Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39:iin jälkiasennus vakionopeudensäädin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Macc
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 147

    e39:iin jälkiasennus vakionopeudensäädin

    Tuli hommattua tuommoinen -99 530D Touring ja muuten mukava peli ajella, mutta vakionopeudensäädin uupuu, niin onkohan mahdollista saada asennettua se jälkikäteen? Mimmoinenkohan projekti se olisi, pitääkö vaihtaa samalla koko ratti semmoiseen malliin, mistä löytyy ohjausnamiskat vai onko saatavilla jotain lisäviiksellistä mallia ja mitäköhän moinen operaatio mahtaisi maksaa?
  • Luotsi
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 47

    #2
    Minäkin olisin kiinnostunut moisesta päivityksestä, kun ei omassa pelissä ole moista.

    Oulun Wetteriltä kyselin asiasta, mutta varaosamyyjä oli melko pihalla aiheesta. Löysi tietokannasta jonku 200 euron päivityspaketin, johon tuli vaijereita ja ohjausyksiköitä, mutta ei tiennyt onko passeli paketti.

    Eli bensiinimallissa tulee ilmeisesti vaijerivirityksiä, mutta itsellä tds, jossa mun ymmärtääkseni kaasu toimii sähköisesti...

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7455
      • Oulu

      #3
      Tämmöinen löyty, ei taida hirveesti auttaa:


      Tästä selviää varmaan suuri osa asioista:


      Ja tännehän viitattiin tuossa yo. ketjussa myös:
      Last edited by Petri.Kekkonen; 20-09-2007, 15:03.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        Originally posted by Luotsi View Post
        Minäkin olisin kiinnostunut moisesta päivityksestä, kun ei omassa pelissä ole moista.

        Oulun Wetteriltä kyselin asiasta, mutta varaosamyyjä oli melko pihalla aiheesta. Löysi tietokannasta jonku 200 euron päivityspaketin, johon tuli vaijereita ja ohjausyksiköitä, mutta ei tiennyt onko passeli paketti.

        Eli bensiinimallissa tulee ilmeisesti vaijerivirityksiä, mutta itsellä tds, jossa mun ymmärtääkseni kaasu toimii sähköisesti...
        Minkä ikäinen autosi on? kk/vv?
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Siis 9/98 vanhemmissa on mekaaninen systeemi, kun taas sitä uudemmissa on täydellisen erilainen sähköinen/elektroninen. Jälkiasennushinta on siis todellakin erilainen tuohon vanhempaan kuin uudempaan.

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7455
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Hemi View Post
            Siis 9/98 vanhemmissa on mekaaninen systeemi, kun taas sitä uudemmissa on täydellisen erilainen sähköinen/elektroninen.
            Eli siis ymmärsinkö oikein että näihin 9/98:aa uudempiin vakkarin asennus ei vaadi kuin johtoja/softaa vaikka kaasupoljin onkin vielä vaijerilla?
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
              Eli siis ymmärsinkö oikein että näihin 9/98:aa uudempiin vakkarin asennus ei vaadi kuin johtoja/softaa vaikka kaasupoljin onkin vielä vaijerilla?
              Ei vaadi kuin napit ja johtoja. Softakin on valmiina. Kaasuttimen läppärungossa siis on säätömoottori sisällä. Ihme ettei siinä säästelty ja tehty kahta versiota, niinhän on tehty monissa muissa kohdissa.
              E39 528iA

              Comment

              • Luotsi
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 47

                #8
                Minulla on 4/97 525 tds sporttiratilla. Noissa foorumeissa meni jo bensiini- ja diesel mallien konseptit mulla sekasin...

                Eli valaisisko joku, millanen ratti sopii tuohon mun kiesiin, jossa olis noi vakionopeudensäätimen nupikat? Tarviiko johtosarjoja ja paljonko tuollanen tulee kustantaan? Oisko jollain käytettynä?

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by Luotsi View Post
                  Minulla on 4/97 525 tds sporttiratilla. Noissa foorumeissa meni jo bensiini- ja diesel mallien konseptit mulla sekasin...

                  Eli valaisisko joku, millanen ratti sopii tuohon mun kiesiin, jossa olis noi vakionopeudensäätimen nupikat? Tarviiko johtosarjoja ja paljonko tuollanen tulee kustantaan? Oisko jollain käytettynä?
                  Eli YKSIVAIHEISENA(siis 3/99-vanhempi) joko tämä M-ratti:



                  ...tai sitten YKSIVAIHEINEN napillinen nelipuolainen vakioruori:

                  Comment

                  • mixxo
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2004
                    • 37

                    #10
                    Originally posted by Macc View Post
                    Tuli hommattua tuommoinen -99 530D Touring ja muuten mukava peli ajella, mutta vakionopeudensäädin uupuu, niin onkohan mahdollista saada asennettua se jälkikäteen? Mimmoinenkohan projekti se olisi, pitääkö vaihtaa samalla koko ratti semmoiseen malliin, mistä löytyy ohjausnamiskat vai onko saatavilla jotain lisäviiksellistä mallia ja mitäköhän moinen operaatio mahtaisi maksaa?
                    Itse tilasin Saksasta käytetyn ratin (Ebay), josta otin napillisen airbagin. Maksoi 140 eur. Johtosarja vajaa 30 eur Suomesta ja ohjeet Vekulta, mullakin ne on tallessa. Vanhasta ratistakin sain jotain 40 eur. AutoAirportissa arvio oli jotain 700 eur koko roskalle. Asennusaikaa pari tuntia, oli vaan tunnistusongelmia boxien suhteen. Apu löytyi kuitenkin täältä. Autoni siis preface E39 07/2000 525Da. Helppo homma, annan mielelläni lisäneuvoja.
                    Last edited by mixxo; 25-09-2007, 14:53. Reason: pikkuvirheitä...

                    Comment

                    • Risto113
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 1203
                      • GrassLake

                      #11
                      Originally posted by TJJ View Post
                      Ei vaadi kuin napit ja johtoja. Softakin on valmiina. Kaasuttimen läppärungossa siis on säätömoottori sisällä. Ihme ettei siinä säästelty ja tehty kahta versiota, niinhän on tehty monissa muissa kohdissa.

                      ei siinä mitää säästelty ole, luistonesto/ajonvakautus käyttää sitä vaikkei vakkaria olisikaan...

                      Comment

                      • himonussija
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2005
                        • 392
                        • Finland

                        #12
                        Onkos tollaseen -97 523iA:han mahdollista asentaa joku yleismallinen vakionopeudensäädin joita saa autotarvikeliikkeistä? Olisko kellään jotain tiettyä asennussarjaa tiedossa mitä uskaltaisi suositella?

                        Työkaverilla on -03 Avensiksessa joku yleismallinen vakkari ja toimii oikein hyvin. Asennuskin on sen verran siisti että ilkeäisin omaan autooni ottaa vastaavanlaisen. Kojelaudassa pieni boksi jossa 3 ohjelmoitavaa nappia eri nopeuksille ja ratin takana ylimääräinen viiksi josta vakkarin saa päälle.

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          Siis facelift e39 vaatii vain ratin nappeineen ja jonkinlaisen johdon?

                          Comment

                          • aaronp
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2005
                            • 906
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Siis facelift e39 vaatii vain ratin nappeineen ja jonkinlaisen johdon?
                            Omaan ostin napit rattiin ja hain tänään kl:stä kaapelin, joissain yksilöissä ei Buksinin mukaan tarvitse muuta tehdä kuin lyödä napit kiinni rattiin ja toimii. Täytyis asennella se johto kiinni et sais homman pelaan, BMW:n virallisen ohjeen mukaan menis kuulemma 1,5 tuntia siihen hommaan mutta saas nähä kuinka äijän käy...

                            Comment

                            • aaronp
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2005
                              • 906
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by aaronp View Post
                              Omaan ostin napit rattiin ja hain tänään kl:stä kaapelin, joissain yksilöissä ei Buksinin mukaan tarvitse muuta tehdä kuin lyödä napit kiinni rattiin ja toimii. Täytyis asennella se johto kiinni et sais homman pelaan, BMW:n virallisen ohjeen mukaan menis kuulemma 1,5 tuntia siihen hommaan mutta saas nähä kuinka äijän käy...

                              Non ni. Toivotaan että joku ammattimies lukee tätä topikkia.

                              Ostin siis ylläolevassa viestissä olevat kamat ja asennuksessa törmäsin ongelmaan;

                              Kaapelin vedin ratista hanskalokeron taakse ja sieltä läpiviennin läpi yhden johdoista konepellin alle. Mulla on siis ohjeet retrofitkaapelin vedosta ja muuten meni nopiasti ja hyvin mutta ainakaan mun E39:ssä ei sielä hanskalokeron takana ollut mitään niistä johdoista mitä virallinen BMW:n ohje väitti

                              Mietin tässä että onkohan faceliftiin kuulunut niidenkin muutoksia ja mulla onnettomalla onkin vanhan mallin ohje. Harmi vaan ettei ohjeessa oo muuta kuin E39 maininta eikä vuosista puhuta mitään, KL:stä mää sen sain.

                              Nyt siis semonen ongelma että pitäs jostain keksiä mihin nuo johdot yhdistä tuolla hanskalokeron takana, muistelisin että konepellin alla oleviin liittimiin ohje piti kutinsa ja sinne sen saisi mutta toki nyt on irti kun muutkin johdot ovat irti sielä hanskalokeron takaa.

                              Seuraavaksi kuvasatoa ongelmasta, olkaa hyvät;

                              Nämä siis tarvitsisivat paikan;


                              Tältä näyttää hanskalokeron takana;


                              Lähikuvaa;


                              Tässä kolme nippua johtoja mitkä tuleva moduulin liittimiin kiinni, ohjeen mukaan sieltä olis pitänyt löytyä yks 56´pinninen liitin mutta mulla on kolme liitintä joissa 26 per liitin;

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎