Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webasto

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MaanteidenHerra
    Newbiemmer
    • Jan 2007
    • 15

e39 webasto

mulla -97 525tds myyjä sano et siinä on webasto mistä tiedän onko ja miten se sitten toimii?
    Auttakaa nyt miestä mäessä
  • V-Power
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1333
    • Varsinais-Suomi

Originally posted by MaanteidenHerra View Post
    mulla -97 525tds myyjä sano et siinä on webasto mistä tiedän onko ja miten se sitten toimii?
    CD/radio soittimen näytöllä on:Timer1 (webaston käynnistymisaika 1) ja Timer2 (webaston käynnistymisaika 2) "pitäisi" pysyä automaattisesti 30min päällä,kun on käynnistetty/käynnistynyt.Tai manuaalisesti päälle "heat on" namikasta..niin tai sitten kaukosäätimellä jos sellainen on..
    E36 95 316i Sedan
    E39 97 540i Touring
    E46 99 320Ci Coupe
    E53 01 X5 4,4 V8
    E65 05 730d
    F10 11 523i Sedan
    F90 08 320i Sedan

Comment

• Aksu|
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1063

Tässä nyt olisi esim. yksi linkki.

Ja täältä asiasta paljon lisää infoa.
      EX:
      328CiA -99
      525tdsA -98
      525i -93
      316i -95
      Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

Comment

• Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3447
        • Janakkala

Originally posted by MaanteidenHerra View Post
        Onko kysymys myöhään rekisteröidystä E34 touringista vai ko E39?
        Eli autossasi on siis se "vanhempi" 12venttiilinen M51 moottori 140hv?
        Niissä ei ole vakiona webastoa, mutta voihan siinä olla jälkikäteen laitettu. Ja sitähän nyt ei valitettavasti googlella löydy, eli ei muuta kuin pellin alle kuikuilemaan.
        Ja luulisihan siellä kabiinissa olevan jonkinsortin ajastinkellokin mistä saa webaston päälle kytkettyä.

Nämä MID näyttö webasto ajastukset tuli vasta myöhemmin näihin ns "uudemman sukupolven" diiseleihin: M47, M57/tu
        Last edited by Spetke; 05-02-2007, 23:04.
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

Comment

• Aksu|
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 1063

Originally posted by Spetke View Post
          Nämä MID näyttö webasto ajastukset tuli vasta myöhemmin näihin ns "uudemman sukupolven" diiseleihin: M47, M57/tu
          Epäselvyyksien välttämiseksi kirjoitan myös tämän vaikka sen varmasti itse tiedätkin.

Kyseinen ajastus löytyy myös E39 korista M51 tekniikan yhteydessä tuon MID:n kautta.
          EX:
          328CiA -99
          525tdsA -98
          525i -93
          316i -95

Comment

• MaanteidenHerra
            Newbiemmer
            • Jan 2007
            • 15

kiitoksia

Joo ongelma ratkes ei ole webastoa, auto on e39 sillä 140hv moottorilla.
            Hain liikkestä lohkolämmittimen ja piuhan maksoi vähän päälle 140€, asennus olikin sitten mielenkiintoisempaa laiton sinne 4proppuun kiinni.
            Aikani proppua jos jonkun näköisillä meisseleillä taottuani,proppu humahti sisään ja kaikki nesteet tietty naamalle, samassa rytäkässä vasaralla silmääni huitaisseena hommaa alkoi vituttaa.
            Pakkasta oli tietty -30 pihalla ja tallissa -15, mutta kyllä se vastus sinne vaan nöyrtyi menemään, nyt sitten saakin jännätä tuliko riiittävän tiukkaan/polttaako pakosarja piuhan ruvelle :think

Comment

• Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3447
              • Janakkala

Originally posted by Aksu| View Post
              Kyseinen ajastus löytyy myös E39 korista M51 tekniikan yhteydessä tuon MID:n kautta.
              Ajastus sieltä toki saattaa löytyä mutta onko se vain taukotuuletukselle?
              Ööö :think onkos muka E39 + M51 webastoja alkuperäisenä vakio varusteena?
              Olen elänyt siinä uskossa että webastot tulivat vasta M47 ja M57 moottoreihin.
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

Comment

• Carman
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2002
                • 676
                • Vilppula

Olen nähnyt E39 525tds:sä originaali-webastoja, ilmeisesti lisävaruste silloin vielä.
                Olihan niitä tehtaan webastoja jo E34 dieseleissäkin, ajastukset ym. käyttö obc:n kautta.

Comment

• Aksu|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 1063

Ainakin meikäläisen 525tdsA vm.98:ssa oli webasto. Tilattu koodilla: 536A Standheizung.
                  EX:
                  328CiA -99
                  525tdsA -98
                  525i -93
                  316i -95

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢