Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-alustaisen e39 tontitus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarkkil
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 264

    M-alustaisen e39 tontitus..

    Kaippa se kevätkin joskus taas tulee vaikka nyt ei siltä todellakaan tunnu. Mutta asiaan. Ulkona jököttää pakkasessa e39 540 -99 jossa alkuperäinen m-alusta. Madallus tuntui aluksi ihan riittävältä mutta nyt kun ostin isommat (19") vanteet jotenkin madallus ei olekkaan enää riittävä:think
    Eli ihan millä porukat ovat autojaan madaltaneet? Vähän merkkiä ja madallusta kun kertoisitte (ja hintaa..) olisin äärettömän tyytyväinen
    Last edited by jarkkil; 16-04-2007, 16:27.
  • jjheimo
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 652
    • Helsinki

    #2
    Edellisessä autossa (myös 540) oli KW:n variante 1 korkeussäädettävä,maksoi noin 850€.Oli ihan hyvä alusta ajaa ja maavaran sai mielensä mukaan.

    kuvassa 20" vanteet ja alustan säädot noin puolessa välissä,eli varaa on. (säätövara 30-60mm)
    Attached Files
    Last edited by jjheimo; 08-02-2007, 01:10.
    F33 435i Xdrive

    Comment

    • juu-das
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 756
      • Kuopio

      #3
      minkälainen rengastus nuissa kummassakin autossa on?:think

      Comment

      • jjheimo
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 652
        • Helsinki

        #4
        Muistaakseni edessä 235/30 ja takana 275/30
        F33 435i Xdrive

        Comment

        • jarkkil
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 264

          #5
          235/35/19 ja 265/30/19

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            #6
            Originally posted by jarkkil View Post
            235/35/19 ja 265/30/19
            Tuo matala rengas jotenkin näkyykin kuvista. Ihankuin ne eivät täyttäisi pyöräkoteloa tarpeeksi ja sillä se näyttää niin korkealta. Minulla on 19-tuumaisina kesällä pykälää korkeammalla profiililla, eikä se mielestäni näytä tuolta.

            edit: profiili lukuna on sama, mutta kun rengas on pykälää leveämpi, niin korkeus on.. juu nou.
            ---

            Comment

            • jarkkil
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 264

              #7
              Originally posted by -Tapi View Post
              Tuo matala rengas jotenkin näkyykin kuvista. Ihankuin ne eivät täyttäisi pyöräkoteloa tarpeeksi ja sillä se näyttää niin korkealta. Minulla on 19-tuumaisina kesällä pykälää korkeammalla profiililla, eikä se mielestäni näytä tuolta.

              edit: profiili lukuna on sama, mutta kun rengas on pykälää leveämpi, niin korkeus on.. juu nou.
              Kyllä se varmaan juuri näin on. Näyttää pikkasen korkeelta. Eli sitä suuremmalla syyllä porukat esimerkkejä

              Comment

              • Nobody
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 224
                • KOTKA

                #8
                Originally posted by jjheimo View Post
                Edellisessä autossa (myös 540) oli KW:n variante 1 korkeussäädettävä,maksoi noin 850€.Oli ihan hyvä alusta ajaa ja maavaran sai mielensä mukaan.

                kuvassa 20" vanteet ja alustan säädot noin puolessa välissä,eli varaa on. (säätövara 30-60mm)
                Mistä variante 1 tohon hintaan, halvin minkä löysin oli 1150e / setti ?
                - Nobody is perfect -

                Comment

                • jjheimo
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 652
                  • Helsinki

                  #9
                  Töiden kautta tilasin US-partsista aikoinaan.
                  F33 435i Xdrive

                  Comment

                  • JJ
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2002
                    • 94
                    • Juva

                    #10
                    riittikö jäykkyys vai oisko tarvinnu olla kw v2? itsekkin tässä alustaa mietin
                    E46 325

                    Comment

                    • jarkkil
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 264

                      #11
                      Originally posted by JJ View Post
                      riittikö jäykkyys vai oisko tarvinnu olla kw v2? itsekkin tässä alustaa mietin
                      Olen ymmärtänyt että tossa kakkosessa on vaan joku lisäsäätö mahdollisuus..? Eikös ne jäykkyydeltään ole suurinpiirtein samoja?

                      Comment

                      • HanVat
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2006
                        • 294
                        • Lahti

                        #12
                        Lahdessa edullisin KW variantte1 tarjous tähän asti 900€
                        -------------------------
                        E39 523i
                        E36 Cabi `96 m-sport
                        E30 320i
                        W126.022 280SE kesäautona 1985
                        VW Polo Firstline 1.4 MPI 2001
                        MB E200 CDI 2002
                        *************************
                        Polaris OutLaw 500cc `06
                        Tälle poliisimaija jäi Vesijärven jäällä.
                        SkiDoo MX-Z 1000cc Renegade `06

                        MYYDÄÄN: E46 BUSINESS RDS SOITIN

                        Comment

                        • Stone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 4074
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by jarkkil View Post
                          Kaippa se kevätkin joskus taas tulee vaikka nyt ei siltä todellakaan tunnu. Mutta asiaan. Ulkona jököttää pakkasessa e39 540 -99 jossa alkuperäinen m-alusta. Madallus tuntui aluksi ihan riittävältä mutta nyt kun ostin isommat (19") vanteet jotenkin madallus ei olekkaan enää riittävä:think
                          Eli ihan millä porukat ovat autojaan madaltaneet? Vähän merkkiä ja madallusta kun kertoisitte (ja hintaa..) olisin äärettömän tyytyväinen

                          Onpas hienot vanteet!

                          Niin alustasta.. Näihin V8 malleihin on todella huonosti tehty laatujousia, jotka madaltaa yli 30mm. H&R on kaiketi paras jousi, mutta ei saa kuin -30mm sama pätee eibachiin. Oikeastaan ainut vaihtoehto on coiloverit eli säädettävät. Parhaat säädettävät löytyy myös H&R:ltä ja tuo KW on myös lähes samaa tasoa. Noista kun valitsee oli se sitten kumpi tahansa kannattaa ehdottomasti valita malli jossa iskarin jäykkyys säätö(ainakin KW: tapauksessa)! Tuo nimittäin mukavuutta huomattavasti lisää ainakin eikä ala heti paikat kitisemään kun on liian jäykkä "vaimennus". Täällä foorumilla on hemmo nikillä KARHU, jolla on tuo H&R säädettävä setti 540:ssä. Kysäise häneltä niin saat vähän suuntaa. Heitä autolla pikku lenkki kun renkaat on alla(ettei ole tunkin jäljiltä liian korkea) ja mittaa sen jälkeen hallissa mikä on etäisyys lokasuojan kaaresta pyörän keskipisteeseen. Itellä on on myös tuo sama alusta ja mitat on takana 345mm ja edessä 355mm. Joo tuo takamitta ei ole verrattavissa, mutta edestä on. Sulla vaan näyttää jostain syystä korkeammalta..
                          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                          VW Pornstarter (työjuhta)
                          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                          Finnmaster T8







                          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                          Comment

                          • JJ
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2002
                            • 94
                            • Juva

                            #14
                            eli siis oli liian jäykkä mielestäsi? millainen on töyssyissä yms.. jääkö keinumaan tai antaako kurveissa liikaa periks?
                            E46 325

                            Comment

                            • Karhu
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 474
                              • Kirkkonummi

                              #15
                              Kas, musta puhutaan taas pahaa selän takana.

                              Nojoo, tuossa on tosiaan H&R:n coiloverit alla (edessä kaareen keskiöstä 318mm ja takana 315mm) ja olen ollut todella tyytyväinen. Korkeudeltaan tuo on juurikin siinä rajalla ettei ota kiinni vielä markettien hidastetöyssyihin mikäli ajaa hissukseen. Sarja on tuossa korkeudessa riittävän tiukka radalle mutta toisaalta taas sopiva mukulakivillekin. Onko tuo sitten jotain progressiivisuutta - tiedä häntä. Itse olen aina aiemmin vierastanut coilovereita koska ajattelin että kaikki ovat enemmän tai vähemmän pintakovia. H&R kuitenkin vaikuttaisi olevan tässä suhteessa hyvä ratkaisu. Parit kuvat tuosta jos huvittaa selata.

                              Kesärengastuksena 245/35/19 ja 275/30/19.
                              Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎