Joo ite olin tyhmä ja vedin johdot akulle asti. Asennuksen jälkeen vasta luin tuosta sulaketaulukytkennästä, enkä sitte jaksanu johtoja ottaa pois. Mutta laturi on hanskalokeron alla pleksin palassa kiinni.
2. Jos sulla on automaatti ilmastointi, ja taitaa ollakkin ku palkeista puhut, niin sehän hoitaa ite sen puhallussäädön.
juu on! mutta on jälkiasennus webasto niin jos jättää auto asentoon niin se heittää puhalluksen täysille niin syö ton akun ihan mukavasti. mut varmaan paras kokeilemalla selvittää itse
e39 523ia toukka löytyy webasto. Just sain tänään vedettyä konetilasta apukuskinpuolelle ton sisäpistokkeen ja meinasin että mattojen alta vetäsen c tek takakonttiin ja suoraan akkuun.
1.niin en meinannut löytää paikkaa mistä saan pistokkeen puskuriin. niin mistä kautta sen saa ,jostain ihan sieltä alamuovia pitkin?
2. millä tehoilla porukka pitää puhallusta joku 2-3 palkkia ja puhallus suunattu ylös?
-Pasi
Joo ite olin tyhmä ja vedin johdot akulle asti. Asennuksen jälkeen vasta luin tuosta sulaketaulukytkennästä, enkä sitte jaksanu johtoja ottaa pois. Mutta laturi on hanskalokeron alla pleksin palassa kiinni.
2. Jos sulla on automaatti ilmastointi, ja taitaa ollakkin ku palkeista puhut, niin sehän hoitaa ite sen puhallussäädön.
Onko moottoritilan apukäynnistys paikka latauksellisesti huonompi kuin sulakerasian kautta, syökö paksu kaapeli lataustehoa yms.
Parempi paikkahan se apuvirtapiste on, kun kaapeli on paksumpi. Kun puhutaan kuitenkin alle 10A virroista, niin ei suurta merkitystä. Laturille terveellisempi paikka on auton sisätiloissa ja siitä johtoveto lyhyt ja helppo sulaketaululle.
Turha niitä piuhoja on viedä akulle asti. Laturi kiinni vaikka siihen hanskalokeron alla olevaan muoviin. Laturilta plussa johonkin sulaketaulun alkupään tyhjään paikkaan ja maa vaikka hanskalokeron kiinnitysruuvin alle.
Onko moottoritilan apukäynnistys paikka latauksellisesti huonompi kuin sulakerasian kautta, syökö paksu kaapeli lataustehoa yms.
e39 523ia toukka löytyy webasto. Just sain tänään vedettyä konetilasta apukuskinpuolelle ton sisäpistokkeen ja meinasin että mattojen alta vetäsen c tek takakonttiin ja suoraan akkuun.
Turha niitä piuhoja on viedä akulle asti. Laturi kiinni vaikka siihen hanskalokeron alla olevaan muoviin. Laturilta plussa johonkin sulaketaulun alkupään tyhjään paikkaan ja maa vaikka hanskalokeron kiinnitysruuvin alle.
e39 523ia toukka löytyy webasto. Just sain tänään vedettyä konetilasta apukuskinpuolelle ton sisäpistokkeen ja meinasin että mattojen alta vetäsen c tek takakonttiin ja suoraan akkuun.
1.niin en meinannut löytää paikkaa mistä saan pistokkeen puskuriin. niin mistä kautta sen saa ,jostain ihan sieltä alamuovia pitkin?
2. millä tehoilla porukka pitää puhallusta joku 2-3 palkkia ja puhallus suunattu ylös?
En kyllä tiedä mistä mulle on tullut se mielikuva että AGM pitäisi ladata pienemmällä jänniteellä kuin tavallinen lyijyakku :think
Hyvä että J0ne korjasi asianlaidan...
Syksyisen kahan koulutuksen ja akkuedustajien mielipiteitä muistellen AGM-akkuja pitää juurikin ladata hiutale-ohjelmalla, toki akkua voi ladata norm.ohjelmalla, mutta suositus oli nimenomaan hiutale-ohjelman käyttöön. Työn puolesta tulee välillä leikittyä akuilla&latureilla ja siellä on hiutale-ohjelmaa käytetty AGM-akkujen ja Heikkokuntoisten yksilöiden kanssa.
Ctekiltä löytyy mp-akuille tarkoitettu "lasten"malli missä on latausvirta mp-akulle soveltuvampi.
Isojen akkupoikien mukaan AGM-akun ominaisuudet saadaan parhaiten hyödynnettyä uusissa autoissa missä on käytössä Stop/Startmikälie-ominaisuus missä moottori sammutetaan pysähdyksien aikana. Tainno tarkkana jos ollaan niin näihin em.ominaisuuden omaaviin autoihin ei saisi perinteistä akkua asentaakaan.
CTEK 3600&7000 soveltuvat molemmat perinteisille & AGM-akuille.
Ymmärtäisin sen lumihiutale moodin olevan tarkoitettu kylmälle akulle. Korkeampi latausjännite parantaa lataustehoa kylmässä. AGM akut saattaavat kyllä siitä korkeammasta jännitteestä tykätä huonoa.
Leave a comment: