Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 lämmöt kävi punaisella, kansi paskana?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jpeltoma
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 600
    • pirkanmaa

    #61
    Voi hitsatakkin:

    __________________________________________________ ________________________
    Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

    Comment

    • mahtis
      Newbiemmer
      • Jul 2009
      • 10
      • Oulu

      #62
      Originally posted by jpeltoma View Post
      Oli tosiaan niin pahasti halki, että ei hitsaus onnistunut. Nyt uutta kantta hommaamassa. Ehdin jo tehdä uudean threadin kysyäkseni että passaahan m52b28 kansi tohon omaan m52b20:seen?

      Comment

      • Kinner
        BTCF Member
        • Nov 2009
        • 99
        • jyväskylä

        #63
        kertokaa joku ennen kuin oon jo irrottamassa kantta

        Tietääkö kukaan näyttääkö carsoftin livedata moottorin lämmöt jotenkin erilailla kuin mittariston oma lämpömittari? sillä kysyn kun mulla on mittariston lämpömittari rikki ja katsoin lämmöt livedatalla ja sieltä näyttää että pysyy 96-97asteessa kuulostaa liian korkealta,mutta jostain luin että jos salavalikon kautta katsoo lämpöjä niin näyttäs jopa yli 100 astetta ja olis kuulemma normaalia.mutta miten on sitte tuolta livedatalta katsottuna??
        käyttis e61 530Da Touring Lci -08
        ex e39 530Da Touring M-Sport-02[/U]
        PärräSuzuki gsx-r 750-00
        ex e39 523i sedan-97
        ex Kawasaki zzr600-93
        ex e34 525tdsa Touring-92
        ex e34 524td sedan-90
        ex e30 324tdic sedan-88

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9142
          • Oulu

          #64
          Originally posted by Kinner View Post
          Tietääkö kukaan näyttääkö carsoftin livedata moottorin lämmöt jotenkin erilailla kuin mittariston oma lämpömittari? sillä kysyn kun mulla on mittariston lämpömittari rikki ja katsoin lämmöt livedatalla ja sieltä näyttää että pysyy 96-97asteessa kuulostaa liian korkealta,mutta jostain luin että jos salavalikon kautta katsoo lämpöjä niin näyttäs jopa yli 100 astetta ja olis kuulemma normaalia.mutta miten on sitte tuolta livedatalta katsottuna??
          Lohkon kyljessä oleva anturi on nimeltäänkin dual temperature sensor. Siinä on oma piiri DME:lle ja mittaristolle.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Kinner
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 99
            • jyväskylä

            #65
            ????????

            Originally posted by Clavurion View Post
            Lohkon kyljessä oleva anturi on nimeltäänkin dual temperature sensor. Siinä on oma piiri DME:lle ja mittaristolle.
            no kannattaako tuolla mobiililla nyt sitten ajaa?
            vai onko se oikeasti ihan normaali lukema carsoftilta katsottuna?
            käyttis e61 530Da Touring Lci -08
            ex e39 530Da Touring M-Sport-02[/U]
            PärräSuzuki gsx-r 750-00
            ex e39 523i sedan-97
            ex Kawasaki zzr600-93
            ex e34 525tdsa Touring-92
            ex e34 524td sedan-90
            ex e30 324tdic sedan-88

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #66
              Jos sulla on 92 asteinen termari niin ei 96-97 vielä mitenkään ihmeellisen korkea ole.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                #67
                Originally posted by Kinner View Post
                no kannattaako tuolla mobiililla nyt sitten ajaa?
                vai onko se oikeasti ihan normaali lukema carsoftilta katsottuna?
                Ja se järjestelmä on paineen puolella. Ei se keitä vielä hetkeen, saa olla pitkälti toista sataa lämmintä.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • Kinner
                  BTCF Member
                  • Nov 2009
                  • 99
                  • jyväskylä

                  #68
                  Originally posted by Cell View Post
                  Jos sulla on 92 asteinen termari niin ei 96-97 vielä mitenkään ihmeellisen korkea ole.
                  mitenköhän tuon kuuluu normaalisti mennä oma näkemys on että lämmöt nousee sinne 92 tienoille ja sitten aukeaa termostaatti ja lämmöt tippuis reilusti ja samaa väliä seilais. mulla nousee 97 ja pysyy siinä ainoastaan kaasuttelemalla saa laskemaan 94asteeseen. kuulostaako vielä normaalilta vai luistaako vesipumpun siivet tai jotain?
                  käyttis e61 530Da Touring Lci -08
                  ex e39 530Da Touring M-Sport-02[/U]
                  PärräSuzuki gsx-r 750-00
                  ex e39 523i sedan-97
                  ex Kawasaki zzr600-93
                  ex e34 525tdsa Touring-92
                  ex e34 524td sedan-90
                  ex e30 324tdic sedan-88

                  Comment

                  • Kinner
                    BTCF Member
                    • Nov 2009
                    • 99
                    • jyväskylä

                    #69
                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    Ja se järjestelmä on paineen puolella. Ei se keitä vielä hetkeen, saa olla pitkälti toista sataa lämmintä.
                    Tiedän että vesi pysyy paineessa viileämpänä mutta yli 200astetta kuulostaa vähän liiottelulta,muistasin että joku puhui glykolin kiehumis pisteen olevan jotain 120-130
                    käyttis e61 530Da Touring Lci -08
                    ex e39 530Da Touring M-Sport-02[/U]
                    PärräSuzuki gsx-r 750-00
                    ex e39 523i sedan-97
                    ex Kawasaki zzr600-93
                    ex e34 525tdsa Touring-92
                    ex e34 524td sedan-90
                    ex e30 324tdic sedan-88

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      #70
                      Originally posted by Kinner View Post
                      Tiedän että vesi pysyy paineessa viileämpänä mutta yli 200astetta kuulostaa vähän liiottelulta,muistasin että joku puhui glykolin kiehumis pisteen olevan jotain 120-130
                      Niin toista sataa eli vähän yli sata :think
                      Tuo 97 kuullostaa suht normaalille kait? En nyt muista mitä oli noissa omissa kutoskoneisissa mutta tuossa kasissa on n. 94-98 astetta ihan normaali käyntilämpö INPAn mukaan.

                      Edit. yhden livedatalukeman löysin M52 koneesta, siinä oli lämmöt parkissa tyhjäkäynnillä 96 astetta.
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9142
                        • Oulu

                        #71
                        Originally posted by Kinner View Post
                        Tiedän että vesi pysyy paineessa viileämpänä
                        Ei se neste yhtään viileämpää ole paineessa. Neste ei vaan pääsee höyrystymään paineessa samassa lämpötilassa. Eli kiehumispiste nousee.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Kinner
                          BTCF Member
                          • Nov 2009
                          • 99
                          • jyväskylä

                          #72
                          perkeleen entinen omistaja!

                          noniin ja tuli huomattua että vesiletkut oli melko kovia,vikakin löytyi nimittäin vesipumppu oli laitettu jollain liimalla kasaan ja imee ilmaa välistä.
                          saa nähdä miten lämmöt pelittää remontin jälkeen.
                          käyttis e61 530Da Touring Lci -08
                          ex e39 530Da Touring M-Sport-02[/U]
                          PärräSuzuki gsx-r 750-00
                          ex e39 523i sedan-97
                          ex Kawasaki zzr600-93
                          ex e34 525tdsa Touring-92
                          ex e34 524td sedan-90
                          ex e30 324tdic sedan-88

                          Comment

                          • Lakeson
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 649
                            • Jyväskylä

                            #73
                            Originally posted by Kinner View Post
                            noniin ja tuli huomattua että vesiletkut oli melko kovia,vikakin löytyi nimittäin vesipumppu oli laitettu jollain liimalla kasaan ja imee ilmaa välistä.
                            saa nähdä miten lämmöt pelittää remontin jälkeen.
                            Jäähdytysjärjestelmässä on ylipaine, joten ei 'ime' ilmaa.
                            Ei mopolla mahottomia..

                            Comment

                            • 525TurboIC
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 663
                              • Pomarkku

                              #74
                              Eikös se ime ilmaa kun kone jäähtyy niin käsittääkseni järjestelmään tulee silloin pieni alipaine...? Vai olenko väärässä?

                              Comment

                              • Lakeson
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2004
                                • 649
                                • Jyväskylä

                                #75
                                Originally posted by 525TurboIC View Post
                                Eikös se ime ilmaa kun kone jäähtyy niin käsittääkseni järjestelmään tulee silloin pieni alipaine...? Vai olenko väärässä?
                                Jos järjestelmässä on vuoto, niin paineisena se vuotaa nestettä koko ajan. Jäähtyessään paine tasaantuu (vuotaa ulos) vallitsevaan ilmanpaineeseen asti, eikä tuolloin kehitä alipainetta. Viisaat korjatkoot.
                                Ei mopolla mahottomia..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎