Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 lämmöt kävi punaisella, kansi paskana?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kinner
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 99
    • jyväskylä

    #76
    täytyy tutkia lisää

    Originally posted by Lakeson View Post
    Jos järjestelmässä on vuoto, niin paineisena se vuotaa nestettä koko ajan. Jäähtyessään paine tasaantuu (vuotaa ulos) vallitsevaan ilmanpaineeseen asti, eikä tuolloin kehitä alipainetta. Viisaat korjatkoot.
    silloin kun löysin vuodon kone oli kylmä,puristelin ylävesi letkua ja jostain alkoi kuulua pihinää puristuksen tahtiin ääni tuli vesipumpun vierestä klimppasin tiivisteen päälle ja puristelin letkuja ja ei kuplinut vaan liikkui ja muuttui vaalemmaksi en kyllä ottanut vielä tarkemmin selvää mutta jotain siellä on vikana.täytyy mennä tänään hallille tutkimaan lisää.
    käyttis e61 530Da Touring Lci -08
    ex e39 530Da Touring M-Sport-02[/U]
    PärräSuzuki gsx-r 750-00
    ex e39 523i sedan-97
    ex Kawasaki zzr600-93
    ex e34 525tdsa Touring-92
    ex e34 524td sedan-90
    ex e30 324tdic sedan-88

    Comment

    • Perlenbacher
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2010
      • 1103
      • Suomi

      #77
      Pystysköhän tohon tavalliseen M52 koneeseen laittamaan M52TU jäähytysjärjestelmästä osat, sais sen itsestäänilmaavaksi? Eli kysymyksen ydin on että onko eroa kannessa tai jossain muussa "ei niin kannattavaa vaihtaa" osassa? Näin niinkun tuli vaan mieleen =)

      Comment

      • Jax_KiBez
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 2061
        • Pirkanmaa

        #78
        Heitetääs tähän ketjuun, kun sopii hyvin otsikkoon.

        Eli mulla kävi niin että moottoritiellä huomasin että lämmöt rupes kipuamaan keskiviivasta hieman yli, pistin salavalikon pikana päälle koneen lämpöjen puolelle, näytti 117-astetta, pistin lämmintä puhaltaa täysillä ja kaikki sähkölaitteet pois ja samassa mittari lähti kipuamaan yli 120-asteen jolloin vedin sivuun ja kun lämmöt jatkoivat vain nousemistaan niin koneet seis.

        Menin konehuoneen puoleen niin syylärissä ei ollut enää vettä ja letkuissakaan mitään, salavalikon mukaan lämmöt kävi 130-asteessa.

        Vedet ILMEISESTI tuli pihalle syylarista, kun se sieltä tiputti kuskin puolen alareunasta tippa tipalta loput lirut ja auton pohja oli kuskin puolelta ihan märkä.

        Auto nyt odottaa korjaamon pihassa ja maanantaina otan yhteyttä kyseiseen korjaamoon.

        Mutta kysymykseni on että mahtoiko kansi vetää kieroon? Ja voiko tämän helposti todeta huollossa jollain tyylillä? Mitä muuta olisi voinut tämän tekstin perusteella mennä rikki?
        Ja mitä erityishuomiota tämän homman johdosta kannattaa Autoasi-ketjun huollolle vetää, onko M52 koneessa jotain mitä huoltojätkien pitäis erityisesti tietää?
        Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
        Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

        _____________________________________
        Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
        Tästä mun kaluston showroomiin
        Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          #79
          Eikö herjannu "Check coolant level"? Tarkista onko öljyjen joukossa vettä/harmaata mönjää. Jos ei ole niin ehjäät vesiletkun tai kohdan josta vuotaa, vedet sisään ja kovaa ajoa. Jos kansipahvi menny niin ilmoittaa kyllä itsestään pian. Näin ite tekisin.
          Last edited by Thuppu; 04-06-2011, 21:24.
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • Jax_KiBez
            BTCF Member
            • Jan 2010
            • 2061
            • Pirkanmaa

            #80
            Ei ole check controllia, eikä herjannut ainakaan ääneen mitään muuta kuin lämpöjä kun meni yli 120-asteen.

            Mutta jos ei löydy majoneesia koneesta, ja huolletaan vain vuoto. Niin millä tavalla kansipahvi/kansi itsestään ilmoittaa jos on mennyt, ylikuumeneeko taas? Vai miten ilmenee?
            Last edited by Jax_KiBez; 04-06-2011, 21:31.
            Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
            Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

            _____________________________________
            Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
            Tästä mun kaluston showroomiin
            Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7520
              • Jyväshyvä

              #81
              Originally posted by Jax_KiBez View Post
              millä tavalla kansipahvi/kansi itsestään ilmoittaa jos on mennyt, ylikuumeneeko taas? Vai miten ilmenee?
              Kuumenee/hukkaa jäähdytysnestettä/Aiheuttaa ylimääräistä painetta jäähdytysjärjestelmään/Jäähdytysnesteeseen tulee öljyjälkiä tai vaahtoa.

              Kannattaa alkuun olla aika tarkka nesteiden kanssa tai saat lisävaurioita aikana
              jos pahvi on palanut.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                #82
                No kyllä sitä majoneesia alkaa pian ilmaantumaan tai vettä katoaa tms. Mut kannattaa tietysti varoa ettei kuumene liikaa toista kertaa. Saattaa alakertakin ottaa itteensä.

                Edit. hidas.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • Jax_KiBez
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 2061
                  • Pirkanmaa

                  #83
                  No katsotaan maanantaina mitä autosta löytyypi. Eikös M52-koneessa ole tarkka ilmaus vai muistanko ihan väärin?
                  Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                  Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                  _____________________________________
                  Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
                  Tästä mun kaluston showroomiin
                  Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #84
                    Originally posted by Jax_KiBez View Post
                    Mutta kysymykseni on että mahtoiko kansi vetää kieroon?
                    Tuskin, vaikka monet sillä miellelään pelottelevatkin.
                    Originally posted by Jax_KiBez View Post
                    Ja voiko tämän helposti todeta huollossa jollain tyylillä?
                    Voi, jos kansi on irti... tiivisteen vuodon taas voi todeta useallakin tavalla jonka jälkeen kansi olisi hyvä irroittaa vaikka pieni vuoto voi korjaantua vuosiksi vain kannen pultteja hieman kiristämällä.
                    Originally posted by Jax_KiBez View Post
                    Mitä muuta olisi voinut tämän tekstin perusteella mennä rikki?
                    Jostain se nesteen väheneminen on aiheutunut, järjestelmän paineistamalla löytynee.
                    Originally posted by Jax_KiBez View Post
                    Ja mitä erityishuomiota tämän homman johdosta kannattaa Autoasi-ketjun huollolle vetää, onko M52 koneessa jotain mitä huoltojätkien pitäis erityisesti tietää?
                    Jos osaa ammattinsa osaa myös hakea tietoa (jollei sitä ennestään ole) ennekuin tekee mitään(virheitä) ... näinhän se ei ikävä kyllä asennushommissa aina ole, ammattiylpeys on usein liian huonolla tasolla.

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      #85
                      Originally posted by Jax_KiBez View Post
                      Mutta kysymykseni on että mahtoiko kansi vetää kieroon? Ja voiko tämän helposti todeta huollossa jollain tyylillä? Mitä muuta olisi voinut tämän tekstin perusteella mennä rikki?
                      Ja mitä erityishuomiota tämän homman johdosta kannattaa Autoasi-ketjun huollolle vetää, onko M52 koneessa jotain mitä huoltojätkien pitäis erityisesti tietää?
                      Vesipumppu, termostaatti ja termostaattikotelo vaihtoon sen jäähdyttimen lisäksi. + Korkin voisi vaihtaa 1.4bar malliin jos ei jo ole. Sitten saa ajella huolettomasti
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • Jax_KiBez
                        BTCF Member
                        • Jan 2010
                        • 2061
                        • Pirkanmaa

                        #86
                        Mutta mites kun termari ja vesipumppu on uusittu viime lokakuussa. Vai kärsivätkö ne siitä kun lämmöt nousee, ja kun vesi koneesta katoaa?
                        Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                        Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                        _____________________________________
                        Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
                        Tästä mun kaluston showroomiin
                        Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          #87
                          Originally posted by Jax_KiBez View Post
                          Mutta mites kun termari ja vesipumppu on uusittu viime lokakuussa. Vai kärsivätkö ne siitä kun lämmöt nousee, ja kun vesi koneesta katoaa?
                          No tuskin niitä sitten tarvitsee uusia jos on hiljattain vaihdettu. Mites se termostaattikotelo? Halkeaa monesti vanhuuttaan ja vuotaa/aiheuttaa lämpöongelmia.
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • Jax_KiBez
                            BTCF Member
                            • Jan 2010
                            • 2061
                            • Pirkanmaa

                            #88
                            Sitä en muista, on auton hanskalokerossa kuitti siitä, saatto olla kotelo myös.
                            Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                            Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                            _____________________________________
                            Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
                            Tästä mun kaluston showroomiin
                            Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                            Comment

                            • full
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 1214
                              • Tampere

                              #89
                              Muovisen termostaattikotelon kiinnitys on toteutettu kyllä niin idioottimaisesti että ajan kanssa se pääsee taipumaan uuteen muotoon eikä tiivisteet pidä enään kunnolla kun uuden termostaatin pistää paikalleen. saa vaihtaa melkeinpä 100tkm välein jottei tule ongelmia.

                              On nimittäin tapeltu pitkään moisen ongelman kanssa. Vettä hukkas ainoastaan lämpösellä koneella ja ajossa. vesijäljet hävis lämpimän koneen kylkeen hetkessä joten ei oikein kerinnyt tutkimaan mistä se vesi tuli. uudella termarikotelolla ongelmat loppu.
                              BMW M535iA -86
                              Volvo V90 -18

                              Comment

                              • Jax_KiBez
                                BTCF Member
                                • Jan 2010
                                • 2061
                                • Pirkanmaa

                                #90
                                Nyt löytyi vika, jäähdyttimen ja paisarin raosta lirutteli. Saan iltapäivällä uuden syylarin. Mutta miten tärkeä tuo 1,4bar korkki on, eikös se kiehu sit helpommin?

                                Onko jollain heittää M52 koneen ilmaus ohjeita?
                                Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                                Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                                _____________________________________
                                Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
                                Tästä mun kaluston showroomiin
                                Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎