Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kolina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Driver22
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2098
    • *

    E39 kolina

    Eli mikäs voisi olla syynä jatkuvasti vahvistuvaan "kolinaan" tai sellaiseen tärähtelevään kolinan ääneen E39:n alustassa? Ääni kuulostaa kuin että pakoputki olisi irti tmv. Ääni kuuluu kun ajaa hiljaista vauhtia (siis 1 ja 2 vaihteilla) hiukankin teräviin kuoppiin ja monttuihin. Ääni on todella ärsyttävä ja se on voimistunut nyt pikkuhiljaa.

    Ja toinen on ongelma on että ratti narisee. Ratti siis narahtelee käänneltäessä ja ärsyttävä pieni seikka sekin. Mistä tämä voi johtua?

    Muuten hiljaisessa autossa nämä aiheuttavat melkoista
    F31 330D Xdrive M-Sport
  • AkiV
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 329

    #2
    Originally posted by Driver22 View Post
    Eli mikäs voisi olla syynä jatkuvasti vahvistuvaan "kolinaan" tai sellaiseen tärähtelevään kolinan ääneen E39:n alustassa? Ääni kuulostaa kuin että pakoputki olisi irti tmv. Ääni kuuluu kun ajaa hiljaista vauhtia (siis 1 ja 2 vaihteilla) hiukankin teräviin kuoppiin ja monttuihin. Ääni on todella ärsyttävä ja se on voimistunut nyt pikkuhiljaa.

    Ja toinen on ongelma on että ratti narisee. Ratti siis narahtelee käänneltäessä ja ärsyttävä pieni seikka sekin. Mistä tämä voi johtua?

    Muuten hiljaisessa autossa nämä aiheuttavat melkoista

    ...mulla kolinan montuissa aiheutti koiranluut, vai mitkä pystyvakaajat ne suomenkielellä on?
    E39 530dA Touring -00

    Comment

    • Vee-eit
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 709
      • Turku

      #3
      Originally posted by Driver22 View Post
      Ja toinen on ongelma on että ratti narisee. Ratti siis narahtelee käänneltäessä ja ärsyttävä pieni seikka sekin. Mistä tämä voi johtua?
      Slipring eli ratin ja tolpan välissä oleva rullamitan kaltainen osa siellä rasvanpuutteessa narisee.
      Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

      Comment

      • Keimo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2032
        • Kekkoslovakia

        #4
        Originally posted by Driver22 View Post
        Eli mikäs voisi olla syynä jatkuvasti vahvistuvaan "kolinaan" tai sellaiseen tärähtelevään kolinan ääneen E39:n alustassa? Ääni kuulostaa kuin että pakoputki olisi irti tmv. Ääni kuuluu kun ajaa hiljaista vauhtia (siis 1 ja 2 vaihteilla) hiukankin teräviin kuoppiin ja monttuihin. Ääni on todella ärsyttävä ja se on voimistunut nyt pikkuhiljaa.

        Ja toinen on ongelma on että ratti narisee. Ratti siis narahtelee käänneltäessä ja ärsyttävä pieni seikka sekin. Mistä tämä voi johtua?

        Muuten hiljaisessa autossa nämä aiheuttavat melkoista
        Samanmoista kolinaa täälläkin ja vaihdettiin "poikittaistukivarsi sekä etualatukivarsi". Kolinat lähti ja nimienomaan ne kuuluivat "hitaissa " terävissä kuopissa.

        Vieläkun joku näyttäisi Realoemista, missä nuo sijaitsee E39:ssä!?

        Comment

        • Driver22
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 2098
          • *

          #5
          Miten tuon ratin saa pois ja millä tuo systeemi kannattaisi voidella?

          Entä onko vaikea homma itse tehdä tuo koiranluiden vaihto, löytyykö mistään räjäytyskuvia niistä jotta saisi hieman hahmotettua mistä on kyse.
          F31 330D Xdrive M-Sport

          Comment

          • jms-btcf
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 696
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Keimo View Post
            Vieläkun joku näyttäisi Realoemista, missä nuo sijaitsee E39:ssä!?
            Poikittaistukivarresta on täällä kait puhuttu myös reaktiotankona, oli miten oli, realoeämmässä osat 4 ja 11
            e61 535d

            Comment

            • hazys
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 404

              #7
              Mullakin oli etuoikea (Connection rod) eli varmaankin koiranluu hieman väljä ja aiheutti melkoista tärinää. Se vaihdettiin ja loppu vittuilut!
              Make my day, go away.

              Comment

              • superb
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2827

                #8
                Originally posted by Driver22 View Post
                Miten tuon ratin saa pois ja millä tuo systeemi kannattaisi voidella?

                Entä onko vaikea homma itse tehdä tuo koiranluiden vaihto, löytyykö mistään räjäytyskuvia niistä jotta saisi hieman hahmotettua mistä on kyse.
                This started out innocently enough as a way to spruce up the original steering wheel which had become quite worn and shiny after six years and 100,000 miles ('97 740iL). The wheel looks better than some others I've seen, but after successfully adding heated seats to all four positions, I thought, '



                Kato noista ratin irroitusohjeet. Sittenkun sulla on se ratti kädessä, niin ruuvaa toi slip-ring irti ja voitele sen ja ratin välinen alue.

                Comment

                • Vee-eit
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 709
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by superb View Post
                  http://www.bimmerboard.com/forums/posts/9


                  Kato noista ratin irroitusohjeet. Sittenkun sulla on se ratti kädessä, niin ruuvaa toi slip-ring irti ja voitele sen ja ratin välinen alue.
                  Tarkennetaan vielä, osa slip ringiä liikkuu ratin mukana ja osa pysyy paikoillaan, rasvaa siis näiden väliin. Siellä varmaan näkyykin vanhat vaseliinin jämät.
                  Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                  Comment

                  • Driver22
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2098
                    • *

                    #10
                    Hieno, kiitoksia kaikille vastanneille

                    Mistä kannattaa tilata osia bemariin? Kokemuksesta merkkiliikkeistä tulee sitä hintaa - vaikka varmaan myös laatua. Mutta laittakaas jotain hyviä linkkejä, vaikka ulkomaisillekkin varaosakaupoille. Niin ja mitä kaikkea tuohon nyt tulisi tilata, ettei mitään tärkeää jäisi pois? Ei niin kauheasti ole kokemusta bemujen laittamisesta.
                    F31 330D Xdrive M-Sport

                    Comment

                    • racingred
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2006
                      • 256

                      #11
                      Kertokaas nyt mistä noita osia saa bemariin netistä tilattua? Ja ennen kaikkea mistä kannattaa tilata?

                      Comment

                      • jMh
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2005
                        • 167
                        • Napapiirin tuntumassa...

                        #12
                        Originally posted by racingred View Post
                        Kertokaas nyt mistä noita osia saa bemariin netistä tilattua? Ja ennen kaikkea mistä kannattaa tilata?
                        Ulkolaisia varmasti löytyy, mutta suomesta: mm. motonet ja KL-varaosat.
                        KL:stä saa paljon muutakin osaa mitä nettisivuilla ei mainita, eikä välttämättä "tarvikkeena" tulis mieleen kysyä.
                        E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
                        Ex: E39 528i Touring 1997

                        Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

                        Comment

                        • Driver22
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 2098
                          • *

                          #13
                          Mitä osia tarvitaan?

                          Kertokaas joku nyt vielä tyhmälle että mitä tuolta pitää oikein tilata :think




                          RAIDETANGOT/RAIDETANGON PÄÄT BMW 500-SARJA E39 96--03
                          Hinta / 1 kpl. O = Oikea, V = Vasen, U = Ulompi, S = Sisempi
                          500s E39 Raidet pää V/U. . . . . . . . . . . . . . . . . . 17-2892 33.30 ???
                          500s E39 Raidet pää O/U. . . . . . . . . . . . . . . . . . 17-2893 33.30 ???
                          500s E39 Raidetanko V/O/S. . . . . . . . . . . . . . . . . 17-2894 19.90 ???
                          500s E39 Raidetanko/täyd V. . . . . . . . . . . . . . . . . 17-2895 49.17 ???
                          500s E39 Raidetanko/täyd O. . . . . . . . . . . . . . . . . 17-2896 49.17 ???
                          Yllämainitut vain 520-528 (ei 535/540)



                          ETUTUKIVARSI BMW 500-SARJA E39 96--03
                          500s E39 Alatukivarsi vasen. . . . . . . . . . . . . . . . 17-1711 64.00 ???
                          500s E39 Alatukivarsi oikea. . . . . . . . . . . . . . . . 17-1712 64.00 ???
                          500s E39 Tukitanko vasen (ei sis helaa). . . . . . . . . . 17-1984 74.00 ???
                          500s E39 Tukitanko oikea (ei sis helaa). . . . . . . . . . 17-1985 74.00 ???
                          HUOM! Yllämainitut ei 535i/540i



                          KALLISTUKSEN VAKAAJAN OSIA BMW 500-SARJA E39 96--03
                          Hinta / 1 kpl ("koiranluu")
                          500s E39 Etuvakaajan yhdystanko vasen (nivelpäät/90°/ei V8) 18-1402 19.00 ???
                          500s E39 Etuvakaajan yhdystanko oikea. . . . . . . . . . . 18-1403 19.00 ???
                          500s E39 Etuvakaajan yhdystanko v/o 535/540/M5. . . . . . . 18-1514 19.90 ???
                          500s E39 Takavakaajan vääntötanko (nivelpäät). . . . . . . 18-1404 19.50 ???
                          F31 330D Xdrive M-Sport

                          Comment

                          • Driver22
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 2098
                            • *

                            #14
                            Auttakaas nyt! Mitä muuta pitäisi ottaa että ei tarvis jälkikäteen mitään tilailla?
                            F31 330D Xdrive M-Sport

                            Comment

                            • Pekkiz
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 341
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by Driver22 View Post
                              Auttakaas nyt! Mitä muuta pitäisi ottaa että ei tarvis jälkikäteen mitään tilailla?
                              No tuossa aiemmin todettiin nuo osat mitä tarttee, mutta jos varman päälle haluat ottaa niin:


                              500s E39 Raidetanko/täyd V. . . . . . . . . . . . . . . . . 17-2895 49.17 ???
                              500s E39 Raidetanko/täyd O. . . . . . . . . . . . . . . . . 17-2896 49.17 ???


                              500s E39 Alatukivarsi vasen. . . . . . . . . . . . . . . . 17-1711 64.00 ???
                              500s E39 Alatukivarsi oikea. . . . . . . . . . . . . . . . 17-1712 64.00 ???


                              EDIT: Kannattaa ehkä ensin katsoa mikä sieltä nyt sitten on kulunut... Tietenkin jos oikein haluat olla varma niin vaihdat kaikki nuo osat.
                              Last edited by Pekkiz; 22-02-2007, 18:30.
                              F36 ///M-Sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎