Sen verran vielä tuosta "tapahtumasta" , että ensin tuo huoltovalon nollaus ei tuottanut tulosta... hyppylanka ei yhdistänyt, tai paikat oli väärin..jotain tais hetken raksuttaa, toisella yrityksel paremmas valaistukses onnistui... eli, mitä siellä olis voinu kärähtää ? Tuo GM ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ohjaustehostin vinoilee
Collapse
X
-
Nostetaa vähän ylös. Mitä netstettä tuonne pumpulle voi laittaa? Ja mistä mahdollinen ilmaus tapahtuu? Ollu minun aikana tosi jäykkä tuo ohjaus, verrattuna entiseen e39 523:seen. Nykynen siis 530da -99!EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Originally posted by djs^ View PostNostetaa vähän ylös. Mitä netstettä tuonne pumpulle voi laittaa? Ja mistä mahdollinen ilmaus tapahtuu? Ollu minun aikana tosi jäykkä tuo ohjaus, verrattuna entiseen e39 523:seen. Nykynen siis 530da -99!
Onko servotronic?
Itellä kanssa takerteli ohjaus, sitte hävis kuin itsestään... Ristinivel voi myös olla aika finaalissa, vaikkei vielä klappia oliskaan. Mutta todennäköisesti rasvat on lähteneet kävelee jo aikoja sitten ja ruoste on tilalla.
Ja tosiaan, hävis vika kun pesin vaan kaikki ohjauksen nivelet keväällä, vähä aikaa kangerteli ja sitte oli taas notkea. Veikkaan että oli tuo ristinivel jumissa, mutta se on jo vaihdettu uuteen. Nyt tuntuu että ois vähä kangistunu, mutta ei ainakaan samalla tavalla kuin mitä oli. Tai sitten vaan korvien välissä se kangistuminenLast edited by Bmw Dreamer; 26-07-2012, 13:05.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostOnkos siellä sitten liian vähän nestettä? :think (Mulla ainakin lukee korkissa ATF only)
Onko servotronic?
Itellä kanssa takerteli ohjaus, sitte hävis kuin itsestään... Ristinivel voi myös olla aika finaalissa, vaikkei vielä klappia oliskaan. Mutta todennäköisesti rasvat on lähteneet kävelee jo aikoja sitten ja ruoste on tilalla.
Ja tosiaan, hävis vika kun pesin vaan kaikki ohjauksen nivelet keväällä, vähä aikaa kangerteli ja sitte oli taas notkea. Veikkaan että oli tuo ristinivel jumissa, mutta se on jo vaihdettu uuteen. Nyt tuntuu että ois vähä kangistunu, mutta ei ainakaan samalla tavalla kuin mitä oli. Tai sitten vaan korvien välissä se kangistuminenVoiskohan se pumppu olla kans sit finaalissa?
EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Originally posted by djs^ View PostMulla lukkoo tossa korkissa kans joku litku, mut ei ollu ATF. Vuosmalli -99 niin ei ainakaa varustelistassa lue servoa! Mukavempi ajella tolla emännän rellulla ku pikkurillillä pystyy ohjailemaa. Jopa firman FH volvossaki on herkempiVoiskohan se pumppu olla kans sit finaalissa?
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostE39:ssähän on jäykkä (ja hidas) ohjaus, varsinkin ilman Servotronicia. Oliko sinun edellisessä Servotronic? Se on lisävaruste eikä liity vuosimalliin.EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Myös omassa -96 523i E39:ssa ohjaustehostin ääntelee. Kuuluu kun pitää ikkunaa auki. Vähänkin kun kääntää ohjausta, kuuluu surinaa, ja kun ohjauksen vie tappiin saakka, surina muuttuu ronklatukseksi.
Samalla joskus liikkeellelähdettäessä pienillä kierroksilla ohjaus hiukan tavallista jäykempi.
Myös moottorin käynnistyksen yhteydessä usein kuuluu muutaman sekunnin ajan hidastuva vihellys (fiiiiiiiiuuuuuuuuuuuuuu.......). Pumpun laakeri taitaa vedellä viimeisiään.
Nestepinta normaali, ei vuotoja näkyvissä.
Kuittien mukaan pumppu on edellisen kerran vaihdettu -03 km lukemalla 180000 km. Nyt taulussa 390000km.
Tästä päätellen pumpun keskimääräinen elinikä on 8 vuotta ja 200000 km."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostKuittien mukaan pumppu on edellisen kerran vaihdettu -03 km lukemalla 180000 km. Nyt taulussa 390000km.
Tästä päätellen pumpun keskimääräinen elinikä on 8 vuotta ja 200000 km.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostHmm, jaa, liekö mulla koskaan edes vaihdettu, vasta 421 mittarissa...
Jospa tämä versio on hiukan alimitoitettu tms.
En sitten tiedä onko noi kuinka arkoja sille käyttääkö CHF:ää vaiko AFT:ää tai molempia sekaisin. Alkuperäisesti varmaan tarkoitettu CHF:lle, mutta ainakin minun aikana lisäykset tehty ATF:llä."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Kylmissä maissa öljyiksi aina CHF pentosin tai vastaava. Säiliö kuuluu uusia öljyn vaihdon yhteydessä ja kaikissa uusissa korkeissa lukee chf only. Jos haluaa käyttää atf pitää erikseen tilata atf only tarra korkkiin
Alunperin ATF only korkeissa on ollut vihreä CHF tarra, tuo tarra on voinut konehuoneen pesussa lähteä ja sitten onkin lisätty väärää öljyä.
Öljyjä ei saa sotkea keskenään. Kuinka vaarallista se on, en tiedä.
Comment
-
-
Onko Ohjauskulma-anturilla mitään tekemistä ohjaustehostimen kanssa???
Eli autona on e39 540 -99. Abs ongelmaa tarkoessa eteen tuli yllättäen myös vikakoodi - steering angle sensor- (61) 97 . Absi ongelma on edelleen ratkaisematta mutta samalla autossa on ollut nyt ohjaustehostimessa sanomista. Se on TODELLA jäykkä ja vaikka iso ukko olenkin tuntuu että parkkeerauksesta ei tuu mittää ja nahkat ratista menee rullalle
Kun käsittääkseni tuo sensori lukee ohjauspyörän liikkeitä niin antaako se sitten samalla käskyä nostaa moottorista hieman kierroksia nimittäin nyt kierrokset eivät hievahdakkaan vaikka kuinka yritän tempoa. Emännän on aivan turha lähtee ton kaa mihinkään. Ja käsittääkseni tuo sensori nyt ei ole ihan yleisimmistä vaivoista kun aikoinaan näitä samoja sivuja lueskelin kylläkin eri nimellä..
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostE39:ssähän on jäykkä (ja hidas) ohjaus, varsinkin ilman Servotronicia. Oliko sinun edellisessä Servotronic? Se on lisävaruste eikä liity vuosimalliin.Last edited by Bomb5; 16-05-2014, 20:33.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostMietityttää vain se, että miten hanakasti tuon perustehostuksen pitäisi palauttaa ratti keskelle ajossa? Mielestäni mun autossa ei ole semmoista selkeää "tehostettua ratin keskikohtaa" lainkaan, vaan sama tehostusvoima tuntuu aika lineaarisesti läpi ratin liikkeen.
Etupyörien kulmat vaikuttaa keskitykseen, mutta en tiedä mihin niitä pitäisi säätää ja paljon voi säätää ennen kuin tulee muita ongelmia. Taannoin kun vaihdoin raidetangot ja aurauskulmat oli sen jälkeen hiukan pielessä, niin sattumalta ohjaus keskitti selvästi voimakkaammin. Sitten kun kulmat säädettiin kohdalleen, oli ohjaus taas samanlainen kuin aina. Tarttis etsiä se säätölappu..
Comment
-
-
Ok, eli kuulostaa siltä että ei tartte alkaa pumppua vaihtelemaan, onneksi!E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Comment