Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-alustaisen e39 tontitus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 4074
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by Karhu View Post
    Kas, musta puhutaan taas pahaa selän takana.

    Pahat puheet jatkuu...

    Mistä sä karhu hommasit nuo H&R:t. Pitäisi nimittäin nyt heti selvittää saako noita myös tähän perhemalliin. Entä oliko sulla tuossa säädettävät pumput tai saako niitä edes noihin H&R:n setteihin?

    On muuten juuri oikealla korkeudella tuo sun auto!!

    Ed: Ja kyllä se niin taitaa olla, että tuo KW:n säädettävä on juuri sellainen pintakova...
    Last edited by Stone; 10-02-2007, 15:08.
    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
    VW Pornstarter (työjuhta)
    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
    Finnmaster T8







    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #17
      Originally posted by jarkkil View Post
      Olen ymmärtänyt että tossa kakkosessa on vaan joku lisäsäätö mahdollisuus..? Eikös ne jäykkyydeltään ole suurinpiirtein samoja?
      eli siis kakkosessa on juurikin säädettävä jäykkyys... eli siis ihan eri tason alusta mitä V1
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Karhu
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 474
        • Kirkkonummi

        #18
        Originally posted by Stone View Post
        Pahat puheet jatkuu...

        Mistä sä karhu hommasit nuo H&R:t. Pitäisi nimittäin nyt heti selvittää saako noita myös tähän perhemalliin. Entä oliko sulla tuossa säädettävät pumput tai saako niitä edes noihin H&R:n setteihin?

        On muuten juuri oikealla korkeudella tuo sun auto!!

        Ed: Ja kyllä se niin taitaa olla, että tuo KW:n säädettävä on juuri sellainen pintakova...
        Ebaysta ostin mutta näemmä se sama lafka ei enää ole tuolla. Koetin vilkuilla H&R:n sivuilta tota eikä näytä hiaceen löytyvän coilovereita. Tuossa ei ole säädettävät iskarit mutta eipä ole ollut tarvettakaan niille vielä - tuota kyseistä sarjaa ei taida edes säädettävillä saada vaan sitten mennään jo eri hintaluokan systeemeihin. Joka tapauksessa tuo setti maksoi itselle loppujen lopuksi noin 1200€ toimitettuna (aina kannattaa kilpailuttaa) joten ei kamalasti tarvinnnut KW:tä tai vastaavia alustasarjoja miettiä.
        Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!

        Comment

        • Stone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 4074
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by Karhu View Post
          Ebaysta ostin mutta näemmä se sama lafka ei enää ole tuolla. Koetin vilkuilla H&R:n sivuilta tota eikä näytä hiaceen löytyvän coilovereita. Tuossa ei ole säädettävät iskarit mutta eipä ole ollut tarvettakaan niille vielä - tuota kyseistä sarjaa ei taida edes säädettävillä saada vaan sitten mennään jo eri hintaluokan systeemeihin. Joka tapauksessa tuo setti maksoi itselle loppujen lopuksi noin 1200€ toimitettuna (aina kannattaa kilpailuttaa) joten ei kamalasti tarvinnnut KW:tä tai vastaavia alustasarjoja miettiä.
          Juu saman totesin itsekin kun noita H&R:n sivuja selailin Eli KW:n Var2 on mulle ainut vaihtoehto mikä jäljelle jää...
          Last edited by Stone; 12-02-2007, 19:17.
          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
          VW Pornstarter (työjuhta)
          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
          Finnmaster T8







          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

          Comment

          • jarkkil
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 264

            #20
            Originally posted by Stone View Post
            Onpas hienot vanteet!

            Niin alustasta.. Näihin V8 malleihin on todella huonosti tehty laatujousia, jotka madaltaa yli 30mm. H&R on kaiketi paras jousi, mutta ei saa kuin -30mm sama pätee eibachiin. Oikeastaan ainut vaihtoehto on coiloverit eli säädettävät. Parhaat säädettävät löytyy myös H&R:ltä ja tuo KW on myös lähes samaa tasoa. Noista kun valitsee oli se sitten kumpi tahansa kannattaa ehdottomasti valita malli jossa iskarin jäykkyys säätö(ainakin KW: tapauksessa)! Tuo nimittäin mukavuutta huomattavasti lisää ainakin eikä ala heti paikat kitisemään kun on liian jäykkä "vaimennus". Täällä foorumilla on hemmo nikillä KARHU, jolla on tuo H&R säädettävä setti 540:ssä. Kysäise häneltä niin saat vähän suuntaa. Heitä autolla pikku lenkki kun renkaat on alla(ettei ole tunkin jäljiltä liian korkea) ja mittaa sen jälkeen hallissa mikä on etäisyys lokasuojan kaaresta pyörän keskipisteeseen. Itellä on on myös tuo sama alusta ja mitat on takana 345mm ja edessä 355mm. Joo tuo takamitta ei ole verrattavissa, mutta edestä on. Sulla vaan näyttää jostain syystä korkeammalta..
            Juu eikös olekkin hienot..! Mistä lie ostettu
            Ymmärsinkö oikein että sulla on vakio m-alusta? Tarvii käydä mittaamassa jossain hallissa. Mites jos noihin vakio iskareihin ostais näin aluks pelkät madallusjouset..? Arvaan kyllä mielipiteenne mutta kysympähän kuiteskin. Muistan vanhassa autossani vaihtaneeni kanssa pelkät jouset ja hyvä tuli (mielestäni). Eikös iskarin liikerata periaatteessa pikkasen muutu ja samalla kuluttaa niitä reippaasti enemmän? (vääntö?..)

            Comment

            • Stone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 4074
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by jarkkil View Post
              Ymmärsinkö oikein että sulla on vakio m-alusta?
              Mites jos noihin vakio iskareihin ostais näin aluks pelkät madallusjouset..?
              Kyllä mulla on alkuperäinen M-alusta, johon ei ole toistaiseksi ole koskettu.

              Jos iskarit on hyvät niin ei pieni lisä madallus pitäisi haitata. Ei vain ole oikein jousia tarjolla näihin V8 malleihin. Ja jos siis laitat 30mm madaltavat joita löytyy niin lopputulos ei välttämättä muutu mihinkään.. Ostat nuo em. H&R coiloverit!

              Tuossa linkki vielä houkuttimeksi..





              Ilmoituksessa lukee, että lähetykset vain saksaan, mutta kyllä nuo liikkeet yleensä lähettää myös suomeen. Kunhan asiasta vain sopii enne ostoa.

              Ed: Pari linkkiä lisää..

              H&R säädettävä:

              KW Var2 jäykkyys säädettävä:
              Last edited by Stone; 12-02-2007, 19:45.
              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
              VW Pornstarter (työjuhta)
              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
              Finnmaster T8







              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

              Comment

              • jarkkil
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 264

                #22
                Jo nyt on perkele noiden jousien kanssa Kyllä noi kieltämättä kiinnostaa.. Onko tietoa mikä on alkuperäisen m-alustan madallus? Jos se on jotain 20-40 välissä ei ole tosiaan paljoo järkee.

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by jarkkil View Post
                  Onko tietoa mikä on alkuperäisen m-alustan madallus? Jos se on jotain 20-40 välissä ei ole tosiaan paljoo järkee.
                  Kyllä se jotain 20-30mm luokkaa on..

                  Tuossa pari juttua



                  Last edited by Stone; 12-02-2007, 20:21.
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6325
                    • P-Pohjanmaa

                    #24
                    Mulla on nyt V8-koneisen KAW jouset keulassa konien kanssa ja keula on n.330 ssa ja toimii todella kivasti.
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • Stone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 4074
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by veku View Post
                      Mulla on nyt V8-koneisen KAW jouset keulassa konien kanssa ja keula on n.330 ssa ja toimii todella kivasti.
                      Millaisen pudotuksen tuo KAW lupaa tuolle V8:lle? Ei vaan ole mikään kovin kehuttu merkki, en tiedä sitten..
                      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                      VW Pornstarter (työjuhta)
                      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                      Finnmaster T8







                      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                      Comment

                      • JonasG
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 2160
                        • Porvoo/Helsinki

                        #26
                        Originally posted by Stone View Post
                        Pahat puheet jatkuu...

                        Mistä sä karhu hommasit nuo H&R:t. Pitäisi nimittäin nyt heti selvittää saako noita myös tähän perhemalliin. Entä oliko sulla tuossa säädettävät pumput tai saako niitä edes noihin H&R:n setteihin?

                        On muuten juuri oikealla korkeudella tuo sun auto!!

                        Ed: Ja kyllä se niin taitaa olla, että tuo KW:n säädettävä on juuri sellainen pintakova...
                        Pintakova kw ei todellakaan ole vaan just passeli. (no makuasioita) mielestäni H&R on kovempi, toki en ole kokeillut sitä touringissa mutta Audissa olen. Oli miten oli niin voin suositella kw variante 2 kaikille tourinki omistajille. Jos kallista alustasarjaa on hankkimassa niin ei varmaan kauhean paha hinta toi 200e lisää siihen että saa jäykkyssäädettävän milloin saat alustan säädettyä haluamasi laiseksi...
                        Last edited by JonasG; 12-02-2007, 22:43.

                        Comment

                        • jarkkil
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 264

                          #27
                          Autovaruste. net:ssä näyttäs olevan pelkkiä jousia jotka madaltaa 40/20. Merkkinä FK. Tosin luki saldossa että "tulossa". Hintaa ei päätä huimaa nimittäin 179 jöröö.. Onkohan noista mihinkään:think

                          Comment

                          • juu-das
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2007
                            • 756
                            • Kuopio

                            #28
                            onkos tämä asia edennyt vielä kenenkään osalta?

                            Comment

                            • jarkkil
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 264

                              #29
                              Originally posted by juu-das View Post
                              onkos tämä asia edennyt vielä kenenkään osalta?
                              Ei ainakaan mun osalta

                              Comment

                              • BeeMWeee
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2006
                                • 125
                                • Kurikka

                                #30
                                Originally posted by -Tapi View Post
                                Tuo matala rengas jotenkin näkyykin kuvista. Ihankuin ne eivät täyttäisi pyöräkoteloa tarpeeksi ja sillä se näyttää niin korkealta. Minulla on 19-tuumaisina kesällä pykälää korkeammalla profiililla, eikä se mielestäni näytä tuolta.

                                edit: profiili lukuna on sama, mutta kun rengas on pykälää leveämpi, niin korkeus on.. juu nou.
                                Eli sulla on ollu siis 235/40/19 ja 265/35/19 renkailla ja mahtuu hyvin pyörimään ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎