Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Nesteet katoaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racingred
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 256

    E39 Nesteet katoaa

    Eli E39 katoaa nesteet aina pikkuhiljaa ja taas joudutaan ilmaushommiin nestettä lisätessä Mitään vuotopaikkaa en kuitenkaan ole havainnut. Mistä voisi johtua, tyyppivika?
  • jMh
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 167
    • Napapiirin tuntumassa...

    #2
    Originally posted by racingred View Post
    Eli E39 katoaa nesteet aina pikkuhiljaa ja taas joudutaan ilmaushommiin nestettä lisätessä Mitään vuotopaikkaa en kuitenkaan ole havainnut. Mistä voisi johtua, tyyppivika?
    Paisuntasäiliön alatiiviste eli O-rengas on monesti ollut syyllinen. Omassa päästi nesteet läpi viime talvena kun pakkanen muuttui rajummaksi, nesteet kun lämpeni ajaessa niin vuoto loppui ja aamulla taas oli lätäkkö alla.
    Kannattaa pestä hyvin syylärin ympäristö ja pohjamuovi, niin mahdollinen vuotokohta on helpompi havaita.
    Myös termostaattikotelo ja vesipumppu kannattaa tarkistaa.
    E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
    Ex: E39 528i Touring 1997

    Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      Originally posted by racingred View Post
      Eli E39 katoaa nesteet aina pikkuhiljaa ja taas joudutaan ilmaushommiin nestettä lisätessä Mitään vuotopaikkaa en kuitenkaan ole havainnut. Mistä voisi johtua, tyyppivika?
      Ja moottori oli 2l-3l diisseli 2-4,4l bensa? ja vuosimalli oli?
      ...

      Comment

      • HanVat
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 294
        • Lahti

        #4
        Oma vuoti jäähdyttimen tyhjennysropun o-renkaasta puolilämpimänä. N. 3dl vuorokaudessa. Oletan sulla olevan E39 523 kuten allekirjoituksessa. :think
        -------------------------
        E39 523i
        E36 Cabi `96 m-sport
        E30 320i
        W126.022 280SE kesäautona 1985
        VW Polo Firstline 1.4 MPI 2001
        MB E200 CDI 2002
        *************************
        Polaris OutLaw 500cc `06
        Tälle poliisimaija jäi Vesijärven jäällä.
        SkiDoo MX-Z 1000cc Renegade `06

        MYYDÄÄN: E46 BUSINESS RDS SOITIN

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          #5
          Moi,

          Mulla tehnyt jo 1.5kk samaa. Menossa pajalle uusintatarkastukseen torstaina, edellisellä kerralla eivät löytäneet vuotokohtaa.

          Eilen sitä tutkiskelin hallin valossa tarkemmin, niin näyttäs, että kamaa tippuu hihnalle, joka on suoraan termarikotelon alapuolella. Termarikotelo silti itsessään näyttää kuivalta jos sitä katsoo ilman, että irrottelee hilpettä ympärille. Luulisin, että vuoto on termarinkotelossa itselläni, mutta kohtapa sen näkee.

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • Rapamaha
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 683
            • -

            #6
            Originally posted by teropa View Post
            Moi,

            Mulla tehnyt jo 1.5kk samaa. Menossa pajalle uusintatarkastukseen torstaina, edellisellä kerralla eivät löytäneet vuotokohtaa.

            Eilen sitä tutkiskelin hallin valossa tarkemmin, niin näyttäs, että kamaa tippuu hihnalle, joka on suoraan termarikotelon alapuolella. Termarikotelo silti itsessään näyttää kuivalta jos sitä katsoo ilman, että irrottelee hilpettä ympärille. Luulisin, että vuoto on termarinkotelossa itselläni, mutta kohtapa sen näkee.

            Tero
            Olikos siinä vesipumpussakin ns. juorureikä mistä alkaa vuotamaan kuluneena?

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              #7
              Niin mikäs reikä se on siinä lohkossa muuten, jossa on niinku semmonen "tulppa" paikallaan? Sen ympärillä on myös nesteenjäämiä. Huoltomies ihmetteli sitä "tulppaa" viimeksi (ja niitä nesteenjäämiä). ???

              Vesipumppu mulla vaihdettiin jo viimeksi.... ei auttanut.

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Jospa nyt kuitenkin taas kerran kerrottaisiin myös auton vuosimalli ennen kuin lähdetään etsiskelemään vikoja termarikopista, poistoproppujen o-tiivisteistä tai paisuntasäiliön alatiivisteistä jota 9/98-uudemmissa ei kokonaan täysin erilaisen jäähdytysjärjestelmän vuoksi ole?
                Eli siis, onko kyse 9/98-uudemmasta, vai vanhemmasta?

                Comment

                • racingred
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2006
                  • 256

                  #9
                  Elikkäs auto on siis -97 523i E39 ja kone siis 2,5l bensa. Autoon on vaihdatettu paisuntasäiliö edellisen omistajan toimesta kesällä, on kuulemma tyyppivika että halkeaa.

                  Comment

                  • ROne
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 468
                    • 90850

                    #10
                    Originally posted by racingred View Post
                    Elikkäs auto on siis -97 523i E39 ja kone siis 2,5l bensa. Autoon on vaihdatettu paisuntasäiliö edellisen omistajan toimesta kesällä, on kuulemma tyyppivika että halkeaa.
                    Tämä on nyt pahin arvaus tilanteesta: entisellä omistajalla kesällä paisari poks, lämmöt tappiin=> kansi vaurio.
                    Mutta pidetään nyt ,ettei kuitenkaan näin olisi.
                    sigpic
                    e24 635csi

                    Ex e39 530i touring
                    Ex e36 325i coupe ratalelu
                    Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
                    Ex e39 528i
                    Ex e36 320i
                    Ex e36 "328i" cab Individual
                    Ex e46 330xi

                    Comment

                    • racingred
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2006
                      • 256

                      #11
                      "Myös termostaattikotelo ja vesipumppu kannattaa tarkistaa."

                      Missä ne sijaitsevat ko. autossa?


                      "Oma vuoti jäähdyttimen tyhjennysropun o-renkaasta puolilämpimänä."

                      Pitää tarkistaa omastakin!

                      Ja jos jollakulla on ehdotuksia mikä voisi olla vikana niin tänne vain. Mistä tuon kansivaurion/kansipahvin vaurion voisi havaita? Kuitenkaan auton toiminnassa ei mitään muita ongelmia ole kuin noiden nesteiden vaeltuminen.

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        #12
                        Moi,

                        Kansipahvin vaurion voi tarkistaa siten, että mitataan jäähdytysnesteestä semmosella vehkeellä hiilivedyt. Jos pahvi on rikki, öljy ja jäähdytysneste sekoittuu. En jaksa uskoa, että sulla ne sinne häviää. Tässä rakkineessa on abaut sata todennäköisempää paikkaa, minne ne voi mennä.

                        - paisari murtunut
                        - vesiletku murtunut
                        - syyläri paskana
                        - vesipumppu paskana
                        - termarin kotelo paskana
                        - jokin tiiviste tai letkun liitos

                        Jos vuotoja ei näy, se voi tiputtaa johonkin kuuman päälle sitä, jolloin neste haihtuu samalla kun se vuotaa. Omassa autossa vuoto tuli tuosta termarikopasta, joka oli halennut.

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • Driver22
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 2093
                          • *

                          #13
                          Itsellä sama auto ja ongelma, nesteet katoaa 3l/350km ja sitten lopulta lämmöt nousee. Paisarisäiliö vaihdettu kesällä (oli ilmeisesti jäänyt vanhat tiivisteet paikoillee, kun nyt jo vuosi. Niin ja sen pohjan propun tiiviste puuttui kokonaan hyvää työtä, vastedes teen itse) ja nyt vaihdoin itse säiliön alapään kumitiivisteet kun sieltä tuli näkyvää vuotoa.

                          Vuoto säiliön alapäästä loppui, mutta edelleen nestettä katoaa entiseen malliin. Mistä seuraavaksi etsimään vikaa? :( kun nyt ei enää näkyvää vuotoa ole. Missä rovaniemellä voitaisiin tarkistaa tuo nesteen hiilipitoisuus?

                          Teropa: selviskö vika sulla?
                          Last edited by Driver22; 15-03-2007, 18:20.
                          F31 330D Xdrive M-Sport

                          Comment

                          • -KK-
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 265

                            #14
                            Mulla meni vesipumppu perjantaina. Laakeri petti niin, että hihnapyörä heilu useita senttejä. Tuon seurauksena hyppäsi hihna pois paikaltaan kesken ajon ja suoraan viskopuhaltimen siipien väliin ja kymmenisen siipeä poikki.

                            Erikoista oli, että vaikka pumpun akseli heilui tosi paljon, ei sieltä vuotanut pisaraakaan nestettä. Kaikki pysyi sisällä.

                            Mutta asentaja joka purki jo tuon systeemin huomasi, että yhdessä pumpulle tulevassa putkessa oli ollut pientä vuodon jälkeä. Ilmeisesti siis siinä pumpun tienoilla. Puhui kyllä jostain läpivientikumista tms. eli en ole ihan varma.

                            En ole vielä nähnyt osia tarkemmin, kun auto on pajalla.

                            E39 540 -99.

                            Comment

                            • MarcusV
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2007
                              • 149
                              • Espoo

                              #15
                              Nyt löyty etsimisen jälkeen vuotokohtaa omasta 523:Sesta.
                              Eli etu-alaosa koneesta märkä (tiputtelee myös sinne alalevylle kamaa)
                              Ja nyt kun tajusi kokeilla kone käynnissä niin viskoo pisaroita naamalle jos sattuu seisomaan pelkääjän puolella autoa. Eli eiköhän se nyt ole vesipumppu/stefa???? Mitenkä vittumainen vaihtaa itse+hintaluokka?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎