Originally posted by Clavurion
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 ohjaustehostimen neste
Collapse
X
-
Last edited by Bomb5; 20-01-2013, 11:14.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
-
-
Kuinkas teillä ohjaustehostimen voima jakautuu... tarkoita, että kuuluukos ohjauksen olla e39 hieman kankea? Eikä niin kun jossain toyotassa että yhdellä sormella pyörittää paikallaan rattia kevyesti? En vain muista millasia ovat olleet parissa muussa kokeilemassani e39:ssä.:thinkBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostKuinkas teillä ohjaustehostimen voima jakautuu... tarkoita, että kuuluukos ohjauksen olla e39 hieman kankea? Eikä niin kun jossain toyotassa että yhdellä sormella pyörittää paikallaan rattia kevyesti? En vain muista millasia ovat olleet parissa muussa kokeilemassani e39:ssä.:think
Comment
-
-
"Kankea" se on mullakin, mutta tykkään siitä juuri semmoisena. Saa paremmin tuntuman siihen, mitä siellä renkaiden päässä tapahtuu. Eli erottaa ajaako oikeata autoa vai videopeliä.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View Post"Kankea" se on mullakin, mutta tykkään siitä juuri semmoisena. Saa paremmin tuntuman siihen, mitä siellä renkaiden päässä tapahtuu. Eli erottaa ajaako oikeata autoa vai videopeliä.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View Post...pyörittää paikallaan rattia kevyesti..."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Mustis View PostAvasin säiliön, siis musta säiliö (ATF Oil Only korkissa). kuuluuko säiliön olla täysi? Minulla uupuu pinnasta muutama sentti..Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
-
Jep, ite oon tähdännyt siihen ylimmälle rinkulalle nestetason. Tosin onko kellään siitä tietoa, pitäisikö tuo tarkistaa korkki kierrettynä kiinni vai käyttämällä vaan siinä huulilla? Oon pyöritellyt sen yleensä kiinni tasoa tarkistaessa.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostSamalla osanumerolla Motonet myy myös Topran öljyä, sitä olen käyttänyt ja hyvin toimii.
Last edited by Antsah; 21-01-2013, 08:26.
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostJep, ite oon tähdännyt siihen ylimmälle rinkulalle nestetason. Tosin onko kellään siitä tietoa, pitäisikö tuo tarkistaa korkki kierrettynä kiinni vai käyttämällä vaan siinä huulilla? Oon pyöritellyt sen yleensä kiinni tasoa tarkistaessa.
1. Tarkista taso moottori sammutettuna ja auto tasaiselle alustalle pysäköitynä.
2. Irroita korkki ja puhdista mittatikku.
3. Laita korkki 'huulille', siis ei kierretä lainkaan kiinnipäin.
4. öljynpinta on oikea kun se on mittatikun olakkeiden välissä
Suomen oloissa öljyn pitäisi aina olla CHF 11S. Ja se ohjetarra on vain tarra, joka on jo monesta vanhemmasta yksilöstä ajan saatossa irronnut. Näin jäljelle on jäänyt vain korkkiin stanssattu 'ATF Only' teksti, joka on yleispätevä lämpimissä maissa eikä Suomen oloon tarkoitettu.
Eli siis CHF:ää vaan säiliöön. Jos siellä on jostain syystä ruvettu käyttämään ATF:ää, kannattaa harkita samaa kuin minä, eli uusii öljyt CHF-tyyppiisiin, ja samalla ehdottomasti uusii säiliön, niin vaihtuu samalla se suodatinkin.
P.S.
Sanottakoon vielä se, etten kyllä tiedä kuinka haitallista ATF:n käyttö tuossa tilanteessa on, mutta tuskin ne laiteet ihan hetkessä räjähtää hajalle niistäkään.Last edited by Havis; 21-01-2013, 09:17."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Itse vaihdoin kanssa huuhtelemalla tuon febin 6161:sen.Mutta sinänsä outo ja mikä jäi silloin aikoinaan askarruttamaan oli että hyllyssä oli vieressä valkoinen purkki febi 6162 (motonet) ja siinä vain luki BMW steering oil.Enkä muuta eroa niistä löytänyt kuin että tuo 62 on mineraali ton synteettisen 61:sen sijaan.
Comment
-
-
Voisiko joku normaalin värinäön omaava kertoa, onko nenäliinaan imeytetty ohjaustehostimen neste punaista (ATF) vai vihreää (CHF)? Itse en osaa sanoa juuta enkä jaata ja 7-v poikani mukaan se on ruskeaa.
Hieman on pinta vajaa ja täyttäisin normaaliksi, jos tietäisin mitä laittaisin. Pitää kolmen sekunnin urinan liikkeelle lähtiessä ja lopettaa sitten.
Auto tuotu Saksasta ensimmäiseltä omistajalta 2012, enkä usko että järjestelmässä olisi kylmään tarkoitettuja CHF-öljyjä heidän vaihtamanaan, mutta mistä sitä tietää. Auto on E39 530da vm. 2002 servotronicilla.Last edited by hietase; 21-01-2017, 22:01.
Comment
-
Comment