Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 alustan madallus..ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #46
    Originally posted by veku View Post
    huhuu ..millä konstilla keulaa 10 mm ylemmäs
    toisilla jousilla... kai se on melkeen sama nouseeko 10mm vai 15-20mm :think
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • jeppis
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 165
      • Laihia

      #47
      itellä on tietääkseni m-sport alusta takapään tasonsäädöllä ja 350mm edessä ja takana keskiöstä matkaa kaareen
      BMW M535i 1986

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #48
        Ei niin odotettu vastaus...

        Jos tietäisin minkä verran tahtoisin keulaa ylemmäs ja minulla olisi ehjät jouset aihioina, ottaisin yhteyttä jousipajaan joka muokkaisi jouset uudestaan (tai tekisi uudet jouset teoriamiehille). Tätä tekee moni jousenvalmistaja, teetin kyseisen homman Meta-Jousella länsisavossa kerran ja olin tyytyväinen koska teoria ja käytäntö kohtasivat erittäin tarkalla ja edullisella tavalla. Ikävänä puolena on se, että alunperin pulverimaalatut jouset joutuu sitten käsittelemään itse uudelleen korroosiota vastaan.
        ---

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          #49
          Originally posted by bemu2000 View Post
          toisilla jousilla... kai se on melkeen sama nouseeko 10mm vai 15-20mm :think
          No ei aivan tai no tykkään hieman että auto on etupainotteisen näköinen,haen sitä että etukaaren väli on 10 mm pienempi kuin takana.

          Originally posted by -Tapi View Post
          Jos tietäisin minkä verran tahtoisin keulaa ylemmäs ja minulla olisi ehjät jouset aihioina, ottaisin yhteyttä jousipajaan joka muokkaisi jouset uudestaan (tai tekisi uudet jouset teoriamiehille). Tätä tekee moni jousenvalmistaja, teetin kyseisen homman Meta-Jousella länsisavossa kerran ja olin tyytyväinen koska teoria ja käytäntö kohtasivat erittäin tarkalla ja edullisella tavalla. Ikävänä puolena on se, että alunperin pulverimaalatut jouset joutuu sitten käsittelemään itse uudelleen korroosiota vastaan.

          Maalaus ei ongelma koska töissä on mm pulverimaalaus mahdollisuus.
          Eli minulla on kahdet etujouset -50 mm ja ilmeisesti -30 mm .
          Miten tuo meta jousella homma pelaa esim minun tapauksessa,eli pystyykö madalluksen määräämään ,haen sellaista ratkaisua millä keskiöstä kaareen on 330 mm..
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            #50
            Originally posted by veku View Post
            Miten tuo meta jousella homma pelaa esim minun tapauksessa,eli pystyykö madalluksen määräämään ,haen sellaista ratkaisua millä keskiöstä kaareen on 330 mm..
            Jos sinulla on ollut joku jousipari alla ja tiedät minkä verran se puristui, kirjoitat mitat ylös ja kerrot jousipajalle, paljonko haluaisit niiden puristuvan. Tässä tapauksessa sinun ei tarvitse laskea jousivakiota vaan jousentekijä vain nuorruttaa sen lähettämäsi aihion, venyttää tai puristaa sitä halutun määrän ja lämpökäsittelee sen uudestaan. Teräskuulapuhalluksella saa vielä lopuksi lisää korroosiokestoa ja jäykkyyttä.
            ---

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6325
              • P-Pohjanmaa

              #51
              keula projekti jatkuu..
              Nyt keulaan tulee toiset jouset ja konin säädettävät iskarit,toivotaan että saadaan keulan toiminta tip top kuntoon.
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #52
                Originally posted by veku View Post
                keula projekti jatkuu..
                Nyt keulaan tulee toiset jouset ja konin säädettävät iskarit,toivotaan että saadaan keulan toiminta tip top kuntoon.
                Mikäs on tilanne tänään?

                Mulla ei vieläkään ratkaisua kun ei näistä jousista ja mitatuista korkauksista ota pirukaan selvää Mittasin oman touringin, joka siis M-sport/tasösäädöllä. Etukaaren matka napaan oli edessä 355mm ja takaa 345mm. Nyt pitäisi siis saada keulaa 10-15mm alemmas. Sopivia jousia ei löydy mistään vaan pitäisi olla säädettävät. Sitten koni ei jostain syystä tee säädettävää takaiskaria tasonsäätö touringiin. Näin ainakin saksassa väittivät kun yhden liikkeen kanssa asiaa olen selvittänyt. 6 koneisiin on kyllä jousia vaikka millä mitalla, mutta se ei nyt tässä tapauksessa auta, päinvastoin. Hermot menee... Mites tuo H&R:n säädettävä alusta? Tuskin saa tasonsäätö touringiin tuotakaan...
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6325
                  • P-Pohjanmaa

                  #53
                  Originally posted by Stone View Post
                  Mikäs on tilanne tänään?

                  Mulla ei vieläkään ratkaisua kun ei näistä jousista ja mitatuista korkauksista ota pirukaan selvää Mittasin oman touringin, joka siis M-sport/tasösäädöllä. Etukaaren matka napaan oli edessä 355mm ja takaa 345mm. Nyt pitäisi siis saada keulaa 10-15mm alemmas. Sopivia jousia ei löydy mistään vaan pitäisi olla säädettävät. Sitten koni ei jostain syystä tee säädettävää takaiskaria tasonsäätö touringiin. Näin ainakin saksassa väittivät kun yhden liikkeen kanssa asiaa olen selvittänyt. 6 koneisiin on kyllä jousia vaikka millä mitalla, mutta se ei nyt tässä tapauksessa auta, päinvastoin. Hermot menee... Mites tuo H&R:n säädettävä alusta? Tuskin saa tasonsäätö touringiin tuotakaan...
                  Mulla on kolmet eri jouset keulaan sekä säädettävät konit,ainakin kuvien perusteella konit ja K.A.W jouset keulaan olisi ok setti ja keula asettuisi n 330-335 tuntumaan.
                  Jos tämä ei itseä miellytä niin laitan samat jouset jotka mulla oli aiemmin ja keula ja perä on sitten 340:ssä
                  Sulla on täsmälleen sama ongelma kuin mulla tosin nyt on keula mun makuun liika matalalla..iso kasa jousia viereen ja asennushommiin.
                  Toi perähän sulla on ok eli keulan kun saat alemmas niin bueno ?!

                  Edelleen se säädettävä paketti olis jees
                  Mutta pitää asennella kun kelit lämpenee niin tarkenee puolilämpimässä hallissa hoitaa asennuksen.
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6325
                    • P-Pohjanmaa

                    #54
                    No niin toisella puolella olisi konin iskari ja K.A.W jousi sitten tuli vaimolla kiire kauppaan..mutta eroja on tuo konin puoli on selvästi mukavampi varsinkin nyt kun käänsin löysimpään asentoon säädöön.
                    Hieman liika matala on keula vieläkin mutta konstit on jo siihen tiedossa
                    Tavoite on 340 perä ja 330 keula
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎