suosittelisin kuitenkin kunnollista ilmausta ku oireethan passaa että ilmaa seassa,aika tempukkaita ilmattavia ovat ja pärnäsen korjaamot ei oikeen oo osannu sitäkään hommaa kunnolla yleensä.
Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
e39 ///M5 ZzZ
e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
F11 530da M-Sport
Hurley-Durley x2
Koliseva connection
Itä-helsingin koiraverkko connection
äläkää hyvät ihimiset laittako tarvikespumppuja. toki mulla kesti huimat 40 tkm... :think
hintaeroa ei ole kuin muutama kymppi. alkuperäinen maksoi tingittynä 183 euroa ja siinä on mukana termostaatti. edellinen tarvikepumppu maksoi satasen ja siihen päälle orkkis termari 50 euroa. tarvikkeella on takuuta puoli vuotta ja alkuperäisellä 2 vuotta. lisäksi vaihtotyö alkuperäisessä kuuluu takuun piiriin. näin minulle paikallisessa merkkihuollossa kerrottiin.
ja toki alkuperäisen ostin jos se kestäisi hieman enemmän...
ja auto 530dat
Tuosta ilmausruuvista se heitti vettä silloinkin kun keitti ja pistin sen piikkiin, että keittämisestä olisi murtunut mutta ilm ollut aikaisemminkin paskana. Korjaamon setä oli ottanut vesipumpun irti ja kaikki siellä ok. Oli lisännyt vettä reilusti ja sai veden kiertämään mutta juurikin tuosta ilmauruuuvista työnsi vettä pihalle. Eli jonkin näköisen ilmalukon oli tehnyt sillon ajossa tuosta kohti ja vesi jäänyt seisomaan. Katsoi vielä paineet koneesta ja päästömittaukset ja sanoi, että ei tässä kansiremontteja tarvitse ruveta tekemään. Olisihan se ollut omastakin mielestä aika kohtuutonta jos tuolla keittämisellä olisi saatu koneremonttia aikaseksi!
Ai ai sitä vitutuksen määrää jos tapahtuma olisi tapahtunu 15min aikaisemmin kun vaimoke oli autolla reisullaan. Näin olisi saatu 3$ osalle aika suolainen hinta.
Mulla oli kanssa tehnyt vähän vastaavalla tavalla, mutta itse vesihöyryä en ollut nähnyt. Auto normaalisti parkkiin lauantaina päivällä ja sunnuntaina iltapäivällä käyttöön 12km töihin, auto yön yli parkissa ja maanantaina taas töihin. Sunnuntaina jo ihmettelin valkoisia läikkiä konepellillä sekä puskureissa, ja sama toistui maanantainakin. Kotiiin lähtiessäni otin konepellin auki, niin sehän oli ampunu vedet ympäri konehuonetta ja korkin moottorin muovien päälle, mutta lämmöt oli aina puolessa välissä :think Alavesiletkussa ei mitään eloa ja ylävesiletkussa hirveä paine, eikä paisarinkorkkia uskaltanut avata.
Syy tähän: Paisuntasäiliönkorkin alempi o-rengas oli lähtenyt omille teilleen
Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Tuosta ilmausruuvista se heitti vettä silloinkin kun keitti ja pistin sen piikkiin, että keittämisestä olisi murtunut mutta ilm ollut aikaisemminkin paskana. Korjaamon setä oli ottanut vesipumpun irti ja kaikki siellä ok. Oli lisännyt vettä reilusti ja sai veden kiertämään mutta juurikin tuosta ilmauruuuvista työnsi vettä pihalle. Eli jonkin näköisen ilmalukon oli tehnyt sillon ajossa tuosta kohti ja vesi jäänyt seisomaan. Katsoi vielä paineet koneesta ja päästömittaukset ja sanoi, että ei tässä kansiremontteja tarvitse ruveta tekemään. Olisihan se ollut omastakin mielestä aika kohtuutonta jos tuolla keittämisellä olisi saatu koneremonttia aikaseksi!
Ai ai sitä vitutuksen määrää jos tapahtuma olisi tapahtunu 15min aikaisemmin kun vaimoke oli autolla reisullaan. Näin olisi saatu 3$ osalle aika suolainen hinta.
Minun omaan E39 523i -96:een on vuoden sisällä vaihdettu kaksi termarikoteloa. Ihan siihen alkuperäiseen tuli selvä hiusmurtuma kotelon yläputkeen. Ja se ensimmäinen uusi osa taas vaihdettiin, koska se vuoti heti uudesta asti juurikin tuon ilmausruuvin ja kotelon välistä, ja se ruuvi pyöri ihan sormivoimin ympäri, aivan kuin kierteet olis korkanneet.
Vaihdettiin sitten uusi kotelo ja tietty uusi ruuvi, nyt ei pyöri sormivoimin ympäri, mutta mutta... ruuvin ympärille tulee edelleen valkeita vuotojälkiä.
Sain tuon tihkumisen loppumaan vain laittamalla pikkuruisen lemmarin sen ruuvin ulokkeen ympärille, eli tavallaan tiukentamalla tuota ruuviliitosta. Varsinaista ilmausruuvia kun ei kuulemma saa kiristää hirveen kireelle, varsinkaan kuumana, sano asentaja...
Nyt alkaa epäilyttämään, että noissa koteloissa olisi systemaattinen valmistusvika, eli mittavirhe, ja tuo ilmausruuvin kierre on hitusen liian suuri.
Tähän olisi tosi hyvä jos sais enemmänkin havaintoja, niin vois antaa palautetta ja saada osan mitoituksen kohdilleen.
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
laitetaas viestiä tännekkin. eli ostin tossa puoltoista viikkoa sitten 525i manuaali lootalla vm. 2001, ajettu 130t koneena siis tuo M54B25. huoltovihkoa selailin ja jarrunesteet oli vaihdon tarpeessa. jäähdytin-nesteiden vaihdosta ei ollut merkintää joten vaihdatin nekin sitten samalla kertaa. käytin siis autoa ihan korjaamolla kun ei ole himassa oikeen vehkeitä millä tehdä eikä intoa sen enempää torstaina oli huollossa ja tänään sitten motarilla 130 vauhdissa lämmöt hyppäs punaiselle ja heitti uudet nesteet pihalle mukavan höyrypilven saattelemana soitin korjaamolle jossa homma tehtiin ja sieltä sanottii että hommaa auto tänne. no hinattiin sitten auto sinne ja lisättiin aluks nestettä nii syyläri vuotaa kuskinpuolen alanurkasta. mikä tämän mahtoi aiheuttaa?!? ilmauksesta en tiedä miten tehty olisiko siinä mennyt jotai vikaa vai tarvitseeko nämä uudemmat perusteellista ilmausta? auto jäi korjaamon pihalle ja maanantaina ne ottaa sen käsittelyyn.
nestettä nii syyläri vuotaa kuskinpuolen alanurkasta. mikä tämän mahtoi aiheuttaa?!? ilmauksesta en tiedä miten tehty olisiko siinä mennyt jotai vikaa vai tarvitseeko nämä uudemmat perusteellista ilmausta? auto jäi korjaamon pihalle ja maanantaina ne ottaa sen käsittelyyn.
Ihan alanurkassahan on jäähdyttimen tyhjennysproppu. Onkohan se avattu korjaamolla ja jätetty löysälle/hajotettu/hajotettu kiinnikkeet jäähdyttimestä...?
Uudemmat ei vaadi mitään erikoisuuksia ilmaukseen, toki BMW:n ohjeiden mukaan se silti pitää tehdä.
Kuvailemasi E39 mallin jäähdyttäjät eivät ole ikuisia, samoin paisuntasäiliöt rikkoontuvat usein. Voihan sieltä olla jompi kumpi antautunut ja tarvitset uuden syylärin tai paisarin. :think
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
no tuskin 130t ajetussa pitäisi vielä jäähdytin paskana olla vaikka eihän mikään tietenkää ikuista ole. aiemmat omistamani autot ollu mitsu, ooppeli ja fordi 90 luvun alusta ja 300t mittarissa ja orkkis syylarit ollu kaikissa mielestäni. mene ja tiedä tietenkin. ketuttaa vaan nii sikana ku ajattelin että ku ostaa pikkase uudemman ja vähän ajetun nii ei tarvis olla kokoajan korjaamassa mutta ei. helvetin huonoa tuuria taitaa vaa olla mun autokaupoissa kuluttajasuojavirastoon pitäis vissii ottaa yhteyttä ja kysyä kuka olis vastuussa korjauskuluista, auton ostin 9 päivää sitten autoliikkeestä ja huollossa oli toissapäivänä jossa siis ne syylarinesteet vaihdettiin. pelkkä jäähdytin olis jo 250e (motonet) ja jos sit termaria tai muuta vastaavaa pitäis samal vaihtaa nii hinta se vaa nousee plus työt päälle.
no tuskin 130t ajetussa pitäisi vielä jäähdytin paskana olla vaikka eihän mikään tietenkää ikuista ole. aiemmat omistamani autot ollu mitsu, ooppeli ja fordi 90 luvun alusta ja 300t mittarissa ja orkkis syylarit ollu kaikissa mielestäni. mene ja tiedä tietenkin. ketuttaa vaan nii sikana ku ajattelin että ku ostaa pikkase uudemman ja vähän ajetun nii ei tarvis olla kokoajan korjaamassa mutta ei. helvetin huonoa tuuria taitaa vaa olla mun autokaupoissa kuluttajasuojavirastoon pitäis vissii ottaa yhteyttä ja kysyä kuka olis vastuussa korjauskuluista, auton ostin 9 päivää sitten autoliikkeestä ja huollossa oli toissapäivänä jossa siis ne syylarinesteet vaihdettiin. pelkkä jäähdytin olis jo 250e (motonet) ja jos sit termaria tai muuta vastaavaa pitäis samal vaihtaa nii hinta se vaa nousee plus työt päälle.
Itse uusin juuri 190t ajettuun 530i:hin syylärin, oli murtunut ylävesiletkun liitoksen kohdalta. Tilasin genuine parts gmbh:lta orkkissyylärin hintaan 266e. Schmiedmannilla tarvike (mukamas OE laatua) syyläri 170e.
Vanha syyläri oli muutenkin aika entisen oloinen kun siitä oli alimmat vesikanavat taipuneet puolikaaren muotoon?? Eli siis alareuna oli puolikaaren muotoinen eikä suora niin kuin pitäisi, onko tämä yleistäkin??
Kyllä se jäähdytin tai paisuntasäiliö voi olla rikki myös 130tkm ajetussa. Onhan auto jo lähes kymmenen vuotta vanha, muoviosien ominaisuudet huononevat iän myötä, ei pelkkä ajomäärä vaikuta! Myös vesipumpun kunto kannattaa tarkistaa.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment