Tuli hommattua tuommoinen -99 530D Touring ja muuten mukava peli ajella, mutta vakionopeudensäädin uupuu, niin onkohan mahdollista saada asennettua se jälkikäteen? Mimmoinenkohan projekti se olisi, pitääkö vaihtaa samalla koko ratti semmoiseen malliin, mistä löytyy ohjausnamiskat vai onko saatavilla jotain lisäviiksellistä mallia ja mitäköhän moinen operaatio mahtaisi maksaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39:iin jälkiasennus vakionopeudensäädin
Collapse
X
-
Minäkin olisin kiinnostunut moisesta päivityksestä, kun ei omassa pelissä ole moista.
Oulun Wetteriltä kyselin asiasta, mutta varaosamyyjä oli melko pihalla aiheesta. Löysi tietokannasta jonku 200 euron päivityspaketin, johon tuli vaijereita ja ohjausyksiköitä, mutta ei tiennyt onko passeli paketti.
Eli bensiinimallissa tulee ilmeisesti vaijerivirityksiä, mutta itsellä tds, jossa mun ymmärtääkseni kaasu toimii sähköisesti...
-
-
Tämmöinen löyty, ei taida hirveesti auttaa:
Tästä selviää varmaan suuri osa asioista:
Ja tännehän viitattiin tuossa yo. ketjussa myös:
Last edited by Petri.Kekkonen; 20-09-2007, 15:03.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Luotsi View PostMinäkin olisin kiinnostunut moisesta päivityksestä, kun ei omassa pelissä ole moista.
Oulun Wetteriltä kyselin asiasta, mutta varaosamyyjä oli melko pihalla aiheesta. Löysi tietokannasta jonku 200 euron päivityspaketin, johon tuli vaijereita ja ohjausyksiköitä, mutta ei tiennyt onko passeli paketti.
Eli bensiinimallissa tulee ilmeisesti vaijerivirityksiä, mutta itsellä tds, jossa mun ymmärtääkseni kaasu toimii sähköisesti...Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis 9/98 vanhemmissa on mekaaninen systeemi, kun taas sitä uudemmissa on täydellisen erilainen sähköinen/elektroninen.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEli siis ymmärsinkö oikein että näihin 9/98:aa uudempiin vakkarin asennus ei vaadi kuin johtoja/softaa vaikka kaasupoljin onkin vielä vaijerilla?
Comment
-
-
Minulla on 4/97 525 tds sporttiratilla. Noissa foorumeissa meni jo bensiini- ja diesel mallien konseptit mulla sekasin...
Eli valaisisko joku, millanen ratti sopii tuohon mun kiesiin, jossa olis noi vakionopeudensäätimen nupikat? Tarviiko johtosarjoja ja paljonko tuollanen tulee kustantaan? Oisko jollain käytettynä?
Comment
-
-
Originally posted by Luotsi View PostMinulla on 4/97 525 tds sporttiratilla. Noissa foorumeissa meni jo bensiini- ja diesel mallien konseptit mulla sekasin...
Eli valaisisko joku, millanen ratti sopii tuohon mun kiesiin, jossa olis noi vakionopeudensäätimen nupikat? Tarviiko johtosarjoja ja paljonko tuollanen tulee kustantaan? Oisko jollain käytettynä?
...tai sitten YKSIVAIHEINEN napillinen nelipuolainen vakioruori:
Comment
-
-
Originally posted by Macc View PostTuli hommattua tuommoinen -99 530D Touring ja muuten mukava peli ajella, mutta vakionopeudensäädin uupuu, niin onkohan mahdollista saada asennettua se jälkikäteen? Mimmoinenkohan projekti se olisi, pitääkö vaihtaa samalla koko ratti semmoiseen malliin, mistä löytyy ohjausnamiskat vai onko saatavilla jotain lisäviiksellistä mallia ja mitäköhän moinen operaatio mahtaisi maksaa?
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEi vaadi kuin napit ja johtoja. Softakin on valmiina. Kaasuttimen läppärungossa siis on säätömoottori sisällä. Ihme ettei siinä säästelty ja tehty kahta versiota, niinhän on tehty monissa muissa kohdissa.
ei siinä mitää säästelty ole, luistonesto/ajonvakautus käyttää sitä vaikkei vakkaria olisikaan...
Comment
-
-
Onkos tollaseen -97 523iA:han mahdollista asentaa joku yleismallinen vakionopeudensäädin joita saa autotarvikeliikkeistä? Olisko kellään jotain tiettyä asennussarjaa tiedossa mitä uskaltaisi suositella?
Työkaverilla on -03 Avensiksessa joku yleismallinen vakkari ja toimii oikein hyvin. Asennuskin on sen verran siisti että ilkeäisin omaan autooni ottaa vastaavanlaisen. Kojelaudassa pieni boksi jossa 3 ohjelmoitavaa nappia eri nopeuksille ja ratin takana ylimääräinen viiksi josta vakkarin saa päälle.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostSiis facelift e39 vaatii vain ratin nappeineen ja jonkinlaisen johdon?
Comment
-
-
Originally posted by aaronp View PostOmaan ostin napit rattiin ja hain tänään kl:stä kaapelin, joissain yksilöissä ei Buksinin mukaan tarvitse muuta tehdä kuin lyödä napit kiinni rattiin ja toimii. Täytyis asennella se johto kiinni et sais homman pelaan, BMW:n virallisen ohjeen mukaan menis kuulemma 1,5 tuntia siihen hommaan mutta saas nähä kuinka äijän käy...
Non ni. Toivotaan että joku ammattimies lukee tätä topikkia.
Ostin siis ylläolevassa viestissä olevat kamat ja asennuksessa törmäsin ongelmaan;
Kaapelin vedin ratista hanskalokeron taakse ja sieltä läpiviennin läpi yhden johdoista konepellin alle. Mulla on siis ohjeet retrofitkaapelin vedosta ja muuten meni nopiasti ja hyvin mutta ainakaan mun E39:ssä ei sielä hanskalokeron takana ollut mitään niistä johdoista mitä virallinen BMW:n ohje väitti
Mietin tässä että onkohan faceliftiin kuulunut niidenkin muutoksia ja mulla onnettomalla onkin vanhan mallin ohje. Harmi vaan ettei ohjeessa oo muuta kuin E39 maininta eikä vuosista puhuta mitään, KL:stä mää sen sain.
Nyt siis semonen ongelma että pitäs jostain keksiä mihin nuo johdot yhdistä tuolla hanskalokeron takana, muistelisin että konepellin alla oleviin liittimiin ohje piti kutinsa ja sinne sen saisi mutta toki nyt on irti kun muutkin johdot ovat irti sielä hanskalokeron takaa.
Seuraavaksi kuvasatoa ongelmasta, olkaa hyvät;
Nämä siis tarvitsisivat paikan;
Tältä näyttää hanskalokeron takana;
Lähikuvaa;
Tässä kolme nippua johtoja mitkä tuleva moduulin liittimiin kiinni, ohjeen mukaan sieltä olis pitänyt löytyä yks 56´pinninen liitin mutta mulla on kolme liitintä joissa 26 per liitin;
Comment
-
Comment