memebuy23buy

525 tds käynnistyy huonosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525TDS Touring
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 483
    • Sahalahti

    #31
    Originally posted by Shadow-line View Post
    Mullahan hävisi saman rempan jälkeen nuo puolilämpöisenä piiiiiitkät startit täysin, joten allekirjoitan omalta osalta nuo mitä kerroit.

    Jäikö sulle se määränsäädin osa vanha, vai uusitko senkin? Oliko muita häröilyjä, vai pelkästään tuo starttaus?
    Juu se välikansi mihin tulee se paksu johto on vanha. Sellaista ajoittaista lievää nykimistä oli aivan pintakaasulla, sekin on nyt loppunut.
    Ex-525TDSa Touring -98
    Ex-MB E220T CDi -02
    E61 520D -09
    F11 518d -16

    Comment

    • alitia
      Newbiemmer
      • Jan 2009
      • 1
      • rauma

      #32
      Originally posted by E34-Tourer View Post
      Miekii tappelin aika pitkään samanlaisen ongelman kanssa. Kylymänä laakista käyntiin, mutta lämpimänä ei lopulta oikein millään. Starttihan se lopulta oli paskana. Ei saanu tarpeeks jengaa käynnistykseen. Siirtopumppukin on pois pelistä, mutta eipä tuo käynnistystä haittaa. Kun löpöä alle puoli tankkia, niin alkaa starttiaika piteneen. Täytynee pistää pumppu uusiks.
      Vika mahdollisesti vika tankissa. Kokeile pysäköidä alamäkeen.Kun auton etupää on alenpana,polttoaine ei valu takaisin tankkiin.

      Comment

      • Rovaniemi
        Newbiemmer
        • Aug 2006
        • 16
        • Rovaniemi

        #33
        Sama ongelma poistui pa-pumpun huollolla

        Sama auto, sama vika. Jouduin huollattaan pa-pumpun vuodon takia. Kaikki tiivisteet uusiksi = 900 €. Kuntoon tuli ja samalla poistui se puolilämpimänä startaamisen ongelma.
        E39 530 DA 2002
        E39 525 TDSA 1998

        Comment

        • markopie
          Newbiemmer
          • Sep 2008
          • 4

          #34
          525 tds, samat ongelmat (Korjattu)

          Eli vuoden taistelun, pumppuhuoltojen yms. jälkeen sattuikin niin mukavasti että startti hajosi. Uuden startin vaihdon myötä kaikki käynnistys ongelmat poistuivat. Nyt jälki viisaana uutta starttia kuunnellessa huomaa että vanha startti oli paljon laiskemman kuuloinen kuin uusi startti. Eli kannattaa tuota startin ääntä vaikka vertailla johonkin toimivaan vehkeeseen että voisiko tuolta kautta vikaa löytyä. Merkkihuollot/dieselpajat eivät osanneet asiassa auttaa. Vähän onni-onnettomuudessa tuli vika löydettyä.

          Comment

          • darkbizi
            Newbiemmer
            • Jun 2007
            • 1

            #35
            Itselläni on 325 tds (-97) ja käynnistys ongelmia on kanssa. Ilmeisesti pumpusta kiinni, kun näkyisi tuo pumppu ainakin ainetta tiputtavan.

            Millainen homma on ottaa itse tuo pumppu irti ja vaihtaa tiivisteet? Sen mukaan, mitä täältä olen lukenut niin tuo maksaa aika hunajaa teettää tuo liikkeessä, joten mielellään en ensimmäiseksi olisi sinne sitä viemässä. Ilmeisesti pahin on saada tuo ajoitus kohdalleen alakannen kanssa? Ja mihin tuo alakannen asento käytännössä vaikuttaa, kun toiset sanoo, että ainoastaan käynnistykseen ja toisten mukaan koko moottorin toimintaan ajossakin?

            Comment

            • kartsan
              Bimmer Rookie
              • Jan 2004
              • 187
              • Kiukainen

              #36
              Originally posted by markopie View Post
              Eli vuoden taistelun, pumppuhuoltojen yms. jälkeen sattuikin niin mukavasti että startti hajosi. Uuden startin vaihdon myötä kaikki käynnistys ongelmat poistuivat. Nyt jälki viisaana uutta starttia kuunnellessa huomaa että vanha startti oli paljon laiskemman kuuloinen kuin uusi startti. Eli kannattaa tuota startin ääntä vaikka vertailla johonkin toimivaan vehkeeseen että voisiko tuolta kautta vikaa löytyä. Merkkihuollot/dieselpajat eivät osanneet asiassa auttaa. Vähän onni-onnettomuudessa tuli vika löydettyä.
              Mulla oli sama juttu. Vaihdoin akun kun luulin ettei se jaksa pyörittää. Akkufirmassa oltiin tietysti sitä mieltä että akkua vaihtamalla homma korjaantuu. No ei korjaantunut. Lopulta avasin starttimoottorin kun ajattelin että vaihdan hiilet ja ilmeni että kupari (ei siis hiilet) oli kulunut poies. Startti oli siis vaihdettava. Sen jälkeen on käynnistynyt kuin palmun alta aina. Ainoastaan kerran Lapin pakkasissa piti vähän sahata .
              Yamaha XJ750 ja XJ900
              E32 730iA
              ex E32 750iAL
              ex E34 525tdsA Touring

              Comment

              Working...
              X