Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530dA sammuu (täyskaasu)kiihdytyksessä!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jones69
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 510
    • Myrskylä

Vaihdoin eilen naftafilsun, auto toimi taas täysin normaalisti n. 10 vetoa!!! sitten ongelma jatkui taas, auto sammuu. Ennen sammui heti kaasun painon jälkeen, mutta nyt kerkee kiihtyä n.60km/h ennen kuin sammuu..? Aika erikoista... Ei oireile tyhjiksellä jos polkaisee kaasun pohjaan.
    E91 320d ///M-Sport "Voll"

E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

Comment

• jones69
      BTCF Member
      • Dec 2005
      • 510
      • Myrskylä

Originally posted by jones69 View Post
      Vaihdoin eilen naftafilsun, auto toimi taas täysin normaalisti n. 10 vetoa!!! sitten ongelma jatkui taas, auto sammuu. Ennen sammui heti kaasun painon jälkeen, mutta nyt kerkee kiihtyä n.60km/h ennen kuin sammuu..? Aika erikoista... Ei oireile tyhjiksellä jos polkaisee kaasun pohjaan.
      ??????

Comment

• Marko.K
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1193
        • Helsinki

edelleenkin oon vahvasti sitämieltä että se on se tankinpumppu, ootkos sitä vaihtanu???
        F11 535d -11 367hv/728nm
        E39 M5 -99 Alpine White II
        E65 730da -02
        E60 530da -03
        E39 530da -03 240hv/600nm
        E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
        E38 740iaL -95
        E39 530d -99 245hv/528nm

Comment

• jones69
          BTCF Member
          • Dec 2005
          • 510
          • Myrskylä

Originally posted by Marko.K View Post
          edelleenkin oon vahvasti sitämieltä että se on se tankinpumppu, ootkos sitä vaihtanu???
          täytyypä vissiin ruveta sitä vaihtelemaan...

Comment

• Anska
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 31
            • Etelä-Pohjanmaa

Terve

Onko ongelma ratkennut, mulla teki saman tehoboxin kanssa. Muutaman kerran sai kiihdyttää reippaammin ja sitten sammui. Auto tiensivuun ja lähti heti käyntiin, koitin uudelleen ja teki saman. Otin boxin irti, vakio-ohjelmalla ei mitään hätää / ongelmia. Taitaa olla siirtopumpun vaihto edessä, kai tuosta loppuu naftansaanti. Onko siellä joku varosysteemi, mikä sammuttaa koko keksinnön jos paineet tulopuolella ei riitä? Suodatin vaihdettu 5000 km sitten. Oma auto on 530D -00, ajettu 163 tkm

Comment

• jones69
              BTCF Member
              • Dec 2005
              • 510
              • Myrskylä

Jep jep... Vika ei vieläkään selvillä, tänään vaihdoin tuon tankin pumpun----> Ei vaikutusta. PA siirtopaineet siinä 3,6-3,8bar ja rail paine 2500bar... Rail paine niinkuin pitääkin mutta tuosta siirtopaineesta en menisi varmaksi sanomaan... Mun lastu on sellainen ohjelmoitu versio eli sitä ei voi "irroittaa" vaikka mieli tekisikin... Prkle! Rupee vaan pikkuhiljaa tulemaan kalliiksi! Vikakoodin antaa ja aina vaan siirtopaine! Nyt auto ruvennut oikuttelemaan jo niinkin että kun tyhjikseltä polkaisee pedaalin pohjaan, niin käynti muuttuu erittäin "vaikeaksi" mutta vain hetkeksi! Autossa muutakin sähkövikaa ---> Jännitehäviöitä: Airbag,vakionopeudensäädin,lippojen peilit, radio ym!? Siis esim. jos peilin avaa ja valo syttyy niin samalla voi sammua radio ja bägi valo syttyy. Tämän jälkeen ei myöskään vakionopeudensäädin toimi! Auton sammuttamalla ja käynnistämällä ongelma usein ratkeaa. Tuli vaan mieleen että liittyykö tämäkin sammumisvika samaan... Esim jos pumpulle tulevissa piuhoissa olisi jännitehäviötä sen verran että virtaa tulisi vaikka 9v?! No tiedäppä tuota ensi v-loppuna mittailemaan. Uskoisin että jossain on liitin joka on hapettunut josta nämä muutkin ongelmat johtuvat. Viat kun tulee usein kun on suuria lämpötilaeroja tai kosteutta.HMM... Pitäisi saada kaaviot jostain tuohon vehkeeseen...

Comment

• Anska
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 31
                • Etelä-Pohjanmaa

Tietääkö kukaan mitä se siirtopaine pitäis olla? Mä ainakin taidan vaihtaa sen, maksaa n. 250 EUR, mutta kerran se vaan kirpasee. Eipähän ainakaan jää taipaleelle sitten sen takia jos siinä on jotain alkavaa vikaa.

Comment

• jones69
                  BTCF Member
                  • Dec 2005
                  • 510
                  • Myrskylä

Originally posted by Anska View Post
                  Tietääkö kukaan mitä se siirtopaine pitäis olla? Mä ainakin taidan vaihtaa sen, maksaa n. 250 EUR, mutta kerran se vaan kirpasee. Eipähän ainakaan jää taipaleelle sitten sen takia jos siinä on jotain alkavaa vikaa.
                  Mä voin kyllä myydä tuon mun vanhan kun siinä ei mitään vikaa ollut... kiinnostaako?

Comment

• jones69
                    BTCF Member
                    • Dec 2005
                    • 510
                    • Myrskylä

hui! siirtopane "vähän" liian korke... pitäisi olla n.1300-1600bar max! no ei kun ihmettelemään...

Comment

• Anska
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 31
                      • Etelä-Pohjanmaa

Joo mua kiinnostais tuo siirtopaine, onkohan siinä joku rajapaine millä auton tietsikka katkaisee koko syötön, jos siirtopaine menee liian matalaksi. Kyllä mä melkein ostan uuden siirtopumpun, uskon vahvasti siinä olevan vikaa, jotka noi mun oireet aiheuttaa.

Comment

• arne525
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2004
                        • 97
                        • 02600

ruiskusuutinvika

BMW:n TIS:ssä sanotaan ruiskusuutinvikojen aiheuttaneen ongelmia 98-00 autoissa täyskaasu sammumisien muodossa. Ongelmana ruiskusuuttimen ohivuoto. Ruiskusuuttimien mittaus antaa varmasti vastauksen.

Comment

• Anska
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2006
                          • 31
                          • Etelä-Pohjanmaa

Mutta mulla tekee tuon vain boxilla, omalla ohjelma ongelmaa ei ole. Tuleekohan siitä nostetusta ruiskutuspaineesta sitten suutinviat esiin?

Comment

• Rubu
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 809
                            • Kuopio

Mulla tuo siirtopaine on 3.8 bar ja täyskaasulla railin paine noin 1600 bar.

Auto on lastutettu ohjelmoimalla.
                            Vähän kuulostaa karulta nuo sun railin paineet...

Comment

• Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

Melkoisen korkea rail-paine, jos tuo 2500 bar on todellinen arvo. :think Oletko tarkistanut railin päästä paineanturin(liittimet), kuten jo alkuvaiheessa mainitsin?

arne525:n mainitseman suutinongelman tarkistaminen saattaa tulla eteen (liite).

Lastun/ohjelmoinnin ongelma, ajallinen yhteys ongelmiin???
                              Attached Files
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

Comment

• jones69
                                BTCF Member
                                • Dec 2005
                                • 510
                                • Myrskylä

Siirtopaineiden tulisi olla 2-3,5bar. Tosiaan pääsee katsomaan nuo rail paineanturin liitoksen kunnon vasta v-loppuna. Sitten siitä enemmän. Lastutus ei nostata rail painetta vaan muuttaa vaan sen ajankohtaa 3:lla sekunnilla. Auton temppuilu alkoi n. kuukauden ohjelmoinnin jälkeen... Ensin täytyisi saada nuo rail paineet kohdilleen...

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎