Originally posted by -Teemu
View Post
E39 SelfLevel Susp.Inact
Collapse
X
-
No niin taas on perä maassa. Herja palaa ja kivireki ajaa. Taitaa pakkanen taas tehny tehtävänsä. Pitää huomenna ottaa tarkasteluun mikä meni! Palje,letku vai mikä ??? Huomenna lisää...
E39 530d Touring aj.244 tkm.
T damadama
ex.530d Touring M-Sport -99 260tkm
Comment
-
Nyt homma ok. Laiton akkukaapelin aamulla kiinni. Rupes kompura pumppaamaan ilmaa palkeihin. Palkeet täyteen ja ajo tallille. Siellä mopoa laittelin 3 tuntii ja sinä aikana ei kompura pumpannu enempää ilmaa kun ei näköjään ollu vuotoakaan järjestelmässä. Eli homma toimii ok toistaiseks. Pakkanen näköjään sekoitti systeemin :-(dama
ex.530d Touring M-Sport -99 260tkm
Comment
-
Noniin, nyt on perä kunnossa.
Oikea palje tosiaan räjähti ja kummatkin vaihdettiin. Virheilmoitus ei tosin vielä tuolla poistunut, vaan oikeanpuoleisen tasoanturin johto oli hapettunut.
Onkohan mahdollista, että tuo anturin toimimattomuus olisi jollain keinolla aiheuttanut palkeen pamahtamisen vai osuiko nyt vaan kaksi vikaa samaan paikkaan ja samaan aikaan? :think
Comment
-
Paljonko jouduit pulittamaan tämmöisestä toimenpiteestä? Missä korjattiin?Originally posted by -Teemu View PostNoniin, nyt on perä kunnossa.
Oikea palje tosiaan räjähti ja kummatkin vaihdettiin. Virheilmoitus ei tosin vielä tuolla poistunut, vaan oikeanpuoleisen tasoanturin johto oli hapettunut.
Onkohan mahdollista, että tuo anturin toimimattomuus olisi jollain keinolla aiheuttanut palkeen pamahtamisen vai osuiko nyt vaan kaksi vikaa samaan paikkaan ja samaan aikaan? :think
Comment
-
Onko vikailmoituksia ilmaantunut pakkasella kuivauksen jälkeen? Itsellä niin samanlaiset oireet, että varmastikin sama vika.Originally posted by -Tapi View PostTein pikakorjauksen kuivaamalla näkyvän kosteuden ja laitoin liikkuviin osiin hieman silikonisprayta.
Todennäköisesti tämä korjaus ei kestä pitkään vaan kosteus pääsee pian uudestaan venttiileihin. Ikävä kyllä kuivain on integroitu melko kompaktisti pakettiin ja sitä ei saa irrallaan. Korjaustoimenpiteenä pitäisi ostaa koko kompressorihässäkkä..BMW X3 -15
BMW 530D -08
BMW 320D -99
BMW 525TDSA Touring -98
BMW 318IS -90
Comment
-
Älä muuta sano..Kallista on mut minkäs tekee kun kotoa ei löydy nosturia..Originally posted by -Teemu View PostLaakkosella Herttoniemessä korjattiin. Palkeet 180€/kpl työt 100€. Johdon korjauksesta toiset 100€. Kallista puuhaa.
Pitäisi tarkistaa kanssa omasta missä kunnossa palkeet on..
Comment
-
Herjat on vähentynyt (vain kerran nyt viikon aikana). Mutta en siis pystynyt kuivaamaan systeemiä sen monien kanavien ja kuivaimen takia. Annoin vain ensiapua suihkauttamalla painerajaventtiiliin ja ohjausventtiilien sulkutulpille silikoniöljyä. Tuo silikoniöljy tekee veden kanssa limaa sinne mikä ei jäädy ihan yhtä nopeasti mutta jäätyy kuitenkin.Originally posted by zeizei View PostOnko vikailmoituksia ilmaantunut pakkasella kuivauksen jälkeen? Itsellä niin samanlaiset oireet, että varmastikin sama vika.
Pitäisi tutkia saisiko kuivaimen irti rungosta sellaisessa muodossa ettei mukana tulisi yhtään metalliosia. Sen jälkeenhän sen voisi mikrottaa kuivaksi (kuulemma silikageelin voi sillälailla kuivattaa, en ole itse kokeillut). Kun geelipallot ovat kuivia, sillä taas pärjäisi vuosia eteenpäin. Taitaa jäädä kesän leikkeihin tuo minun puuhailu kun pitäisi pitää auto poissa liikenteestä remontin ajan ja nyt sillä tuntuu olevan käyttöä päivittäin.---
Comment
-
Jos johtovian takia systeemi pumppasi palkeet ylös ja ajelit jonkin aikaa , se oli sitten viimeinen ponnistus niille ja aika tuli täyteen? Itsellä oli oikean puolen johtoon joku tehnyt joskus korjauksen, ja se alkoi pätkimään ja antoi vikaherjan ja nosti perän ihan ylös. Johtovika korjattiin ja alkoi toimia. Sen jälkeen on kaksi kertaa (nyt kovilla pakkasilla) sytyttänut vikailmoituksen mutta on korjautunut itsestään. Kun johtovika oikeassa johdossa oli päällä, antoi testerissä viaksi (xenonin) valonsäädön anturin, siitä päästiin jäljille.Originally posted by -Teemu View PostNoniin, nyt on perä kunnossa.
Oikea palje tosiaan räjähti ja kummatkin vaihdettiin. Virheilmoitus ei tosin vielä tuolla poistunut, vaan oikeanpuoleisen tasoanturin johto oli hapettunut.
Onkohan mahdollista, että tuo anturin toimimattomuus olisi jollain keinolla aiheuttanut palkeen pamahtamisen vai osuiko nyt vaan kaksi vikaa samaan paikkaan ja samaan aikaan? :think
Kilometrit nyt 170000. Onko niin että suomesta ei palkeita löydy, vaan tuollaiseen odotusaikaan joutuu varautumaan jos...........
Comment
-
Palkeet vaihdettiin viimeviikolla, joutuivat ruotsista tilaamaan. Muutamassa päivässä noi yleensä saapuu. Omat tilattiin perjantai-iltapäivästä, siihen tuli viikonloppu ikävästi väliin.Originally posted by schäfer View PostJos johtovian takia systeemi pumppasi palkeet ylös ja ajelit jonkin aikaa , se oli sitten viimeinen ponnistus niille ja aika tuli täyteen? Itsellä oli oikean puolen johtoon joku tehnyt joskus korjauksen, ja se alkoi pätkimään ja antoi vikaherjan ja nosti perän ihan ylös. Johtovika korjattiin ja alkoi toimia. Sen jälkeen on kaksi kertaa (nyt kovilla pakkasilla) sytyttänut vikailmoituksen mutta on korjautunut itsestään. Kun johtovika oikeassa johdossa oli päällä, antoi testerissä viaksi (xenonin) valonsäädön anturin, siitä päästiin jäljille.
Kilometrit nyt 170000. Onko niin että suomesta ei palkeita löydy, vaan tuollaiseen odotusaikaan joutuu varautumaan jos...........
Comment
-
Ne, joilla herjoja ilmestyy säännöllisesti, kiinnittäkääpä huomiota kompuran toimintaan sillä hetkellä. Käykö kompura jonkin aikaa, perä ei nouse normaalia korkeammalle (tai yhtään) ja kun kompuran ääni loppuu, herja tulee samaan aikaan?
Jos ylläkuvattu tapahtuu, se ei voi olla johtovika.---
Comment
-
Omalta osaltani täytyy vielä lisätä tuosta perän korkeudesta. Ketjun alussa olin sitä mieltä, että korkeus näyttää normaliilta, mutta olin väärässä. Palkeitten vaihdon ja (maailman kalleimman) johdonpätkän uusinnan jälkeen auton perä on selvästi matalammalla.
Terävistä töyssyistäkin mennään nyt huomattavasti sivistyneemmin, eli taisi olla palkeet aika äärimmilleen pumpattu.
Comment
Comment