memebuy23buy

E39 Webasto + CTEK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • teho_
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Menee varmaan saivarteluksi mutta siis akun -kengän...

    Napa on se pöyreä mollukka akussa melko kiinteästi...
    melko kiinteästi..

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by teho_ View Post
    siis akkulaturi on ihan irrallinen ja laturin piuhat olivat suoraan kiinni akussa. eikä ottanut virtaa ennen kuin irroitti akun -navan.
    Menee varmaan saivarteluksi mutta siis akun -kengän...

    Napa on se pöyreä mollukka akussa melko kiinteästi...

    Leave a comment:


  • teho_
    replied
    Originally posted by Knude View Post
    Siis akusta miinus navan irti? Jos näin, niin ei ole, eikä ole edes mahdollista...
    siis akkulaturi on ihan irrallinen ja laturin piuhat olivat suoraan kiinni akussa. eikä ottanut virtaa ennen kuin irroitti akun -kengän.
    Last edited by teho_; 08-10-2010, 19:44.

    Leave a comment:


  • Knude
    replied
    Originally posted by teho_ View Post
    onko normaalia ku yritin ladata akkua niin ei ottanut virtaa vastaan ennen kuin irroitti - navan?
    Siis akusta miinus navan irti? Jos näin, niin ei ole, eikä ole edes mahdollista...

    Leave a comment:


  • teho_
    replied
    onko normaalia ku yritin ladata akkua niin ei ottanut virtaa vastaan ennen kuin irroitti - navan?

    Leave a comment:


  • Basso
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Joo ite olin tyhmä ja vedin johdot akulle asti. Asennuksen jälkeen vasta luin tuosta sulaketaulukytkennästä, enkä sitte jaksanu johtoja ottaa pois. Mutta laturi on hanskalokeron alla pleksin palassa kiinni.

    2. Jos sulla on automaatti ilmastointi, ja taitaa ollakkin ku palkeista puhut, niin sehän hoitaa ite sen puhallussäädön.
    juu on! mutta on jälkiasennus webasto niin jos jättää auto asentoon niin se heittää puhalluksen täysille niin syö ton akun ihan mukavasti. mut varmaan paras kokeilemalla selvittää itse

    juu tota sulaketaulu hommaa vois kokeilla kiitos!

    -Pasi

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by Basso View Post
    lisään tähän topickkii...

    e39 523ia toukka löytyy webasto. Just sain tänään vedettyä konetilasta apukuskinpuolelle ton sisäpistokkeen ja meinasin että mattojen alta vetäsen c tek takakonttiin ja suoraan akkuun.

    1.niin en meinannut löytää paikkaa mistä saan pistokkeen puskuriin. niin mistä kautta sen saa ,jostain ihan sieltä alamuovia pitkin?

    2. millä tehoilla porukka pitää puhallusta joku 2-3 palkkia ja puhallus suunattu ylös?

    -Pasi
    Joo ite olin tyhmä ja vedin johdot akulle asti. Asennuksen jälkeen vasta luin tuosta sulaketaulukytkennästä, enkä sitte jaksanu johtoja ottaa pois. Mutta laturi on hanskalokeron alla pleksin palassa kiinni.

    2. Jos sulla on automaatti ilmastointi, ja taitaa ollakkin ku palkeista puhut, niin sehän hoitaa ite sen puhallussäädön.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Masatus View Post
    Onko moottoritilan apukäynnistys paikka latauksellisesti huonompi kuin sulakerasian kautta, syökö paksu kaapeli lataustehoa yms.
    Parempi paikkahan se apuvirtapiste on, kun kaapeli on paksumpi. Kun puhutaan kuitenkin alle 10A virroista, niin ei suurta merkitystä. Laturille terveellisempi paikka on auton sisätiloissa ja siitä johtoveto lyhyt ja helppo sulaketaululle.

    Leave a comment:


  • Masatus
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Turha niitä piuhoja on viedä akulle asti. Laturi kiinni vaikka siihen hanskalokeron alla olevaan muoviin. Laturilta plussa johonkin sulaketaulun alkupään tyhjään paikkaan ja maa vaikka hanskalokeron kiinnitysruuvin alle.
    Onko moottoritilan apukäynnistys paikka latauksellisesti huonompi kuin sulakerasian kautta, syökö paksu kaapeli lataustehoa yms.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Basso View Post
    e39 523ia toukka löytyy webasto. Just sain tänään vedettyä konetilasta apukuskinpuolelle ton sisäpistokkeen ja meinasin että mattojen alta vetäsen c tek takakonttiin ja suoraan akkuun.
    Turha niitä piuhoja on viedä akulle asti. Laturi kiinni vaikka siihen hanskalokeron alla olevaan muoviin. Laturilta plussa johonkin sulaketaulun alkupään tyhjään paikkaan ja maa vaikka hanskalokeron kiinnitysruuvin alle.

    Leave a comment:


  • Basso
    replied
    lisään tähän topickkii...

    e39 523ia toukka löytyy webasto. Just sain tänään vedettyä konetilasta apukuskinpuolelle ton sisäpistokkeen ja meinasin että mattojen alta vetäsen c tek takakonttiin ja suoraan akkuun.

    1.niin en meinannut löytää paikkaa mistä saan pistokkeen puskuriin. niin mistä kautta sen saa ,jostain ihan sieltä alamuovia pitkin?

    2. millä tehoilla porukka pitää puhallusta joku 2-3 palkkia ja puhallus suunattu ylös?

    -Pasi

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    En kyllä tiedä mistä mulle on tullut se mielikuva että AGM pitäisi ladata pienemmällä jänniteellä kuin tavallinen lyijyakku :think
    Hyvä että J0ne korjasi asianlaidan...

    Leave a comment:


  • J0ne
    replied
    nönnnönnönnönnöö
    Syksyisen kahan koulutuksen ja akkuedustajien mielipiteitä muistellen AGM-akkuja pitää juurikin ladata hiutale-ohjelmalla, toki akkua voi ladata norm.ohjelmalla, mutta suositus oli nimenomaan hiutale-ohjelman käyttöön. Työn puolesta tulee välillä leikittyä akuilla&latureilla ja siellä on hiutale-ohjelmaa käytetty AGM-akkujen ja Heikkokuntoisten yksilöiden kanssa.

    Ctekiltä löytyy mp-akuille tarkoitettu "lasten"malli missä on latausvirta mp-akulle soveltuvampi.

    Isojen akkupoikien mukaan AGM-akun ominaisuudet saadaan parhaiten hyödynnettyä uusissa autoissa missä on käytössä Stop/Startmikälie-ominaisuus missä moottori sammutetaan pysähdyksien aikana. Tainno tarkkana jos ollaan niin näihin em.ominaisuuden omaaviin autoihin ei saisi perinteistä akkua asentaakaan.

    CTEK 3600&7000 soveltuvat molemmat perinteisille & AGM-akuille.

    Leave a comment:


  • AnttiHi
    replied
    Ei taida olla tässä 7000:ssa moottoripyörän akkumoodia. Milläs foorumilaiset latailee Agm akkujaan?

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Ymmärtäisin sen lumihiutale moodin olevan tarkoitettu kylmälle akulle. Korkeampi latausjännite parantaa lataustehoa kylmässä. AGM akut saattaavat kyllä siitä korkeammasta jännitteestä tykätä huonoa.

    Leave a comment:

Working...
X