnistimessa?

                      auto on siis E39 530d -97
                      Social Media:
                      - Twitter
                      - Instagram
                      - Twitch

                      - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                      Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                      Nykyinen:
                      E61 530d -04
                      Ex:
                      E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                      Comment

                      • juha_s
                        Alueaktiivi
                        • May 2008
                        • 447
                        • Lappeenranta

                        #41
                        Originally posted by TareJR View Post
                        Lainataas vähän tätä.

                        Itsellä sama vika bmw:ssä.

                        Auto sammui ajosta, ja ei lähde käyntiin.

                        vaihdetuija osia ovat: korkeapaine pumppu, korkepainepumppun paine anturi, siirtopumppu, ainetta tulee kyllä korkeapainepumpulle, mutta ei siltikään lähte käyntiin.

                        Olisko vika nokka-akselin asentto tunnistimessa?

                        auto on siis E39 530d -97
                        Mitä sanoo vikakoodit? Ne kertoo kyllä anturiviat
                        F11 535d xDrive M-Sport -13

                        Comment

                        • tonnizi
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2007
                          • 1501
                          • Mäntsälä

                          #42
                          Originally posted by juha_s View Post
                          Mitä sanoo vikakoodit? Ne kertoo kyllä anturiviat
                          Vikakoodit kertoo hehkumosulista jne...

                          Mutta nokkaakselin aswntotunnistimen kubottaa irti niin samav viat, ei lisää vikakodeija eikä vähenne.

                          Ja vikakoosit oli hehku module, paineanturi fuel, jne... ja paineanturi vaihettu uuteen
                          Social Media:
                          - Twitter
                          - Instagram
                          - Twitch

                          - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                          Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                          Nykyinen:
                          E61 530d -04
                          Ex:
                          E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                          Comment

                          • ilpopi
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2012
                            • 139
                            • Kankaanpää

                            #43
                            Originally posted by TareJR View Post
                            Vikakoodit kertoo hehkumosulista jne...

                            Mutta nokkaakselin aswntotunnistimen kubottaa irti niin samav viat, ei lisää vikakodeija eikä vähenne.

                            Ja vikakoosit oli hehku module, paineanturi fuel, jne... ja paineanturi vaihettu uuteen
                            Mikä paineanturin vikakoodi on tarkalleen?
                            Saisitko esim. Inpalla luettua polttoaineen esipaineen ja railipaineen, mitä ne näyttää?

                            Comment

                            • tonnizi
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2007
                              • 1501
                              • Mäntsälä

                              #44
                              Originally posted by ilpopi View Post
                              Mikä paineanturin vikakoodi on tarkalleen?
                              Saisitko esim. Inpalla luettua polttoaineen esipaineen ja railipaineen, mitä ne näyttää?
                              Korkeepainepumppun paineanturi, suodatin, siirtopumppu vaihettu, ja ei vielkää mitään sano.

                              Vikakoodit mitä tulee on hehku modulelle jne... ja mikään ei häviä ja mitään ei tuu lisää vaikka piuhan ottaa nokka-akselin asentto tunnistimelta pois.

                              Eli olisko vika tos nokka-akselin asentto tunnistimessa?
                              Social Media:
                              - Twitter
                              - Instagram
                              - Twitch

                              - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                              Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                              Nykyinen:
                              E61 530d -04
                              Ex:
                              E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                              Comment

                              • koz-528
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2008
                                • 339
                                • Ylivieska

                                #45
                                Mulla ei antanu vikakoodia nokka-akselin asentotunnistimesta.
                                Autona e61 530d
                                Last edited by koz-528; 16-06-2016, 14:12.
                                f11 520 da m-sport
                                ex e61 530 da
                                ex e39 530 da
                                ex e38 725 tdsa
                                ex e39 528i m5-look

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎