memebuy23buy

E39 Webasto + CTEK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • humala
    replied
    Originally posted by Ansseli View Post
    Dodiin, nyt on sitten 7000 ctekki asennettu defan sisälämmitys haaran kanssa. Läpivienti on tehty vänkärin puolen raitisilmasuodattimen alla olevan sähköpoksin läpi. Eli raitisilmakotelo pois, valkoinen kansi auki, sähkökilkkeet pois (huom ei kannata tehdä kylmässä, kiinnikkeet saattaa lohjeta), hanskalokeron alta levy pois ( lähtee suoraan vetämällä penkkiä päin) mattoa vähän irti, että näkee ettei sähköjohtoja välissä. 28 mm rasiaterällä reikä muovikotelossa olevaan syvennykseen. Läpivientikumi ctekin kaapelin ja sisäpistorasian kaapelin ympärille, läpivienti kumi sikakitillä kiinni muovikoteloon. Sähkökilkkeet takaisin paikalleen. Sähköpoksiin reikä ja kaapeli sähköpoksista ulos ja taas sikakittiä tiivisteeksi. Kansi ja suodattimet paikoilleen. Pistorasian ja ctekin kiinnitys sisälle. Huomioi ruuvien pituudet ja verhousten takana kulkevat johdot. Itse kiinnitin ctekin hanskalokeron alla olevaan peitelevyyn ja sitten levyn vasta paikoilleen. Hankala tietysti lukea, mutta täytyy kehitellä siihen joku sarana/tarranauha systeemi, jotta saa käännettyä sen pystyy siksi aikaa kun tarvitsee. Konehuoneessa kaapelin kierrätys reunoille ja nippusiteillä kiinni. Täytyy vielä ajan kanssa parannella tuota konehuoneen kaapelia. Plussa kaapeli apuvirta pistokkeeseen ja miinus poraruuvilla auton runkoon. Operaatioon kannattaa varata aikaa, lämminpaikka, hermoja ja tupakkia!

    Eikö tuota miinuspuolta ollut fiksumpi laittaa siihen iskarin tolppaan kiinni missä miinukselle on omapaikkakin?

    Leave a comment:


  • Ansseli
    replied
    Dodiin, nyt on sitten 7000 ctekki asennettu defan sisälämmitys haaran kanssa. Läpivienti on tehty vänkärin puolen raitisilmasuodattimen alla olevan sähköpoksin läpi. Eli raitisilmakotelo pois, valkoinen kansi auki, sähkökilkkeet pois (huom ei kannata tehdä kylmässä, kiinnikkeet saattaa lohjeta), hanskalokeron alta levy pois ( lähtee suoraan vetämällä penkkiä päin) mattoa vähän irti, että näkee ettei sähköjohtoja välissä. 28 mm rasiaterällä reikä muovikotelossa olevaan syvennykseen. Läpivientikumi ctekin kaapelin ja sisäpistorasian kaapelin ympärille, läpivienti kumi sikakitillä kiinni muovikoteloon. Sähkökilkkeet takaisin paikalleen. Sähköpoksiin reikä ja kaapeli sähköpoksista ulos ja taas sikakittiä tiivisteeksi. Kansi ja suodattimet paikoilleen. Pistorasiaan haaroitus pistoke ja pistorasia kiinni (siirretty kuvasta poiketen piiloon hanskalokeron ja peitelevyn taakse) ja ctekin kiinnitys sisälle. Huomioi ruuvien pituudet ja verhousten takana kulkevat johdot. Itse kiinnitin ctekin hanskalokeron alla olevaan peitelevyyn ja sitten levyn vasta paikoilleen. Hankala tietysti lukea, mutta täytyy kehitellä siihen joku sarana/tarranauha systeemi, jotta saa käännettyä sen pystyy siksi aikaa kun tarvitsee. Konehuoneessa kaapelin kierrätys reunoille ja nippusiteillä kiinni. Täytyy vielä ajan kanssa parannella tuota konehuoneen kaapelia. Plussa kaapeli apuvirta pistokkeeseen ja miinus poraruuvilla auton runkoon. Operaatioon kannattaa varata aikaa, lämminpaikka, hermoja ja tupakkia!
    Attached Files
    Last edited by Ansseli; 04-01-2008, 20:08.

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    Originally posted by Enska2 View Post
    Aivan.
    Olis kiva tietää mitä se "älykkyys" käytännössä pitää sisällään?:think


    Setting: 14.4V or 14.7V

    1. Desulphation
    Runs a complete charge cycle within a fraction of a second. The cycle repeats during the whole desulphation phase. Every cycle recovers some lead sulphate into useful material.

    2. Start
    Starting phase for charging. Charging with limited charging current. The starting phase is over when the voltage rises above 10.5V, at which time the charger switches to bulk charging.

    3. Bulk
    Charging where 80% of the energy is returned. The charger delivers maximum current until the battery voltage has reached the set level.

    4. Absorption
    Final part of the charge up to 100%. The battery voltage is kept constant at the set level, during which time the current drops gradually.

    5. Pulse
    Maintenance charging. The state of charge varies between 95% and 100%. A pulse is sent out to the battery if the voltage drops. This keeps the battery in trim when not in use. The charger can be connected for months at a time.

    6. Setting: Supply
    The supply mode setting supplies a constant voltage at 13.6V and current up to 7A. It could be used for maintenance charge using the float approach. This approach keeps the battery at 100% state of charge, but the constant small overcharge also increases water loss.

    In this mode, the MULTI XS 7000 can also be used as a power-supply unit for operating equipment that requires 13.6V and a maximum of 7A. The spark free feature is disconnected in this setting.

    7. Setting: Boost 16V/1.5A/4h
    The Boost setting gives a constant current at 1.5A, maximised at 16V for four hours. It will automatically switch to 14.4V pulse setting after four hours.

    This mode is used for batteries that have been severely discharged.

    Using the MULTI XS 7000 gives your battery an optimum service life and operational reliability.

    Lisää http://www.ctek.se

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Enska2 View Post
    Aivan.
    Olis kiva tietää mitä se "älykkyys" käytännössä pitää sisällään?:think
    Onko tätä valaistu käyttöohjeessa vai onko se niitä kuuluisia mainoslauseita?
    Siitä virran ja jännitteen säätelystä akun maksimaalisen kapasiteetin ylläpitämiseksi on tarinaa ohjekirjassa ja CTEK:in sivuilla. Samoja viitteitä on ollut myös TM:n testeissä.
    Jos pelkkä jännitereguloitu virtalähde riittäisi, voisin melkein itse suunnitella sellaisen murto-osalla latureiden kustannuksista.

    Leave a comment:


  • Enska2
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Jatkuvasti piuhan päässä voisi tuo kääntösäde jäädä turhan lyhyeksi.
    Aivan.
    Olis kiva tietää mitä se "älykkyys" käytännössä pitää sisällään?:think
    Onko tätä valaistu käyttöohjeessa vai onko se niitä kuuluisia mainoslauseita?
    Eräskin starttiapu tyhjenee "automaattisesti", jos ei sitä käytä! (eli sitten kun tarvii, ei tee mitään silläkään)

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Enska2 View Post
    Mitä?
    En ymmärrä. Entä jos tarvii ajaa autolla eikä ole 220V aggrekaattia mukana?
    Tarkoittaa sitä, että aina kun auto ei ole ajossa, se on roikan päässä laturi aktiivisena. Eikä pelkästään muutaman tunnin esilämmityksessä tai Webaston käytön yhteydessä. Jatkuvasti piuhan päässä voisi tuo kääntösäde jäädä turhan lyhyeksi.

    Leave a comment:


  • Enska2
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Täyden hyödyn tuosta älykkyydestä saa kuitenkin vain 24/7-käytössä.
    Mitä?
    En ymmärrä. Entä jos tarvii ajaa autolla eikä ole 220V aggrekaattia mukana?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by 740i View Post
    Miten tuo Defan laturi, onko se yhtä "fiksu" latausohjelman suhteen kuin C-Tek?
    Juuri tuota jo edellä spekuloin. Ja sanoisin, että CTEK on lukemani perusteella kuitenkin fiksumpi. Täyden hyödyn tuosta älykkyydestä saa kuitenkin vain 24/7-käytössä.

    Leave a comment:


  • 740i
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tsäpäkästi on kyllä tiivistetty ja laturi on jo työn touhussa.
    Joo, pakko oli laittaa heti töihin. 2 viikkoa käytetty Eberia ja ajot olleet vain 10 min aamulla ja illalla. Akun jännite oli enää 12.4 V, joten latausta kaipasi jo kovasti.

    Miten tuo Defan laturi, onko se yhtä "fiksu" latausohjelman suhteen kuin C-Tek?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by 740i View Post
    Jees, päivitin tuon kuvan, jossa suojattu sähköteipillä.

    Tosiaan ilmankosteus on ainoa, joka voi vettä tuonne luoda ja sekin estyy suojauksella. Sähköteipin liimaus on todella hyvä, eli ei lähde itsekseen irti ja kestää lämpöäkin 90 astetta. Sulakkeethan ovat oikosulkua varten.
    Tsäpäkästi on kyllä tiivistetty ja laturi on jo työn touhussa.

    Leave a comment:


  • 740i
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tuon jälkeen ongelma onkin lähinnä teoreettinen. Vakuutusyhtiön haukat tuohon voi tietenkin takertua, jos auto sattuu kärähtämään. Asteen hifistyneempi vaihtoehto on tehdä CTEK:in liitos suoraan panssarikaapelin jatkeesta ja tiivistää se se esim. liimakutistesukalla tai tiivistemassalla.
    Jees, päivitin tuon kuvan, jossa suojattu sähköteipillä.

    Tosiaan ilmankosteus on ainoa, joka voi vettä tuonne luoda ja sekin estyy suojauksella. Sähköteipin liimaus on todella hyvä, eli ei lähde itsekseen irti ja kestää lämpöäkin 90 astetta. Sulakkeethan ovat oikosulkua varten.

    Tuo Defan satsihan olisi toki paras.

    Leave a comment:


  • petteri
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tuo on tietysti asennusystävällinen suoraan johtosarjaan ja ajaa varmasti asiansa. Uskaltaisin kuitenkin väitää, että on varsin kallis suhteutettuna yksinkertaisuuteen ja akkulatauksen parametreihin.
    Olet kyllä täysin oikeassa, kallis kyllä oli, ainkin minun taloudelle
    Kertoilen vähän miten toimii,kun saadaan asennettua ja pakkasta lisää.
    Tällähetkellä ei taida virtaa viedä kuin pissapojat ja peilin lämmitin, kun tuon rikkinäisen webaston laittaa päälle

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by petteri View Post
    Vähän OT: Mutta itselle kävin hakemassa Defan setin jossa tuli mukana 10A akkulaturi.
    Ei olis muuta kuin asennusta vaille valmis
    Tuo on tietysti asennusystävällinen suoraan johtosarjaan ja ajaa varmasti asiansa. Uskaltaisin kuitenkin väitää, että on varsin kallis suhteutettuna yksinkertaisuuteen ja akkulatauksen parametreihin.

    Leave a comment:


  • petteri
    replied
    Vähän OT: Mutta itselle kävin hakemassa Defan setin jossa tuli mukana 10A akkulaturi.
    Ei olis muuta kuin asennusta vaille valmis

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by 740i View Post
    Moi,

    Teippasin sähköteipillä johdon kiinni rasiaan (ei kuvassa), joten vettä sinne ei pääse. Konetila ei ole koskaan kostunut edes pikapesussa. Muuta syytä kuin kosteus en keksi mikä voisi ongelmia aiheuttaa?
    Tuon jälkeen ongelma onkin lähinnä teoreettinen. Vakuutusyhtiön haukat tuohon voi tietenkin takertua, jos auto sattuu kärähtämään. Asteen hifistyneempi vaihtoehto on tehdä CTEK:in liitos suoraan panssarikaapelin jatkeesta ja tiivistää se se esim. liimakutistesukalla tai tiivistemassalla.

    Leave a comment:

Working...
X