Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 polttoainemittari temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Racink
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 840
    • Jkl

    #31
    Originally posted by Racink View Post
    No nostetaampa aihetta nytkin, eli samanlainen on bentsiinimittari minullakin. Mutkissa ajettaessa "elää" koko ajan, kiihdyttäessä laskee ja jarruttaessa nousee. Jotain reilua ~20l luokkaa mittari heittelehtii pahimmillaan/parhaimmillaan. Mitä sieltä on korkannut ja mistä?
    Itse itselleni vastaten: Näyttää olevan vasemman puoleinen anturi sökönä, salavalikko näyttää sillä puolen nollaa.

    Comment

    • Racink
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 840
      • Jkl

      #32
      No eipä se selviä nyt tämäkään, eli otin vasemman anturin pois kun näytti salavalikko sen kohdalla nollaa. Mutta kaippa se nyt näyttää kun tankki on silläpuolen tyhjä. Toisella puolella näyttäisi olevan ~14l tällä hetkellä salavalikon mukaan, mittari näyttää ~15l. Käsin liikuttelemalla kohoa vasen anturi toimii normaalisti eli salavalikossa lukema muuttuu kuten pitääkin. Viisari seilailee siis edelleenkin mutta missä nyt on vika? Pitäisikö vasemmalla puoliskolla tankkia olla myös polttoainetta eli 7.0/7.0? Nyt on 0.0/14.0

      Seuraavana täytynee käydä hakemassa tankki täyteen ja katsella tuleeko sinne vasemmalle puolelle mitään.
      Last edited by Racink; 16-05-2008, 13:31.

      Comment

      • Wäinö
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 142
        • Kirkkonummi

        #33
        Originally posted by Racink View Post
        No eipä se selviä nyt tämäkään, eli otin vasemman anturin pois kun näytti salavalikko sen kohdalla nollaa. Mutta kaippa se nyt näyttää kun tankki on silläpuolen tyhjä. Toisella puolella näyttäisi olevan ~14l tällä hetkellä salavalikon mukaan, mittari näyttää ~15l. Käsin liikuttelemalla kohoa vasen anturi toimii normaalisti eli salavalikossa lukema muuttuu kuten pitääkin. Viisari seilailee siis edelleenkin mutta missä nyt on vika? Pitäisikö vasemmalla puoliskolla tankkia olla myös polttoainetta eli 7.0/7.0? Nyt on 0.0/14.0

        Seuraavana täytynee käydä hakemassa tankki täyteen ja katsella tuleeko sinne vasemmalle puolelle mitään.
        Siis ne oikea ja vasen puolihan ovat yhteydessä toisiinsa, joten reippaissa mutkissa bensa valuu puolelta toiselle sen mukaan miten kurvailee. Ja koska se tankki ei todellakaan ole mikään simppelin muotoinen malliltaan, niin se bensa ei jakaudu tasaisesti puolien kesken. Eli pelkästään se että toinen tankki on "tyhjä" salavalikon mukaan, ei vielä tarkoita että jossain olisi vikaa.
        F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17

        Comment

        • Racink
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 840
          • Jkl

          #34
          Originally posted by Wäinö View Post
          Siis ne oikea ja vasen puolihan ovat yhteydessä toisiinsa, joten reippaissa mutkissa bensa valuu puolelta toiselle sen mukaan miten kurvailee. Ja koska se tankki ei todellakaan ole mikään simppelin muotoinen malliltaan, niin se bensa ei jakaudu tasaisesti puolien kesken. Eli pelkästään se että toinen tankki on "tyhjä" salavalikon mukaan, ei vielä tarkoita että jossain olisi vikaa.
          Vasta 30l jälkeen alkaa salavalikon mukaan jotain tapahtumaan vasemmalla puolellakin, normaalia?

          Jokatapauksessa ei tuo normaalia ole, koska bensa loppui vaikka 15l piti mittarin mukaan olla ainetta, valo ei palanut. Sotkeekohan tuo rikkinäinen abs-boksi tämän bensamittarin toimintaa jollain tapaa? Samaan aikaan alkoi ainakin temppuilut.

          Comment

          • Wäinö
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 142
            • Kirkkonummi

            #35
            Originally posted by Racink View Post
            Vasta 30l jälkeen alkaa salavalikon mukaan jotain tapahtumaan vasemmalla puolellakin, normaalia?

            Jokatapauksessa ei tuo normaalia ole, koska bensa loppui vaikka 15l piti mittarin mukaan olla ainetta, valo ei palanut. Sotkeekohan tuo rikkinäinen abs-boksi tämän bensamittarin toimintaa jollain tapaa? Samaan aikaan alkoi ainakin temppuilut.
            Eikös tuo kuulostaisi enemmänkin juuri siltä että toinen noista antureista (koho tms) kanittaa eikä siis painu pohjaan vaikka menovesi olisikin lopussa siltä puolelta ---> tankissa on siis mittarin mukaan aina polttoainetta vaikka todellisuus olisikin jotain muuta.
            F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17

            Comment

            • Racink
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 840
              • Jkl

              #36
              Originally posted by Wäinö View Post
              Eikös tuo kuulostaisi enemmänkin juuri siltä että toinen noista antureista (koho tms) kanittaa eikä siis painu pohjaan vaikka menovesi olisikin lopussa siltä puolelta ---> tankissa on siis mittarin mukaan aina polttoainetta vaikka todellisuus olisikin jotain muuta.
              Mikähän tuon mittarin seilailun sitten selittäisi?

              Comment

              • ss900
                BTCF Member
                • Mar 2006
                • 104

                #37
                2 erillistä tankkia?

                Kyllä ainakin omassa ja kahdessa kaverin E39:ssä menee toiselta puolelta nollaan, ennenkuin alkaa toiselta puoleta kulumaan, katsottuna testivalikosta 6. Millä tavalla ne tankit ovat yhdistetty? Ja keksikääpä tietäjät syy, miksi autoni on alkanut 2kk sitten vaatimaan virta-avaimen käytön 0-asennossa, jotta polttoainemäärä päivittyisi mittariin ja ajotietokoneelle? Tätä ennen 2 vuotta(auto ollut minulla tuon ajan) oli ihan sama missä asennossa virta-avain oli. Neula nousi ja Range kasvoi tankatessa.

                Comment

                • ongelmalapsi
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1063
                  • Hämeenlinna

                  #38
                  Itellä ainakin 2 e39:siä siten että oikealle puolelle tulee ensin ja sitten vasemmalle puolle. taas kulutus ensin vasemmalta sitten oikealta.
                  -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                  -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                  -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                  -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                  -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                  Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                  GMC Topkick C6500 rollback -95
                  Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                  E46 330xiA -02
                  Chrysler neon -99

                  Comment

                  • Juipe
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 125
                    • Vimpeli

                    #39
                    Bensa loppui

                    Jep eli tänään kävi niin että E39 -99 loppui bensa kesken ajon. Ei palanut varoitusvalo, mittarin mukaan oli noin 15 litraa. Ajotietokoneen mukaan piti päästä noin 160km vielä.

                    Mittaristo on vaihdettu uuteen viikko sitten (ed.omistaja). Hänellä auto oli 2 kertaa jättänyt välille vaikka oli ollut bensaa -> kolvattu jotain bensapumpun liitintä. Vikakertomuksessa oli myös että vetänyt hieman tankkia kasaan.

                    Olisikohan tuossa jotain selvää syytä esim. anturi paskana tms.? Tietysti ei haittaa mitään kun tankkaa riittävän ajoissa täyteen.

                    Kiitos hopealle avensikselle vt.13 kaustisella joka vei mut kaustisen st1:lle ja takaisin

                    Comment

                    • Havis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1835
                      • Kotona/Poissa

                      #40
                      Originally posted by Juipe View Post
                      Jep eli tänään kävi niin että E39 -99 loppui bensa kesken ajon. Ei palanut varoitusvalo, mittarin mukaan oli noin 15 litraa. Ajotietokoneen mukaan piti päästä noin 160km vielä.

                      Mittaristo on vaihdettu uuteen viikko sitten (ed.omistaja). Hänellä auto oli 2 kertaa jättänyt välille vaikka oli ollut bensaa -> kolvattu jotain bensapumpun liitintä. Vikakertomuksessa oli myös että vetänyt hieman tankkia kasaan.

                      Olisikohan tuossa jotain selvää syytä esim. anturi paskana tms.? Tietysti ei haittaa mitään kun tankkaa riittävän ajoissa täyteen.

                      Kiitos hopealle avensikselle vt.13 kaustisella joka vei mut kaustisen st1:lle ja takaisin
                      Jos tankki on todella kasassa, näyttää mittari tietenkin liikaa suhteessa todelliseen polttoaineen jäljellä olevaan määrään, eikä sinne pitäisi saada menemään lähellekkään 70 litraa. Kun täytit tankin paljonko sinne sait menemään?

                      E39:n tankki taitaa olla muovia, joten jos se on kasassa, eiköhän sen saisi jotenkin takaisin muotoonsa. Ja kasaan menon syykin olisi hyvä korjata kuntoon pikimiten (korvausilman saaminen).
                      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                      E60 523iA -08

                      Comment

                      • Juipe
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 125
                        • Vimpeli

                        #41
                        Originally posted by Havis View Post
                        Jos tankki on todella kasassa, näyttää mittari tietenkin liikaa suhteessa todelliseen polttoaineen jäljellä olevaan määrään, eikä sinne pitäisi saada menemään lähellekkään 70 litraa. Kun täytit tankin paljonko sinne sait menemään?

                        E39:n tankki taitaa olla muovia, joten jos se on kasassa, eiköhän sen saisi jotenkin takaisin muotoonsa. Ja kasaan menon syykin olisi hyvä korjata kuntoon pikimiten (korvausilman saaminen).
                        Tankki on ollut kasassa v.2006 lähtien, tai ainakin siltä ajalta on nuo merkkiliikkeen työkuvaukset. Joku venttiili oli samalla uusittu, liekö juuri korvausilmaan liittyen. Tietysti ovat voineet samalla saada tankin oikeaan muotoon.

                        Pikkukanisterilla laitoin 10 litraa tienposkessa, hetken päästä noin 12 litraa ja määränpäässä 20km päässä meni 49 litraa eli aikalailla se 70ltr.

                        Hyvin alkoi bemarin kanssa yhteinen taival
                        Last edited by Juipe; 28-04-2010, 16:45.

                        Comment

                        • Riuhruih
                          Newbiemmer
                          • Jun 2010
                          • 16
                          • Naantali

                          #42
                          Originally posted by Bulkkis View Post
                          Luin tämän koko judanssin...
                          Bensat oli mennyt vähiin ja syttyi varoitusvali, tankattuani auton täyteen, mittari ei herännytkään eloon. Virrat oli pois päältä.
                          Sattuu olemaan sama ongelma tuon mittarin kanssa kuin edelläkin, testi menee hienosti läpi, eli itse mittaristo on kunnossa, mutta neula ei nouse kun millin verran kun laittaa virrat päälle. Tietokone näyttää kuitenkin 0,0km rangea. Niin onkohan mahdollista että kaksiosainen anturi menee kerralla rikki? vai mistä voisi vielä tarkistaa, sulakkeet yms? ?
                          Autona E39 535 vm.-98. Soomibiili, miltei kaikilla varusteilla.
                          PS: Ketään kiinnostaa ostaa?

                          Tämä samainen ongelma iski eilen. Bensat kohtuu vähiin ajettuani(tankkasin 68,4l) ei mittari ole siitä enää sitä milliä enempää noussut.
                          Autolla takana nyt 300km ongelman ilmentymisen jälkeen, mutta ongelma on ja pysyy.

                          Eli ykkösvaihto toimenpiteeksi olisi siis?
                          Kiitos.

                          Comment

                          • hjpl
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2007
                            • 196

                            #43
                            mulla ainakib

                            Originally posted by Riuhruih View Post
                            Tämä samainen ongelma iski eilen. Bensat kohtuu vähiin ajettuani(tankkasin 68,4l) ei mittari ole siitä enää sitä milliä enempää noussut.
                            Autolla takana nyt 300km ongelman ilmentymisen jälkeen, mutta ongelma on ja pysyy.

                            Eli ykkösvaihto toimenpiteeksi olisi siis?
                            Kiitos.
                            Siis mulla ainakin kävi toissa kesänä niin että ajoin tankin lähes tyhjäksi ja tankkauksen jälkeen jäi valo palamaan, mittari näytti tyhjää ja range 0:llaa. Ei toennut itsekseen eikä tankki koputtelemalla tms. Vikana oli toisen tankissa olevan anturin viottuminen (eli vaikka niitä on kaksi, niin toisen vioittuminen saa aikaan tuon vian). Itse vein liikkeeseen, jossa katsoivat testerillä kumpi oli vialla ja vaihtoivat sen uuteen.
                            F31 320iA xdrive Msport -13
                            F10 520dA -15

                            Comment

                            • baku
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 347
                              • Kausala

                              #44
                              Tämän samaisen threadin perusteella purkasin viime viikonloppuna itseltäni oikeanpuoleisen anturin. Tinaushan sieltä oli pettänyt, anturi oli ihan kunnossa. Uudelleen juotettu ja taas toimii. Hieman hassu logiikka sinänsä mittarissa. Jos yhteenlaskettu näyttämä on vasen + oikea, niin miksei sitten voisi näyttää vain toimivan anturin mukaisesti puolta pienemmän tilavuuden. No, testauksen mukaan tulee mittarille nollaa jos piuha on poikki tai oikosulussa. Ehkä tuo tulee näin varmimmin korjattua...
                              F20 116d
                              E63 645
                              E28 528
                              F30 320d x-drive
                              F31 335d x-drive

                              ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                              KTM 1290 Super Adventure
                              K1200S
                              ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                              Comment

                              • Riuhruih
                                Newbiemmer
                                • Jun 2010
                                • 16
                                • Naantali

                                #45
                                Kiitos vastauksista.
                                Vikakoodit luettu eikä niitä ole/tule laisinkaan. Takapenkki auki paukutin antureita toivoen ongelman ratkeamista, mutta turha luulo.
                                pitänee sitten ottaa ne auki ja katsoa missä kunnossa ovat; minne asti kulkee virta etc..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎