Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 SelfLevel Susp.Inact

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Moonshine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1018
    • Järvenpää

    #31
    Originally posted by -Teemu View Post
    Ihan mielenkiinnosta: missä kilometreissä teillä muilla on alkanut tuo säätyvä jousitus temppuilla?
    ~200tkm
    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

    Comment

    • dama
      Bimmer Rookie
      • May 2004
      • 77
      • Helsinki

      #32
      No niin taas on perä maassa. Herja palaa ja kivireki ajaa. Taitaa pakkanen taas tehny tehtävänsä. Pitää huomenna ottaa tarkasteluun mikä meni! Palje,letku vai mikä ??? Huomenna lisää...
      E39 530d Touring aj.244 tkm.

      T dama
      dama
      ex.530d Touring M-Sport -99 260tkm

      Comment

      • dama
        Bimmer Rookie
        • May 2004
        • 77
        • Helsinki

        #33
        Nyt homma ok. Laiton akkukaapelin aamulla kiinni. Rupes kompura pumppaamaan ilmaa palkeihin. Palkeet täyteen ja ajo tallille. Siellä mopoa laittelin 3 tuntii ja sinä aikana ei kompura pumpannu enempää ilmaa kun ei näköjään ollu vuotoakaan järjestelmässä. Eli homma toimii ok toistaiseks. Pakkanen näköjään sekoitti systeemin :-(
        dama
        ex.530d Touring M-Sport -99 260tkm

        Comment

        • -Teemu
          Bimmer Rookie
          • Sep 2006
          • 36

          #34
          Noniin, nyt on perä kunnossa.

          Oikea palje tosiaan räjähti ja kummatkin vaihdettiin. Virheilmoitus ei tosin vielä tuolla poistunut, vaan oikeanpuoleisen tasoanturin johto oli hapettunut.

          Onkohan mahdollista, että tuo anturin toimimattomuus olisi jollain keinolla aiheuttanut palkeen pamahtamisen vai osuiko nyt vaan kaksi vikaa samaan paikkaan ja samaan aikaan? :think

          Comment

          • JonasG
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 2160
            • Porvoo/Helsinki

            #35
            Originally posted by -Teemu View Post
            Noniin, nyt on perä kunnossa.

            Oikea palje tosiaan räjähti ja kummatkin vaihdettiin. Virheilmoitus ei tosin vielä tuolla poistunut, vaan oikeanpuoleisen tasoanturin johto oli hapettunut.

            Onkohan mahdollista, että tuo anturin toimimattomuus olisi jollain keinolla aiheuttanut palkeen pamahtamisen vai osuiko nyt vaan kaksi vikaa samaan paikkaan ja samaan aikaan? :think
            Paljonko jouduit pulittamaan tämmöisestä toimenpiteestä? Missä korjattiin?

            Comment

            • zeizei
              Bimmer Rookie
              • Aug 2004
              • 147
              • Oulu

              #36
              Originally posted by -Tapi View Post
              Tein pikakorjauksen kuivaamalla näkyvän kosteuden ja laitoin liikkuviin osiin hieman silikonisprayta.

              Todennäköisesti tämä korjaus ei kestä pitkään vaan kosteus pääsee pian uudestaan venttiileihin. Ikävä kyllä kuivain on integroitu melko kompaktisti pakettiin ja sitä ei saa irrallaan. Korjaustoimenpiteenä pitäisi ostaa koko kompressorihässäkkä..
              Onko vikailmoituksia ilmaantunut pakkasella kuivauksen jälkeen? Itsellä niin samanlaiset oireet, että varmastikin sama vika.
              BMW X3 -15
              BMW 530D -08
              BMW 320D -99
              BMW 525TDSA Touring -98
              BMW 318IS -90

              Comment

              • -Teemu
                Bimmer Rookie
                • Sep 2006
                • 36

                #37
                Originally posted by jonasg View Post
                Paljonko jouduit pulittamaan tämmöisestä toimenpiteestä? Missä korjattiin?
                Laakkosella Herttoniemessä korjattiin. Palkeet 180€/kpl työt 100€. Johdon korjauksesta toiset 100€. Kallista puuhaa.

                Comment

                • JonasG
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 2160
                  • Porvoo/Helsinki

                  #38
                  Originally posted by -Teemu View Post
                  Laakkosella Herttoniemessä korjattiin. Palkeet 180€/kpl työt 100€. Johdon korjauksesta toiset 100€. Kallista puuhaa.
                  Älä muuta sano..Kallista on mut minkäs tekee kun kotoa ei löydy nosturia.. Pitäisi tarkistaa kanssa omasta missä kunnossa palkeet on..

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

                    #39
                    Originally posted by zeizei View Post
                    Onko vikailmoituksia ilmaantunut pakkasella kuivauksen jälkeen? Itsellä niin samanlaiset oireet, että varmastikin sama vika.
                    Herjat on vähentynyt (vain kerran nyt viikon aikana). Mutta en siis pystynyt kuivaamaan systeemiä sen monien kanavien ja kuivaimen takia. Annoin vain ensiapua suihkauttamalla painerajaventtiiliin ja ohjausventtiilien sulkutulpille silikoniöljyä. Tuo silikoniöljy tekee veden kanssa limaa sinne mikä ei jäädy ihan yhtä nopeasti mutta jäätyy kuitenkin.

                    Pitäisi tutkia saisiko kuivaimen irti rungosta sellaisessa muodossa ettei mukana tulisi yhtään metalliosia. Sen jälkeenhän sen voisi mikrottaa kuivaksi (kuulemma silikageelin voi sillälailla kuivattaa, en ole itse kokeillut). Kun geelipallot ovat kuivia, sillä taas pärjäisi vuosia eteenpäin. Taitaa jäädä kesän leikkeihin tuo minun puuhailu kun pitäisi pitää auto poissa liikenteestä remontin ajan ja nyt sillä tuntuu olevan käyttöä päivittäin.
                    ---

                    Comment

                    • schäfer
                      Bimmer Rookie
                      • May 2005
                      • 65

                      #40
                      Originally posted by -Teemu View Post
                      Noniin, nyt on perä kunnossa.

                      Oikea palje tosiaan räjähti ja kummatkin vaihdettiin. Virheilmoitus ei tosin vielä tuolla poistunut, vaan oikeanpuoleisen tasoanturin johto oli hapettunut.

                      Onkohan mahdollista, että tuo anturin toimimattomuus olisi jollain keinolla aiheuttanut palkeen pamahtamisen vai osuiko nyt vaan kaksi vikaa samaan paikkaan ja samaan aikaan? :think
                      Jos johtovian takia systeemi pumppasi palkeet ylös ja ajelit jonkin aikaa , se oli sitten viimeinen ponnistus niille ja aika tuli täyteen? Itsellä oli oikean puolen johtoon joku tehnyt joskus korjauksen, ja se alkoi pätkimään ja antoi vikaherjan ja nosti perän ihan ylös. Johtovika korjattiin ja alkoi toimia. Sen jälkeen on kaksi kertaa (nyt kovilla pakkasilla) sytyttänut vikailmoituksen mutta on korjautunut itsestään. Kun johtovika oikeassa johdossa oli päällä, antoi testerissä viaksi (xenonin) valonsäädön anturin, siitä päästiin jäljille.
                      Kilometrit nyt 170000. Onko niin että suomesta ei palkeita löydy, vaan tuollaiseen odotusaikaan joutuu varautumaan jos...........

                      Comment

                      • -Teemu
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2006
                        • 36

                        #41
                        Originally posted by schäfer View Post
                        Jos johtovian takia systeemi pumppasi palkeet ylös ja ajelit jonkin aikaa , se oli sitten viimeinen ponnistus niille ja aika tuli täyteen? Itsellä oli oikean puolen johtoon joku tehnyt joskus korjauksen, ja se alkoi pätkimään ja antoi vikaherjan ja nosti perän ihan ylös. Johtovika korjattiin ja alkoi toimia. Sen jälkeen on kaksi kertaa (nyt kovilla pakkasilla) sytyttänut vikailmoituksen mutta on korjautunut itsestään. Kun johtovika oikeassa johdossa oli päällä, antoi testerissä viaksi (xenonin) valonsäädön anturin, siitä päästiin jäljille.
                        Kilometrit nyt 170000. Onko niin että suomesta ei palkeita löydy, vaan tuollaiseen odotusaikaan joutuu varautumaan jos...........
                        Palkeet vaihdettiin viimeviikolla, joutuivat ruotsista tilaamaan. Muutamassa päivässä noi yleensä saapuu. Omat tilattiin perjantai-iltapäivästä, siihen tuli viikonloppu ikävästi väliin.

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3117
                          • Välisuomi

                          #42
                          Ne, joilla herjoja ilmestyy säännöllisesti, kiinnittäkääpä huomiota kompuran toimintaan sillä hetkellä. Käykö kompura jonkin aikaa, perä ei nouse normaalia korkeammalle (tai yhtään) ja kun kompuran ääni loppuu, herja tulee samaan aikaan?

                          Jos ylläkuvattu tapahtuu, se ei voi olla johtovika.
                          ---

                          Comment

                          • -Teemu
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2006
                            • 36

                            #43
                            Omalta osaltani täytyy vielä lisätä tuosta perän korkeudesta. Ketjun alussa olin sitä mieltä, että korkeus näyttää normaliilta, mutta olin väärässä. Palkeitten vaihdon ja (maailman kalleimman) johdonpätkän uusinnan jälkeen auton perä on selvästi matalammalla.

                            Terävistä töyssyistäkin mennään nyt huomattavasti sivistyneemmin, eli taisi olla palkeet aika äärimmilleen pumpattu.

                            Comment

                            • Kähmy
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2007
                              • 422
                              • Kempele

                              #44
                              Itsellä syttyi tuo valo kerran kun katsastuskonttorin pihassa parkkeerasin perän ylemmäksi kuin keulan. Sen jälkeen ei ole viestiä näkynyt vaikka pakkasta oli kolmosella alkavia lukemia.

                              -Kähmy
                              e46 325xi
                              Yamaha FZR 1000 EXUP
                              ex-e39 530i Touring

                              Comment

                              • Kähmy
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2007
                                • 422
                                • Kempele

                                #45
                                Ja nyt tulee toisessa autossa melkein koko ajan tuo herja. Perä ei laske ja ajo-ominaisuudet ovat ennallaan...pitää käydä kattomassa vikakoodit ja illalla kuunnella kompuraa...

                                -Kähmy
                                e46 325xi
                                Yamaha FZR 1000 EXUP
                                ex-e39 530i Touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎