Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kiertovesipumpusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #16
    Originally posted by schäfer View Post
    Joopas, mullakin on korjautunut itsestään jo monta kertaa...Eilen korjautui jopa niin hyvin että jäi pyörimään päälle kun moottori sammutettiin.Sammui sitten vasta kun pyöräytin koneen käyntiin ja sammutin. Onkohan pumpussa kärjet joka kytkee pumpun käyntiin ja siis osaavat myös juuttua kiinni, vai huonompi vaihtoehto eli ohjelmavika. Vikakoodit on luettu ja ainakaan sillä hetkellä ei antanut pumpusta mitään vikaa.
    Mulla menee anyway auto metroautoon kun välillä kiihtyy ja välillä ei niin samalla saa kyylätä vikakoodit jos en itse ennen kerkee!! Kai siitä muutamasta webaston stopista jäi jotain muistiin. Nyt on kyllä toiminut aivan moitteetta oli sitten taukolämmityksellä tai ajastimella.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • schäfer
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 65

      #17
      Originally posted by Hartza´s garage View Post
      Kyllä, autossa on kaksi sähköpumppua. Ostin purkaamolta käytetyn pumpun jossa vesiventtiilit samassa. Maksoi 70 € ja on helppo vaihtaa myös itse. Puolen tunnin homma.

      Löysin käytetyn pumpun (bensa-autosta) mutta on ihan samannäköinen ulospäin ja autossa on automaatti-ilmastointi ja rest, eli voisi vaikka käydä minulle. Tarviiko mitään koodauksia vaihdon yhteydessä? Uuden merkkiosan ovh on 291 euroa,

      Comment

      • Hartza´s garage
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 137

        #18
        Ei tartte koodailla mitään, uus pumppu vanhan tilalle eikä muuta.
        E39 528i vm. -96

        Comment

        • schäfer
          Bimmer Rookie
          • May 2005
          • 65

          #19
          Palataan vielä aiheeseen kun en ole mitenkään edistynyt. Pumpun toiminta ihmetyttää aina vaan enemmän enkä uutta (291 euroo original) välittäisi ostaa ihan sokkona. Eli pumppu toimii välillä niin että surisee ihan normaalisti, värinän tuntee kädellä auton käydessäkin. Välillä se toimii sykkien niin että letku (tuleva sekä lähtevä) pullistuvat selvästi, näkee ihan silmilläkin, ihan kuin jossakin olisi tukos tai kova vastus. Ja sitten rest -käytössä pumppu tekee näitä samoja ilmiöitä + voi sitten olla kokonaan pyörimättä tai kuten aiemmin kerroin, jää pyörimään itsekseen vaikka kaikki muut toiminnot on sammutettu. Ja weba on AINA toiminut virheettä, lämmitäen auton ja sisätilat, sen täydet puoli tuntia. On kai joku muukin tuon epelin kanssa paininut ja letkun sykkimistä ihmetellyt
          Ja siis 6/99 530d alkuperäinen kaukosäätöweba, rest-toiminto, automaatti-ilmastointi. Jelpatkaa, en löytänyt searchilla ihan näitä ongelmia, vaikka läheltä muutama juttu liippasikin.

          ..ja se yks käytetty mikä löytyis, on tuplaten ajetusta autosta, oliskohan sitten yhtään parempi, en ostanut
          Last edited by schäfer; 14-03-2007, 18:17.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Nämä käytetyt takuupumput on romiksilla 40€-80€:n välissä...

            Comment

            • Kentsu
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1397
              • Tuusula

              #21
              Mulla tuo kiertovesipumppu jatkaa takkuiluaan, eli mm. taukotuuletusta käytettäessä joskus pyörähtää päälle, yleensä nykyään ei. Äkkiseltään voisi kuvitella että siitä on hiilet loppu.
              Kymysys:
              Onko joku korjannut tuota pumppua menestyksellä? Kuvista päätellen sen ehkä pystyisi avaamaan (kädessä en ole pitänyt). Kinnostaa tietenkin siksi että 300 € vois sijoittaa johonkin muuhun ja näistä käytetyistä kun ei sitten arvaa kauanko ne tahkoaa ja taas pumpun vaihtoon.
              Ex: 523iA '97, 520iA '89
              /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #22
                Minkälaisia kuvia sulla tuosta pumpusta?
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • Janne S
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 437
                  • Keminmaa

                  #23
                  Pumpun venttiilipakan kyllä saa palasiks mutta ite moottoria ei saa ku kahtia sahaamalla, hiilethän sieltä on menny. Itellä ei tullu tyhjäkäynnillä lämmintä kuskin puolelta, moottori ei pyörinyt, tai pyöri satunnaisesti ku sitä koputteli->hiilet lopussa, venttiilipakasta oli toisesta karasta kynäjousi poikki jonka johdosta se ei sit toiminut kunnolla, uus makso jotain karvan alle 300. E38:ssa on ilmeisesti hieman erinlainen moottori jossa hiiliharjan pystyy irrottaan ja korjaan/vaihtaan, muistan jossaki nähneeni kuvia kyseisestä operaatiosta, ei tuu nyt vaan mieleen missä. Edit http://www.btcf.fi/forum/showthread....ipumppu&page=2 #18. Tuossa näkyy tuo hiilipääty jota omassa kamppeessa ei ollu näkyvissä, tod. näk. Kentsun autossa samanlainen, ja kynäjousi joka katketessaan estää veden kierron ennenkuin nostaa kierrokset noin 2000 korville jolloin veden paine nostaa karan tukkimasta kiertoa.
                  Last edited by Janne S; 04-12-2008, 17:16.
                  ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                  Comment

                  • Kentsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1397
                    • Tuusula

                    #24
                    Originally posted by Janne S View Post
                    ....E38:ssa on ilmeisesti hieman erinlainen moottori jossa hiiliharjan pystyy irrottaan ja korjaan/vaihtaan, muistan jossaki nähneeni kuvia kyseisestä operaatiosta, ei tuu nyt vaan mieleen missä. Edit http://www.btcf.fi/forum/showthread....ipumppu&page=2 #18. Tuossa näkyy tuo hiilipääty jota omassa kamppeessa ei ollu näkyvissä, tod. näk. Kentsun autossa samanlainen, ja kynäjousi joka katketessaan estää veden kierron ennenkuin nostaa kierrokset noin 2000 korville jolloin veden paine nostaa karan tukkimasta kiertoa.
                    Noniin tuoltahan asiaa löytyi. Tuollaiselta E38:n pumpulta kyllä näyttää tämä E39:n pumppukin. http://www.realoem.com/bmw/showparts...76&hg=64&fg=18
                    Näitä ilmeisesti taas on paria eri mallia joiden erot ei mulle ole selvillä... Mitenhän noiden ristiin naittaminen onnistuu, jos laittais "avattavan" pumpun "suljetun" tilalle jos oma sattuu olemaan tosiaan tuollainen että hiiliä ei voi vaihtaa? Tuon pumpunhan näyttäisi saavan irti tuosta venttiilihässäkästä helposti joten korvaavan pelkän pumpunkin jostain saisi kun tietäisi specsit...
                    Ex: 523iA '97, 520iA '89
                    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                    Comment

                    • Janne S
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 437
                      • Keminmaa

                      #25
                      Kyl mä uskon et yhdistäminen onnistuis, ei kait noissa muuta eroa ole ku toi moottori. Sulla melko varmaan semmonen ku mullaki et ei pysty purkaan moottoria ku autot saman ikäsiä ja kuutoskoneella. Muistaakseni mulla oli vielä menny kalvotiiviste rikki toisen karan läpiviennin kohalta ja vedet oli päässy tuohon magneettiventtiiliin ja edesauttanut jumitusta. Totta ne tiivisteet ajan myötä kovettuu eli varovasti sitten purkaa et saa kasattua kans
                      ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                      Comment

                      • schäfer
                        Bimmer Rookie
                        • May 2005
                        • 65

                        #26
                        Originally posted by schäfer View Post
                        http://www.realoem.com/bmw/showparts...51&hg=64&fg=18

                        Tämä osa lakkoilee minulla 530D-99. Pitäisikö tämän toimia koko ajan auton käydessä tai kun lämmitystä tarvitaan auton sisätiloihin. Taukolämmitystä käytettäessä pumppu ei aina toimi vaan alkaa puhaltamaan kylmää sisälle. Silloin kun toimii, pumppu pyörii "pätkittäin" eli noin 5 sek päällä ja 5 sek pois. Mitenhän pitäisi?. Webasto taasen on toiminut aina TÄYSIN virheettömästi mikä on kumarruksen arvoinen asia kun tämänkin palstan webaonkelmia on lukenut.

                        siis osa 19. Eli ilman taukolämmitintoimintoa pärjää mutta jos tuon pumpun pitäisi auttaa vedenkiertoa moottori käynnissäkin, niin pumpun lakkoilu selittäisi sen miksi tänä talvena auto on tuntunut (Näillä superpakkasilla) lämpenevän hitaammin ja työntävän ilman haaleampana tyhjäkäynnillä??

                        Kummasti tämä asia alkaa kiinnostaa kun tulee pakkasta...

                        Siispä saa tarjota, jos käytettyä pumppu-venttiilipakettia löytyy. Puuttuu myös tehopissapojan pumppu (osa 67128377612)

                        Comment

                        • Wanna
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 1393
                          • Lohja

                          #27
                          Originally posted by Hartza´s garage View Post
                          Kyllä, autossa on kaksi sähköpumppua. Ostin purkaamolta käytetyn pumpun jossa vesiventtiilit samassa. Maksoi 70 € ja on helppo vaihtaa myös itse. Puolen tunnin homma.
                          Missäpäin kyseinen kiertovesipumppu sijaitsee? Mitä tarvitsee purkaa että vaihto onnistuu?

                          Auto siis vm-97 523i ei webastoa.
                          ¨
                          ~* Tin Can Tuners *~

                          Käyttis: E46 316Ti - Ex: E39 523i -96 - Ex: E30 316 -84 'Elviira' - Ex: E30 325 -87

                          Comment

                          • Wanna
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 1393
                            • Lohja

                            #28
                            Originally posted by Wanna View Post
                            Missäpäin kyseinen kiertovesipumppu sijaitsee? Mitä tarvitsee purkaa että vaihto onnistuu?

                            Auto siis vm-97 523i ei webastoa.
                            Eipä ole meikätyttö onnistunut löytämään vielä vastausta tähän kysymykseen.
                            Kysytään nyt sitten lisäksi, että saako kyseistä pumppua muuten kuin orkkis osana, jos saa, niin mistä?
                            ¨
                            ~* Tin Can Tuners *~

                            Käyttis: E46 316Ti - Ex: E39 523i -96 - Ex: E30 316 -84 'Elviira' - Ex: E30 325 -87

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              #29
                              Originally posted by Wanna View Post
                              Eipä ole meikätyttö onnistunut löytämään vielä vastausta tähän kysymykseen.
                              Kysytään nyt sitten lisäksi, että saako kyseistä pumppua muuten kuin orkkis osana, jos saa, niin mistä?
                              Siinähän se on kuljettajanpuolen iskatitolpan ja muuttorin välisessä tilassa heti vesiventtiili(en) alla. Ei tarvitse paljoa purkaa ja ei saa kuin merkkiliikkeestä.
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Originally posted by Dunky View Post
                                Siinähän se on kuljettajanpuolen iskatitolpan ja muuttorin välisessä tilassa heti vesiventtiili(en) alla. Ei tarvitse paljoa purkaa ja ei saa kuin merkkiliikkeestä.
                                ...ja taas kerran muistetaan että mm.manuali-ilmastoinnillisessa 9/98 muuttuu systeemit, jonka jälkeen ko.pumppu ei löydykkään iskaritolpasta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎