e39:iin jälkiasennus vakionopeudensäädin

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

Eikös nuo molemmat johdot kytketä valomoduulille, se on A-pilarin alaosassa. Nuo liittimet on vain omalaatuinen haaroitussysteemi, omassa katkaisin ne pois ja juotin johdot suoraa valomoduulista lähteviin johtoihin.
    E39 528iA

Comment

• aaronp
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 906
      • Pirkanmaa

Originally posted by TJJ View Post
      Eikös nuo molemmat johdot kytketä valomoduulille, se on A-pilarin alaosassa. Nuo liittimet on vain omalaatuinen haaroitussysteemi, omassa katkaisin ne pois ja juotin johdot suoraa valomoduulista lähteviin johtoihin.

Nyt on sitten semonen juttu että mä olen lukenut ohjeita väärin, voi perses sentään mutta hyvä että selvittiin näinkin helepolla. Täytyy kaivaa se valomoduuliesille sieltä.

Stanan ohjeet jos näin on

Comment

• Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

Tuosta selvennystä...

Nyt pitäis jo alkaa onnistumaan.
        Last edited by Rahu; 29-07-2011, 22:39.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

Comment

• antsajtp
          Bimmer Rookie
          • Oct 2007
          • 107
          • Lahti

9/98 523:een vakionopeudensäädin

Lainaanpa vanhaa ketjua..
          Eli siis minulla on 9/98 valmistettu E39 523, jossa ei tällä hetkellä ole monitoimirattia tai vakionopeudensäädintä. Ostin forumilta perus-monitoimiratin, jota odottelen postitse saapuvaksi.
          Tuosta pitäisi saada ainakin vakionopeudensäädin toimintaan, radiolla ei kai ole kauheasti väliä koska alkuperäinen radio on korvattu paremmalla grammarilla, ja minulle on yksi ja sama mistä radiota ohjailen.

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin minun ei tarvise muuta kuin iskeä ratti ja johtosarja kiinni; ohjelmointia tms. ei tarvitse?!
          Hakusessa olisi siis johtosarja ja jonkinlainen asennusohje. Keneltä/mistä löytyisi?
          Myynnissä E39/E36-osia
          ***Optiikka löytyy kamerasta, ei autosta***

Comment

• buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

Originally posted by antsajtp View Post
            Lainaanpa vanhaa ketjua..
            Eli siis minulla on 9/98 valmistettu E39 523, jossa ei tällä hetkellä ole monitoimirattia tai vakionopeudensäädintä. Ostin forumilta perus-monitoimiratin, jota odottelen postitse saapuvaksi.
            Tuosta pitäisi saada ainakin vakionopeudensäädin toimintaan, radiolla ei kai ole kauheasti väliä koska alkuperäinen radio on korvattu paremmalla grammarilla, ja minulle on yksi ja sama mistä radiota ohjailen.

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin minun ei tarvise muuta kuin iskeä ratti ja johtosarja kiinni; ohjelmointia tms. ei tarvitse?!
            Hakusessa olisi siis johtosarja ja jonkinlainen asennusohje. Keneltä/mistä löytyisi?

Oletko siis varma, että autossasi on sähköinen vakkarin ohjaus? Alkupään malleissa on ns. mekaaninen ja vaatii myös erillisen palikan konehuoneeseen.
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

Comment

• -JMV-
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 840
              • Etelä-Pirkanmaa

Itsellä on tuo vaijerilla toimiva vakkari ja konehuoneessa näkyy tuo härpäke oikealla puolella edestä katsottuna, mutta ilmeiseti ratti on vaihettu jälkeenpäin, kun ei ole ratissa mitään säädintä.Tällä hetkellä bägillinen m-tech ratti, niin saako tuohon laitettua m-tech ratin missä olisi mankalle napit ja sitten tuolle vakkarille säädin?

Auto on 4/98.

Kiitos
              F82 harraste

Comment

• antsajtp
                Bimmer Rookie
                • Oct 2007
                • 107
                • Lahti

Originally posted by buksin-1 View Post
                Oletko siis varma, että autossasi on sähköinen vakkarin ohjaus? Alkupään malleissa on ns. mekaaninen ja vaatii myös erillisen palikan konehuoneeseen.
                Hmm, mistäköhän tuon voisi varmistaa? Ainoa asia mistä olen varma on se että auto on tehty 9/98.
                Minulla on hämärä muistikuva että joskus forumilla on ollut puhetta että mikäli e39 (bensa 6-kone siis) on "vanhaa" mallia (ts. luistonestonkin käyttämä kaasuläpän poikkeutus on mekaaninen) niin silloin auton konehuoneessa oikealla puolella (edestä katsottuna) on jokin vaijerimekanismi...Omassa kulkupelissä siis EI ole kyseistä mekaanista laitetta.
                Myynnissä E39/E36-osia

Comment

• buksin-1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 4592
                  • Keski-Pohjanmaa

Originally posted by -JMV- View Post
                  Itsellä on tuo vaijerilla toimiva vakkari ja konehuoneessa näkyy tuo härpäke oikealla puolella edestä katsottuna, mutta ilmeiseti ratti on vaihettu jälkeenpäin, kun ei ole ratissa mitään säädintä.Tällä hetkellä bägillinen m-tech ratti, niin saako tuohon laitettua m-tech ratin missä olisi mankalle napit ja sitten tuolle vakkarille säädin?

Auto on 4/98.

Kiitos
                  Saa Esim. tuollaisen http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=181273
                  Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                  SISUSTAT modaukset

Comment

• buksin-1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 4592
                    • Keski-Pohjanmaa

Hmm, mistäköhän tuon voisi varmistaa? Ainoa asia mistä olen varma on se että auto on tehty 9/98.
                    Minulla on hämärä muistikuva että joskus forumilla on ollut puhetta että mikäli e39 (bensa 6-kone siis) on "vanhaa" mallia (ts. luistonestonkin käyttämä kaasuläpän poikkeutus on mekaaninen) niin silloin auton konehuoneessa oikealla puolella (edestä katsottuna) on jokin vaijerimekanismi...Omassa kulkupelissä siis EI ole kyseistä mekaanista laitetta.

Autosi valmistuskuukausi on tuo 9 eli juuri rajamailla, jolloin aika paljon mm. sähköistä muuttui. En ole 100-varma muuttuuko tuolloin myös vakkari sähköiseksi vai vasta 03/99. Kysypä nm. TJJ:ltä.
                    SISUSTAT modaukset

Comment

• TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

Kumpi moottori siinä on? M52 vai M52TU? Myös ABS-yksikkö on uudemmassa erilainen.
                      E39 528iA

Comment

• antsajtp
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2007
                        • 107
                        • Lahti

Originally posted by TJJ View Post
                        Kumpi moottori siinä on? M52 vai M52TU? Myös ABS-yksikkö on uudemmassa erilainen.
                        M52TU. Siis uudempi tuplavanosmalli. Imukanava/kaasuläppä on siis tämän kuvan mukainen: http://www.realoem.com/bmw/showparts...43&hg=13&fg=15

Ps. viitsitkö laittaa vaikka privana asennusohjeita, sinulta kun kuulema löytyy tietoa asiasta.
                        Myynnissä E39/E36-osia

Comment

• antsajtp
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2007
                          • 107
                          • Lahti

Monitoimiratti asennettu!

Sain eilen MF-ratin/johtosarjan asennettua ja kaikki toimii kuin junan vessa! Vakiosoitinta minulla ei ole, joten radion ohjausnappien toiminnan totesin INPA:n avulla.
                          Kiitoksia kaikille vastanneille, erityisesti TJJ:lle asennusohjeista. Homma hoitui asennusohjeiden mukaisesti; ainoastaan valomodulin 56-pinninen liitin olikin autossani 54-pinninen?! Noh, en antanut tuon häiritä. Oikeat pinnit löytyivät, johtojen väritkin täsmäsivät!
                          Myynnissä E39/E36-osia

Comment

• JutiM5
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2008
                            • 328
                            • K-system

mistä päin autoa tuota vakkarin johto sarjaa voipi katella?(jos mahdollisesti on valmiina autossa) snipukka huutaa vakkaria:think
                            E39 M-sport 530da vm03
                            Vw ransuportteri vm03

ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
                            E34 525i vm90
                            E34 525i vm89

Comment

• tmth
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 2194
                              • Kangasala

Originally posted by JutiM5 View Post
                              mistä päin autoa tuota vakkarin johto sarjaa voipi katella?(jos mahdollisesti on valmiina autossa) snipukka huutaa vakkaria:think
                              Jos se johtosarja sattumalta olisi paikallaan, niin ehkä voisi tästä ohjeesta mallia ottamalla katsoa, onko liittimessä X10170 kaikki johdot, vaiko kolme paikkaa tyhjänä. Riittää kun ottaa rattiputken alaosan verhouksen irti.

Helppo tuo johtosarja on jälkeenkin päin laittaa. Juuri viikolla omaani laitoin.
                              Maksoi KL:ssä 45 euroa.

F10 & R55
                              ex:
                              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

Comment

• JutiM5
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2008
                                • 328
                                • K-system

Jees, pitääpä touhuta piuhat ja näppäimetmites muuten on ne soittimen volume säädot? pitääkö niihin olla omat piuhat?
                                E39 M-sport 530da vm03
                                Vw ransuportteri vm03

ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
                                E34 525i vm90
                                E34 525i vm89

Comment

Working...
                                X