Varmasti edellinen "ammattitaitoinen" omistaja on sitä hieman rusikoinut niin kuin jartsakin tuossa totesi, en näe tuohon mitään muuta mahdollisuutta.
Ellen nyt ihan väärin muista, niin se saatoit olla sinä (vaihtamassa taustoja edellisen omistajan mukaan) Pikselit ainakin taisit korjata.. Voin muistaa väärinkin.
Ellen nyt ihan väärin muista, niin se saatoit olla sinä (vaihtamassa taustoja edellisen omistajan mukaan) Pikselit ainakin taisit korjata.. Voin muistaa väärinkin.
Epäilen sillä minulta ei ole yhtäkään mittaristoa lähtenyt epäkunnossa pois, tai ei ainakaan kukaan ole tullut sanomaan vaikka vuoden takuun olen antanut.
Olen asentanut muistaakseni 3kpl mittarintaustoja e39:iin ja muistan sen kyllä jos tämä on joku niistä, voitko kertoa minkälaisesta taustasta kyse?
Mutta, jos kuitenkin näin on niin tuot sen minulle niin katsotaan koska olen sen korjannut ja jos on alle vuosi niin korjaan sen ilmaiseksi luonnollisesti.
Tosin viisarin on täytynyt toimia(olla rikki)noin heti täältä lähdön jälkeen mikä tuskin on mahdollista sillä auton omistaja olisi siitä varmasti maininnut, ja toiseksi ei tuo viisari myöskään
itsekseen noin vaurioidu joten jonkun sormenjäljet siellä on varmasti.
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Epäilen sillä minulta ei ole yhtäkään mittaristoa lähtenyt epäkunnossa pois, tai ei ainakaan kukaan ole tullut sanomaan vaikka vuoden takuun olen antanut.
Olen asentanut muistaakseni 3kpl mittarintaustoja e39:iin ja muistan sen kyllä jos tämä on joku niistä, voitko kertoa minkälaisesta taustasta kyse?
Mutta, jos kuitenkin näin on niin tuot sen minulle niin katsotaan koska olen sen korjannut ja jos on alle vuosi niin korjaan sen ilmaiseksi luonnollisesti.
Tosin viisarin on täytynyt toimia(olla rikki)noin heti täältä lähdön jälkeen mikä tuskin on mahdollista sillä auton omistaja olisi siitä varmasti maininnut, ja toiseksi ei tuo viisari myöskään
itsekseen noin vaurioidu joten jonkun sormenjäljet siellä on varmasti.
Rahuhan todellakin laittoi nämä mittarinpohjat autoon silloin kun se oli minun omistuksessani. Minulla ei miehestä eikä miehen tekemästä työstä ole pahaa sanottavaa, kaikki toimi tämän operaation jälkeen aivan kuten ennenkin.
Kaveri sanoi asennuksen jälkeen että joku takapenkin alla ollut "koho" tms vääntyi, joten bensamittari ei näytä oikein, ajotietokoneen range tosin näyttää. Lupasi takuuna laittaa tietenkin kuntoon, mutta kun matkaakin oli suuntaansa ~ 150 km, ja kun tosiaan ajotietokone näytti osapuilleen tuon bensamäärän oikein, jäi laitattamatta sitten.
Tuo on just parasta, kun vie auton korjattavaksi, niin ne hajottaa jotain... ja ohimennen kertoo siitä sitten. "bai tö wei... siinä sattu sitte samalla SEMMONEN, että..."
Rahuhan todellakin laittoi nämä mittarinpohjat autoon silloin kun se oli minun omistuksessani. Minulla ei miehestä eikä miehen tekemästä työstä ole pahaa sanottavaa, kaikki toimi tämän operaation jälkeen aivan kuten ennenkin.
Kaveri sanoi asennuksen jälkeen että joku takapenkin alla ollut "koho" tms vääntyi, joten bensamittari ei näytä oikein, ajotietokoneen range tosin näyttää. Lupasi takuuna laittaa tietenkin kuntoon, mutta kun matkaakin oli suuntaansa ~ 150 km, ja kun tosiaan ajotietokone näytti osapuilleen tuon bensamäärän oikein, jäi laitattamatta sitten.
Joo, en todellakaan halua syytellä ketään tai etsiä syyllistä, jos tämä siltä on vaikuttanut. Vika oli autossa ja that´s it. Haluan vain mittarin toimintaan Eli, onko E39:iin tuota em. mittaritestiä? Trippimittarinappia pohjassa pidettäessä ei tapahtunut mitään testiä ja CC nappia pohjassa pitäessä ilmaantui testit muistaakseni 01-21, olisiko kyseinen mittaritesti joku niistä ja miten testi aktivoidaan ? Jos BC kuitenkin näyttää jäljellä olevat kilometrit oikein, niin voiko vika olla muualla kuin itse mittaristossa ja tarkemmin neulan mekanismissa?
Joo, en todellakaan halua syytellä ketään tai etsiä syyllistä, jos tämä siltä on vaikuttanut. Vika oli autossa ja that´s it. Haluan vain mittarin toimintaan Eli, onko E39:iin tuota em. mittaritestiä? Trippimittarinappia pohjassa pidettäessä ei tapahtunut mitään testiä ja CC nappia pohjassa pitäessä ilmaantui testit muistaakseni 01-21, olisiko kyseinen mittaritesti joku niistä ja miten testi aktivoidaan ? Jos BC kuitenkin näyttää jäljellä olevat kilometrit oikein, niin voiko vika olla muualla kuin itse mittaristossa ja tarkemmin neulan mekanismissa?
Tuo kyseinen mittaristo testi E39 tehdään näin.
Virta päälle, pidä oikeaa mittaristo painiketta pohjassa niinkauan kun näyttöön tulee TEST OO, paina oikeaa kaksi kertaa jotta näkyy TEST 02, paina sitten vasenta kerran jolloin testin pitäisi alkaa.
Tämä vika voi tulla myös jos tankkaa virta-avain ykkös asennossa. Edellisessä E39:ssä kävi näin, mutta "vika" poistui kun käytti virta-avainta nolla asennossa.
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
Virta päälle, pidä oikeaa mittaristo painiketta pohjassa niinkauan kun näyttöön tulee TEST OO, paina vasenta kaksi kertaa jotta näkyy TEST 02, paina sitten oikeaa kerran jolloin testin pitäisi alkaa.
Jees eli oikea nappi pohjassa ja virrat ykkös-asentoon, sitten oikealla valitaan testi 02 ja vasemmalla käynnistyy. Ja PA-neula jäi puoleenväliin kummallakin testikerralla. Sitten kaivataan ennakkotietoutta tuosta purkupuolesta, eli mihin asti voi purkaa ns "turvallisesti" ennen kuin alkaa pienet atominkokoiset jouset ja vivut lennellä? Täällä Pohjois-Savossa ei taida olla ketään kellä ois kokemusta hommasta:think Ja missähän luulisitte vian olevan, mittarinpohja näyttää ainakin hyvin tasaiselta päällepäin.
Sen verran vielä, että bensa-valon pitäisi syttyä mittaristoon kun tankki alkaa olla lopussa, vaikka neula ei toimi oikein. Ja onko ajotietokoneella oma tunnistimensa tankissa vai tuleeko sama tieto mittaristolle ja BC:lle? Osaako kukaan kertoa tuon neulan ohjausmekanismista, onko siinä esim. kierrejousi vai magnetismilla pyörii ? Jos tuossa mekanismissa on vikaa niin turha alkaa ite purkamaan, ja saa varmaan ettiä osaavaa gurua aika kauan. Paikallisesta BMW-huollostakaan ei varmasti löydy kuin huonoja arvauksia.. Uusi mittaristokaan ei kauheesti houkuttele, ainakaan vielä Pitää nyt ottaa se irti ja tarkastella ne pohjat kun vaan ehtis, siihen voi tosin mennä aikaa.
Nostetaanpa ylös pienen ongelman myötä... eli kun e39:llä ajelee maantiellä polttoainemittarin näyttäessä esim. 30l ja tulet kaupunkiin hieman kurvailua ja kas bensaa on enää vain 15l ja siitä kun lähtee taas maantielle kampeamaan niin mittari kapuaa hetken ajon jälkeen taas 30l korville... mikäs sitä vituttaa tuossa kaupunki pyörityksessä?
-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Nostetaanpa ylös pienen ongelman myötä... eli kun e39:llä ajelee maantiellä polttoainemittarin näyttäessä esim. 30l ja tulet kaupunkiin hieman kurvailua ja kas bensaa on enää vain 15l ja siitä kun lähtee taas maantielle kampeamaan niin mittari kapuaa hetken ajon jälkeen taas 30l korville... mikäs sitä vituttaa tuossa kaupunki pyörityksessä?
Oletko katsonut ison ajotietokoneen salavalikon kautta mitä ne kaksi erillistä polttoainesäiliön anturia oikein näyttävät ? Mikäli toisessa on vikaa (esim. jumittaa jollain tavalla) niin polttoaine kun kunnon mutkissa seilaa tankin vasemmalta puolelta oikealle tms niin toimiva anturi näyttää hetken aikaa enemmän kuin hetken päästä kun polttoaine on päässyt tasaantumaan säiliössä (ts. polttoainesäiliö on tavallaan yhdistetty kahdesta säiliöstä joiden välillä polttoaine pääsee ainakin jossain määrin seilaamaan.
Kyllähän sieltä valikosta katsottuna kumpikin arvo elää kun ajelee mutka tietä...
-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Luin tämän koko judanssin...
Bensat oli mennyt vähiin ja syttyi varoitusvali, tankattuani auton täyteen, mittari ei herännytkään eloon. Virrat oli pois päältä.
Sattuu olemaan sama ongelma tuon mittarin kanssa kuin edelläkin, testi menee hienosti läpi, eli itse mittaristo on kunnossa, mutta neula ei nouse kun millin verran kun laittaa virrat päälle. Tietokone näyttää kuitenkin 0,0km rangea. Niin onkohan mahdollista että kaksiosainen anturi menee kerralla rikki? vai mistä voisi vielä tarkistaa, sulakkeet yms? ?
Autona E39 535 vm.-98. Soomibiili, miltei kaikilla varusteilla.
PS: Ketään kiinnostaa ostaa?
Nostetaanpa ylös pienen ongelman myötä... eli kun e39:llä ajelee maantiellä polttoainemittarin näyttäessä esim. 30l ja tulet kaupunkiin hieman kurvailua ja kas bensaa on enää vain 15l ja siitä kun lähtee taas maantielle kampeamaan niin mittari kapuaa hetken ajon jälkeen taas 30l korville... mikäs sitä vituttaa tuossa kaupunki pyörityksessä?
No nostetaampa aihetta nytkin, eli samanlainen on bentsiinimittari minullakin. Mutkissa ajettaessa "elää" koko ajan, kiihdyttäessä laskee ja jarruttaessa nousee. Jotain reilua ~20l luokkaa mittari heittelehtii pahimmillaan/parhaimmillaan. Mitä sieltä on korkannut ja mistä?
Comment