Eli E39 katoaa nesteet aina pikkuhiljaa ja taas joudutaan ilmaushommiin nestettä lisätessä Mitään vuotopaikkaa en kuitenkaan ole havainnut. Mistä voisi johtua, tyyppivika?
Eli E39 katoaa nesteet aina pikkuhiljaa ja taas joudutaan ilmaushommiin nestettä lisätessä Mitään vuotopaikkaa en kuitenkaan ole havainnut. Mistä voisi johtua, tyyppivika?
Paisuntasäiliön alatiiviste eli O-rengas on monesti ollut syyllinen. Omassa päästi nesteet läpi viime talvena kun pakkanen muuttui rajummaksi, nesteet kun lämpeni ajaessa niin vuoto loppui ja aamulla taas oli lätäkkö alla.
Kannattaa pestä hyvin syylärin ympäristö ja pohjamuovi, niin mahdollinen vuotokohta on helpompi havaita.
Myös termostaattikotelo ja vesipumppu kannattaa tarkistaa.
Eli E39 katoaa nesteet aina pikkuhiljaa ja taas joudutaan ilmaushommiin nestettä lisätessä Mitään vuotopaikkaa en kuitenkaan ole havainnut. Mistä voisi johtua, tyyppivika?
Ja moottori oli 2l-3l diisseli 2-4,4l bensa? ja vuosimalli oli?
Mulla tehnyt jo 1.5kk samaa. Menossa pajalle uusintatarkastukseen torstaina, edellisellä kerralla eivät löytäneet vuotokohtaa.
Eilen sitä tutkiskelin hallin valossa tarkemmin, niin näyttäs, että kamaa tippuu hihnalle, joka on suoraan termarikotelon alapuolella. Termarikotelo silti itsessään näyttää kuivalta jos sitä katsoo ilman, että irrottelee hilpettä ympärille. Luulisin, että vuoto on termarinkotelossa itselläni, mutta kohtapa sen näkee.
Mulla tehnyt jo 1.5kk samaa. Menossa pajalle uusintatarkastukseen torstaina, edellisellä kerralla eivät löytäneet vuotokohtaa.
Eilen sitä tutkiskelin hallin valossa tarkemmin, niin näyttäs, että kamaa tippuu hihnalle, joka on suoraan termarikotelon alapuolella. Termarikotelo silti itsessään näyttää kuivalta jos sitä katsoo ilman, että irrottelee hilpettä ympärille. Luulisin, että vuoto on termarinkotelossa itselläni, mutta kohtapa sen näkee.
Tero
Olikos siinä vesipumpussakin ns. juorureikä mistä alkaa vuotamaan kuluneena?
Niin mikäs reikä se on siinä lohkossa muuten, jossa on niinku semmonen "tulppa" paikallaan? Sen ympärillä on myös nesteenjäämiä. Huoltomies ihmetteli sitä "tulppaa" viimeksi (ja niitä nesteenjäämiä). ???
Vesipumppu mulla vaihdettiin jo viimeksi.... ei auttanut.
Jospa nyt kuitenkin taas kerran kerrottaisiin myös auton vuosimalli ennen kuin lähdetään etsiskelemään vikoja termarikopista, poistoproppujen o-tiivisteistä tai paisuntasäiliön alatiivisteistä jota 9/98-uudemmissa ei kokonaan täysin erilaisen jäähdytysjärjestelmän vuoksi ole?
Eli siis, onko kyse 9/98-uudemmasta, vai vanhemmasta?
Elikkäs auto on siis -97 523i E39 ja kone siis 2,5l bensa. Autoon on vaihdatettu paisuntasäiliö edellisen omistajan toimesta kesällä, on kuulemma tyyppivika että halkeaa.
Elikkäs auto on siis -97 523i E39 ja kone siis 2,5l bensa. Autoon on vaihdatettu paisuntasäiliö edellisen omistajan toimesta kesällä, on kuulemma tyyppivika että halkeaa.
Tämä on nyt pahin arvaus tilanteesta: entisellä omistajalla kesällä paisari poks, lämmöt tappiin=> kansi vaurio.
Mutta pidetään nyt ,ettei kuitenkaan näin olisi.
sigpic e24 635csi
Ex e39 530i touring Ex e36 325i coupe ratalelu Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET Ex e39 528i Ex e36 320i Ex e36 "328i" cab Individual Ex e46 330xi
Ja jos jollakulla on ehdotuksia mikä voisi olla vikana niin tänne vain. Mistä tuon kansivaurion/kansipahvin vaurion voisi havaita? Kuitenkaan auton toiminnassa ei mitään muita ongelmia ole kuin noiden nesteiden vaeltuminen.
Kansipahvin vaurion voi tarkistaa siten, että mitataan jäähdytysnesteestä semmosella vehkeellä hiilivedyt. Jos pahvi on rikki, öljy ja jäähdytysneste sekoittuu. En jaksa uskoa, että sulla ne sinne häviää. Tässä rakkineessa on abaut sata todennäköisempää paikkaa, minne ne voi mennä.
Jos vuotoja ei näy, se voi tiputtaa johonkin kuuman päälle sitä, jolloin neste haihtuu samalla kun se vuotaa. Omassa autossa vuoto tuli tuosta termarikopasta, joka oli halennut.
Itsellä sama auto ja ongelma, nesteet katoaa 3l/350km ja sitten lopulta lämmöt nousee. Paisarisäiliö vaihdettu kesällä (oli ilmeisesti jäänyt vanhat tiivisteet paikoillee, kun nyt jo vuosi. Niin ja sen pohjan propun tiiviste puuttui kokonaan hyvää työtä, vastedes teen itse) ja nyt vaihdoin itse säiliön alapään kumitiivisteet kun sieltä tuli näkyvää vuotoa.
Vuoto säiliön alapäästä loppui, mutta edelleen nestettä katoaa entiseen malliin. Mistä seuraavaksi etsimään vikaa? :( kun nyt ei enää näkyvää vuotoa ole. Missä rovaniemellä voitaisiin tarkistaa tuo nesteen hiilipitoisuus?
Mulla meni vesipumppu perjantaina. Laakeri petti niin, että hihnapyörä heilu useita senttejä. Tuon seurauksena hyppäsi hihna pois paikaltaan kesken ajon ja suoraan viskopuhaltimen siipien väliin ja kymmenisen siipeä poikki.
Erikoista oli, että vaikka pumpun akseli heilui tosi paljon, ei sieltä vuotanut pisaraakaan nestettä. Kaikki pysyi sisällä.
Mutta asentaja joka purki jo tuon systeemin huomasi, että yhdessä pumpulle tulevassa putkessa oli ollut pientä vuodon jälkeä. Ilmeisesti siis siinä pumpun tienoilla. Puhui kyllä jostain läpivientikumista tms. eli en ole ihan varma.
En ole vielä nähnyt osia tarkemmin, kun auto on pajalla.
Nyt löyty etsimisen jälkeen vuotokohtaa omasta 523:Sesta.
Eli etu-alaosa koneesta märkä (tiputtelee myös sinne alalevylle kamaa)
Ja nyt kun tajusi kokeilla kone käynnissä niin viskoo pisaroita naamalle jos sattuu seisomaan pelkääjän puolella autoa. Eli eiköhän se nyt ole vesipumppu/stefa???? Mitenkä vittumainen vaihtaa itse+hintaluokka?
Comment