Kokeile nyppäämällä sulake numero 9 hanskalokerosta irti aina ajon jälkeen. Monissa tapauksissa loppunut akun purkautuminen siihen.
E39 535iA -99 akku tyhjenee VIKA LÖYTYI!
Collapse
X
-
edelleen suosittelen pihtiamppeerimittari mittausta.. se on ihan takuu varma konsti löytää vika miksi virta katoaa.. vaikka sit joutuisi jokaisen piuhan erikseen mittaan.ei muutaku hommaat semmosen millä pystyy tasavirtaa mittaamaan ja sitten vaikka sulakerasian pohjasta mittaa joka johdon niin vika löytyy varmasti
BMW E30 325i touring
Comment
-
-
Tossa luukut levällään mittailussa (pihtimittarilla takakontista, hanskalokerosta jne.) vaan on se vika, ettei auto mene "lepotilaan".
Tuon auton lepovirta mitataan 16 min suljettuna seisotuksen jälkeen.
Jos mittailet autosta ulos tuodulla mittarilla lepotilassa, ja yhdistät samaan sulakkeiden irrottelua (esim. ryhminä), niin pääset kiinni alueeseen, mikä todella syö sähköä.Pasi
---------------
-99 523 manual
kesäisin Triumph Herald 13/60
Comment
-
-
Originally posted by tompeso View PostJoo, en noista piuhoista pahemmin ymmärrä, joten mieluusti antaisin tämän homman ammattilaiselle, mutta kun niitä ei näytä täällä lähistöllä olevan. Siis akunpiuhoihin (plus puolelle) on jokin liitin ruuvattuna kiinni, joka on juuresta katkaistu. Sit auton rungosta löytyy myös ruuvattuna kanssa liitin, joka on katkaistu (piuha) myös. Ymmärsitkö nyt mitä tarkoitin?
Comment
-
-
Originally posted by pasir View PostTossa luukut levällään mittailussa (pihtimittarilla takakontista, hanskalokerosta jne.) vaan on se vika, ettei auto mene "lepotilaan".
Tuon auton lepovirta mitataan 16 min suljettuna seisotuksen jälkeen.
Lepotilan odotus sen sijaan näytti olevan pidempi kuin 16 min. Luulen että omassani noin 25 min on lähempänä.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostMenee se auto lepotilaan yhtälailla luukut auki kunhan ei auo tai sulje niitä odotuksen aikana. Kokemusta on ihan näiltä päiviltä..
Lepotilan odotus sen sijaan näytti olevan pidempi kuin 16 min. Luulen että omassani noin 25 min on lähempänä.. Minustakin tuo aika on pidempi kuin 16min.
Comment
-
-
Automaatin toiminta
Tuli tämän episodin seurauksena otettua tuota akun kenkää lukuisia kertoja irti ja tuntuu, että automaatti toimii aika lailla erilailla. Vähän niin kuin olisi liian isolla vaihteella koko ajan. Ilmeisesti jotenkin muuttunut sen toiminta, kun virrat oli pois? Vie ehkä bensaakin enempi, koska ei vaihda oikein. Vai kuvittelenko vaan? Sit toinen homma, kun näpyttelin ajotietokonetta, tuli näytölle semmoinen ihme test-valikko. Mikäs ihme se on? En meinannut saada sitä pois päältä, teinköhän jotain joka vaikuttaisi automaattiin. :thinkBMW 535iA 11/99 E39 V8
Comment
-
-
Originally posted by tompeso View PostTuli tämän episodin seurauksena otettua tuota akun kenkää lukuisia kertoja irti ja tuntuu, että automaatti toimii aika lailla erilailla. Vähän niin kuin olisi liian isolla vaihteella koko ajan. Ilmeisesti jotenkin muuttunut sen toiminta, kun virrat oli pois? Vie ehkä bensaakin enempi, koska ei vaihda oikein. Vai kuvittelenko vaan?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by tompeso View PostOllut tuossa muutaman viikon ongelmana, että akku tyhjenee hiljakseen ja sitten ei enää starttaa jonkun yön jälkeen. Ostin uuden akun, mutta samalla tavalla kävin sen kanssa. Noin viikon kesti täyteen ladattu akku. Joku siis tyhjentää sen. Auto oli viikon verran tutkittavana Jyväskylän Veljekset Laakkosella eli bemarin liikkeessä. Eivät löytäneet vikaa ja akku ei tyhjentynyt itsekseen seisoessa. Mitään vikakoodia ei jää, joten eivät osaa paikantaa vian aiheuttajaa. Ärsytti kun oli neljässä mittarissa kiinni ja eivät pystyneet paikantamaan. Onko ehdotuksia mitä kannattaisi tehdä? Mistä kannattaisi etsiä vikaa tai kenelle viedä autoa? Ei näköjään löydy ammattitaitoa tuolta.
Harmittaa pirusti, kun ei uskalla lähteä autolla kauaksi.
VIKA LÖYTYI! Viaksi paljastui lämmityslaitteen siili. Vai ilmastoinnnin? Joka tapauksessa sieltä päin se vika löytyi. Mikäli oikein ymmärsin tuon osan, jonka sain mukaani. Vikaa eivät löytäneet bemarinliikkeen asentajat, koska ei purkanut akkua, jos auto seisoi vähäsenkin. Ajelivat sen ensin lämpöiseksi ja sen jälkeen löysivät tuon vian. Osa maksoi 88 euroa + työt satoja euroja. Eipä auto valitella, auto toimii sentään taas
Ittellä on vaan JUURI sama ongelma kuin sinullakin oli..
eikä vikaa ole löydetty.. lämppärin kun kääntää päälle niin stereoissa kuuluu napsahdus... kerroppa tyhmälle tarkemmin se osa, mikä aiheutti vian! :think----------------
M20B20 ahdistusta
Comment
-
-
Originally posted by TemeL View PostNiin mikä osa siitä nyt oli rikki, ilmastoinnista vai lämppäristä? mitä tuo "siili" meinaa? (olen tyhmä maalainen) onko se lämppärin säätö namikka?
Ittellä on vaan JUURI sama ongelma kuin sinullakin oli..
eikä vikaa ole löydetty.. lämppärin kun kääntää päälle niin stereoissa kuuluu napsahdus... kerroppa tyhmälle tarkemmin se osa, mikä aiheutti vian! :think
Tuossa osa:
Osassa lukee: BMW 64.11-8 383 835
GKR 9 140 010 428 944 B
Valeo 0768 0273 12 / 01
01201027Last edited by tompeso; 16-10-2006, 15:44.BMW 535iA 11/99 E39 V8
Comment
-
-
Kyllähän tuo juuri se siili on tai millä nimellä kukin sitä haluaa kutsua..Pääteaste-blower controller-blower high setting-...BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Siili
Lämmityslaitteen termostaatti (siili) sijaitsee pelkääjänpuolen jalkatilassa. Jalkatilasta vasemmanpuoleinen alin suojalevy tulee irrottaa ja sieltä se paljastuu. Ei ole iso homma vaihtaa. Helsingin Lauttasaaresta löytyy yritys nimeltä Trando, nuo myyvät tuota osaa hintaan 68€. Satasen kun antaa, niin laittavat vielä paikoilleenkin.E39 535iA Individual -01
ex E39 525tds Touring -97
Comment
-
Comment