memebuy23buy

E39 Webasto + CTEK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Luntti
    replied
    3600 ctek ainakin on tarkoitettu AGM akuille.
    7000 on hyvä käyttöakulle.
    Vaikea kyllä sanoa tarkalleen.
    Onko siinä jotain moottoripyörä akuille tarkoitettua moodia?

    Leave a comment:


  • AnttiHi
    replied
    Kiitos näistä vastauksista, mutta en vieläkään oikein saanut vastausta kysymykseen. Tuo ctek:hän lataa lumihiutalemodilla 14,7v ja normaaliasennolla 14,4v jännitteellä ja max 5A virralla. Siis onko 14,7v jännite liikaa kyseiselle Agm akulle? Tuo asentohan on tarkoitettu normaaliakun lataukseen talviolosuhteissa.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Niin, ctek kyllä osaa vaihtaa itsensä ylläpitolataukselle kun akku on täysi.

    Mitenhän lie tuo Ladac Handy 70, kun tarjottiin tosiaan paikallisesta 70euron hintaan; http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php?cid=442
    Last edited by zener; 18-12-2009, 16:16.

    Leave a comment:


  • Luntti
    replied
    Originally posted by AnttiHi View Post
    Laitoin omaan 530d:hen Bosch s6 95ah agm akun ja Ctek 7A laturin. Kannattaako tuota akkua latailla laturin lumihiutale vai normaaliasennolla. Löysin kahdenlaista tietoa asiasta ja ohjekirjassakaan ei mielestäni sanota tuota kovin selvästi. Olen varmuuden vuoksi käyttänyt normaali asentoa, mutta täyttyykö akku tuolla tarpeeksi?
    Laturista enenpää tietämättä, mutta uskosin, että normi asennolla.
    Lumihiutaleen mode on yleensä sellanen ylläpito lataus.
    Normi asennossa laturi voi tarvittaessa tyrkätä tuon 7A ja varmasti akku täyttyy esim. yön aikana.
    Tuskin kuitenkaan "ylilatautuu" ja alkaa kiuhuun tai vastaavaa. Sen verran viisaita nyky laturit ovat.
    Lumihiutale modella saattaa antaa 1-2a.
    Jos esim. akun varauksesta puuttuu vaikka 10 amppeeria niin lumihiutale modella lataukseen menee n. 10tuntia.

    Leave a comment:


  • AnttiHi
    replied
    Laitoin omaan 530d:hen Bosch s6 95ah agm akun ja Ctek 7A laturin. Kannattaako tuota akkua latailla laturin lumihiutale vai normaaliasennolla. Löysin kahdenlaista tietoa asiasta ja ohjekirjassakaan ei mielestäni sanota tuota kovin selvästi. Olen varmuuden vuoksi käyttänyt normaali asentoa, mutta täyttyykö akku tuolla tarpeeksi?

    Leave a comment:


  • Nisti
    replied
    Te, jotka olette laittaneet e39 defan akkulaturin, niin mihin olette sen fiksusti sijoittanut, omani on -00 530d? Pistoke/virtapiuha ovat vänkärin puolella. Kyseessä tämä malli http://www.polarautovaruste.com/shop...n_0711_97b.jpg

    e: asennettu ja kokemuksien keruu alkaa....
    Last edited by Nisti; 01-02-2009, 23:10.

    Leave a comment:


  • dhr
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Niin periaatehan oli kerrottu jo tässä samassa topikissa kaksi sivua taaksepäin. Hifi-versiossa pinnin hankkiminen lienee hankalin osuus. Tai sitten tekee semi-kötöstellen, että juottaa johdon lattasulakkeen toiseen jalkaan varoiksi kutistesukalla suojaten. Sitten pujottaa kaapelin tyhjän sulakepaikan läpi painaen sulakkeen paikalleen ja liittää laturin plussaan. Virtakiskon puoleinen pinni on valmiina tyhjässäkin sulakepaikassa.
    No katos, tuo kohta oli mennyt ohi. Vaikuttaa simppeliltä, pitää laittaa kuvia kun itse ehtii asentaa. Tänä aamuna oli pakkasta -6 C ja eiköhän webasto ollut jo heti hyytynyt kun on paljon pätkäajoa.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by dhr View Post
    Onkos tuohon sulaketaulukytkentään joku tehnyt ohjeita jossain?
    Niin periaatehan oli kerrottu jo tässä samassa topikissa kaksi sivua taaksepäin. Hifi-versiossa pinnin hankkiminen lienee hankalin osuus. Tai sitten tekee semi-kötöstellen, että juottaa johdon lattasulakkeen toiseen jalkaan varoiksi kutistesukalla suojaten. Sitten pujottaa kaapelin tyhjän sulakepaikan läpi painaen sulakkeen paikalleen ja liittää laturin plussaan. Virtakiskon puoleinen pinni on valmiina tyhjässäkin sulakepaikassa.

    Leave a comment:


  • dhr
    replied


    Kuvat vaan ovat lähteneet kävelemään, no täytyy tehdä itse.

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Originally posted by dhr View Post
    Onkos tuohon sulaketaulukytkentään joku tehnyt ohjeita jossain?
    Juu, nämä samat aiheet käydään forumilla läpi joka ikinen talvi (Webaston ohjelmointi, Ctek, Ilmastoinnin siili jne jne jne). En jaksa kaivaa mutta löydät varmaan ainakin vuoden tai kaksi vanhoja ohjeita kuvien kanssa, kun muistelen niitä laittaneeni.

    Leave a comment:


  • dhr
    replied
    Originally posted by -Tapi View Post
    Varmaan ihan toimiva noinkin mutta ihmetyttää tuo isohko työmäärä sen suhteen että on pitänyt tuoda nuo plus ja miinus konehuoneeseen vaika itse Ctek on parhaassa paikassa eli repsikan jalkatilassa josta olisi matkaa sulaketaululle vain parikymmentä senttiä.
    Onkos tuohon sulaketaulukytkentään joku tehnyt ohjeita jossain?

    Leave a comment:


  • Ansseli
    replied
    Originally posted by -Tapi View Post
    Varmaan ihan toimiva noinkin mutta ihmetyttää tuo isohko työmäärä sen suhteen että on pitänyt tuoda nuo plus ja miinus konehuoneeseen vaika itse Ctek on parhaassa paikassa eli repsikan jalkatilassa josta olisi matkaa sulaketaululle vain parikymmentä senttiä.
    No se meni samoilla lämmöillä, kun vedin sisähaaran sisälle samasta läpiviennistä. Ja aika tuskanen paikka työskennellä tuo repsikan jalkatila.

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Varmaan ihan toimiva noinkin mutta ihmetyttää tuo isohko työmäärä sen suhteen että on pitänyt tuoda nuo plus ja miinus konehuoneeseen vaika itse Ctek on parhaassa paikassa eli repsikan jalkatilassa josta olisi matkaa sulaketaululle vain parikymmentä senttiä.

    Leave a comment:


  • Ansseli
    replied
    No joo. Helpompi ja helpompi, ctekin silmukan reikää olisi todennäköisesti tarvinnut isontaa, joten porakärkiruuvi ja akkukone yhdistelmä oli tällä kertaa nopeampi ja helpompi:think

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by humala View Post
    Eikö tuota miinuspuolta ollut fiksumpi laittaa siihen iskarin tolppaan kiinni missä miinukselle on omapaikkakin?
    Tai valmiisiin maadoituspisteisiin, joita on konehuoneen molemmin puolin.

    Leave a comment:

Working...
X