Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-alustaisen e39 tontitus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 4074
    • Helsinki

    #46
    Originally posted by veku View Post
    Paljonko toi KW setti maksoi ?
    Sullahan on keula just oikealla korkeudella..mikä toi 20mm rengasjuttu on ja laitahan kuvaa näkyville
    Edessä ja takana renkaat on samalla profiililla(30) ja kun takarengas on leveämpi niin profiili myös hieman korkeampi. Tästä syystä halkaisija on n. 20mm suurempi.

    Ed: Kuvaa tulee näytille ensi viikolla showroomiin, koska viimeinkin kaikki muutkin ulkoiset palikat on nyt kiinni.. Ei muuten tuo keula saa olla YHTÄÄN alempana, koska jos laskisi lisää niin sitten on renkaan etu ja taka puolella väli kaaren/puskuriin kohtuulinen ja yläpuolella rengas menisi jo kaaren sisään.
    Last edited by Stone; 03-06-2007, 15:22.
    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
    VW Pornstarter (työjuhta)
    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
    Finnmaster T8







    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7434
      • Oulu

      #47
      Originally posted by Stone View Post
      Ei vai.. No ainakin sen vaikuttaa maavaraan ja siksi pitää laskea alemmas, että saa kiesin balanssiin..
      OK, nyt tajuan paremmin, eli sulla vastaa nuo mitat tilannetta että vakiorenkainen auto ois nokka ylempänä kuin perä.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Stone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 4074
        • Helsinki

        #48
        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        OK, nyt tajuan paremmin, eli sulla vastaa nuo mitat tilannetta että vakiorenkainen auto ois nokka ylempänä kuin perä.
        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
        VW Pornstarter (työjuhta)
        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
        Finnmaster T8







        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

        Comment

        • hoikkas
          BTCF Member
          • Oct 2005
          • 1579
          • TURKU

          #49
          Itsellä tuli vaihdettua orkkis M-sport Intrax -40/30 jousiin ja Bilstein Sprint iskareihin. On sitten laadukkaan tuntuinen alusta, vähän samaa mitä Stonekin raportoi... Ehkä tuntuu pintakovalta, mutta toisaalta muutos on suuri ja siihen tottuu kun aikaa kuluu. Nyt uskaltaa ajaa laajemmalla vauhtiskaalalla, kun alusta ei niiaa niin pahasti kuin orkkis M-sport (toki se oli pirun vanha ja vas. iskarista valui jo mehujakin pihalle). Olen kyllä pirun tyytyväinen. Ehkä sittenkin voisi vielä tulla alemmas... Nälkä kasvaa syödessä...
          Hinta oli vähän alle tonnin + asennus siihen lisäksi (+pyöränkulmat). Hyvästä työstä kiitokset Robille + frendille sekä mukavasta paskanjauhannasta Rahulle ja Jonasg:lle
          Madalluksen mitoista en vielä osaa sanoa, pitää antaa pari viikkoa kulua, jos vaikka sitten olisi asettunut ja saisi lukemat silloin tännekin. Kyllä V8:iin siis löytyy hyviä alustoja useimpiakin eri vaihtoehtoja.
          BMW i4M50

          Comment

          • reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

            #50
            Originally posted by hoikkas View Post
            Itsellä tuli vaihdettua orkkis M-sport Intrax -40/30 jousiin ja Bilstein Sprint iskareihin. On sitten laadukkaan tuntuinen alusta, vähän samaa mitä Stonekin raportoi... Ehkä tuntuu pintakovalta, mutta toisaalta muutos on suuri ja siihen tottuu kun aikaa kuluu. Nyt uskaltaa ajaa laajemmalla vauhtiskaalalla, kun alusta ei niiaa niin pahasti kuin orkkis M-sport (toki se oli pirun vanha ja vas. iskarista valui jo mehujakin pihalle). Olen kyllä pirun tyytyväinen. Ehkä sittenkin voisi vielä tulla alemmas... Nälkä kasvaa syödessä...
            Hinta oli vähän alle tonnin + asennus siihen lisäksi (+pyöränkulmat). Hyvästä työstä kiitokset Robille + frendille sekä mukavasta paskanjauhannasta Rahulle ja Jonasg:lle
            Madalluksen mitoista en vielä osaa sanoa, pitää antaa pari viikkoa kulua, jos vaikka sitten olisi asettunut ja saisi lukemat silloin tännekin. Kyllä V8:iin siis löytyy hyviä alustoja useimpiakin eri vaihtoehtoja.
            Ja tuon vuodatuksen jälkeen oli vannekoko? 17" 18" 19" 20" 21" daa? Entä kumit, ja pokattiinko?
            ...

            Comment

            • Robi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 7606
              • Vantaa

              #51
              Originally posted by reddewil View Post
              Ja tuon vuodatuksen jälkeen oli vannekoko? 17" 18" 19" 20" 21" daa? Entä kumit, ja pokattiinko?
              Edessä 8.5x18 235/40-18 kumilla ja takana 10x18 265/35-18 kumilla. Ei pokattu kun vanteet on oikeilla mitoilla
              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
              Tiedustelut priva tai 0452210069

              Current
              E61 530d
              E39 530d
              E39 520iA
              E46 330xd
              E28 528i

              Comment

              • nappe74
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 2846
                • South Carelia

                #52
                Originally posted by Robi View Post
                Edessä 8.5x18 235/40-18 kumilla ja takana 10x18 265/35-18 kumilla. Ei pokattu kun vanteet on oikeilla mitoilla
                Millä ET:llä nuo sinun vanteet on?? Varsinkin etuvanteet??? itsellä täysin samankokoinen vanne/rengassetti ja edessä ET18. Madalluksen(H&R 40/15) jälkeen etuvanteet kaipaisi selvästi ulospäin levitystä eli aasinsiltana mitkä spacerit olis hyvä hommata???
                Last edited by nappe74; 02-06-2007, 04:34. Reason: Lisäys
                G30 530e xDrive A M-Sport -20

                ex-Bimmerit:
                F10 525dA xDrive M-Sport -13
                E21 316 -80
                E91 330xdA M-Sport -06
                E53 X5 3.0iA Sport -04
                E91 335xiA M-Sport -08
                E60 530iA M-Sport -06
                E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                E91 320d -06
                E39 530iAT M-Sport -01
                E36 328iA -96
                E39 528iA -96
                E36 325i -92

                Comment

                • hoikkas
                  BTCF Member
                  • Oct 2005
                  • 1579
                  • TURKU

                  #53
                  Originally posted by Robi View Post
                  Edessä 8.5x18 235/40-18 kumilla ja takana 10x18 265/35-18 kumilla. Ei pokattu kun vanteet on oikeilla mitoilla
                  Jep, ei ollut tarvetta pokata, kun alusta on vielä sen verran korkea:think Tosiaan, nyt tekis mieli kuitenkin laskea lisää, mutta onhan se nyt ihan asiallisen näköinen. Ja pääasia, että se alusta toimii hyvin.
                  Lisäksi vanteiden ET on "normi" -luokkaa. En itseasiassa tiedä mikä se luku.ä minustakin varsinkin edessä se vanne voisi tulla pikkaisen ulospäin. Olen kuitenkin päätynyt jättämään ylimääräiset tarvikkeet pois, jotka voisi mahdollisesti aiheuttaa lisäriskiä kaikenmaailman tutinoille ja vapinoille.

                  Ja tuosta linkistä löytyy kuva, ET -luku, hinnat yms.--> se on se ensimmäinen ylhäällä vasemmalla...
                  Last edited by hoikkas; 02-06-2007, 23:09. Reason: vannetietoa
                  BMW i4M50

                  Comment

                  • Stone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 4074
                    • Helsinki

                    #54
                    Originally posted by Stone View Post
                    Nyt on sitten KW 2:nen alla ja mitat kaareen tällä hetkellä, etu 330mm ja takana 335mm. Takana ei ole varaa laskea juurikaan, koska ilmapalkeiden säätötapit on lähes loppuun ruuvattu, mutta se näyttää nyt hyvinkin sopivalta. Takakaaren lukemat ei ole suoraan verrattavissa edellisiin mittoihin, koska mulla on renkaan halkaisija apaut 20mm suurempi kuin edessä. M-setin iskarit ehti mennä oikeastaan jo vähän liiankin huonoksi kun meni niin paljon aikaa tuohon pohdiskeluun, mutta täkeintä, että nyt alusta tuntuu aivan mahtavalta!! Etupää on ehkä sen viisi milliä liian alhaalla, mutta pitää nyt ajella jonkin aikaa ennen kuin menen säätelemään lisää.. Ensi tuntumalta tuntuu aavistuksen pintakovalta, mutta ei kuitenkaan häiritsevästi. Tämä johtuu kaiketi siitä, että etupäässä olisi varaa laskea vielä varmaan 30mm ja jousien pitää toimia vielä noikin matalalla.:think Etupumput on löysimmälläkin asennolla melkoisen jämäkät, mutta tuosta ei kyllä ole nyt hyvää vertailu pohjaa, koska edelliset oli tosiaan AIVAN loppu.
                    Nyt vähän jatkoa kun jokunen päivä on tullut ajettua..

                    Etupää on painunut muutaman millin ja alkaa olemaan jo oikeastaan liian tontissa. Mitat etukaaressa siis tällä hetkellä 326mm luokkaa. Pitää nostaa takaisin tuohon 330:een. Nyt on etu pumppujen jäykkyys ollut löysimmällä ja tuntuu, että pitäisi myös aavistuksen keulaa jäykistää, koska pyrkii nostamaan keulaa hieman turhan nopeasti töyssyn jälkeen. Tämä aiheuttaa myös takapäähän lievää levottomuutta, koska perä pyrkii taas hieman niiaamaan liikaa kun keula nousee.. Takapään iskarit saisi olla hieman jäykemmät molempiin suuntiin, mutta tähän on nyt tyytyminen. Taitaa tuo Konin keltinen olla kuitenkin niitä jäykimpiä mitä tähän hiaceen on saatavilla.. Edelleenkään ei voi KW:tä moittia vaan oikeastaan pänvastoin, pientä säätöä joutuu kuitenkin näin alkuun tekemään, mutta se nyt on täysin normaalia.

                    Tässä nyt vielä kuva miltä näyttää noilla mitoilla.. Kuvasta näkee myös tuon takarenkaan kokoeron ja se nostaa perää ylättävän paljon. Perää pitäisi vielä laskea muutama milli, mutta se vaatii pientä anturatappien muokkausta, joka pitää tehdä nosturilla ehkä lähitulevaisuudessa saa tuo peränkin oikeisiin mittoihin..


                    Last edited by Stone; 03-06-2007, 15:53.
                    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                    VW Pornstarter (työjuhta)
                    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                    Finnmaster T8







                    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6325
                      • P-Pohjanmaa

                      #55
                      Aianakin tässä kuvakulmassa korkeus on just makeimmillaan
                      Tosin mulla ainakin renkaat suorassa on eturenkaat hieman jo kaaren sisällä johon toivoisin parannusta..
                      Mäkin olisi saanut tuolla all most turhalla turbo rempalla ton säädettävän satsin
                      Mutta pirun nätti on tuo sun autos
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • Robi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 7606
                        • Vantaa

                        #56
                        Originally posted by nappe74 View Post
                        Millä ET:llä nuo sinun vanteet on?? Varsinkin etuvanteet??? itsellä täysin samankokoinen vanne/rengassetti ja edessä ET18. Madalluksen(H&R 40/15) jälkeen etuvanteet kaipaisi selvästi ulospäin levitystä eli aasinsiltana mitkä spacerit olis hyvä hommata???
                        Niin siis noi mitat mitä kerroin on Hoikkas nimimerkkisen jäppisen e39:stä.


                        Mulla omassa 8x19 et15 ja 9.5x19 et20 235/35 ja 275/30 kumeilla kesällä. Etuvanne jää ehkäpä hiukan sisään mutta eipähän ota tiukoissa kaarteissa lokasuojan kaareen kiinni.
                        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                        Tiedustelut priva tai 0452210069

                        Current
                        E61 530d
                        E39 530d
                        E39 520iA
                        E46 330xd
                        E28 528i

                        Comment

                        • Stone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 4074
                          • Helsinki

                          #57
                          Pitää muuten Robi pokkailla kaaria ensiviikolla jos sulla on aikaa. Ottaa nimittäin kiinni nyt alimmassa asennossa jonkin verran ja perää en ainakaan aio NOSTAA! Viikonloppuna olis yks reissu ja sitä ennen olis kyllä "pakko" saada kaaret kuntoon, toivottavasti ei ole mahdoton viikko tulossa..
                          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                          VW Pornstarter (työjuhta)
                          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                          Finnmaster T8







                          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                          Comment

                          • jeppis
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2005
                            • 165
                            • Laihia

                            #58
                            lainaan vähän topikkia.
                            nyt on etupää saatu oikealle korkeudelle ja sitten pitäisi perää saada n.2cm alemmas. ja autohan on e39 530d touring automaattisella tasonsäädöllä. muistan joistain lukeneeni että sais ohjelmoitua alemmas? tekeekö merkkiliike noita hommia? vai saako antureita jotenki roplattua että saa alemmas? millainen se esim. kw:n madalluspalikka on noille ilmajousille? saako niitä mistään erikseen?
                            BMW M535i 1986

                            Comment

                            • nudi
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 214
                              • Järvenpää

                              #59
                              Nostetaampa tätä topicia senverran:
                              Itsellä olisi nyt melkoinen hoppu hommaa uudet madallajouset, koska tuonti-/rekisteröitikatsastuksen päätös oli hylätty... syynä että autoon (540i -97) oli asennettu eibach madallusjouset ja niistä puuttuu tüv paperit. Eli kuinka paljon pudottavat jouset voi laittaa EDC alustaan?

                              Comment

                              • Rale
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 1482
                                • Porvoo

                                #60
                                tuolta käyt printtaa tuv todistuksen

                                http://www.eibach.de/index_2.php?LID...0&LID4=0&MODL=[D]5er%20E39%20(5/D)%20Limousine[/D][E]5-series%20E39%20(5/D)%20Sedan[/E]&SPA=1&C_lang=en&STEP_2=1&STEP=1&STEP_3=1&HRST=BMW &PRST=[D]Europa/%20Asien%20-%20Katalog[/D][E]European%20and%20Asian%20application%20guide[/E]&STARTLIST=1

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎