Vaihdoin eilen naftafilsun, auto toimi taas täysin normaalisti n. 10 vetoa!!! sitten ongelma jatkui taas, auto sammuu. Ennen sammui heti kaasun painon jälkeen, mutta nyt kerkee kiihtyä n.60km/h ennen kuin sammuu..? Aika erikoista... Ei oireile tyhjiksellä jos polkaisee kaasun pohjaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530dA sammuu (täyskaasu)kiihdytyksessä!!!
Collapse
X
-
Originally posted by jones69 View PostVaihdoin eilen naftafilsun, auto toimi taas täysin normaalisti n. 10 vetoa!!! sitten ongelma jatkui taas, auto sammuu. Ennen sammui heti kaasun painon jälkeen, mutta nyt kerkee kiihtyä n.60km/h ennen kuin sammuu..? Aika erikoista... Ei oireile tyhjiksellä jos polkaisee kaasun pohjaan.E91 320d ///M-Sport "Voll"
E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"
Comment
-
-
Terve
Onko ongelma ratkennut, mulla teki saman tehoboxin kanssa. Muutaman kerran sai kiihdyttää reippaammin ja sitten sammui. Auto tiensivuun ja lähti heti käyntiin, koitin uudelleen ja teki saman. Otin boxin irti, vakio-ohjelmalla ei mitään hätää / ongelmia. Taitaa olla siirtopumpun vaihto edessä, kai tuosta loppuu naftansaanti. Onko siellä joku varosysteemi, mikä sammuttaa koko keksinnön jos paineet tulopuolella ei riitä? Suodatin vaihdettu 5000 km sitten. Oma auto on 530D -00, ajettu 163 tkm
Comment
-
-
Jep jep... Vika ei vieläkään selvillä, tänään vaihdoin tuon tankin pumpun----> Ei vaikutusta. PA siirtopaineet siinä 3,6-3,8bar ja rail paine 2500bar... Rail paine niinkuin pitääkin mutta tuosta siirtopaineesta en menisi varmaksi sanomaan... Mun lastu on sellainen ohjelmoitu versio eli sitä ei voi "irroittaa" vaikka mieli tekisikin... Prkle! Rupee vaan pikkuhiljaa tulemaan kalliiksi! Vikakoodin antaa ja aina vaan siirtopaine! Nyt auto ruvennut oikuttelemaan jo niinkin että kun tyhjikseltä polkaisee pedaalin pohjaan, niin käynti muuttuu erittäin "vaikeaksi" mutta vain hetkeksi! Autossa muutakin sähkövikaa ---> Jännitehäviöitä: Airbag,vakionopeudensäädin,lippojen peilit, radio ym!? Siis esim. jos peilin avaa ja valo syttyy niin samalla voi sammua radio ja bägi valo syttyy. Tämän jälkeen ei myöskään vakionopeudensäädin toimi!Auton sammuttamalla ja käynnistämällä ongelma usein ratkeaa. Tuli vaan mieleen että liittyykö tämäkin sammumisvika samaan... Esim jos pumpulle tulevissa piuhoissa olisi jännitehäviötä sen verran että virtaa tulisi vaikka 9v?! No tiedäppä tuota ensi v-loppuna mittailemaan. Uskoisin että jossain on liitin joka on hapettunut josta nämä muutkin ongelmat johtuvat. Viat kun tulee usein kun on suuria lämpötilaeroja tai kosteutta.HMM... Pitäisi saada kaaviot jostain tuohon vehkeeseen...
E91 320d ///M-Sport "Voll"
E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"
Comment
-
-
Originally posted by Anska View PostTietääkö kukaan mitä se siirtopaine pitäis olla? Mä ainakin taidan vaihtaa sen, maksaa n. 250 EUR, mutta kerran se vaan kirpasee. Eipähän ainakaan jää taipaleelle sitten sen takia jos siinä on jotain alkavaa vikaa.E91 320d ///M-Sport "Voll"
E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"
Comment
-
-
Melkoisen korkea rail-paine, jos tuo 2500 bar on todellinen arvo. :think Oletko tarkistanut railin päästä paineanturin(liittimet), kuten jo alkuvaiheessa mainitsin?
arne525:n mainitseman suutinongelman tarkistaminen saattaa tulla eteen (liite).
Lastun/ohjelmoinnin ongelma, ajallinen yhteys ongelmiin???E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Siirtopaineiden tulisi olla 2-3,5bar. Tosiaan pääsee katsomaan nuo rail paineanturin liitoksen kunnon vasta v-loppuna. Sitten siitä enemmän. Lastutus ei nostata rail painetta vaan muuttaa vaan sen ajankohtaa 3:lla sekunnilla. Auton temppuilu alkoi n. kuukauden ohjelmoinnin jälkeen... Ensin täytyisi saada nuo rail paineet kohdilleen...E91 320d ///M-Sport "Voll"
E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"
Comment
-
Comment