Missään CR-järjestelmässä ei ole vielä ylitetty 2000 barin ruiskutuspainearvoa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530dA sammuu (täyskaasu)kiihdytyksessä!!!
Collapse
X
-
mutta onko siitä kenelläkään tietoa, katkaiseeko auton systeemit polttoainesyötön, jos SIIRTOPAINE putoaa liian alas, toisinsanoen korkeapainepumpulle ei tule tavaraa tarpeeksi? Ja miten tuo ohivuoto käytännössä toteutuu / tapahtuu / todetaan, ei ainakaan tuon suuttimen kuvan (RealOEM.com) siitä mitään paluuputkea lähde?
Comment
-
-
Mulla rupesi tekemään välillä sellaista kun ajaa tasaista vauhtia ja siitä painaa kaasun pohjaan, niin laatikko vaihtaa pienemmälle, mutta kiihtyvyys on todella huono, ei edes huomaa, että kiihtyykö! Pari kertaa uudestaa kun painaa kaasun pohjaan niin sitten taas lähtee ja tätä se ei tee aina?? Ideoita?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by Anska View Postmutta onko siitä kenelläkään tietoa, katkaiseeko auton systeemit polttoainesyötön, jos SIIRTOPAINE putoaa liian alas, toisinsanoen korkeapainepumpulle ei tule tavaraa tarpeeksi? Ja miten tuo ohivuoto käytännössä toteutuu / tapahtuu / todetaan, ei ainakaan tuon suuttimen kuvan (RealOEM.com) siitä mitään paluuputkea lähde?
Siitä suuttimien päältähän se paluulinja lähtee (Nro 18).
Suuttimien testaus:
Imusarja on irrotettava edestä pois. Irrotettaan nokan asentotunnistimen liitin, jotta auto ei käynnisty.
Jakotukilta irrotetaan ja tulpataan yhden suuttimen linja. Moottoria pyöritetään startilla n. 5 sekuntia. Testerillä luetaan RPM ja PA-paine (rail). Jokainen suuttimen linja käydään samalla tavalla yksitellen läpi.
Suuttimen testauksen yhteydessä mitattu RPM on oltava +/- 2% testin keskimääräisestä RPM:stä, että tulos olisi luotettava.
Mikäli yksittäisen mittauksen PA-paineen ero kaikien mittausten (6) keskiarvoon verrattuna > +/- 20%, (vuotava) suutin on vaihdettava.
Käynnin tasaisuuteen vaikuttavan yksittäisten suuttimien syöttömäärän korjausarvojen luenta on sitten erikseen.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostMahdollisesta syötön katkaisemisesta en ole löytänyt mistään mainintaa. Itsellä kun siirtopumppu oireili, esiintyi sekä pehmeää puutumista että reipasta katkomista täyskaasukiihdytyksessä.
Siitä suuttimien päältähän se paluulinja lähtee (Nro 18).
Suuttimien testaus:
Imusarja on irrotettava edestä pois. Irrotettaan nokan asentotunnistimen liitin, jotta auto ei käynnisty.
Jakotukilta irrotetaan ja tulpataan yhden suuttimen linja. Moottoria pyöritetään startilla n. 5 sekuntia. Testerillä luetaan RPM ja PA-paine (rail). Jokainen suuttimen linja käydään samalla tavalla yksitellen läpi.
Suuttimen testauksen yhteydessä mitattu RPM on oltava +/- 2% testin keskimääräisestä RPM:stä, että tulos olisi luotettava.
Mikäli yksittäisen mittauksen PA-paineen ero kaikien mittausten (6) keskiarvoon verrattuna > +/- 20%, (vuotava) suutin on vaihdettava.
Käynnin tasaisuuteen vaikuttavan yksittäisten suuttimien syöttömäärän korjausarvojen luenta on sitten erikseen.
Comment
-
-
Originally posted by Anska View PostNo niinpä näkyy, kiitoksia erittäin selkeästä ohjeesta vuotavan suuttimen etsimiseen. Itse vaihdoin n. 10 tkm ajetun naftasuodattimen uuteen, ja ongelmat katosi, ainakin hetkeksi. Nyt vaan jäädään odottamaan ensinmäistä sammumista. Tuossa suodattimen rungossa on paineanturi, todennäköisesti siirtopaineen mittaamiseen. Eli uskon ongelman/sammumisen edelleenkin johtuvan siirtopumpun siirtopaineen nippanappa riittävyydestä, eihän mullakaan muu muuttunut kuin suodatin?
Comment
-
-
Originally posted by Tuike View PostMulla oli sama sammumis-ongelma kun kaasun ajossa polkas pohjaan. Toinen ongelma oli käynnistyksen jälkeen tehojen puuttuminen noin minuutin ajan (vikakoodi polttoaineen esipaine alhainen). Ekaks vaihdoin PA-suodattimen ja käytin ehjää siirtopumppua paikoillaan - ei vaikutusta, vaihdoin tankinpumpun - ei vaikutusta. Liitin irti suodattimen jalassa olevasta anturista -> Auto toimii nyt moitteettomasti (ajotietokone tietty ilmoittaa kun liitin irti: fuel inj.system). BMW 730dA 11/1998
Comment
-
-
Originally posted by Anska View PostNo onkos tullut porukoille mitään uutta tälle rintamalle? Mulla ainakin on auto alkanut käymään tyhjäkäyntiä aika rumalla? äänellä, pitää vissiin käydä mittauttamassa suuttimien korjausarvot.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Nojoo, siirtopumppu tuli vaihdettua viikonloppuna. Selkee ero kuitenkin kiihdytyksessä, ei ole sellaisia pieniä nykäyksiä enää. ( Mullahan siis auto sammui jos kiihdytti lätkä pohjassa boxin ollessa kiinnni, ei ilman sitä.)
Tänään testasin suuttimien ohivuodon: n. 10 sekunnin startilla ehti 1,2,3 ja 6 suuttimien letkunpinta nousemaan n. 12-13 cm, 4 ja 5 pytyn suuttimissa n. 10 cm. Mitäs sanoo arvovaltainen raati moiseen "mittayksikköön" määrään, kuulostaako kalliilta
Comment
-
Comment