Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530dA sammuu (täyskaasu)kiihdytyksessä!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #31
    Missään CR-järjestelmässä ei ole vielä ylitetty 2000 barin ruiskutuspainearvoa.

    Comment

    • Anska
      Bimmer Rookie
      • Oct 2006
      • 31
      • Etelä-Pohjanmaa

      #32
      mutta onko siitä kenelläkään tietoa, katkaiseeko auton systeemit polttoainesyötön, jos SIIRTOPAINE putoaa liian alas, toisinsanoen korkeapainepumpulle ei tule tavaraa tarpeeksi? Ja miten tuo ohivuoto käytännössä toteutuu / tapahtuu / todetaan, ei ainakaan tuon suuttimen kuvan (RealOEM.com) siitä mitään paluuputkea lähde?

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #33
        Mulla rupesi tekemään välillä sellaista kun ajaa tasaista vauhtia ja siitä painaa kaasun pohjaan, niin laatikko vaihtaa pienemmälle, mutta kiihtyvyys on todella huono, ei edes huomaa, että kiihtyykö! Pari kertaa uudestaa kun painaa kaasun pohjaan niin sitten taas lähtee ja tätä se ei tee aina?? Ideoita?
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          #34
          Originally posted by Anska View Post
          mutta onko siitä kenelläkään tietoa, katkaiseeko auton systeemit polttoainesyötön, jos SIIRTOPAINE putoaa liian alas, toisinsanoen korkeapainepumpulle ei tule tavaraa tarpeeksi? Ja miten tuo ohivuoto käytännössä toteutuu / tapahtuu / todetaan, ei ainakaan tuon suuttimen kuvan (RealOEM.com) siitä mitään paluuputkea lähde?
          Mahdollisesta syötön katkaisemisesta en ole löytänyt mistään mainintaa. Itsellä kun siirtopumppu oireili, esiintyi sekä pehmeää puutumista että reipasta katkomista täyskaasukiihdytyksessä.

          Siitä suuttimien päältähän se paluulinja lähtee (Nro 18).

          Suuttimien testaus:

          Imusarja on irrotettava edestä pois. Irrotettaan nokan asentotunnistimen liitin, jotta auto ei käynnisty.

          Jakotukilta irrotetaan ja tulpataan yhden suuttimen linja. Moottoria pyöritetään startilla n. 5 sekuntia. Testerillä luetaan RPM ja PA-paine (rail). Jokainen suuttimen linja käydään samalla tavalla yksitellen läpi.

          Suuttimen testauksen yhteydessä mitattu RPM on oltava +/- 2% testin keskimääräisestä RPM:stä, että tulos olisi luotettava.

          Mikäli yksittäisen mittauksen PA-paineen ero kaikien mittausten (6) keskiarvoon verrattuna > +/- 20%, (vuotava) suutin on vaihdettava.

          Käynnin tasaisuuteen vaikuttavan yksittäisten suuttimien syöttömäärän korjausarvojen luenta on sitten erikseen.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Anska
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 31
            • Etelä-Pohjanmaa

            #35
            Originally posted by Clavurion View Post
            Mahdollisesta syötön katkaisemisesta en ole löytänyt mistään mainintaa. Itsellä kun siirtopumppu oireili, esiintyi sekä pehmeää puutumista että reipasta katkomista täyskaasukiihdytyksessä.

            Siitä suuttimien päältähän se paluulinja lähtee (Nro 18).

            Suuttimien testaus:

            Imusarja on irrotettava edestä pois. Irrotettaan nokan asentotunnistimen liitin, jotta auto ei käynnisty.

            Jakotukilta irrotetaan ja tulpataan yhden suuttimen linja. Moottoria pyöritetään startilla n. 5 sekuntia. Testerillä luetaan RPM ja PA-paine (rail). Jokainen suuttimen linja käydään samalla tavalla yksitellen läpi.

            Suuttimen testauksen yhteydessä mitattu RPM on oltava +/- 2% testin keskimääräisestä RPM:stä, että tulos olisi luotettava.

            Mikäli yksittäisen mittauksen PA-paineen ero kaikien mittausten (6) keskiarvoon verrattuna > +/- 20%, (vuotava) suutin on vaihdettava.

            Käynnin tasaisuuteen vaikuttavan yksittäisten suuttimien syöttömäärän korjausarvojen luenta on sitten erikseen.
            No niinpä näkyy, kiitoksia erittäin selkeästä ohjeesta vuotavan suuttimen etsimiseen. Itse vaihdoin n. 10 tkm ajetun naftasuodattimen uuteen, ja ongelmat katosi, ainakin hetkeksi. Nyt vaan jäädään odottamaan ensinmäistä sammumista. Tuossa suodattimen rungossa on paineanturi, todennäköisesti siirtopaineen mittaamiseen. Eli uskon ongelman/sammumisen edelleenkin johtuvan siirtopumpun siirtopaineen nippanappa riittävyydestä, eihän mullakaan muu muuttunut kuin suodatin?

            Comment

            • Tuike
              Newbiemmer
              • Nov 2006
              • 7

              #36
              Originally posted by Anska View Post
              No niinpä näkyy, kiitoksia erittäin selkeästä ohjeesta vuotavan suuttimen etsimiseen. Itse vaihdoin n. 10 tkm ajetun naftasuodattimen uuteen, ja ongelmat katosi, ainakin hetkeksi. Nyt vaan jäädään odottamaan ensinmäistä sammumista. Tuossa suodattimen rungossa on paineanturi, todennäköisesti siirtopaineen mittaamiseen. Eli uskon ongelman/sammumisen edelleenkin johtuvan siirtopumpun siirtopaineen nippanappa riittävyydestä, eihän mullakaan muu muuttunut kuin suodatin?
              Mulla oli sama sammumis-ongelma kun kaasun ajossa polkas pohjaan. Toinen ongelma oli käynnistyksen jälkeen tehojen puuttuminen noin minuutin ajan (vikakoodi polttoaineen esipaine alhainen). Ekaks vaihdoin PA-suodattimen ja käytin ehjää siirtopumppua paikoillaan - ei vaikutusta, vaihdoin tankinpumpun - ei vaikutusta. Liitin irti suodattimen jalassa olevasta anturista -> Auto toimii nyt moitteettomasti (ajotietokone tietty ilmoittaa kun liitin irti: fuel inj.system). BMW 730dA 11/1998

              Comment

              • Tomppa111
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 92

                #37
                Originally posted by Tuike View Post
                Mulla oli sama sammumis-ongelma kun kaasun ajossa polkas pohjaan. Toinen ongelma oli käynnistyksen jälkeen tehojen puuttuminen noin minuutin ajan (vikakoodi polttoaineen esipaine alhainen). Ekaks vaihdoin PA-suodattimen ja käytin ehjää siirtopumppua paikoillaan - ei vaikutusta, vaihdoin tankinpumpun - ei vaikutusta. Liitin irti suodattimen jalassa olevasta anturista -> Auto toimii nyt moitteettomasti (ajotietokone tietty ilmoittaa kun liitin irti: fuel inj.system). BMW 730dA 11/1998
                Sama vika tuli mulle eilen. Täytyy kokeilla tuota johdon irroitusta jos se ei auta niin vuotava suutin ? Alkaa kohta meneen hermot tän rakkineen kanssa (eihän tässä ole 3kk:n aikana vaihdettu muuta kuin turbo, iskarit, jarrulevyt, automaatin öljynjäähdytin jne) -99 530d 270tkm siis kyseessä.

                Comment

                • Anska
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 31
                  • Etelä-Pohjanmaa

                  #38
                  No onkos tullut porukoille mitään uutta tälle rintamalle? Mulla ainakin on auto alkanut käymään tyhjäkäyntiä aika rumalla? äänellä, pitää vissiin käydä mittauttamassa suuttimien korjausarvot.

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6327
                    • P-Pohjanmaa

                    #39
                    Originally posted by Anska View Post
                    No onkos tullut porukoille mitään uutta tälle rintamalle? Mulla ainakin on auto alkanut käymään tyhjäkäyntiä aika rumalla? äänellä, pitää vissiin käydä mittauttamassa suuttimien korjausarvot.
                    Kokeile fortea mulla ainakin käynti parani ja ennen kaikkea se suuttimesta kuulunut täk täk ääni poistui..suosittelen.
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • TROCK
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 435
                      • Tampere

                      #40
                      Originally posted by veku View Post
                      Kokeile fortea mulla ainakin käynti parani ja ennen kaikkea se suuttimesta kuulunut täk täk ääni poistui..suosittelen.
                      Mitäs tämä forte on ja mistä sitä saa?
                      - - - - - - -
                      F10 520dA
                      ex E61 530dA, ex E39 530dA

                      Comment

                      • Anska
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2006
                        • 31
                        • Etelä-Pohjanmaa

                        #41
                        Joo toi forten oon laittanut jo kahteen kertaan läpi, kyllä se hiukan auttaa mutta ei tarpeeksi. Hain nyt kuitenkin uuden siirtopumpun, ja ens viikolla luetutan suutinten korjausarvot ym. Autokaaressa. Kai siellä on joitain suuttimia jo huonossa hapessa

                        Comment

                        • jms-btcf
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 696
                          • Tampere

                          #42
                          Joo toi forten oon laittanut jo kahteen kertaan läpi, kyllä se hiukan auttaa mutta ei tarpeeksi
                          Laitoithan mömmöt suoraan suodattimeen ja sen jälkeen n. 1/2h kierrokset 1500 rpm? Tankkiin lisättynä kama on tarkoitettu puhtaan järjestelmän ylläpitoon...
                          e61 535d

                          Comment

                          • Anska
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2006
                            • 31
                            • Etelä-Pohjanmaa

                            #43
                            NO en laittanut, hyvinpä neuvo dieselhuollon äijä mua. Pääasia että on myyntiä? Pitää varmaan vielä kerran testata tuo, mutta epäilen kuitenkin viallista suutinta ( tai useaa)

                            Comment

                            • jms-btcf
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 696
                              • Tampere

                              #44
                              Originally posted by Anska View Post
                              NO en laittanut, hyvinpä neuvo dieselhuollon äijä mua. Pääasia että on myyntiä? Pitää varmaan vielä kerran testata tuo, mutta epäilen kuitenkin viallista suutinta ( tai useaa)
                              Tuolta löytyy Forten oma ohje jos meinaat vielä kokeilla...
                              e61 535d

                              Comment

                              • Anska
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2006
                                • 31
                                • Etelä-Pohjanmaa

                                #45
                                Nojoo, siirtopumppu tuli vaihdettua viikonloppuna. Selkee ero kuitenkin kiihdytyksessä, ei ole sellaisia pieniä nykäyksiä enää. ( Mullahan siis auto sammui jos kiihdytti lätkä pohjassa boxin ollessa kiinnni, ei ilman sitä.)
                                Tänään testasin suuttimien ohivuodon: n. 10 sekunnin startilla ehti 1,2,3 ja 6 suuttimien letkunpinta nousemaan n. 12-13 cm, 4 ja 5 pytyn suuttimissa n. 10 cm. Mitäs sanoo arvovaltainen raati moiseen "mittayksikköön" määrään, kuulostaako kalliilta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎