Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 iskunvaimentimen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lihakimpale
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2017
    • 261
    • Oulu

    #31
    Mitäs muita pikkuhiluja kannattaa iskarin vaihdon yhteydessä vaihtaa, jos haluaa varman päälle pelata? Iskarin yläpää ilmeisesti ainakin.. Mites 270tkm ajetusta jousi (oletettavasti alkuperäinen), jos näyttää päällepäin hyvältä?

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #32
      No yläpää kannattaa vaihtaa jos vähänkin näyttää huonolta.
      Jousista ei ulkonäon perusteella voi sanoa. Multa katkesi 290tkm ajetusta ihan siistin näköinen alkuperäisjousi auton ollessa parkissa
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • lihakimpale
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2017
        • 261
        • Oulu

        #33
        Tuleeko uudessa iskarissa aina pölysuojakumi mukana?

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14450
          • Oulu

          #34
          Originally posted by lihakimpale View Post
          Tuleeko uudessa iskarissa aina pölysuojakumi mukana?
          Ei, pohjaanlyöntikumi ja pölysuoja ostettava erikseen.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Viljo540
            Bimmer Rookie
            • Apr 2012
            • 55
            • KPO

            #35
            Pitäs omaankin katiskaan iskarit vaihtaa kun aloittiivat kitinällä ja sitten kovilla pakkasilla tuossa menettivät täysin toimintakykynsä,meno oli ettenkö sanoisi kengrumaisen jännää.
            Kävin motornetissä yytsimässä hommaa...monroet ois ollu hyllyssä suoraan mutta täältä lueskellun perusteella valkkasin sachsit.Otin samaan settiin pohjaanlyöntikumekset ja pölysuojat kun niitä ei ilmeisesti iskarin mukana tule?
            Oli tarkoitus ottaa myös yläpään laakerit mutta niitä ei ollut m-sport alustaan,onko ne erilaiset mukamas?Ja onko kannattava vaihtaa samalla,tai siis toki on mutta mistä sen tietää millon ne on vaihtokunnossa??Että meniskö vielä vanhoilla...
            Sieg Nature!

            -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

            -2001 e39 touring iA 525- "musta"
            -1998 Zetor 7431-
            -1989 w124 230-
            -1972 El Camino 383cid-
            -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
            -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"

            Comment

            • lihakimpale
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2017
              • 261
              • Oulu

              #36
              Originally posted by Viljo540 View Post
              Pitäs omaankin katiskaan iskarit vaihtaa kun aloittiivat kitinällä ja sitten kovilla pakkasilla tuossa menettivät täysin toimintakykynsä,meno oli ettenkö sanoisi kengrumaisen jännää.
              Kävin motornetissä yytsimässä hommaa...monroet ois ollu hyllyssä suoraan mutta täältä lueskellun perusteella valkkasin sachsit.Otin samaan settiin pohjaanlyöntikumekset ja pölysuojat kun niitä ei ilmeisesti iskarin mukana tule?
              Oli tarkoitus ottaa myös yläpään laakerit mutta niitä ei ollut m-sport alustaan,onko ne erilaiset mukamas?Ja onko kannattava vaihtaa samalla,tai siis toki on mutta mistä sen tietää millon ne on vaihtokunnossa??Että meniskö vielä vanhoilla...
              Samat ne on. Toki riippuu paljonko niillä on ajettu, mutta itse vaihtaisin, kun ei ainakaan saksassa/virossa montaa kymppiä maksa. Etupään laakerissa huomaa välyksestä onko vaihtokunnossa. Ei tule kumeja eikä pölysuojaa Sachsin iskarin mukana.
              Last edited by lihakimpale; 12-03-2018, 19:58.

              Comment

              • Viljo540
                Bimmer Rookie
                • Apr 2012
                • 55
                • KPO

                #37
                Oolsprite...otanpa ne sit samalla niin tuleepahan kerralla koko paketti reilaan.Kiitoksia vastauksesta!
                Sieg Nature!

                -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

                -2001 e39 touring iA 525- "musta"
                -1998 Zetor 7431-
                -1989 w124 230-
                -1972 El Camino 383cid-
                -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
                -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"

                Comment

                • Tomppa328
                  BTCF Member
                  • Oct 2014
                  • 27
                  • Joensuu

                  #38
                  e39 530d msport iskarin yläpään laakeri

                  Moro. Tuli itsellä sama homma vastaan, kun tuo hyvä tiestön kunto ja kilometrit heittivät öljyt pihalle etutolpasta, niin meinasin samalla vaihtaa Sachsin etutolpan kanssa touringiin pölysuojat ja kumit, sekä yläpään laakerin, niin miten tuon laakerin kanssa kun motonetistä sanotaan ettei heillä oleva laakeri käy msport malliin ja AD:lla ei ollut eritelty sopivuutta msport iskariin/varmaa tietoa sopivuudesta. Onko porukalla kokemusta käykö motonetista tai AD:lta ostetut yläpään laakerit msport mallin iskariin? Tai sitten et mistä kannattaisi lähteä etsimään?

                  Samalla tuli tietty vielä mieleen jousen vaihto, mut taidan kallistua siihen et tarkistais onko jousi vielä ehjä kauttaaltaan, mennäkkö vielä sitten vanhalla jos on alkuperäinen, autolla kuitenkin jo ajettu ~350 tkm
                  EX:
                  E39 530d Touring Individual Carbonschwartz 2003
                  E39 528i Touring Biarritzblau 1998
                  E36 328i Sedan Cosmosschwartz 1995

                  ///M
                  Joensuu Connection

                  Comment

                  • lihakimpale
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2017
                    • 261
                    • Oulu

                    #39
                    Originally posted by Tomppa328 View Post
                    Moro. Tuli itsellä sama homma vastaan, kun tuo hyvä tiestön kunto ja kilometrit heittivät öljyt pihalle etutolpasta, niin meinasin samalla vaihtaa Sachsin etutolpan kanssa touringiin pölysuojat ja kumit, sekä yläpään laakerin, niin miten tuon laakerin kanssa kun motonetistä sanotaan ettei heillä oleva laakeri käy msport malliin ja AD:lla ei ollut eritelty sopivuutta msport iskariin/varmaa tietoa sopivuudesta. Onko porukalla kokemusta käykö motonetista tai AD:lta ostetut yläpään laakerit msport mallin iskariin? Tai sitten et mistä kannattaisi lähteä etsimään?

                    Samalla tuli tietty vielä mieleen jousen vaihto, mut taidan kallistua siihen et tarkistais onko jousi vielä ehjä kauttaaltaan, mennäkkö vielä sitten vanhalla jos on alkuperäinen, autolla kuitenkin jo ajettu ~350 tkm
                    Yläpäät on samat msport ja ei-msport. Aika moni varmasti vaihtaisi 350tkm ajetun jousen.

                    Comment

                    • Tomppa328
                      BTCF Member
                      • Oct 2014
                      • 27
                      • Joensuu

                      #40
                      Oolrait, tattista. Täytyy käydä yläpää vielä kaupasta hakeen.
                      EX:
                      E39 530d Touring Individual Carbonschwartz 2003
                      E39 528i Touring Biarritzblau 1998
                      E36 328i Sedan Cosmosschwartz 1995

                      ///M
                      Joensuu Connection

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎