memebuy23buy

E39 535iA -99 akku tyhjenee VIKA LÖYTYI!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    #16
    Kokeile nyppäämällä sulake numero 9 hanskalokerosta irti aina ajon jälkeen. Monissa tapauksissa loppunut akun purkautuminen siihen.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • Mikatzu
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 51

      #17
      edelleen suosittelen pihtiamppeerimittari mittausta.. se on ihan takuu varma konsti löytää vika miksi virta katoaa.. vaikka sit joutuisi jokaisen piuhan erikseen mittaan. ei muutaku hommaat semmosen millä pystyy tasavirtaa mittaamaan ja sitten vaikka sulakerasian pohjasta mittaa joka johdon niin vika löytyy varmasti
      BMW E30 325i touring

      Comment

      • pasir
        Newbiemmer
        • Feb 2006
        • 26
        • Nurmijärvi

        #18
        Tossa luukut levällään mittailussa (pihtimittarilla takakontista, hanskalokerosta jne.) vaan on se vika, ettei auto mene "lepotilaan".
        Tuon auton lepovirta mitataan 16 min suljettuna seisotuksen jälkeen.

        Jos mittailet autosta ulos tuodulla mittarilla lepotilassa, ja yhdistät samaan sulakkeiden irrottelua (esim. ryhminä), niin pääset kiinni alueeseen, mikä todella syö sähköä.
        Pasi
        ---------------
        -99 523 manual
        kesäisin Triumph Herald 13/60

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10114
          • KVLA

          #19
          Originally posted by tompeso View Post
          Joo, en noista piuhoista pahemmin ymmärrä, joten mieluusti antaisin tämän homman ammattilaiselle, mutta kun niitä ei näytä täällä lähistöllä olevan. Siis akunpiuhoihin (plus puolelle) on jokin liitin ruuvattuna kiinni, joka on juuresta katkaistu. Sit auton rungosta löytyy myös ruuvattuna kanssa liitin, joka on katkaistu (piuha) myös. Ymmärsitkö nyt mitä tarkoitin?
          Jos autossasi on ollut joskus samaa ongelmaa,ja edellinen omistaja on poistanut autoa vaihtaessaan "lisäakkulaturin" tuosta piuhojen välistä?

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3121
            • Välisuomi

            #20
            Originally posted by pasir View Post
            Tossa luukut levällään mittailussa (pihtimittarilla takakontista, hanskalokerosta jne.) vaan on se vika, ettei auto mene "lepotilaan".
            Tuon auton lepovirta mitataan 16 min suljettuna seisotuksen jälkeen.
            Menee se auto lepotilaan yhtälailla luukut auki kunhan ei auo tai sulje niitä odotuksen aikana. Kokemusta on ihan näiltä päiviltä..

            Lepotilan odotus sen sijaan näytti olevan pidempi kuin 16 min. Luulen että omassani noin 25 min on lähempänä.
            ---

            Comment

            • Stone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 4074
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by -Tapi View Post
              Menee se auto lepotilaan yhtälailla luukut auki kunhan ei auo tai sulje niitä odotuksen aikana. Kokemusta on ihan näiltä päiviltä..

              Lepotilan odotus sen sijaan näytti olevan pidempi kuin 16 min. Luulen että omassani noin 25 min on lähempänä.
              Juu kyllä se menee lepotilaan luukut auki. Ainakin omassa touringissa sen huomaa siitä kun takaluukun valo(puna/valk.) sammuu kun riittävä aika kuluu. Tämä valo palaa siis "aina" kun luukku on auki eikä ole riippuvainen esim. sisävaloista mitenkään. Ja kuten sanoit mitään laitteita, ovia ym. ei saa aukoa tai edes koskea, vain katsoa saa . Minustakin tuo aika on pidempi kuin 16min.
              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
              VW Pornstarter (työjuhta)
              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
              Finnmaster T8







              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

              Comment

              • tompeso
                Newbiemmer
                • Feb 2006
                • 29
                • Suomi

                #22
                Kiitos kaikille, vika on löytynyt!

                Kirjoitin vian löytymisestä ensimmäiseen viestiin.

                Kukkarossa kevyt olo, mutta auto kulkee!
                BMW 535iA 11/99 E39 V8

                Comment

                • tompeso
                  Newbiemmer
                  • Feb 2006
                  • 29
                  • Suomi

                  #23
                  Automaatin toiminta

                  Tuli tämän episodin seurauksena otettua tuota akun kenkää lukuisia kertoja irti ja tuntuu, että automaatti toimii aika lailla erilailla. Vähän niin kuin olisi liian isolla vaihteella koko ajan. Ilmeisesti jotenkin muuttunut sen toiminta, kun virrat oli pois? Vie ehkä bensaakin enempi, koska ei vaihda oikein. Vai kuvittelenko vaan? Sit toinen homma, kun näpyttelin ajotietokonetta, tuli näytölle semmoinen ihme test-valikko. Mikäs ihme se on? En meinannut saada sitä pois päältä, teinköhän jotain joka vaikuttaisi automaattiin. :think
                  BMW 535iA 11/99 E39 V8

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by tompeso View Post
                    Tuli tämän episodin seurauksena otettua tuota akun kenkää lukuisia kertoja irti ja tuntuu, että automaatti toimii aika lailla erilailla. Vähän niin kuin olisi liian isolla vaihteella koko ajan. Ilmeisesti jotenkin muuttunut sen toiminta, kun virrat oli pois? Vie ehkä bensaakin enempi, koska ei vaihda oikein. Vai kuvittelenko vaan?
                    Automaatin logiikan muisti nollautunut, kun akku ollut irti. Eiköhän se siitä ajan kanssa sopeudu ajotyylisi mukaiseksi.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • TemeL
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 424
                      • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

                      #25
                      Originally posted by tompeso View Post
                      Ollut tuossa muutaman viikon ongelmana, että akku tyhjenee hiljakseen ja sitten ei enää starttaa jonkun yön jälkeen. Ostin uuden akun, mutta samalla tavalla kävin sen kanssa. Noin viikon kesti täyteen ladattu akku. Joku siis tyhjentää sen. Auto oli viikon verran tutkittavana Jyväskylän Veljekset Laakkosella eli bemarin liikkeessä. Eivät löytäneet vikaa ja akku ei tyhjentynyt itsekseen seisoessa. Mitään vikakoodia ei jää, joten eivät osaa paikantaa vian aiheuttajaa. Ärsytti kun oli neljässä mittarissa kiinni ja eivät pystyneet paikantamaan. Onko ehdotuksia mitä kannattaisi tehdä? Mistä kannattaisi etsiä vikaa tai kenelle viedä autoa? Ei näköjään löydy ammattitaitoa tuolta.

                      Harmittaa pirusti, kun ei uskalla lähteä autolla kauaksi.

                      VIKA LÖYTYI! Viaksi paljastui lämmityslaitteen siili. Vai ilmastoinnnin? Joka tapauksessa sieltä päin se vika löytyi. Mikäli oikein ymmärsin tuon osan, jonka sain mukaani. Vikaa eivät löytäneet bemarinliikkeen asentajat, koska ei purkanut akkua, jos auto seisoi vähäsenkin. Ajelivat sen ensin lämpöiseksi ja sen jälkeen löysivät tuon vian. Osa maksoi 88 euroa + työt satoja euroja. Eipä auto valitella, auto toimii sentään taas
                      Niin mikä osa siitä nyt oli rikki, ilmastoinnista vai lämppäristä? mitä tuo "siili" meinaa? (olen tyhmä maalainen) onko se lämppärin säätö namikka?

                      Ittellä on vaan JUURI sama ongelma kuin sinullakin oli..
                      eikä vikaa ole löydetty.. lämppärin kun kääntää päälle niin stereoissa kuuluu napsahdus... kerroppa tyhmälle tarkemmin se osa, mikä aiheutti vian! :think
                      ----------------


                      M20B20 ahdistusta

                      Comment

                      • tompeso
                        Newbiemmer
                        • Feb 2006
                        • 29
                        • Suomi

                        #26
                        Originally posted by TemeL View Post
                        Niin mikä osa siitä nyt oli rikki, ilmastoinnista vai lämppäristä? mitä tuo "siili" meinaa? (olen tyhmä maalainen) onko se lämppärin säätö namikka?

                        Ittellä on vaan JUURI sama ongelma kuin sinullakin oli..
                        eikä vikaa ole löydetty.. lämppärin kun kääntää päälle niin stereoissa kuuluu napsahdus... kerroppa tyhmälle tarkemmin se osa, mikä aiheutti vian! :think
                        En tiedä mikä on tämän osan virallinen nimi, mutta tämä siitä vaihdettiin. Toivottavasti joku muu osaa kertoa. Ja myös tarkan sijainnin mistä osa vaihdettiin. Minäkin vain maksoin laskun

                        Tuossa osa:


                        Osassa lukee: BMW 64.11-8 383 835
                        GKR 9 140 010 428 944 B
                        Valeo 0768 0273 12 / 01
                        01201027
                        Last edited by tompeso; 16-10-2006, 15:44.
                        BMW 535iA 11/99 E39 V8

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          #27
                          Kyllähän tuo juuri se siili on tai millä nimellä kukin sitä haluaa kutsua..Pääteaste-blower controller-blower high setting-...
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • piedrondo
                            Newbiemmer
                            • Aug 2004
                            • 25
                            • Etelä Suomi

                            #28
                            Siili

                            Lämmityslaitteen termostaatti (siili) sijaitsee pelkääjänpuolen jalkatilassa. Jalkatilasta vasemmanpuoleinen alin suojalevy tulee irrottaa ja sieltä se paljastuu. Ei ole iso homma vaihtaa. Helsingin Lauttasaaresta löytyy yritys nimeltä Trando, nuo myyvät tuota osaa hintaan 68€. Satasen kun antaa, niin laittavat vielä paikoilleenkin.
                            E39 535iA Individual -01
                            ex E39 525tds Touring -97

                            Comment

                            • TemeL
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 424
                              • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

                              #29


                              Kiitosta paljon vastauksesta!

                              Joskin tuota kontrolloijjaa ei e30:sestä ainakaan real oem:in sivuilta löydy..

                              jospa joskus vian löydän....
                              Last edited by TemeL; 16-10-2006, 22:22.
                              ----------------


                              M20B20 ahdistusta

                              Comment

                              • M o S
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2006
                                • 159

                                #30
                                hyvä että sekin nyt selvisi!
                                BMW - The ultimate driving machine
                                ___________________________________________
                                - E30 325i Cabriolet
                                ex - E23 732iA
                                ex - E30 320i Cabriolet
                                ex - E28 535i

                                Comment

                                Working...
                                X